játékintelligencia

2011. augusztus 05., péntek 09:28
gondolatok +egyéb




Intelligencia/Játékintelligencia


nem akarom/tudom definiálni ezt a nagyon komplex fogalomat, de ha azt akarjuk tudni, mi is az intelligencia, akkor a legjobb válasz az, hogy az a valami, amit az intelligencia tesztek mérnek. :)

legjobban az a meghatározás tetszik, amit most olvastam mérőnél, hogy az intelligencia valamiféle olyan képesség, amivel az ember képes alkalmazkodni környezetéhez.
ezt a meghatározást fogom továbbvinni póker felé.

van neki jósok fajtája, (olvastam már 10-16-ot is) mint például

  • matematikai-logiaki
  • érzelmi
  • zenei
  • mozgási
  • vizuális-térbeli
vagy olyan divat-iq-k mint
  • üzleti
  • vezetői

és még nagyon sok más.

a pókerhez milyen IQ-ra van szükség?

matematikai intelligencia


egy jó adag gyanúsan szükséges ebből a fajtából, átlátni azt, hogy bizonyos dolgok gyakrabban fordulnak elő, mint mások, és látni azt, hogy a nagyobb valószínűségű dolgokba érdemesebb több pénzt befektetni.

érzelmi / interperszonális iq

ezt nehéz eldönteni, egy érzelmileg "gyökér" kocka/droid talán könnyebben kezeli a tiltet, mint egy lobbanékony vagy lelkizős játékos. aki viszont nagyon intelligens érzelmileg az tudja helyén kezelni a saját rohamait, illetve élőjáték közben jól tudja olvasni mások rezdüléseit. sok EQ zseni van szerintem a nagyon sikeres élő profik között.

játékintelligencia

amikor először megjelentek a világban a pókeres oktató oldalak akkor arra gondoltam, hogy ez már itt a vég. minden (angolul beszélő) játékos számára elérhető lesz a tudás legjava, és egyszerűen leveszik a polcról, a tudásuk az egekbeszökik és képtelenség lesz nyerni.
láthatólag nem ez történt.

a játékosok egy jó része nem képzi magát, azok akik meg igen, azok közül pedig mindenki teljesen másképp dolgozza fel az elérhető információkat, amiben nyilván korábbi tapasztalatai és felfogóképessége játsza a legfontosabb szerepet, valamit az, hogy játék közben hogyan alkalmazkodik a környezethez, hogyan alkalmazza a megszerzett tudást, mikor melyik eszközhöz nyúl, amikor valami szokásostól eltérőt tapasztal valamelyik ellenfelétől vagy egy olyan esetben amikor egynél több válasz is lehetséges (és a póker szerencsére ilyen).
ez az, amiben a legnagyobb különbségek vannak az egyes játékosok között.
játékelméletből is ismerős az a tétel, hogy a nagy átlaggal szembemenő stratégia nagyon nyereséges tud lenni. ez persze a hosszútávú matematikai törvényeket nem írja felül, de néhány kritikus szituban lehet hozzátesz néhány BBt a perszázhoz.

manapság azok a legsikeresebb játékosok, akik szó szerint bármire képesek bármilyen helyzetben. nem agyatlanul, hanem nagyon is okosan, a jól kiválasztott ellenfél ellen elsütve az adott line-t. no meg azok, akik nem játszanak iszonyatdurvánkreatívan, de 30 asztalon tolnak egy nagyon alap 1-2BB/100-as játékot 100 órás szessönökben.

mit tehet a buta?

nem tartom magam túlzottan intelligens figurának. eq-ban szerintem elég jó vagyok, matek iq-ban már sokkal kevésbé. mit tehet az ember? elkönyveli hogy nincs keresnivalója a top játékosok között és kész? semmiképp.

a gimiben volt néhány matekzseni osztálytársam.
és volt néhány, akinek nem jöttek csípőből a megoldások. ők fogták a zöld feladatgyűjteményt és délutánonként azzal töltötték az időt csocsózás helyett, hogy megoldották az összes feladatot belőle.
a töménytelen munka azoknál a játékosoknál is jó eszköz lehet a sikerek elérésére, akik nem született zsenik. a rengeteg helyzet megismerése és begyakorlása/megtapasztalása alkalmassá tehet mindenkit arra, hogy ugyanolyan jól alkalmazkodjon a környezethez mint azon kevesek, akiknek ez született képességük. (belőlük nagyon kevés van szerencsére).

a több százezer lejátszott hend után egyre nagyobb biztonsággal kezeljük a különböző meglepetéseket, egy turn csekkrézt vagy egy river overbet AI-t. megnézzük a nagyon ijjesztő line-t, látjuk nem sok értelme van a board alapján. megnézzük a csávó statjait, látjuk hogy egy kretén állat. megnézzük hová valósi, látjuk hogy greece/spain, már nyúlunk is a call gomb után.
rengeteg infó elérhető játék közben, és sok gyakorlással egész jól össze lehet őket rakosgatni egy olyan egységgé ami hosszú távon nyerő játékstratégiát képez.

folyton jelen lesz a stressz ebben a folyamatban. sokszor érezzük úgy, hogy mindegy mit csinálunk, mennyire próbáljuk, esélyünk nincs arra, hogy river után felénk induljanak a zsetonok. vagy ez is csak egy olyan elem, amihez alkalmazkodni kell (pl jó bankroll menedzsmenttel meg egy zsák magne B6-tal)? :)

ez a rengeteg tapasztalás teszi az (némely) öregeket tényleg bölccsé idővel.

Ti mit gondoltok, milyen iq-fajta kell leginkább a sikeres játékhoz?

Ja és mértétek már az IQtokat? kié mennyi? van valami (jó ingyenes magyar) teszt a neten amit megcsinálhatnánk?




Egyéb

tegnap este beszélgettünk szessön végén és arra jutottunk, hogy valószínűleg minden FTP játékos beáldozna 10$-t a rolljából arra, hogy nagyon nem szimpatikus emberek (lakik egy pár ilyen itt az utcában is) megkeressék azokat a prominenseket, akik felelőssé tehetők a pénzünk lenyúlásáért.
(filmes ötlet alapján) lenne weboldal, ahol egyesével behoznák őket és a játékosok kattinthatnának, hogy mit csináljanak velük. valószínűleg kiakadna a szerver a látogatóktól. :) persze remélem megoldódik majd az ügy és a végén ha nem is indulnak újra de legalább a pénzünk meglesz.

8K hend alatt platinum sztár lettem, a roim meg annyira durva, hogy az már tarthatatlan. nem is akarok vele foglalkozni, majd ha letoltam 2000 darab 180 főst akkor visszanézek. ha beállna valahova 20% környékére már nagyon boldog lennék.
mostantól a pontok is jobban gyűlnek, amiket meg közvetlenül pénzrelehet váltani ha épp úgy hozza a szükség mert a bukó még mindíg tart.

ma este valószínűleg borfesztivál, holnap hajnalban meg betámadjuk a Tiszát ReadElekkel, mert hogy a múlt heti tervekből nem lett semmi. sajna lopják a fát a tiszánál, a tulaj meg lezáratta sorompóval a korábban kocsival jól megközelíthető állásokat, a nagy sárban meg nem akartunk kutyagolni.

van még vagy 2-3 nap állítólag ebből a nyárból, gyorsan kihasználjuk.

Hozzászólások

  • Dr. Kotász2011. augusztus 05., péntek 09:54

    "manapság azok a legsikeresebb játékosok, akik szó szerint bármire képesek bármilyen helyzetben. "
    ezzel nagyon nem értek egyet.
    az intelligencia fajtákról annyit, ha lenne egy érthető és JÓ intelligencia fogalom a köztudatban, akkor nem terjednének különböző nemlétező intelligencia fajták.
    nem veled ellenkezek, általában értelmes dolgokat írsz!

  • Jonas 772011. augusztus 05., péntek 10:11
    avatar

    Nagyon jó post! A river overbetes résznél rendesen elkezdtem kuncogni :D Jó pecázást.

  • CsMarc2011. augusztus 05., péntek 10:12

    Pedig nagyon igaz! Lásd például durrrr-t. Nagyon kreatív, sosem lehet tudni mire számíthatsz ellene.

  • Dr. Kotász2011. augusztus 05., péntek 10:18

    durrr játéka valóban nagyon kreatív.
    de
    mindig van benne ráció, nagyon sokat játszik kis konnektorokkal és ha adnak oddsot neki húzóra akkor simán megad. ez jó és átgondolt játék.
    ez viszont NAGYON nem ezt jelenti:
    "manapság azok a legsikeresebb játékosok, akik szó szerint bármire képesek bármilyen helyzetben. "

  • atish812011. augusztus 05., péntek 11:06
    avatar

    erre a kreativitásra gondoltam amikor azt írtam. bocs hogy félreérthető volt a poszt.

  • CantusPutnok2011. augusztus 05., péntek 11:17
    avatar

    "a több százezer lejátszott hend után egyre nagyobb biztonsággal kezeljük a különböző meglepetéseket, egy turn csekkrézt vagy egy river overbet AI-t. megnézzük a nagyon ijjesztő line-t, látjuk nem sok értelme van a board alapján. megnézzük a csávó statjait, látjuk hogy egy kretén állat. megnézzük hová valósi, látjuk hogy greece/spain, már nyúlunk is a call gomb után."

    Hatalmas. :)

    Köszi a postot mester!

  • asafderg2011. augusztus 05., péntek 12:04
    avatar

    Intelligens bejegyzés! Érdekes post.

    Legalább rékbekkel pluszos lehetsz:)))) glglgl

  • daPEPEhu2011. augusztus 05., péntek 13:04
    avatar

    Nice post hallod-e? :D

  • nemvan2011. augusztus 05., péntek 13:21
    avatar

    Görbüljön a bot ! Gl

  • tusi01142011. augusztus 05., péntek 14:25
    avatar

    Grt, már megérte benézni! :)

  • FeketeS2011. augusztus 05., péntek 15:01
    avatar

    Nagyon jó post. Ha már a 180-asokat nyomod, akkor felvennélek skype-ra, hátha valami tudást át tudunk egymásnak adni :)
    GL!

  • FeketeS2011. augusztus 05., péntek 15:02
    avatar

    ment PM a címemmel

  • MrNono2011. augusztus 05., péntek 15:25
    avatar

    Jó pecázást! GL és kitartást a 2000-hez! Egy jó kis ROI-t már megérdemelnél ebben a hónapban :)

  • Iniesta2011. augusztus 05., péntek 15:42
    avatar

    Csak nem a Tolcsvai borfesztivál? :)))
    Tiszán hol szoktatok pecázni?
    Görbüljön a bot :)))

  • Iniesta2011. augusztus 05., péntek 15:43
    avatar

    Jön a harcsa most mert picit bezavarosodott a viz ... vagyis mifelénk jön szépen...
    GL

  • fricirics2011. augusztus 05., péntek 15:55
    avatar

    Atish! Jó poszt , tetszett....

  • Cernunnos2011. augusztus 05., péntek 18:42

    Van egy újfajta IQ teszt de sajnos elfelejtettem a nevét, lényege h nem IQ-t mint olyant tesztel hanem különböző agyi funkciókat mint vizuális feldolgozás, logikai következtetés, szám memória, ilyesmik. Nekem az jött ki h a következtető logikám és a fókusz képességem átlagon felüli de pl a vizuális feldolgozásom átlag alatti. Sztem korrekt eredmény mert ha belegondolok teljesen logikus, nagyon szar a látásom, persze h oda kell figyelnem mindenre h ne érjen baleset :D

    Ami még nagyon megmaradt bennem ezzel a témával kapcsolatban h volt egy interjú egy híres táncosnővel (nevére persze nem emlékszek, ezt is szépen kimutatta az a teszt :)) és ő mesélte h ki akarták rúgni általános iskolából mert órák alatt mindig felpattant és izgett mozgott és azt mondták rá h hiperaktív, figyelemhiányos, másfajta iskolába lenne a helye. Az interjúban elmondta h ő nagyon is odafigyelt de neki mozogni kellett ahhoz h gondolkozzon, mert ő mozgásban értelmezte a hallottakat. Szerencsére a szülei elég intelligensek voltak h ne vmi kisegítőbe küldjék hanem beíratták tánciskolába és legendás táncosnő lett belőle. :)

    Meg ott van pl Vanessa Selbst, tipikus bölcsész típus, még messziről se egy matek zseni mégis igen jó játékos, szal sztem ha ezeket a különböző fajta gondolkozásmódokat megfelelően kezeljük akkor teljesen alkalmassak lehetnek a másfajta területeken felmerülő problémák megoldására is.

  • rusherninja2011. augusztus 05., péntek 21:44
    avatar

    sztem logika kell hozza legföképpen plusz h ne menjen konnyen tiltre az ember
    én 2x mértem (110+ 120+ volt ) jo par éve

  • csoda2011. augusztus 05., péntek 23:14

    Nagyon ott van es szerintem is igy van...

  • misirulez2011. augusztus 06., szombat 01:35
    avatar

    Az a jó a pókerben, hogy rengeteg sok tulajdonságnak kell együttesen működnie egy NAGYON jó játékhoz.

    pár ilyen:
    türelem, kitartás, szorgalom, állóképesség, higgadtság, folyamatos szellemi frissesség, találékonyság, kreativitás, cél-eredmény orientáltság, versenyszellem, kiegyensúlyozottság, magabiztosság.

    Huu, és még rengeteg, olyan tulajdonság ami alapvetően pozítiv. Sőt ezeknek szinte mindegyike előny, persze nem az olyan dolgokra gondolok mint az önzetlenség vagy az őszinteség. :)))


    Egy KÖZEPES játékhoz amiben a buta fiseket fosztogatjuk ahhoz pedig elég egy alap pókeres képzettség+némi logikai érzék.

  • kacorkiraly2011. augusztus 06., szombat 11:25

    manipulálás, fejlett érzelmi inteligencia, jó közérzet, kreativitás, állóképesség, üde lehelet

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!