Omaha CG

2014. augusztus 27., szerda 22:43
Meg a szokásos BR manegment
Ígértem, írok egy bejegyzést arról is, hogy elkezdtem Omaházni, de előtte kicsit visszatérek még a satellitekhez.

Itt van megint egy érdekes satellite-hand:

No Limit Holdem Tournament  
PokerStars  
3 Players  
Hand Conversion Powered by http://weaktight.com/  
$10+$1  

Stacks:  
BTN  Janusz1237 42,636 27bb  
SB  Aptok 12,160 8bb  
BB  LilBigKahuna 14,204 9bb  

Blinds: 800/1,600 Ante 150  

Pre-Flop: (2,850, 3 players) Aptok is SB Kd 7c  
Janusz1237 folds, Aptok goes all-in 12,010, LilBigKahuna folds  

Final Pot: 3,650  

Aptok wins 14,060 (net +1,900)  



Mivel kéne itt LilBigKahuna-nak callolni, ha én 100% pusholok és 2 fő jut be? Tippelj egy range-et. (Majd lejjebb leírom a választ, csak nem akartam ide írni, mert azt egyből meglátnátok. De tippeljétek meg, pláne ha toljátok a satokat)

Omaha

Kellett kicsit a változatosság, és elkezdtem Omaha MTT-ket is játszani. Nagyon tetszettek, de az volt a problémám, hogy ha egyszerre játszom a holdemmel, akkor kicsit összekavarodik a gondolkozásom. Teljesen más felfogást igényel a két játék, és egyszerre nem tudom ezt kezelni. Nem tesz jót a holdem eredményeimnek, ha K magas flössöket checkbackelek riveren IP, vagy belövöm az ellenfél range-ét TP-re (BvB), aztán azzal a felkiáltással, hogy ezt dobnia kell, 3 barrelezek. (Persze holdemben, nem dobja) Így az Omaha MTT-ket hanyagolom, helyette, ha van szabadidőm, Omaha CG-t játszok PLO25-PLO50 Zoom asztalokon. Sajnos a szabadidőm kevés, és a játék mellett még videókat is kell néznem, meg elemeznem, ha azt akarom, hogy valamikor jó legyek benne, így elég lassan haladok. Egyelőre nem akarom a holdem MTT-ket, satelliteket, MTS&G-ket lecserélni az Omaha CG-re, de szabadidőm egy részében mindenképp fogok Omaházni. Főleg vasárnap este, mert a szigorú bankroll managementem miatt akkor úgyse MTT-zhetek, a CG-mezőny meg gondolom akkor a leggyengébb.

Több szempontból is hasznosnak találom az Omaha CG-t.

- Fejlődik a holdemes postflop játékom, főként az ellenfelek range-ének meghatározása, a board megjátszása.
- Ha egyszer nagyon kiégek MTT-zéstől, hosszabb-rövidebb időre lesz mire váltanom.
- Sokkal élvezetesebb, mint a holdem.
- Valószínűleg pont ez a kis omaházás segít hozzá, hogy kétszeres supernova (nem elit, csak sima) legyek és meglegyen a 2600$ bónusz.

Itt vanak a statjaim, ha valaki lát benne valami nagyon rosszat, örömmel veszem, ha leírja.






Szóval mindenkinek ajánlom az Omahát. A hobbijátékosoknak azért, mert szerintem élvezetesebb, mint a holdem. De csak olyan limiten, amit megengedhettek magatoknak, különben tiltre teszitek Daniel Colmant (Big One bajnok). Ha már nála tartunk, miért nem olyan twitter-üzeneteket látuk tőle, hogy ma ismét 1 000 000$-t jótékonykodtam? Vicces a srác. Na de elkalandoztam. Profi pókereseknek is ajánlom az Omahát. Én eddig azt vallottam, hogy egy játékban legyünk nagyon jók, mert úgy lehet a legtöbb pénzt keresni. De a pénz mit sem ér, ha nem élvezed a munkádat. Ezért én holdem MTT-k mellett ma már rengeteg satellite-et is tolok és egy kevés Omaha CG-t.


Most pedig visszatérek a satellite feladványhoz. A helyes válasz: 60,5%-os range-dzsel. Amiben ilyen lapok is benne vannak, mint a Q2o, J5o,T4s.

Látjátok, ennyire nem vágjátok a satellite range-eket… Akkor miért erőltetitek? Ez egy teljesen egyszerű, HRC-vel elemezhető szitu. Gondold el, milyen hibákat követsz el bonyolultabb szitukban! Mi a magyarázata annak, hogy itt jóval feszesebb range-et tippeltetek? Az, hogy az intuíciótok nem működik, mert téves elképzelésetek van az ICM hatásról, elemezni meg lusták vagytok, pedig akkor működne jól az intuíciótok. Itt csak kicsit kell feszesebben callolni ,mint a cEV. Miért ? Mert a BTN már gyakorlatilag bejutott. 215$ az első két hely, BTN stackje 195$-t ér, SB-jé 110$-t, a miénk 125$-t, tehát 125$-t kockáztatunk 110$-ért, vagyis majdnem cEV szerint kell callolni. Nyilván teljesen más a helyzet, ha mondjuk BTN-nek 1000 zsetonja van, akkor AA-val is necces a call 100%-os range ellen. Írhatnék még érdekes szitukat, amikor sokkal lazában kell tolni, mint ha cEV lenne, de nem teszem. Most már tényleg vonjátok le a megfelelő tanulságot és hagyjátok a satokat! :) Vagy elemezzetek sokat!

Én egyébként tolom őket, mert pont a napokba szűrtem rá kíváncsiságból, mit hozok rajtuk, és a turbó satokon 3100db alatt 16%-os ROI-t hoztam, miközben például 5000 turbó MTT alatt 12%-ot. Szóval például nekem jobban megéri egy 16R-os satot tolni a Big 162-re (amiről kiregelek), mintha mondjuk a Hot 55$-t játszanám.

Kicsit írok a bankroll managementről is, mert minden bejegyzésben írok róla. :)



Itt a PS-os playmoney eredményem, egész pályafutásom alatt.

Mint látható, 4500 és 6000 MTT között elbuktam azt a pénzt, amit 4500 verseny alatt nyertem. Ez egy meghatározó "élmény" volt. (Teljesen nem ment mínuszba az eredményem, mert az FTP-n nyertem ekkoriban) Ebben az időben volt a feleségem terhes, a lakáson meg hitel, szóval nem volt egy leányálom. Megfordultam párszor a zaciban. Másként is alakulhatott volna a pókeres karrierem, akkor megfordult sok minden a fejemben. Aztán egy nagyobb eredmény kirántott a bajból, és akkor megfogadtam, hogy annak az eshetősége, hogy ez még egyszer előforduljon, 0 lesz. Utána a lassú emelkedés látható, szigorú bankroll managementtel és a nagyon kis buyinű és létszámú MTT-kkel. Aztán ahol megugrik a graf, olyan 14000 db-nál olyan 18 000 db-ig, az a tavalyi évem. Elég nagy up-om is volt, de nem csak ennek köszönhető. Tavaly hajnal 3-tól délelőtt 11-ig játszottam, és iszonyat gyenge olyankor a mezőny. Szóval aki megengedhet magának egy ilyen bioritmust (ekkor volt nagyon kicsi a kislányom, szóval nekem nem volt bioritmusom) és sok pénzt akar nyerni, annak csak ajánlani tudom. (Még jobb, ha hajnali egykor kezded a melót)

Idén is jól megy, bár azért látszik, hogy este nem tudok annyit nyerni, mint hajnalban. Ez persze annak is betudható, hogy nem indítok el tök jó versenyeket, mert nagyon nagy a szórásuk. Még kicsit növelni szeretném a BR-t. Ha már itt tartunk, egyesek, akik iszonyat nagy swingeket élnek meg, privátban, vagy itt is, leírhatnák, hogy milyen technikával kezelik ezt.  Mert én akárhogy erőlködök, a kisebb swingek is rányomják a bélyegét a hangulatomra. Illetve akik teljesen más utat járnak, és inkább backeltetik magukat és leadják a profitjuk jelentős részét és több 100 000$-os swingeket élnek át, leírhatnák, hogy miért jobb szerintük ez a stratégia, mint az enyém. Azaz, hogy kicsi versenyekből, saját tőkéből lassan, biztonságosan feljutni a legmagasabb versenyekig. Nekem van egy elméletem ezeknek a backelt játékosoknak a motivációjáról. Nevezetesen az, hogy pályafutásuk elején összejött nekik egy nagy FT, és ott olyan szintű adrenalinlöketet éltek át, amit azóta is hajszolnak, felvállalva azt, hogy backerre szorulnak és több 100 000$-os swingeket élnek meg. Tényleg örülnék, ha írnának nekem ezek a játékosok, mindig kíváncsi vagyok mások ellentétes véleményére, hátha meg tudnak győzni, hogy ez a jobb út.

Végezetül még egy graf: Moorman1 PS eredménye.



Az utolsó 17 000 versenyén bukott 60 000$-t, gondolom, ez sokakat meglep most, mert ő kb istenítve van.

Más kérdés, hogy ő tényleg jó játékos, és más termekben plusszol rendesen, meg 1 000 000$-t nyer a WPT-n, de azért a grafikonból kiolvasható, hogyha nagy szórású versenyeket toltok, ne lepődjetek meg, ha 3-4 év kemény munkával összehoztok 60 000$ bukót.

Még egy dolog eszembe jutott azzal kapcsolatban, hogy szerintem nagyon kevesen fogadják meg a tanácsaimat. Olvastam, hogy Afrikában, ahol nagy az éhezés, egyszerre érik a rengeteg mangó. De az afrikai szegények nem tanultak meg lekvárt főzni, így az év egy hónapjában ott rohad rájuk a rengeteg mangó, utána meg éheznek. Ezt látva egy szervezet ingyenes iskolákat alapított, amelyekben mindenféle hasznos dolgokat tanítottak volna az afrikai éhezőknek. De mivel ingyenes volt, nem ment el rájuk senki, és azóta is éheznek.

Ha blackdonii 500$-os órabérért elmondaná nektek a helyes bankroll managementet, valószínű, hogy sokan megfogadnátok. Ha én ingyen leírom nektek, szerintem nagyon kevesen fogadjátok meg.

Hozzászólások

  • knockout2014. augusztus 27., szerda 22:50

    mondjuk annak aki sng jatekos, es mellett tologat mtt-ket annak azert nem lesz tok ismeretlen az icm, mert mondjuk sng be az van kb eroteljesen :)

  • kertitorp2014. augusztus 27., szerda 23:09
    avatar

    5 $ átlag BI, kb 600 AFI esetében mekkora bakrollt javasolsz?

  • Arkhon2014. augusztus 27., szerda 23:23
    avatar

    Az afrikai példa hatalmas igazság! Tényleg ilyenek az emberek (tisztelet a kivételnek), hogy azt gondolják, hogy ami "INGYEN" van, az biztos nem is ér semmit.
    Rögtön a közvetítői munkám jutott eszembe. Amikor az embereket hívtam fel, akkor sem az ingyenes szót használtuk, hanem helyette inkább azt mondtuk, hogy a szolgáltatásunk díjmentes. Nem véletlen alakult így, hogy az ingyenes szót kerülnünk kellett...

    A pályafutásodhoz annyit, hogy minden tiszteletem a tiéd, hogy az említett mélyponton, főleg olyan körülmények között, át tudtál esni, és még folytatni is tudtad!

    Sok sikert a továbbiakhoz Aptok!

  • iKeksz2014. augusztus 28., csütörtök 00:57
    avatar

    Gratulálok az eredményekhez! Jópofa történet! :)

  • Lucsi2014. augusztus 28., csütörtök 01:28
    avatar

    Le a kalappal a bejegyzés előtt. De ezt majd mások leírják szebben.
    Igazából pár gondolatomat osztanám meg veled. Én egy hasonló elmélkedés után, hasonló érzelmekkel határoztam végül el magam a váltásra. Néha úgy éreztem, mintha meg lenne kötve a kezem. Semmilyen módon nem tudtam befolyásolni a dolgok alakulását. Annó viszonylag korán kezdtem el 15$os 180 fősöket játszani, ami akkor annyira nem volt felkapva, hogy egy mostani 1$osnak felelt meg a mezőny. Talán gyengébb. Senkit nem érdekelt a 750$, mindenki az öt számjegyre hajtott, háttérbe helyezve az éves órabért és a swingeket.
    Ezzel nagyszerűen lehetett mérsékelni a varianciát, ellátott az ember a hónap végére, nem kellett években gondolkozni. El lehet jutni egészen sokáig úgy, hogy nincs őrült variancia. De aztán jött a kérdés, hogy innen hova. Csak tippelni tudok, hogy hasonló dolgok járhatnak most a fejedben. Mert innentől már az adrenalinfüggőké a terep. Lehet keresni évente 60at talán többet. Ma. Ha van egy kis szerencséd. Vagy az tavaly volt? Nehéz követni, hogy éppen hogy áll a dolog. Az optimumhoz közelítő az évek során szépen lassan gatyába rázódó fishekkel és az egyre több megélhetési játékosokkal pedig már lassan nem az átlag indulószámmal kell szorozni a bankroll buyinszámát, hanem az isten tudja mivel.
    Kíványcsi vagyok mit gondolsz erről.

  • ivanesz2014. augusztus 28., csütörtök 02:03
    avatar

    Köszönjük,tanulságos történet. GL!

  • goce2014. augusztus 28., csütörtök 02:23

    Mi számít nagy szórású versenynek? 1k fő felett? Leírhatnád, hogy kb. milyen szintekre hány BI-t javasolsz! PL. micortétre 5-10 dollárig, 50 és 100 usd között, afölött. Micortétre te is azt javaslod,h sok kis terem kis létszámú versennyel, vagy pl stars is ok, amennyiben vki jó? Engem nagyon érdekelne, hogy 11 dolláros tétig kb. mekkora varianciára lehet számítani, illetve kb. mennyi pénzt lehet onnan kivenni? Nyilván nem a legstabilabb tudással, viszont sok játékkal.

  • teskayev2014. augusztus 28., csütörtök 09:44

    LilBigKahuna call range: Ax, Kx, Qxs, Q3o+, J3s+, J7o+, T6s+, T8o+, 98o, 97s+, 87s + minden pp. Egyébként nem hiszem hogy ismeretlen ellen jó az anytwo push SB-ről. Gyenge lapokkal (pl. 95o) több $-t vesztünk, ha lazábban callol, mint amennyit nyerünk ha feszesebben.

  • Dinokaposvar2014. augusztus 28., csütörtök 11:00
    avatar

    Szép bejegyzés! Nekem legjobban a mondatok között, irónikusan elrejtett mondanivalók tetszenek, pedig ezek többségéről csak Te tudod kikre gondoltál amikor írtad őket ;)
    Nagyon szeretem amikor a BRM-ről beszélsz, mert én is hasonlóan gondolkozom róla, viszont amit mindig elfelejtünk ebben a témában, hogy kinek mi is a célja, ha megélhetéshez kell a profit, akkor sokkal-sokkal feszesebben, ha hobby célra kiegészítésnek, akkor lehet kicsit lazábban kezelni.

    Én is kíváncsi lennék mire gondolsz pontosan nagy szórású versenyek alatt a magas nevezői létszámon felül?!

  • gabaj2014. augusztus 28., csütörtök 11:11

    Én azt hallottam, hogy MTT-kre elég az 500 BI-es BR... Szerinted mi a helyes? Vagy milyen gondolkodásmód a helyes?

  • SushiSam2014. augusztus 28., csütörtök 11:25

    1 hónapban 1x a danfiu omaha topik es emiatt a blog miatt érdemes kb az akademiara benezni, jó blog!

  • jak12014. augusztus 28., csütörtök 11:52
    avatar

    Én úgy kezelem az mtt swingeket, hogy nem mtt-zek. :)

    Egyébként az mit jelent, hogy "Főleg vasárnap este, mert a szigorú bankroll managementem miatt akkor úgyse MTT-zhetek, a CG-mezőny meg gondolom akkor a leggyengébb."?

    Vasárnap kevesebb a bankrollod, vagy mi?!

  • Sempronius2014. augusztus 28., csütörtök 11:55

    jak1: Szerintem arra gondol, hogy vasárnap este nagyobb létszámú a mezőny és akkor e-miatt nagyobb a szórás.
    Nyugtasson meg valaki, hogy így van, mert akkor ragadt rám valami. :)

  • Riddler19882014. augusztus 28., csütörtök 12:31
    avatar

    teskayev: azért nem hinnném hogy LilBigKahuna ismeretlen lenne egy mtt regnek :)

    Hoztad a színvonalat Aptok, kétszer is elolvastam a bejegyzést, valós és lényeges dolgokra világítasz rá, ami külön izgalmassá teszi. Valódi értéket adsz az olvasónak, ami a mai világban egyre ritkább, ráadásul "díjmentesen".

  • Bumbanas2014. augusztus 28., csütörtök 12:47
    avatar

    Na ugye, hogy sok satellitet tolsz! Most kibújt a szög a zsákból és megint igazam lett! :)

  • zolcsi0072014. augusztus 28., csütörtök 13:12

    Krva jo lett ez is! :)

  • Akameo2014. augusztus 28., csütörtök 13:16

    jó blog lett :) future cev-vel is megnézhetnéd azt a handet kíváncsi vagyok, amúgy én is rosszul lőttem be ezt a szitut fejből pedig nem mennek olyan rossszul a szatok. wcoop-ra én is adok el mert nem férne bele a rollba és ahogy mondod kell az adrenalin, habár én még nem mákoltam be egy nagy versenyt sem, szerintem a % eladással semmi gond nincs, egy évben néhànyszor futnak nagy versenysorozatok és ha valakiben vágy van a versengésre, sikerre akkor nem rossz dolog ha megméretteti magát és ha ezt ebben a formában tartja legjobban a lehetőségei miatt biztonságosnak lelke rajta.

  • Akameo2014. augusztus 28., csütörtök 13:24

    vasárnap nagyobb a mezőny ezért nagyobb a szórás, de arányaiban sokkal több a gyenge játékos ennek pedig habár matematikailag talán kiszámolni sem lehet, de ellensúlyozni kell a nagyobb mezőny miatti negatívumokat, szerintem akinek nem kell hétfőn munka miatt korán kellnie és pókeresnek vallja magát tolnia kell vasárnap, a rolljához képest megfelelően szelektált versenyekkel.

  • Krejdül2014. augusztus 28., csütörtök 15:24

    Attól a pillanattól, hogy a legnagyobb pókerterem bevezette a tour-buyin és cg limitre való önkorlátozást, szerintem nem is érdemes ennyit BRM-ről beszélni, amatőrizmus azokat nem használni. Bár a cél kétségtelenül az lenne, hogy szoftveri segítség nélkül ne üljünk be magasabb tétre, node emberek vagyunk. Én az utolsó időszakot 15K-1500 BI-ű bankrollal MTT-ztem, egyrészt mert tudást nem éreztem, hogy feljebb lépjek, másrészt még így is tudtak szép eredmények születni, és a játékot egyáltalán nem untam.

  • musli252014. augusztus 28., csütörtök 15:31
    avatar

    Ismét nagyon jó lett az írásod!
    Nagyon tetszik ,hogy ennyire betudod osztani az időt (mindenre jut elegendő)!
    Asszony,gyerek,meló.
    A délelőtti PS mezőnyre mit lehet mondani?
    Hasonló mint a hajnali?
    További sok sikert!

  • Aptok2014. augusztus 28., csütörtök 15:46
    avatar

    kertitorp : Nagyon függ a ROI-tól. 50% ROI-val kb.: 2000-3000$
    Lucsi : A nagy szórás és az időbeli tervezhetetlenség miatt megfordult a fejemben a váltás is, de nem most hanem még régebben. Meg volt is már rá példa a karierem során. Voltam fél évig NL50 CG-re backelve, játszottam fix limit játékokat meg versenyeket egy ideig. De mindíg visszatértem a NL holdem versenyekhez mert azért én is adrenalin függő vagyok. De a nagyon nagy szórást az általad leírt módon próbálom csökkenteni.(Csak ma már nem lehet olyan jól keresni az MTS&G-el) Szóval már inkább vagyok MTS&G és Satelit grinder mint MTT játékos. Illetve kis mezőnyű mtt-re nevezek és csak néha shootolok nagy versenyeket.
    goce: Mikro tétre vagy több kis terem vagy PS nem turbó 180 as MTS&G. (én pl 4.5$-kal építettem rolt). Nagy szórás nagyon sok mindentől füg. Struktóra, várható ROI-k, nevezők száma. Szóval konkrét buy in számot nem tudok írni. Pl.: 11$ 40% ROI 600 AFS-re 7000-8000$. Szerintem 11$ körüli MTT-el is egész jól lehet keresni.

  • Aptok2014. augusztus 28., csütörtök 15:54
    avatar

    gabaj: Fentebb írtam sok mindentől füg. Minél kisebb a ROI-d és minél nagyobb a mezőny annál több kell.
    Jak1: Vasárnap jóval nagyobbak a mezőnyök.
    teskayev: Mivel ebbe a szituban pont nem callolnak elég lazán még a fishek se itt pont jó lesz az any2. De van olyan szitu amikor lazábban callolnak a fishek is meg a regek is ott ja nyilván feszíteni kell a push rangen.
    Akameo: Sunday 500 FT is elég nagy adrenalin még ha a 8. hely nem is fizet sokat. Egy-egy shott szerintem is belefér WCOOP-n 3-4 eventen én is indulok. Ha valaki észel csinálja az eladásal sincs gondom. Egyébként a vasárnapi reg fish arány nem minden versenyre igaz szerintem. SM wurm-up sok fist elszív más versenyekről. Azért vannak más versenyen is sokan mert az összes reg tolja őket.
    musli25 : Sajnos nem jut mindenre idő. Igen a délelőtti is nagyon gyenge csak akkor kevesebb a verseny mint hajnalban.

  • antonio8882014. augusztus 28., csütörtök 15:58

    Nem értek teljesen egyet a szatellites call range-edről...az addig rendben hogy nincs túl nagy icm nyomás a BB-n, de sztem akkor se lehet különállóan lemodellezni ezt a handet hiszen ez egy verseny és nem cashgame szval itt nézni kell, hogy mondjuk a következő néhány hand-ben vajon nem találunk-e ennél nagyobb várható értékű szituációt. És itt sztem mikor 2 hand múlva dealerek leszünk jó sansszal lesz ennél egy jobb szitunk. Szval én kb. egy 10%-kal feszesebb range-el callolnék itt.
    Ez itt sztem egy olyan üzleti döntés mint pl. ha van egy céged aminek arról kell döntenie hogy vesz egy új gépet vagy megnagyobbítja a raktárát de csak az egyiket tudja megcsinálni akkor két egyébként pluszos befektetésből azt kell választania ami nagyobb profitot hoz a jövőben.
    De a blog többi része nagyon tetszik.
    GL

  • Tatkor2014. augusztus 28., csütörtök 20:39

    Lol.Valószinű nem a blackdonii féléktől kéne órákat venni mert elég sok dologról fogalma sincs az ilyeneknek és tele van leakkel is a játéka.Pl. 45BB deepen AQo-val kurva jó 4 betet callozni és még megnézni a floppot.

  • marbury2014. augusztus 28., csütörtök 21:05

    omaha stats: co-ról és buttonról helyezhetsz nagyobb nyomást a vakokra

  • marbury2014. augusztus 28., csütörtök 21:18

    de postflop lehetőségek miatt is érdemes ott egy picit többet mozogni

  • hokuszpoker2014. augusztus 28., csütörtök 21:58
    avatar

    Vegul de nem utolsosorban nem talalni kivetnivalot a helyesirason :)

  • Aptok2014. augusztus 28., csütörtök 22:44
    avatar

    antonio888: Nagyon gyenge mezőnyben egyetértek vele, hogy hagjyunk ki +EV-s szitukat mert sokszor lesz jobb alkalom, hogy betegyük. De én ezt inkább deep stackek esetén alkalmazom. Itt mivel nagyon kicsi a stackünk nagyon hamar megesznek a vakok így nem tudunk sokat várni a sokkal jobb szitura. Mert BTN ról is ha optimálisan akarunk pusholni csak egy 22% Rangel lesz +EV (SB 5.4% BB13% call range esetén) Szóval ritkán kerülünk jobb szituba itt aztán ha lemegy 2 kör és mindíg dobunk akkor vége. Sőt én ilyen turbó satoknál inkább válalok negatív EV-jű linet csak hogy elkerüljem azt hogy nagyon kicsi legyen a stackem. (Mondjuk negatív callt nyilván nem vállalnék ez inkább push ra vonatkozik) Amúgy tök jó hogy írtál így még nézegetem HRC-vel a handet és egy még meglepőbb dologra lettem figyelmes. Ha BTN feltételezi, hogy SB BB optimálisan játszik az az SB 70% push BB 41% call. akkor a HRC BTN nek 0%-os push-t javasol. Egyszerűen olyan sokszor lesz a vakok között öszecsapás, hogy jobb a BTN-ek ha dob és engedi hogy kiejtsék egymást mint az hogy pushol amit nyilván egyik vak se tud megadni szinte semmivel így tovább megy a játék. Ez most engem is tökre meglepett.

  • Aptok2014. augusztus 28., csütörtök 22:46
    avatar

    hokuszpoker : Azt az akadémia hírszerkesztőjének köszönjétek aki túlórában 4 óra megfeszített melóval rendberakta a karakterhalmazt.

  • antonio8882014. augusztus 29., péntek 00:51

    Lehet valamit nagyon bután számolok de nekem az sehogy sem áll össze hogy amikor 2 hand múlva 8bb-vel button-ról allin megyek akkor csak a felső 22%-kal lenne plusz EV-s a push?? pl. én lefuttattam azt ha 96s-vel megyek allin B-ról akkor a te FE-del számolva nekem 1BB plusz jön ki. És ugye a 96s nincs benne a felső 22%-ban...

  • Aptok2014. augusztus 29., péntek 10:11
    avatar

    Milyen ICM kalkulátoral számolod ? (Én HRC-vel) Biztos beálítottad kifizetést, hogy 2 hely fizet ? Mert cEV-be ha nézem ott pont benne van a 96s de ugye a megnyert zseton $ -ban nem ér annyit mint amit kockáztatunk, így ebben az esetben feszesebben kell itt pusholni mint a cEV.

  • banoster2014. augusztus 29., péntek 10:38
    avatar

    :D Azért nem volt 4 óra.

  • zulusierra2014. augusztus 29., péntek 13:45

    Én sem tudok mást mondani, nagyon jók az írásaid, a videókról nem is szólva. Köszönet és hála!
    Írhatnál kicsit konkrétabban a brm-ről, pontosan hogyan számolsz abban az excel táblában, akkor nem kell mindenkinek külön megkérdeznie hogy ennyi avg bi, meg annyi field, és akkor mit lehet. :)
    Másik téma amiről szintén lehet hallani mindent, meg mindennek az ellenkezőjét is az az ROI.
    Mennyit tud hozni egy átlagnál jobb reg a 4$-os normál és 8$ turbo 180-asokon, mennyit mondjuk átlag 30$/700főnél, és mennyit ha csak a több ezer fős 200$-osokat nézzük.

  • antonio8882014. augusztus 29., péntek 20:27

    nah most már végképp nem értek semmit...jah cEv néztem mert arra gondoltam h pont arról volt szó hogy nincs nagy ICM nyomás....de akkor ez most hogy van??...az alapesetnél lazán callolunk (60,5%-kal) mert nincs nagy ICM hatás....de amikor buttonról pusholunk szinte ua helyzetbe akkor viszont kibaszott nagy ICM hatás van mert csak 22% tudunk pusholni holott ICM hatás nélkül több mint 50% lenne pluszos...itt valami nem kerek nekem...pls magyarázd meg mert tényleg nem értem....pedig tudom hogy a számok nem hazudnak de ez igy logikátlannak tűnik nekem

  • Aptok2014. augusztus 29., péntek 21:03
    avatar

    Nagyon nem mindegy hogy kitől nyerjük a zsetonokat. Ha a 12bb-s stacktől nyerjük akkor ő kiesik és a mi steckünk ami 125$ volt hirtelen 215$ fog érni. Ha BTN-ről pusholunk és a nagy stack callol akkor a 125$ os steckünk nem 215$ fog érni mert nem esik ki senki csak 177$-t fog érni a stackünk tehát 125$ kockáztatunk 54$ ellenében. Ami nem olyan jó arány. Az ICM hatás nem egy olyan dolg hogy egy adott szituban állandó. Hanem meg lehet nézni külön párokra. Tehát itt kis stack VS kis tack kicsi az ICM Kis stack VS nagy stack meg nagyon nagy. Pl ha Nagy stack pusol SB ről akkor a kis stack bb-nek iszonyat feszesen kell callolni. Ha kis stack pusol SB-ről kis stack ellen akkor meg lazán. Ha meg mi vagyunk BTN és van kicsi meg nagy stack is mögötünk akkor meg így ahogy a HRC mutatja.
    Szóval mindíg azt kell nézni, hogy menyit ér kb most a stackünk és mennyit fog ha nyerünk egy all-int. És ez nagyon függ attól, hogy mekora stacktől nyerjük a zsetonokat.
    Amúgy normál versenyen is az ICM hatás nagyon füg attól, hogy honnan nyerjük a zsetonokat csak nem ilyen durván.

  • Lucsi2014. augusztus 29., péntek 21:14
    avatar

    Antoniot pokerre tanítani... Szerintem erre a feladatra még én is elég leszek. =)

    Dealerből ha pusholsz kahuna kb 100%ot dob és ha játszol is allint, akkor vagy duplázol (ami majdhogynem fölös) vagy kiesel. Nyilván te sokkal feszesebb szeretnél lenni, többet veszíthetsz a stackednél egy bukóval, és többet nyerhetsz a semminél (ami a dobás) akkor, ha esetleg kiejti magát az sb. Ez az icm. Hosszú távú zsetonszám növekedéstő vagy csökkenéstől függetlenül realizálható profit vagy deficit.

    A másik esetben, mivel relative bejutott a foldoló dealer, aki akár mindkettőtök ellen is be tudna vállalni egy bukót és még akkor is bent lenne (és be is fogja vállalni majd, csak reméljük nem ellened) gyakorlatilag egy sima heads up szituba keveredsz, ahol az ellenfeledről tudod, hogy 100%ban pushol. És hogy miért? Ez szintén ICM, mert egyszerűen nem engedheted meg magadnak hogy ne pusholj.Többet veszítesz azzal, ha nem tolod be, mint egy fél vak, hiszen pont az nyer másfelet, aki ezt most nem teheti meg. (fél helyett másfél a számodra lényeges difi) Szóval icm. És te betolod.

    A call esetében viszont ugye most egy ICM által indukált döntésre történő reakció van. Rád kell hogy tolja az ellenfeled. Itt ha te feszesebben callozol, akkor baszhatod az egészet. Túl sokat fog ellened elvinni ebben a helyzetben, és ő sosem lesz a te nagyvakod, amikor SB leszek. Coverolod és mindketten shortak vagytok, szóval akár közel icm nélküli optimális range-el is callozhatsz, hiszen a dealer kiesésének esélye elhanyagolható. Azért fogsz pedig egy picit lazább lenni mint a cEV, mert (hasonlóan az SB-re ható icm-el) te nem csak egy nagyvakot buksz a dobással, hanem az az ember nyer másfelet, aki most nagyon fontos hogy ne nyerjen. (Egy helyett másfél a számodra léyneges difi)

    uff

  • Lucsi2014. augusztus 29., péntek 21:15
    avatar

    basszus egyszerre, kimoderálhatod és bocs :)

  • Aptok2014. augusztus 29., péntek 21:17
    avatar

    Mondjuk ez elég speckó helyzet ez a 3 handed ha 5-6 seat van akkor SB VS BB is álltalában feszesen kell callolni mert szinte mindíg jóval többet ér a stackünk mint a beölő fele. Stepeken viszont sokszor előjöhet ilyen szitu

  • Whiteraimbow2014. augusztus 30., szombat 02:29

    Nino most jól kilettél oktatva! Amúgy durva hogy a két Akadémiás Guru Edző legenda MTT prok, HU prok, Pszihologus prok, 20perces pszihologus prok, csak és kizárólag veled foglalkoznak 5hszáson át!

  • Whiteraimbow2014. augusztus 30., szombat 04:19

    Jah meg persze omaha prok:D

  • kohagyma2014. augusztus 30., szombat 09:17

    Csak most érkeztem, de ezt megint kár lett volna kihagyni!

  • antonio8882014. augusztus 30., szombat 10:26

    thx thx most már kezd érthető lenni (még nekem is :) )

    mondjuk az tényleg nagyon gáz hogy a Lucsi valamit jobban tud nálam :)

    tanulság: szatellitezen a f@szom, mindent direkt buyin-elek :)

  • Lucsi2014. augusztus 30., szombat 11:04
    avatar

    W: Tudom, hogy te minden stílusban jobb vagy mint én, de mivel ilyen kommentekre korlátozódik a valódi legenda prok közösségi aktivitása, sajnos ilyen kretének maradnak, akik próbálnak valami építő jellegűt összehozni, mint jómagam. Néha egy-két elbaszott pillanatomban próbálom azt belekalapálni a nem túl nagy agyamba, hogy talán ez még mindig több, mint a semmi.

  • Whiteraimbow2014. augusztus 30., szombat 17:07

    W: Ismét provokálsz, tudom ez nálad teljesen std., de még eldöntöm reagálok e rá!

  • Whiteraimbow2014. augusztus 30., szombat 17:14

    Jah ezt magamnak írtam:D Annyira összezavartál, hogy L helyett W-t írtam!

  • kacorkiraly2014. augusztus 31., vasárnap 20:55

    Bameg . En elolvastam amit írtak es jól jött . A te látokorod pedig odáig jutott, hogy többet foglalkoznak másokkal, mint veled hehe

  • boone792014. szeptember 04., csütörtök 01:29

    Gratulálok. Rendszeresen olvasom a "bolog-jaid"

  • thomyca2014. szeptember 06., szombat 09:51

    Szerintem a bankroll menedzsment hihetetlenul fontos tema, ezert nem lehet elegszer felemlegetni. En elmondom az en megoldasomat, hatha valakinek szimpatikus.

    Anno, amikor Aptok meg a 180 fos kis nevezesi diju mtt-ket kezdte tolni en is sokat gondolkodtam merre tovabb pokerrel ket okbol. A br es ezzel osszefuggo variancia, illetve a jatek fejlodese, azaz a varhato profitcsokkenes miatt. Ertsetek: a jatek fejlodesevel egyre kevesebb lesz profit, es kemenyebb a jatek, tehat egyre nehezebb lesz feljebb jutni abba a fizetesi kategoriaa, hol mar kenyelmesen meg lehet elni. Es igen, bejon meg az adrenalin fugges is, hogy erezni akarod nyeres felemelo oromet, es ez mindenkinel van, meg ha egyesek tagadjak is.

    Az en megoldasom a kovetkezo lett:

    Nem leszek 8 oraban dolgozo profi pokeres. Pokerben cg fele fordultam teljesen, es napi atlag 4 oraban nyomom. Van egy masik, nem pokeres munkahelyem, ahol azota, hogy aptok elkezdett 180-as mttsng-ket jatszni mostanra elertem, hogy komolyabb projekteket /500M+/ vezetek. Igy innen van eleg adrenalin, es reszben bevetel is. A tobbit meg tudom kereseni cg-bol, ahol masik allas mellett velemenyem szerint nl100-200 ra siman fel lehet jonni, hogy megerje. Egyszoval a bankroll menedzsmentet es varianciat egy masik beveteli forrassal kivalloan lehet csokkenteni.

    Anno ez nalam tudatos tervezes es dontes volt, persze lehet, hogy nem mindenkinek szimpatikus. Mindenesetre egy mukodo lehetosegnek latom hosszutavra.

    Meg valami: az elmult idoszakban nem volt gyermekem, igy a karrier epitesre szanhato idom nyilvan joval tobb volt, mit aptoknak. Gyermek mellett nem feltetlenul ment volna.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!