Backing 6max CG-re

2012. december 06., csütörtök 16:33
Velünk Te is nyerhetsz! :)
Back:

Jó régen ígértem, hogy előállok egy backing felhívással, de aztán sok minden közbe jött, úgyhogy eltolódott az ügy.

Egyszóval ha érzitek magatokban a bátorságot, az elhatározottságot és a P faktort, akkor jelentkezzetek nálunk!

A feltételek (némelyik szigorú, mások nem annyira):
1. Kezdés NL30-on (ha úgy alakulna NL20, ami a jelentkezők összetételétől függ leginkább) Ongame hálózatban.
2. Minimum 50000 hand/hó játék.
3. Havi elszámolás 50%(játékos)-50%(backelők) elosztásban a nyeremény+bónuszokból. Az elszámolás megadott excel táblázat alapján történik. Ha valamilyen tárgynyereményt, live event indulást, stb nem pénzbeli dolgot nyer, ér el a játékos az az övé lesz teljesen.
4. HM vagy PT használata.
5. Oktatás Skype-on csoportosan, előzetesen egyeztetett időpontban és módszerrel.

Jelentkezés eddigi pókeres pályafutás részletezésével, grafikonokkal PM-ben vagy itt e-mail cím megadásával. Elsősorban két csoport jelentkezését várjuk: Az első aki már játszott NL50-100-ig, de jelenleg pénzügyileg nem tudja megoldani. Másik csoport akik úgy érzik, hogy megrekedt a tudásuk NL20-30-50-es szinten és szeretnének továbblépni.
Zárójelben jelentkezhet olyan játékos is, aki más jellegű (pl. sng) játékban már ért el eredményeket, van ilyen múltja, de szeretne áttérni. Ha valaki ebben gondolkodik, az készüljön fel rá, hogy kb. 2x annyit kell majd dolgoznia, mint a CG tapasztalattal rendelkezőknek.
Első számú célunk, hogy a csoport minden tagja eljusson legkésőbb fél év alatt az NL100-as szintre és ott stabil nyerő játékos legyen.

Szeretnénk egy olyan kis csapatot összehozni, akik kölcsönösen segítik, húzzák - mármint felfelé - egymást, nem mellesleg a mi boldogulásunkra is.
Az oktatást Satukan tartaná:

"Már több, mint 6 éve foglalkozok a pókerrel, mint shorthanded cash game játékos. Egy újrakezdésnek köszönhetően idén márciustól NL30-as tétről jutottam fel NL200-ig az Ongame hálózatban.

Úgy érzem segítségére lehetek az alacsonyabb téteken elakadt játékosoknak a fejlődésben és a mihamarabbi szintlépésekben."

Amit még nyújtanánk:
- Aktív, jó hangulató csapat
- Biztos háttér
- Rugalmas hozzáállás
- Oktató anyagok, videók
- Kaland, buli, Fanta!

Online Póker adózása itthon:

Sok hír, vita és tévit kering mostanában ebben a témában, ezért elhatároztam, hogy leírom róla a gondolataimat, ami természetesen csakis a saját, elfogult véleményem.

Az adózást három formában tudom elképzelni:
1. Csak a játékosok adóznak, mintha munkajövedelem lenne.
2. A játékosok és a termek is adóznak.
3. Csak a termek adóznak a tavaly elfogadott törvény szerint.

Lássuk, hogy melyik megoldásnak milyen hatásai lehetnek:

1. Rögtön felmerül a probléma, hogy ebben az esetben mi lesz az adózás alapja és mivel fogja ezt igazolni a játékos. Tfh a törvényhozó kegyes lesz és nem a megnyert potokat/sessionöket kell leadózni, hanem az éves össznyereményt, amiről igazolást adnak a termek (na ezt hagyjuk, hogy milyen formában).
Ekkor a jelenlegi 16% SZJA-t, eü és nyugdíj járulékokat/adókat kell fizetni. Ha mindent kifizet valaki, akkor kb. a teljes bevételének a 60%-a marad meg. Vannak új adófajták, amik bizonyos körben jóval kedvezőbb adót biztosítanak, de mivel nem vagyok adószakértő, ezeknek még nem látom a hatását és hogy mennyire lehetne egy profi pókeresre alkalmazni.
Mindenesetre a jelentős bizonytalansági tényezők (mennyi lesz a magyar játékosok össznyereménye, hány nagy nyerő hagyná el az országot, stb.) miatt ez a változat véleményem szerint sem az államnak, sem a játékosoknak nem lenne jó. Se tervezhető bevételt nem jelentene, se a játékosokat nem östönözné a jövedelmek bevallására.

2. Itt az adóalappal ugyanaz a probléma, mint az 1. esetnél. Ha a termek adózni fognak, akkor jó eséllyel velemilyen módon legalább részben kompenzálni fogják a bevétel kiesést a játékosokon keresztül. Lehet, hogy ez csak a rb csökkentése lesz, de a kis nyerő és játék alapján BE játékosoknak további jelentős kiesés eredményezhet, ami véleményem szerint a nagy nyerők elvándorlásával, a kisebbek trükközésével járna és közel sem folyna be a tervezett adómennyiség. Látszólag ez a legigazságosabb rendszer, hiszen mindenki adózik a bevétele alapján valójában annyi pénzt megtermelni amiből már meg lehet élni csak magasabb szinteken lehetne, ezért nem látom értelmét egy ilyen rendszer bevezetésének a játékos szám csökkenése és így az elvárt bevételek elmaradása miatt.

3. Ez a legkedvezőbb a játékosok számára, de ha kicsit a sorok mögé nézünk, akkor kiderülhet, hogy az állami bevételek szempontjából is ez a legjobb. A legfontosabb érv, hogy középtávon abszolút tervezhető a befolyó bevétel. Nem függ a játékosok "szerencséjétől", up- vagy downswingjeitől, csak a játék mennyiségtől és ezzel összefüggésben a termelt rake mennyiségétől. Akár egy új póker boom-ot is okozhatna egy ilyen szabályozás magyarországon tekintettel arra, hogy akár még újabb HS profik is megjelenhetnének az országban, ami további adóbevételt eredményezne.

Nyilván elfogult vagyok, de ha már az élő szerencsejátékból (pókerból) származó bevétel adómentes, akkor semmi okát nem látom annak, hogy online ugyanez legyen a helyzet. Persze a legjobb lenne egy közös európai szabályozás, de amíg ez nem születik meg, addig jobban járna a költségvetés is egy olyan adórendszerrel, ami idevonzza a külföldi játékosokat is, mint egy olyannal, amelyik a jó magyarokat is elüldözi.

Na nem fárasztalak tovább benneteket a hülyeségeimmel.
Írjatok bátran, ha akartok, de semmiképpen sem, ha nem akartok!

Hozzászólások

  • sakkos0002012. december 06., csütörtök 17:02
    avatar

    "1. Csak a játékosok adóznak, mintha munkajövedelem lenne."

    Ezt nem tudom elképzelni.Amúgy meg szerencsejátékból jövedelmet csak a szolgáltatók tudnak realizálni.A játékosoknak nyereményeik vannak és nem jövedelmük.

  • qweewq2012. december 06., csütörtök 17:46

    Hy
    Ongame hálózaton belül ki dönti el melyik teremben?
    Ha firstdepo van, ki lesz használva max?
    Mennyi BI az adott limitre?
    Mennyi min. időre?
    Ty

  • 21PoKeRaRcSuNy2012. december 06., csütörtök 18:24
    avatar

    Fasza "blog" "felhívás" lett.
    A backing feltételei pedig egyálltalán nem "szigorú"

    GL

  • Alberto2012. december 06., csütörtök 18:37

    Ez az a Satukan,aki velem volt Thaifoldon? :)

  • Alberto2012. december 06., csütörtök 18:37

    Satu,ha te vagy az,akkor vegyel fel skypra: alibi_1984

  • Satukan2012. december 06., csütörtök 19:28

    Szerintem én leszek :)
    Felveszlek.

  • mátííí2012. december 06., csütörtök 20:58
    avatar

    csak Ongame-re vállaltok backelést?más nem jöhet szóba?

  • erikkke2012. december 06., csütörtök 21:19
    avatar

    belehet szállni a csoportba ? backeleés nélkül ? stabil nyerö vagyok 100n ....

  • Angler2012. december 06., csütörtök 22:08

    Szívesen csatlakoznék én is egy olyan csapathoz, ahol kölcsönösen segítik egymást a játékosok a gyorsabb fejlődés érdekében, viszont a rollom megvan a játékhoz.

  • Runci2012. december 06., csütörtök 23:12
    avatar

    Csatlakoznék az előttem szólókhoz

  • xsimlisx2012. december 06., csütörtök 23:32

    Rendkívül érdekelne ez a lehetőség és a részletek!
    PM-t nem tudok küldeni. Más opció?

  • cimbi792012. december 07., péntek 03:38

    Én is szivesen csatlakoznék a csapathoz ,nekem is van rollom

  • straubbazsi2012. december 07., péntek 05:28
    avatar

    Amellett, hogy az első két pont eleve teljesen nonszensz. Én fizetek - ami azt illeti, rohadt sok pénzt - egy szolgáltatásért... ennyi. Hova adózzak még? Percig nem gondolkoznék el a nem megkerülésén.

    Majd biztos kifizetek jövőre (persze csak várható értékek szintjén írva) 75.000 dollárt a Starsnak meg még 40-60 ezer dollárt állambácsinak, nem?

    Nyugdíjra.

  • Bumbanas2012. december 07., péntek 08:35
    avatar

    Elnézést, hogy nem mindenkinek válaszolok külön-külön.
    @qweewq: A terem megbeszélés kérdése, törekednénk rá, hogy legyen fd bónusz, de ha ez elfogyott keresünk egy nagyon jó ajánlatot. :)
    Tehát teremváltás menet közben előfordulhat.
    @21PoKeRaRcSuNy: A szigorút úgy értettem, hogy egyedi, indokolt esetben el tudunk térni 1-1 feltételtől.
    @mátííí: Azért csak Ongame, mert egyrészt Satukan az ottani mezőnyt ismeri nagyon jól, tehát személyre szabott tanácsokat tud adni, másrészt sokat segíthet egymásnak, ha ugyanazon regek/rekreációs játékosok ellen játszik a csoport. Természetesen ez nem jelenti, hogy összejátszásra buzdítanánk!
    @xsimlisx: Adj egy e-mail címet és rád írok.

    Akinek van rollja és csak a csapattagság érdekelné: Megbeszélem először Satukan-nal, de lehet, hogy inkább egy coaching csoportot kellene vele csinálnotok, ha vállalni tudja. Ebben a leginkább gond, hogy nekünk hol lesz belőle hasznunk, mert azt meg kell értenetek, hogy ha időt, energiát, tudást fektet az ember ilyesmibe, akkor nem igen teszi ingyen, hiszen e helyett sok-sok leosztást le lehetne játszani.

  • Bumbanas2012. december 07., péntek 08:40
    avatar

    Még annyit hozzáfűznék, hogy egészséges létszámnak max. 5 főt gondolnék, mert ennyi embert tudunk maximális odafigyeléssel kezelni és inkább legyen kevesebb ember, de minőségi munka, mint sok ember, de "visszafogott" minőség.
    Ha valakinek van elegendő rollja gondolja meg, hogy azt kiveheti, kamatoztathatja, kvázi kockázat nélkül játszhat nálunk és nem biztos, hogy sokat veszít nyereményben, ha 2-3 hónap múlva már 1-2 szinttel magasabban tud játszani, mint jelenleg, tudásban pedig biztos előrébb lesz.

  • Jimmybooy2012. december 07., péntek 09:17

    Szia ! Mikortól indulna a projekt ?

  • power2012. december 07., péntek 10:07

    @straubbazsi a nem adózás csak azért nem ennyire egyértelmű opció, mert 100k-ból az ember már nem fagyit szeretne venni, hanem nagyobb ingóságokat, ingatlan. Az illetékes szerv kérdezősködése nem egy kellemes mulatság.

  • xsimlisx2012. december 07., péntek 11:15

    simlis80@gmail.com

  • bia892012. december 07., péntek 11:53
    avatar

    Mindig ez van egyébként, ,,en nem fizetek adót mert nem arra költik amire kell"

    Ismerek egy-két ,,hátizsákos " pokerest akik arra gyűjtenek hogy 40 évig étkezzenek az mbn összegyűjtött pénzből. Ezért szerintem nincs értelme játszani, ha nem élvezhetjük olyan előnyöket amiket a póker adhat neked. A saját bevételei utan mindenki adozik...annyit amennyit, de adózik.

    Majd 50evesen is anyukád néven lesz mindened, mert az olyan jo?

    Nem értek egyet ezzel a mentalitással bár szerencsére itt az embereknek nem az adózással van a baja, hanem esetleg a mértékével, de erre is vannak megoldások

  • ferkocse2012. december 07., péntek 12:32
    avatar

    ezt az adózás dolgot kár volt itt szerintem felhozni, nem is nagyon értettem, miért való ide...
    majd a jelentkezőkkel megbeszélik.
    az ajánlat csábító, ha játszanék cg-t, biztos meggondolnám. GL!

  • straubbazsi2012. december 07., péntek 12:41
    avatar

    Feleslegesnek tartanám leírni, hogy mire akarom költeni a pénzem vagy mire nem vagy miért irrelevánsak számomra azok az "előnyök", amire itt az emberek 90 százaléka gondol. Hogy hirtelen eljutottunk oda, mennyire céltalan az életem, kissé sértőnek is találom, de hát ez van.

    Én csak hozzátettem a szubjektív szempontom a logikus érveléshez, miszerint haló, én egy szolgáltatásért fizetek. Attól, hogy egy töredék egy százaléknak lehet jövedelemforrás,attól még ez egy szerencsejáték, nem egy munkahely. Én pedig azért fizetek, hogy játszhassak.

    Ezért (is) azt tartanám korrektnek - de inkább: reálisnak -, ha a szolgáltatás nyújtója adózna a játékosoknak köszönhetően termelődő profitjából.

    Ez az én logikám, ezzel persze lehet vitatkozni, érvelni ellene, de a zsebembe nem muszáj azonnal bekukkantani.

    (off
    Én hibám is a félreértés, felesleges volt ez a "nyugdíjra" csak igen vékonyan ide tartozó túlkapás... csak egyszerűen, elég aktívan táplálják az emberben a felháborodást, hogy könnyű legyen elkövetni egy-két ilyen figyelmetlenséget.)

    Ettől én még szívesen szurkolok azért Bia, hogy törvényhozóink létrehívják azt az állapotot, amiben te, mint profi online versenypókeres leadózhasd az általad méltányosnak vélt százalékot, hogy aztán ne ott tarts 50 évesen, mint én. Látom ezt magam előtt.

    ----
    Szóval, egyszerűen csak bumbanas +1

  • bia892012. december 07., péntek 13:03
    avatar

    En nem megbántani akarok senkit, de amiből éves szinten ennyi beveteled származik azután illik adózni, es a rake amit a stars fizetsz az sajnos nem tudod majd felmutatni senkinek. Egyetértek veled, en is azt szeretnem es azt tartanám a legjobbnak ha a termek fizetnenek, de nem tudom pontosan mire költik a rakedet...véleményem szerint azért rakelsz, hogy a terem működjön reklámozza magát, kifizesse a dolgozóit stb... Ha ebből f olyamatosan profitod származik akkor mar sajnos neked kell valamit kitalálni... Mégegyszer, en nem személyeskedni akartam csak szerintem nem jo hozzáállás a tied, két véglet van vagy 40%ado vagy semmi ? Kell hogy legyen köztes megoldás

  • straubbazsi2012. december 07., péntek 14:41
    avatar

    "hogy a terem működjön reklámozza magát, kifizesse a dolgozóit stb"

    És végül megmarad a profit - std sztori.

    Ha a terem adózik és ezzel adómentessé válik a nyereményem, akkor semmit nem kell kitalálnom, ha nem tévedek (?).

    Elfogadom, hogy szerinted nem jó a hozzáállásom, csak nem látom mi értelme egy ilyen értékítéletnek (főleg, pár mondat alapján). Ezen az alapon én mondhatnám, hogy szerintem az ne pókerezzen, aki mindenáron fel akar mutatni valamit Magyarországon a saját nevén, mert gyenge esélyekkel indul. Lenne ennek valami értelme? Nem lenne.

    Szóval, lemondva a személyeskedésről, GL :)


    ui.:
    Szerintem nem lesz köztes megoldás.

  • bia892012. december 07., péntek 15:09
    avatar

    sry, valóban személyeskedésnek tűnt, pedig álltalánosságban gondoltam

  • bia892012. december 07., péntek 15:12
    avatar

    -l

    bocs az offért

  • szr2012. december 07., péntek 15:20

    Magyarországon az adózás egy jó nagy részben arról szól, hogy a tűzhöz közel állók hogyan tudják lenyúlni a mások által befizetett adóforintokat, viszont szintén jó nagy részben arról szól, hogy fenntartsák ilyen-olyan színvonalon (de mondjuk magasabb szinten mint Ukrajna) az ország infrastruktúráját, amelyet az adót nem fizetők és családjaik is használhatnak (vasút, út, egészségügy, oktatás stb.) valamint jó nagy részben arról is szól, hagy straubbazsinál kevésbé tehetséges és/vagy szerencsés, rászoruló vagy éppen 40+ évet ledolgozó emberek megkapják a nyugdíjukat, táppénzüket, segélyüket stb.

    Amikor olyan fiatal voltam mint straubbazsi én is úgy gondoltam, hogy potyautasnak lenni a legjobb, ma már inkább jobban érzem magam így, hogy adó formájában (is) kifejezem azt, hogy ehhez a társadalomhoz tartozom. Még akkor is, ha tudom, hogy a pénzem egy része a kutyáké.

    Az a megoldás, hogy fizessen adót a szolgáltató az a legrosszabb a pókerből jövedelmet szerezni akaróknak, mert azt a legegyszerűbben a rake-hez hasonlóan lehet beszedni, mondjuk 5-10% az adó és akkor a közepes játékosok és RB prok jövedelmének jó része eltűnik.

    A korrekt az lenne, ha az éves nyereség után kellene fizetni a 16% SZJA-t és valamennyi EHO-t, így kialakulna egy kb. 25-30%-os elvonás. Ennél kevesebbre számítani szerintem nem lehet.

  • Bumbanas2012. december 07., péntek 16:11
    avatar

    Úgy látom ez az adózás téma megint indulatokat kelt és érdekesebb lett, mint a backelés. :)
    Nem szeretnék senkit kimoderálni, de tényleg ne verekedjetek itt össze virtuálisan!

    Ami még kimaradt a feltételek közül és a jelentkezést befolyásolhatja:
    A project 6 hónapos megállapodással működne, utána közös, egyedi megállapodások alapján lehet hosszabbítani amíg mindannyiunknak hasznosnak látszik.
    NL50-től az osztás megváltoztatható szintén egyedi megbeszélés alapján a ti javatokra. Ennek legfontosabb feltétele a sok, jó nyerő játék.

  • wakerbab2012. december 07., péntek 17:09

    Pár hónap alatt Nl100-on játszani gondolom akkor aggro bankroll managmentel lesz limitlépés vagy tévedek?

  • thomyca2012. december 07., péntek 18:36

    50.000 hand/hó játékot átlagosan hány asztalon, havi hány órában gondoljátok, terveztétek?

    Adózás:
    NAV honlapján van fent szerencsejátékok jelenlegi adózásáról tájékoztató, abban említik a póker nyeremények utáni adózást is. Akinek nem egyértelmű, konzultál egy adótanácsadóval, aztán adózik.

  • xasd2012. december 07., péntek 19:08

    engem is erdekelne, mail: seen kukac xds pont hu

  • arisztid2012. december 07., péntek 20:41
    avatar

    erdekel a dolog. dobj egy mailt. köszi. arisztid35@freemail.hu

  • pokerlady2012. december 07., péntek 22:09

    engem is érdekelne a beckelés. pokersentry@gmail.com

  • straubbazsi2012. december 08., szombat 01:28
    avatar

    @szr

    Az idősek bölcsessége, innen közelítve nehéz felvennem a kesztyűt.
    Azért annyi, hogy ha a másokon, ez esetben pénzzel való segítésnek nem az adózást tartom a leghatékonyabb módjának, az valószínűleg nem csak én és én fiatalságom oka.
    Aztán érvelésed alapján, ha én arra fogadnék, hogy 5 éven belül csak azért is el fognak innen üldözni (semmi köze a pókeradózáshoz), akkor nem kell különösebb lelkiismeret-furdalásomnak lenni, amiatt, mert...

    Amúgy értem az álláspontod, anélkül is, hogy a korodat mellétenném, viszont akkor elértünk egyszerűen oda, amit Bumbanas ír: a nyerő játékosok adózásából nem lesz jelentékeny adóbevétele az államnak. Adóbevétele az államnak, akkor lesz, ha a szolgáltató adózik minden játékos után termelődő bevétel vagy profit után. Ez túlmutat azon, hogy straubbazsi mit csinál :).

  • Satukan2012. december 08., szombat 05:04

    wakerbab:
    Egy jó kezdő bónusszal (fd + race + stb juttatások), illetve emellé akár egy átlagos winrate-el nagyon hamar (szvsz akár 2 hónap alatt is) összejöhet egy $5k-s roll, ami bőven elég NL100-ra.
    Talán a legjobb példa erre Riper2, aki ha jól emlékszem 2 hónap alatt ment fel $1k-ról $10k-ra.

    Továbbá akin látjuk, hogy jól játszik, azaz megvan a kellő tudása és mihamarabb feljebb szeretne jutni, akkor nála a br-t is lazábban kezelhetjük. De ez persze annak is függvénye, hogy ki hány beülővel érzi kényelmesen magát egy adott téten.


    thomyca:
    Én a kevesebb, 4, max 6 asztalozás híve vagyok, eszerint ez körülbelül 6 asztalon napi 3.5 óra, illetve 4 asztalon 5 óra játékidőt igényel. Ez egy előirányzott mennyiségi elvárásunk, emellett a minőség is egy (ha nem) fontosabb tényező.

  • mattack2012. december 08., szombat 15:04
    avatar

    Fú, nagyon is érdekel ez a backelés, de a rohadt nav miatt, és a bizonytalan jövőbeli online póker adózási mizériák miatt nem merek belekezdeni. Pedig szerintem ideális jelentkező lennék :)
    Esetleg tervezitek, hogy pár hónap múlva egy második fázist is indítotok?

  • 11john112012. december 08., szombat 16:38

    Sziasztok, nagyon szivesen jelentkeznek: johndeer11@windowslive.com

  • xsimlisx2012. december 08., szombat 18:01

    Mikorra várható a mail?

  • Bumbanas2012. december 09., vasárnap 10:48
    avatar

    Köszönöm az eddigi sok jelentkezést. Szerda éjfélig még várjuk az esetleges újabb jelentkezőket. E-mail címet adjatok meg PM-ben is!
    Elnézést, ha kicsit vontatottnak tűnik a történet, de én munka, család mellett foglalkozom ezzel és közeledik a karácsony is, ami plusz időt és energiát vesz el. Ahogy időm engedi mindennel foglalkozom és mindenkinek válaszolok.

  • mattack2012. december 12., szerda 15:25
    avatar

    Küldtem privátot én is, várom válaszotokat :)

  • thomyca2012. december 14., péntek 15:15

    Miért nem teszitek át Karácsony utánra akkor?

  • Bumbanas2012. december 15., szombat 12:37
    avatar

    Köszönöm a sok jelentkezést. Mivel jóval többen jelentkeztetek, mint ahány emberre kapacitásunk van és sok közel azonos tudású, múltú játékos van köztetek beiktatunk egy második kört, hogy megkönnyítsük számunkra a döntést. Jövő hét elején mindenkit értesítek, hogy bekerült-e ebbe a körbe és mit kérnénk tőletek.

    Thomyka: Így is át fog csúszni Karácsony utánra, mire kiválasztjuk az 5 embert. Január elejétől már szeretnénk ezerrel dolgozni. Addigra nekem is kevesebb offline munkám lesz, több energiát tudok erre szánni.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!