The darkside

2012. június 14., csütörtök 01:46
Egy kis iromány a poker sötét oldaláról…

Egyik haveromtól megkaptam, hogy elég lapos lett a blogom. Mondtam neki, azért van ez, mert egész évben szarul megy, így nincs nagyon míről írni, kedvem meg főleg kevés hozzá. Jött is a válasz: írjam csak meg nyugodtan ez is a része.
Van is benne valami. Akik követik a blogot azok tudják, hogy nem megy valami rózsásan idén. Amióta a PL átköltözött Entreksönre azóta nem találom a helyem. És sajnos az eredmények sem jönnek. Nem szeretek sírni, - részben ezért sem írogatok annyira – és nem is az a célom, hogy most elkezdjem. Ez életem eddigi leghosszabb downswingje, és a kilábalás sajnos nem megy olyan gyorsan.
Lassan azért kezd körvonalazódni a dolog. A microgaminget végleg sikerült otthagynom, nem szívesen tettem, de sok érv szólt ellene. Ongamen telepedtem most meg.




Úgy döntöttem, hogy nem kezdek egyből bele a 200-400 limitekbe –bár rollom lenne- hanem inkább kicsit összeszedem magam 100-on. Elég gyenge a mezőny a limiten, viszonylag könnyen verhető. Persze illik is vernem egy ongame nl100-at mikor pár hónapja még Mirco midstaksen csapattam.
Olyan eget rengető bb/100-at azonban még így sem sikerült hozni. 100K hand alatt 3,65bb/100, tulajdonképpen nem rossz, de érzem, bőven lenne több is benne. Azért lett ennyi, mert sikerült közben egy 50K handes BE-t összehozni.

Mindenesetre, ezt már elégnek éreztem, hogy újra nekiáljak a midstakesnek. Felettébb okos döntés volt :D Sorra jöttek a bukó handek, rengetegszer húztak túl, de sajnos sokat hibáztam is. Amikor az ember „új” limitre lép, mindig azt hiszi, hogy itt mennyivel jobbak, agróbbak az ellenfelek. Hát most én is így gondoltam, és nem akartam, hogy kiblöfföljenek. Volt pár nagyon csúnya callom, mire a kis agyam felfogta, hogy 100 és 200 között annyi a változás hogy itt kevesebb a hal.
Kevés igazán jó reg van, és ők is inkább azok akik, magasabb limitről jönnek pár asztalra ha ott nincs elég. Sajna bukó lett a vége, volt egy limit, amit felállítottam magamnak ezt ma sikerült elérni, amikor is 400-on buktam egy 80%-ot.
A midstakes visszahódítása ezennel szünetet tart.

A hónap hátralevő részében visszalépek 100-ra, próbálok A játékot hozni. A tanulásnak is jobban nekiálltam, mint az utóbbi időben. Mégis úgy érzem nem is maga a tanulás lenne a legfontosabb most, hanem a türelem és koncentrált játék. Így lassan 5,5 hónap szenvedés után ezeket elég nehéz összehozni. Ha hónap második felében jól teljesítek, akkor van esélyem arra, hogy NULLA legyen, a fél évem. Nulla.
Szerencsére azért aggódnom nem kell, jó pár évre elegendő tartalékom van, de azért reménykedem, hogy lassan sikerül valami korrekt profitot felmutatni. Nah meg év végére mindenképpen szeretnék újra midstakes regulár lenni.

Úgy érzem kicsit semmitmondó lett a poszt… Tulajdonképpen nem is tudom, mi lenne a fő mondandója. Ha valami összefoglalás kellene a végére talán annyi lenne, hogy ilyenek vannak, nem hiszem, hogy annyira rossz játékos lennék azért mert 5 hónapig nem nyertem szart sem. Még akkor is ha ez kicsit ellentmondásnak hangzik. Sajnos benne van. De nem adom fel –az nem én lennék- holnap is leülök és elemzek, játszok, megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni magamból.
Mert talán ez a lényeg, magamnak megfelelni, ami ismerve magamat, nem könnyű feladat... 

Hozzászólások

  • Littlemage2012. június 14., csütörtök 02:09
    avatar

    GL!

    Nekem amugy kicsit furcsa olvasni teged. Egyik postodban arrol irtal, hogy NL50-et nem tudod megverni, meg milyen fasza azert az, hogy mittomen mennyi bb/100 a rb.

    Ezek utan par honapjara ra mar NL1k-s meg 600-as reg vagy.

    Mindezek utan meg irsz egy olyan postot, hogy nem tudsz holdemezni, ezert kiprobalod a PLO-t.
    WTF, NL1k utan

    S most megint holdem. kicsit olyan osszevissza. Sztem el kene donteni, mit akarsz, s melyik jatekban, s milyen limiten, s arra gyurni.

    GL!

  • rockett2012. június 14., csütörtök 02:09
    avatar

    Több sikert kívánok ;) GLGL

  • Beckham0872012. június 14., csütörtök 05:24
    avatar

    @LM: Hát nézni kéne a dátumokat is :) Kb szeptemberben toltam 50-et utoljára, akkor is rosszabb széria miatt. Okt 100-200; Nov-Márc 200+.
    Csak ugye Január második felétől kezdve buktam. PLO-ba valóban belekóstoltam, de annyira nem jött be. 2-3 hetet elmókáztam vele.
    Azt meg nem mondtam hogy 600-1000 reg lennék. A midstakes nekem 200-400-at jelent ahol azért egy 300K+ handet letoltam.

    Valóban összevisszaság van, a PL miatt a feje tetjére állt minden, teremváltogatás, beragadt pénzek, megbízhatatlan termek, késő RB-k, aztán micro is berosszult, le voltunk tiltva Heskeyvel (nem engedett közös asztalhoz). Aztán jó lett, utána megint nem... Tényleg volt itt minden...
    Most próbálok letelepedni, és agresszív brm-el, haladni de sajna EV alatt is futok (mát 7 hónapja folyamatosan), meg úgy amúgy is szarul jöttek a szituk.

    Ezért hónap végéig inkább maradok 100-on.

  • gorcsy2012. június 14., csütörtök 07:52
    avatar

    kb hasonló szituban vagyok bár nekem minimális +az év de majdnemhogy ugyanez a forgatókönyv
    ha van kedved vegyél fel msn aztán vmi lelkesítő közös sessiont tólhatnánk:)
    (adatlapomon az msncím megvan adva)
    GL!

  • gorcsy2012. június 14., csütörtök 07:55
    avatar

    mégsincs megadva, de ha érdekel küldj privátot

  • Dinicsek2012. június 14., csütörtök 10:11

    Utolsó mondatban az igazság. GL

  • krgabez2012. június 14., csütörtök 10:49
    avatar

    Nehez evek jonnek, gyujtsd az erot!

  • fri2012. június 14., csütörtök 12:05

    GL becks!

    Kis segitseget is kernek, microgaming ugyben: Elvileg ebben a halozatban a hh-kat a termek a sajat mappajuk GameHistory.dat file-jaba mentik es ezt kellene beolvastatni a HM-mel. De en hiaba importaltatom ezt, nem talal semmit. VAlamit be kellene meg allitanom a kliensben? Vagy mit rontok el?
    Ha tudsz vmit, elore is koszi.

  • kisrapi2012. június 14., csütörtök 12:12
    avatar

    Régóta követem már a blogod, és tényleg no offense, de nekem az jött le az eddigi grafjaidból és írásaidból, hogy egyedül akkor tudtad verni a midstakes-et amikor upswinged volt. Ez 2-3 hónapig tartott, utána vissza is buktad amit nyertél, és azóta is keresed a helyed.
    Emlékszem előtte sokáig NL50en minimális BB/100akkal nyertél...utána meg olyan statokat raktál be amin NL400+-t verted 3-4bb/100al. Szvsz önámítás lenne ezt arra fogni, hogy hirtelen ennyit javult a játékod.
    Tényleg nem bántásból írom le ezt, hanem azért, mert szerintem az első lépés ahhoz, hogy megtaláld újra a helyed az lenne, ha a fentiek szerint értékelnéd a midstakes karriered. GL

  • Beckham0872012. június 14., csütörtök 15:15
    avatar

    Semmi gond, valóban igazad van, és tudom is hogy jelenleg nincs meg a tudásom a 3-4bb/100-hoz ezeken a limiteken.
    Azért az is hozzátartozik a dologhoz hogy csak nov-dec-jan alatt, 12K€-vel kerültem EV alá, és azóta is minden hónapban alatta vagyok. Szal összesen $-ra átváltva tuti hogy az elmúlt 6-7 hónapban 20K-val sikerült alá kerülni. Az meg egy komplett nl400-as BR. Azzal együtt kicsit szebben látnám a világot.

    De nem szoktam ezen sírni, nem is kezdem el most. Tanulok, elemzek, és jól fogok teljesíteni előbb-utóbb.

  • thomyca2012. június 14., csütörtök 16:17

    Én azt javaslom: állj rá egy limitre (amit biztosan versz) és told ott legalább fél évig. Ismerd meg az ottani regeket, a játékuk.

    A költözésben sztem az a legrosszabb, hogy egy csupa ismeretlen (jó) ellenfél ellen kell játszanod az első időszakban.

    Sok sikert!

  • topin2012. június 14., csütörtök 18:00

    Norbi én már régebben is mondtam (még a Best Pokeres időkben), hogy ha megy a szekér akkor királyság van, ha nem megy akkor ugrálunk a termek között, és kétségbeesünk mert nincs winnings ezért belekapsz mindenbe, majd ahol plusz keletkezik annál maradsz...

    Littlemage írása bennem is megfogalmazódott már egy ideje, picit fura amiket leírsz és következetlen.. rb grinderkedés 50-100-200on utána 400-600 és ezer NLH, aztán PLO, na azt egyszerűen nem is értettem h gondolod...az is fura h dátumokkal próbálod elfedni a valóságot...9 hónapon belül egy pro aki tudja mit akar, az nem járhat be ilyen utat!! Tök mindegy h EV alatt vagy, a lényeg hogy teljesen következetlen csapongó az egész és a vágyaid után hajtod magad (sokat nyerni) úgy hogy nincs mögötte stabil eredmény, tudás...(400+hoz biztos nincs)

    2bb/100 100K handen NL600-on az 12K winnings, de 20 BI 100K alatt vajon mekkora ingadozással alakul ki? Nem veszed figyelembe, hogy mentálisan nem állsz készen erre és ha upswing van akkor minden oké miénk a világ, ha vesztünk akkor nem vagyunk jók...csak időközben a tudásod nem változik..ugyanolyan játékos vagy mint fél éve, ugyanannyit tudsz és mégis akkor 200+, aztán PLO most meg NL100 (400as 80% bukása után, 2 limitet visszalépve)

    Kisrapi is tökéletesen látja kívülről ezt és thomyca sem adott rossz tanácsot..Te magad vagy akit le kell győznöd és reálisan látni hogy mi folyik körülötted...mert attól rosszabb játékos nem leszel hogy valahova beragad a pénz, vagy a PL bezár...ezeknek ehhez semmi köze ami veled történik az asztaloknál..

    Lehet írhattam volna privátban is ezt, hiszen jól ismerjük egymást, de úgy gondoltam talán van más is aki hasonló cipőben jár..

    Te aki fél év alatt letolsz minimum 600K handet, nem foghatod a BE-t arra hogy valahova beragad a pénzed..én úgy látom az upswinget valós eredménynek tartod, tehát nem annak ami, és innentől torzul is a kép rendesen..és már nem lehet reálisan nézni emiatt a további szitukat...

  • Lifetilt2012. június 14., csütörtök 23:07

    Összefoglalva ha szarul futsz és buksz,akkor nincs meg a tudás,ha EV szerint és nyersz,akkor upswinged van :)

    (topin nekem is hasonlókat írt anno,most sem értem miért)

    A csapongás meg nem érthetetlen,hanem próbálkozik az ember,mert szeretne profitot elérni a tudásával és ha nem megy egyik úton,akkor keres egy másikat...

  • _Roll_2012. június 15., péntek 01:23
    avatar

    A Microgaminggel mi a probléma, amit írtál?

  • topin2012. június 15., péntek 02:46

    Lifetilt nem igazán értem h sikerült ezt kiszűrnöd..Norbi mindent megtesz h nyerő legyen, de az nem normális h valaki nyer Nl200+ (mert szte megvan a tudása ott) majd mikor bukik akkor átvált egy teljes más póker típusra (elmúlt a tudás vagy mi az ok? ha elmúlt akkor nem is volt meg, ha nem bírja a swinget mit keres ott, stb) miközben alacsonyabb limiteken sem volt stabil nyerő rb nélkül..

    egy pro játékos aki annyit szeretne nyerni mint Norbi havi szinten, az nem csaponghat ennyire small stakes, middlestakes és PLO között 9 hónapon belül...mert ez következetlenség..és ezt jól mutatja a PLO-s poszt amikor arra váltott, majd utána most már cs 2-3 hét bohóckodásnak van titulálva...

    Én becsülöm Norbi kitartását és akaratát és ismerem személyesen, egy nagyon rendes, jópofa srác aki jó társaság is, amellett hogy jó pókeres...de mostanában nagyon eltévedt amiatt h sikertelen...

    és ha megvan a tudás akkor mi a baj, miért kellene váltani? Azért mert downswing van? Ez badarság, a downswing kipörög és ha jó/jobb vagy egy limitnél akkor az jelentkezni is fog, mert nem lehet EV alatt futni mindig..(aki azt mondja h igen, az hülye) És nem értem az miért nem upswing h egymillió bb/100-al verte a 400+ mezőnyt?? Mert ha valós tudás és nem upswing, akkor ugyan bolondság lenne otthagyni a mezőnyt ha ekkora edge van...de persze ezt csak neked írom, mert Norbi is tudja hogy miről beszélek, csak Te voltál képtelen megérteni a mondanivalót..

    Az upswing nem csak az ha EV felett futsz...hanem h eltalál a flop több k handen át és az ellenfelek is találnak valamit, vagy a history olyan h stacket tudsz nyerni, vagy az asztal dinamikája miatt tudod elnyerni az összes pénzét...és downswing sem csak az amikor túlhúznak folyton..és ilyenkor hajlamosak vagyunk elhinni, hogy megvan a tudás hiszen jól raktuk be, kifizettettük a lapot, csak ez nem tart örökké,mert majd jönnek az üres flopok, a sikertelen blöffök, a rossz bluffcatchek, és máris elbizonytalanodnak az emberek hogy na most mi a fene van mikor én milyen jó vagyok...és ilyenkor váltanak...

    Pedig ha a tudásod megvan, teljesen tök mindegy mi történik, mert az eredmény jönni fog,,csak tenni kell a dolgod..és Norbi ebben a legerősebb hogy teszi a dolgát, és ebben igazán példaértékű a munkája, mert én képtelen vagyok ennyit játszani folyamatosan hónapról-hónapra mint Ő...

    Vissza kellene venni az asztalszámból, nem az rb-t hajtani és olyan mezőnyben játszani ahol az órabére a legtöbb...és akkor máris rendben lenne, mert ha olyan limiten játszik ahol veri a mezőnyt, akkor nem fordul majd elő az eltévelyedés...

  • kisrapi2012. június 15., péntek 09:04
    avatar

    Topin +1. Bennem is ez fogalmazódott meg, csak nem tudtam ilyen szépen leírni :)

  • Galambos Tarzan2012. június 15., péntek 09:32
    avatar

    Igazad van Topin.

  • mikki862012. június 15., péntek 11:01

    Pont az rb az, amivel a legjobban ki lehet küszöbölni a downswingeket. És ha valakinek ekkora munkabírása van, annak szerintem érdemes elsősorban az rb-re koncentrálni.
    Sőt, ha fix rakeback van, lehet 2 teremben is tolni egyszerre a jobb asztalválasztási lehetőségek miatt, mert még úgy is meglenne a szükséges rake mindkét helyen.

    Az alacsony asztalszámban nem hiszek. nanononko, jungleman és isildur se 4 asztalon tolja. Egy jó pókeres 99.9%-ban rutinból kell hogy játssza a handeket, a túllevelingelt timebankgyilkos játszmák regek ellen nem lesznek profitábilisak a rake miatt, és csak leterhelik az embert, arról nem beszélve, hogy elveszik a lehetőséget a fishek elleni játéktól. Ha 10 másodpercnél többet gondolkodsz egy szituációban, akkor jó eséllyel olyan helyzetben vagy, ami neked újdonság, az ellenfelednek meg rutin. Esélytelen, hogy igazán jó döntést tudj hozni az extra ráfordított idő miatt.

  • Katzorka2012. június 15., péntek 11:49
    avatar

    Topin+1
    mikki: egyedül azt nem veszed figyelembe, hogy a rutin nem 12 asztalon alakul ki..

  • Beckham0872012. június 15., péntek 12:19
    avatar

    Topin sok mindenben igazad van, viszont a teremváltogatás nincs köztük. Most egyszerűen saját hibámon kívül kellett váltogatnom.
    PL-ről el a váltás miatt. Kaptam egy új microgaminges termet amit az (akkori) Affim szerzett. Azok buzik voltak csúszott az RB, nem úgy volt a race ahogy ígérték stb tehát onnan ki kell szednem a pénzt. Közben persze ott kaptam a downt amikor még 20K be volt ragadva PL-en, így kezdhettem el a visszalépést.
    Akkor találtam ki hogy ha már megyek megpróbálkozom az omahával amire már korábban is sokszor gondoltam, de (most nem néztem vissza) úgy emlékszem akkor is írtam hogy ha nem jön be nem fogom erőltetni, mivel még soha nem játszottam ezért nem tudhattam hogy mire számítsak.

    Utána visszamentem tobetre, ahol le voltunk tiltva Emillel, ismét idegeskedés, napok kiesnek, de a manager megoldotta. Cool. Kaptam egy 10%-al jobb dealt A nordicbet egy másik micros termébe. Ami tudjuk hogy az én termelésemmel évente kb 8-10K€+t jelent. Nyilván átmentem. 1-2 napig faszán ment minden. Majd Emillel megint le lettünk tiltva. Újra várakozás manager zaklatása. Mondja hogy problem van nem tudja megcsinálni menjek vissza tobetre. Ok. Szopóág de visszamegyek. Akkor Emil pont nem játszott 1-2 napig, amikor visszajött kiderült hogy ott is le vagyunk tiltva (újra). Ismét manager pár napos várakozás. Végül megint megoldották, de szintén csak tobeten a másik teremben ahol jobb dealem lenne ott nem. Jah és közben mindezt úgy képzeld el hogy nekem Skill $-os microgaming meg € ugyebár.... Valahol itt jött el az a pont hogy a tököm kivan az egész microgaminges bagázzsal, meg azzal hogy 4-5 hónapon keresztül csak a szarakodás megy. Nem csak az volt a frusztráló, hogy nem nyertem hanem ez az egész hercehurca.
    Utána még Sikerült egy olyan ongame terembe mennem ahol megintcsak kicsit megbízhatatlanül jött a pénz (Rambóék alatt) szóval őket is otthagytam.

    Láthatod hogy most ez azért nem úgy volt hogy én hasra ütöttem és új termet kerestem, végig próbáltam Micron maradni, egyszerűen elképesztő balszerencse üldözött az asztalokon kívül.

    Mindazonáltal megfogadom a tanácsokat, most van egy megbízható affim, egy megbízható teremmel. Folyamatosan tanulok, elemzek, és próbálkozom az asztalszámot is lejjebb (max 8) tartani.

  • mikki862012. június 15., péntek 12:28

    Norbinak szerintem már van épp elég rutinja, időpocsékolás lenne alacsony asztalszámmal játszania.

  • OldRknight2012. június 15., péntek 14:51
    avatar

    De miért voltatok letiltva egymástól?

  • topin2012. június 15., péntek 15:42

    mikki óránként 200 hand elhagyása (3asztal) 100óra esetében 20 ezer hand, ami alatt termelődik kb 1,4K rake...ennek a 55-65%-a az kb 800euró...80K hand alatt kb 4BI-vel kell többet nyernie hogy ez meglegyen (NL200) 80K handen pedig a 3BI az nem túl magas bb/100 növekedés...pontosan 0.5bb/100

    Vélhetően jobban megnövekedik ennél, ha több ideje lesz a table selectre, vagy h észrevegye egy asztal már nem ideális, nem olyan az összetétel mint amikor beült..nem szorul be rossz asztalokhoz, jobban feltudja mérni melyik reg ellen mit kell tennie akár üres boardokon is mert óriási leakjeik vannak..

    Kevesebb asztalon lehetőség van szélesebb tartománnyal játszani, ezáltal a fishek ellen is több lehetőség nyílik a pénzük elnyerésére...lehetőség van szélesebb tartománnyal lopni és 3betelni és ezáltal az egész imidzs megváltoztatására,ráadásul ha sikerül minden asztalhoz alkalmazkodni, akkor ugye nem ugyanazt játsszuk egyik asztalon mint a másikon, és az a reg aki több asztalon ül velünk könnyen áldozata lehet ennek, hiszen amíg az egyik asztalon folyamatosan tudunk restealelni vagy buttonon 3betelni, addig a másikon meg feszesebben kell játszanunk és ott egy 3bet range sokkal erősebb lesz mint a másik asztalon, de ezt egy 12+ asztalozó reg nem fogja észrevenni, csak azt látja rólunk h minden esetben 3betelünk és könnyebben nyerhetünk stacket is..

  • topin2012. június 15., péntek 15:43

    nem 3BI, hanem 4:)

  • mikki862012. június 15., péntek 19:47

    Arra a 20k handre számolj még rá egy 2bb/100-as winrate-et, az további 4BI, és így már 8BI-nál tartunk, ami félmillió forint. Ha 10-12 asztalról valaki lemegy 8-9-re, az azért nem annyira hatalmas különbség, szóval nem hiszem, hogy a megnövekedett winrate ezt a különbséget visszahozná.

  • mikki862012. június 15., péntek 19:48

    Azaz azt a fél millió forintot, amit bukik így

  • topin2012. június 15., péntek 19:59

    Nem vagy vmi matekzseni:)

  • mikki862012. június 15., péntek 20:52

    Számoljuk át még egyszer?

    20k hand elhagyásával 4 BI rakeback, és 4BI nyereség tűnik el, 2bb/100(200bb/10000, 400bb/20000) winrate-tel számolva - ez persze lehet hogy optimista becslés. 8BI NL200-on 1600 euró, ami meg a forint erősségétől függően félmillió körül van.

  • mikki862012. június 15., péntek 21:06

    Egyébként 2bb/100 rakeback, xbb/100 winnings és n nagyságú kezdeti asztalszám mellett, ha k-val csökkented az asztalok számát, akkor a szükséges, y-nal jelölt bb/100 növekedés az (n-k)*(2+x+y) = n*(2+x) egyenlőség miatt, ny - 2k -kx -ky = 0 alapján, y = (2k+kx)/(n-k). A fenti példában ez (6+6)/9 = 1.33 bb/100.

    Ha 12 asztalon BE játékkal számolunk, akkor 2/3 bb/100-as növekedés is elég.

  • topin2012. június 16., szombat 01:33

    sztem meg elég ha megnézi az órabérét mielőtt képletekbe gondolkozik...persze az nem túl erődemonstráló ötlet a részemről..viszont elég szigorú tényt fog mutatni...

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!