Bali-Lombok-Szingapúr part 2.

2011. július 25., hétfő 08:58
Nyaralós post 2-ik rész, a szomszédos szigetekről és egy igazán steril városról.
Ott hagytam abba az előző postot, hogy elhagytuk Balit, és továbbindultunk Lombokra, ami a szomszédos sziget. Kicsit megkavarta a dolgokat, hogy a hinduk szent ünnepe a továbbindulás napjára esett, így aztán taxit találni a kikötőig nem volt egyszerű.
A 60km-es utat azért sikerült egy gyenge 3,5 óra alatt abszolválni, majd a Padang Bay-i kikötőben találtunk egy tagot, aki mondta, hogy fél óra múlva lesz egy hajó Lombokra, ami a 35km-es távot egy óra alatt abszolválja. Ez minimum mókásnak tűnt, de ha figyelembe vesszük, hogy a helyi komp ugyanezt a távot 6 (HAT!!!) óra alatt küzdi le, mindenképpen jó választásnak tűnt, még a brutális ár ellenére is.
A hajóúton majdnem összehoztuk az utazás legnagyobb badbeatjét, ugyanis az egyik köztes megállóhelyen (Gili Island-en) tévedésből kirakták a csomagjainkat a partra, és ezt csak totális véletlenül vettem észre. Szerencsére sikerült visszaszerezni őket, úgyhogy némileg idegesen, de teljes felszereléssel érkeztünk meg Lombokra.

Lombok egy igazi zöld sziget; a helyiek azt mondják, hogy pont olyan, mint Bali volt 30 évvel ezelőtt. Kellemes, nyugodt, kevésbé zsúfolt, és szerencsére turistából is jóval kevesebb van. Ami viszont furcsa volt, hogy ugyan csak 35km-t utaztunk, a hivatalos vallás itt már nem hindu volt, hanem muszlim. Jártam már iszlám országban máskor is, de gyaníthatóan a nyugati agymosás miatt, sosem vagyok nyugodt ilyen helyen.
A sziget amúgy gyönyörű, az emberek itt is egészen kedvesek, viszont sokkal jobban észnél kell lenni, mint Balin. Ennek az az oka, hogy az állatvilág Lombokon egészen változatos, és még nem üldözték el őket; azaz simán megesik, hogy tenyérnyi rákok szaladgálnak az ember lába alatt, vagy olyan négylábú szörny, amiről nem lehet megállapítani hogy micsoda. Nem véletlen van kiírva a szállodában is mindenhova, hogy tartsd az ajtót-ablakot zárva, nehogy bejöjjön valamilyen állat :).
Az itt töltött négy nap ezzel együtt is nagyon jó volt, bár kicsit pihenősebbre vettük a dolgokat, és mindössze egy napot töltöttünk a környék felfedezésével. A leg megdöbbentőbb dolgot mondjuk egész utazás alatt itt tapasztaltam, mikor elmentünk egy helyi templomba, amit egyszerre használnak a muszlimok, a hinduk és a kínai konfucionisták. Egyszerre, egy időben! És még mi tartjuk magunkat felvilágosultnak... vicc, de tényleg. Mondta a helyi pap, aki kalauzolt bennünket, hogy itt ez normális, és az emberek az eltérő vallás ellenére teljesen jól kijönnek egymással. Lenne mit tanulni tőlük.
A negyedik nap leteltével újabb hajós kalandok vártak ránk; de ezúttal 5 óra utazással leküzdöttük a hihetetlen távot, és visszatértünk Balira.
Egy pihenőnap beiktatása után csaptunk egy one-day tripet Szingapúrba.

Előzetesen volt egy olyan félelmem, hogy egy nap kevés lesz ott, de kb. a második Szingapúrban töltött órában már azt éreztem, hogy még sok is ez az idő.
Aki szereti a hatalmas modern városokat, giga-mega épületekkel és rendezett sugárutakkal, az biztos jól érzi magát ott, de nekem tényleg semmi pluszt nem adott Szingapúr. Ebbe jó eséllyel belejátszott az is, hogy döglesztő hőség volt (kb. 40 fok), ami a helyi párás levegővel együtt elég kemény kombót alkotott. Így aztán talán kevésbé volt fun a városnézés, de hősiesen leteljesítettük a dolgot. Nagyon nem tudok írni róla, hogy mit láttunk, mivel a rákot árusító éttermekkel teli utcán kívül sok extrát nem láttunk. Ami klassz, hogy az egész város rendezett, tiszta, és méreteihez képest meglepően csendes. De ennél többet nagyon nem tudok elmondani róla...
Hogy azért Szingapúr emlékezetes legyen, arról a helyi kaja tett :). Tudni kell, hogy én nem nagyon eszem meg nem magyar kajákat, és miután már másfél hete indonéz cuccokat ettünk, úgy határoztunk, hogy bemegyünk egy steak étteremben, és eszünk egy kis "másféle kaját". Nos a steak pazar volt, de a hozzá adott szósz valamelyik összetevőjére allergiás lehettem, ugyanis két órával evés után úgy néztem ki, mint aki elkapott egy jó bárányhimlőt.
Mire éjfélre visszaértünk Balira, kb egy kádnyi jégkockára vágytam csak, vagy három tubus Fenistil gélre.
Ezzel együtt Szingapúr pipa, ott is jártunk :).

A nyaralás végére már csak két pihenőnapot tartogattunk, amit zömében a tengerparton töltöttünk, a helyi Mix-Max nevű vodkás üdítőital társaságában. Beszereztük az ajándékokat az itthoniaknak, aztán belecsaptunk az újabb 20órás repülőútba, ami ezúttal kicsit több lett.

Előzetesen nem akartam írni a hazaútról, de megteszem mégis, főleg azért, hogy más ne járjon úgy, mint én!
Az történt ugyanis, hogy kint Balin a reptéren a Duty free-ben vettünk a helyi Arak nevű pálinkából, hogy hozzunk haza egy kis helyi ízt (az Arak egyébként nagyon finom, nagyon erős pálesz:)). Amszterdamig nem volt gond a szállítással, viszont ott közölte a helyi vámos, hogy az EU-ba ugyan be lehet hozni ezt a cuccot, de ha EU-n belül továbbutazunk (ugye Amszterdamból BP-re), akkor már nem lehet továbbvinni kézipoggyászként, csak rendes csomagként feladva. Rohadtul figyeljetek erre az előírásra, mert képesek elvenni az embertől a piát!!
Mi végül feladtuk a hátizsákomba törékeny csomagként, és így haza tudtuk menekíteni, de jó tanács, hogy figyeljetek ilyenre.

Huh, jó sokat írtam, és kb csak vázlatoltam így is a nyaralásról, plusz nyilván nem is annyira jön át, de tényleg szenzációs út volt. Hiába na, én nem Dzso vagyok a Thaiföld bloggal :).
Ha sikerül, akkor este rakok fel képeket update-ként, de jelenleg az otthoni gépem darabokban van.

A héten tervezek még egy postot majd az FTP-vel kapcsolatos ügyekről, illetve arról hogy hogyan próbálok új rollt építeni.

Hozzászólások

• Evolution2011. július 25., hétfő 09:56
    avatar

jó kis beszámoló, várjuk a képeket ;)

• Orang3J3ws992011. július 25., hétfő 11:26

Nice post! Szép lehetett... :)

• titcar2011. július 25., hétfő 17:19
    avatar

a "máshol kipakolják a csomagokat a világ végén"-nél nagyobb badbeatet azért télleg nehéz elképzelni :)

• Agitator2011. július 25., hétfő 21:07

Így mondom a tagnak, hogy "Hé ember, hát kirámoljátok a pakkunkat, mi meg utazunk tovább még két szigetet!!!"
    Akkora futóverseny volt a csomagért, hogy Usain Bolt is megirigyelte volna :D

• handsome joey2011. július 25., hétfő 22:59

Nekem bejott Szingapur !
    Sikerult ket evet kibirni... he he

• Agitator2011. július 28., csütörtök 09:36
    avatar

Valszeg ha ott kéne élni akkor én is megszeretnm, de valljuk be, hogy ha csak nézelődni akarsz, akkor nem a legidálisabb hely. Bali akkor már szerencsésebb.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!