Online póker. Szerencsejáték?

2010. december 20., hétfő 13:18
Egy kis elmélkedés törvénykezés előtt Vigyázat, hosszú írás!
Folyamatosan jönnek a hírek az online szerencsejáték és póker törvényi szabályozásának kérdéskörében. Elgondolkodtam rajta, hogy mi lenne jó egyrészt nekünk, játékosoknak (nem a szerencsejátékosoknak!) másrészt állam bácsinak. Hátha erre jár egy törvényelőkészítéshez közeli ember és talál pár értelmes mondatot is az írásomban. :)

Szóval mi is a legnagyobb különbség az online szerencsejátékok és a póker között? A sportfogadásnál és a kaszinójátékoknál is előre ismert, fix esélyekkel kockáztatjuk a pénzünket függetlenül attól, hogy 1, 10 vagy 1 millió rulett pörgetést játszunk egy este a kimenetel előre ismert esélyekkel történik meg. A sportfogadásnál még egyértelműbb a helyzet, mert oda is van írva az odds a fogadásokhoz. Minden ilyen esetben ha nyerünk, ha vesztünk hosszú távon a kaszinó/sportfogadó oldal lesz a nyertes bármilyen okosak is vagyunk.

Miért éppen az online póker lett a közellenség egyedüli kártyajátékként szerencsejáték kategóriába sorolva? Csakis azért, mert pénzben játsszák. Ha gombostűfejet lehetne vele nyerni/veszteni, akkor senkit sem zavarna, mint ahogy a néhány römi oldallal sincs bajuk a törvényhozóknak (römi, mint észjáték, haha!).

Tehát az online póker azért lett az utált csapatba utalva, mert pénzmozgás történik, az okosabb, jobban, ügyesebben játszó emberek még nyernek is vele, ki kicsit, ki meg sokat. Ha ttehát ez a legfőbb gond, akkor telán nem azon kellene gondolkozni, hogy hogyan tiltsák meg, hanem hogy hogyan jusson bevételhez ebből az állam. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy lennénem ötleteim, hogy az így remélt pénznél nagyságrend(ek)el nagyobb bevételhez hol tudna jutni.) Látni kell(ene), hogy "online póker játékos", mint olyan nincs. Sok féle játékos van: van aki szórakozásból játszik néha-néha, van aki munka mellett keresetkiegészítésként tekint rá, van aki csak ebből él és vannak a vér profi játékosok valamilyen szerződéssel és sok-sok pénzzel. Akitől pénzt lehetne és szabadna kérni az azaz ember, aki rendszeresen, havonta valamilyen "jövedelemhez" jut a póker által. Szándékosan kerültem a "fix jövedelem" kifejezést, mert mint tudjuk ugye, ilyen nincs itt!

Itt jön az, hogy miért is jó rendszeres online póker jövedelmhez jutni, ehhez illő életmódot folytatni.
1. Nincs jövedelmi korlát, ha megy a dolog, akkor x vagy y millió Ft is összejön egy hónapban
2. Szabad időbeosztás (erről azért a nagy grinderek tudnának mesélni...)
3. "Kényelmes" munka. Ezalatt azt értem, hogy klimatizált szobában, kényelmesen ülve végezhető, fizikailag minimálisan megterhelő.
4. Csak rajtunk múlik, hogy meddig, mennyire jutunk vele

Hát és jönnek a hátrányok:
1. Lefelé sincs "jövedelmi" korlát. Ha bukunk, akkor akár mindent is elbukhatunk
2. Ha nem "dolgozunk", akkor egy fillérhez sem jutunk, nincs szabadság, betegszabadság, fizetett ünnep, "csúsztatás", csere a kollégával. Nincs semmi csak mi magunk.
3. A "kényelmes" munka mellett szükség van mozgásra, a folyamatos egyedüllét, bezártság mellett többet kell fordítani (időben és pénzben is) társasági kikapcsolódásra, különben előjönnek a lelki és fizikai bajok.
4. Ha esetleg egyszer belefásul valaki vagy megunja, megundorodik tőle (igen, van ilyen), akkor nagyon nehéz lesz visszatérni, áttérni a "normális", civil életbe. Erről sokat mesélhetnének a volt élsportolóink.

Kívülről nézve lehet, hogy minden rendben és mindenki boldog, dől a pénz és vígan csaljuk az adót, de azért ezt nem lehet összehasonlítani egy építőipari segédmunkás munkájával. Ez kőkemény vállalkozás és azonnal reagáló piac gazdaság. Fáradt vagy? Buksz. Összevesztél a nejeddel és ideges vagy? Buksz. Beteg a gyerek és mellette töltötted az éjszakát? Buksz. Te vagy beteg és nem tudsz odafigyelni? Buksz. Nyaralni akarsz menni? Mennyibe kerül a nyaralás? X Ft + nem játszol egy hétig, ami szintén felér egy bukással.

Mi lesz a hatása, ha betiltják és technikailag korlátozzás az online pókert? (A sportfogadó, kaszinó, stb. oldalakkal nem foglalkozom, mert nem érdekesek)
A szórakozásból, ritkán játszó (egyébként nagy többségben bukó) emberek nem fognak játszani. Várható bevétel=0.
A keresetkiegészítésként, de nem sokat (hetente max. 1-2-3 napot) játszó emberek sem fognak játszani. Várható bevétel=0.
Munka mellett vagy diákként/munkanélküliként, de sokat játszó emberek és nyerő meg fogják keresni és meg is fogják találni a korlátozás kijátszásának lehetőségét. Várható bevétel=0.
Igazi profi játékosok egyszerűen elköltöznek Magyarországról. Várható bevétel=0.

Mi lenne, ha legalizálnák, elfogadható mértékben edóztatnák az online pókert?
A szórakozásból, ritkán játszó (egyébként nagy többségben bukó) emberek tovább játszanak, de nem fizetnek adót. Várható bevétel=0.
A keresetkiegészítésként, de nem sokat (hetente max. 1-2-3 napot) játszó emberek adómentességet kapnának. Várható bevétel=0.
Munka mellett vagy diákként/munkanélküliként, de sokat játszó és nyerő emberek fizetnének. Várható bevétel>0.
Igazi profi játékosok örülnének és fizetnének. Várható bevétel>0.

A fenti pozitívumokat és negatívumokat is figyelembe véve a vélemyényem szerint valamilyen átalány adó jellegű közteher lenne elfogadható, számonkérhető, behajtható, tervezhető.
Sokszor kulcsszó adózási kérdésekben a minimálbérhez való viszonyítás. Én azt gondolom, hogy a minimálbér kétszerese (2011-ben 78000x2=156000) lehetne a fix adóalap ezen játékosoknál, ez után kellene befizetni a jelenlegi munkavállalói és munkáltatói járulékokat és az SzJA-t. Ez 2011-ben 46900 Ft lenne (http://berkalkulator.info). Ha 1000 ember úgy dönt ebben az országban, hogy ennyit megér neki, hogy békén hagyják és nyugodtan aludjon, akkor az havi 46.900.000 Ft állami bevételt jelentene, azaz évente közel 600 millió forintot. Persze ilyenkor jön az "arányos közteherviselés", hiszen lesz olyan, aki havi 4-500 ezer, milliós jövedelemre tesz szert. Eddig ezt elköltötte (ez is adóbevétel), ezután egy részét már lehet, hogy megtakarítja, hiszen legális. Nem hiszem, hogy többe kerülne eltekinteni az ez után befolyó összegektől, mint egy multinak sok milliós munkahelyteremtő támogatást adni.

Persze egyszerűbb tiltani, ellenőrizni, büntetni, lecsukni, kriminalizálni, mint a megoldást keresni, de hiszem, hogy hosszú távon ennek van nagyobb jövője. Kérdés, hogy le tudja-e győzni végre egyszer a hosszútáv a rövidtávú politikai, gazdasági érdekeket vagy ez jó ürügy lesz újabb több tucat APEH ellenőrt felvenni, kiképezni és az emberek nyakába szabadítani.

Meglátjuk mit hoz a jövő...

... és hogy mit visz?!

Hozzászólások

  • bakyka2010. december 20., hétfő 13:36
    avatar

    jó kis írás, tetszett.

  • wamcsi2010. december 20., hétfő 13:45
    avatar

    Brutál jó írás!

  • zoltanh2010. december 20., hétfő 14:21
    avatar

    Nagyon jó írás! Ez akár mehetne más hírportálra is!!

  • GreEko2010. december 20., hétfő 14:30
    avatar

    jó lett!

  • rogyion2010. december 20., hétfő 14:46
    avatar

    Komolyan nem értem,hogy hogy merülhet fel az online pókerjátékosok megadóztatásának az ötlete. Abszurd ötlet,értelmetlen,várható bevétel=0!
    A játékosok nagy része (azt hiszem,hogy nem túlzok ha 80%fölé tippelem)vesztő.A fennmaradó 20% nak talán a fele az akinek némi keresetkiegészítés összejön.Egy nagyon szűk réteg marad aki igazi profi,akitől az állam tényleg remélhet rendszeres adóbevételt(ha el nem költöznek,persze),de ez a bevétel eltörpül ahhoz az összeghez képest amit a vesztők kicsorgatnak az országból.
    Kérdezem,mi az értelme?
    A termekkel kell megegyezni,ennyi!
    Van egyáltalán ország -ahol legális az online póker-amelyben a játékosok fizetnek adót és nem a terem?

  • rogyion2010. december 20., hétfő 14:50
    avatar

    A játékos adóztatásnak olyan országban lenne értelme ahol mindenki pókerfenoménként jön a világra egy pakli kártyával a kezében,a becsületessége pedig vetekszik Teréz anyáéval!

  • R1per22010. december 20., hétfő 14:51
    avatar

    Szerintem meg ez egy nagyon mellékes része az online poker által mozgatott pénzek adóztatása szempontjából.
    A nagy pénzek a teremhez vándorolnak rake formájában, ez a nagy kiesés az államnak, hogy nem feléjük adóznak.
    Korábban leírtam már azt az ötletet, hogy az a rendszer lenne a legjobb, ha a termek a játékosok által termelt jutalék után fizetnének az országnak, tehát kb. úgy nézne ki, hogy a rakebacked egy részét az-az állam kapná meg, ahonnan játszol, pontosabban amelyik állampolgára vagy.
    A nyereményeket békén hagynám...

  • rockett2010. december 20., hétfő 14:55
    avatar

    az a baj viszont azzal, hogy ha a termeket adóztatják, akkor francia példa alapján lehet hogy elszelektálnak minket a többi országtól, és csak egymás ellen magyarok közt játszhatunk...és sajnos úgy gondolom hogy ennek több a hátránya, mint az előnye az oldal meg úgyis ránk hárítaná a plusz adót, múltkor néztem hogy a pokerstars.fr-en a legnagyobb a rake általánosságban, ez pedig nem véletlenül van így... :(

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 14:58
    avatar

    R1per2: Részben egyetértek veled. Ezen logika alapján viszont minden sorsjátéknak így kellene működnie, ezzel szemben nyereményadót kell fizetni utána a nyerteseknek. Más kérdés, hogy a SzJRt. által szervezett játékoknál már a nettó nyeremények vannak meghirdetve, mivel a cég befizeti az adót automatikusan.
    Az általad leírt rendszer nagy hibája, hogy a nyilvántartása nehéz lenne, az ellenőrzése pedig lehetetlen.

  • rogyion2010. december 20., hétfő 15:20
    avatar

    Már miért lenne lehetetlen? Miért ne működhetne az állam egy nagy "affiliate oldalként"?
    Nem vagyok elszeparálva más játékosoktól mégis jó helyre megy rake-m azon része amelyiknek mennie kell:)
    A játékosok adóztatása miért lenne egyszerűbb kivitelezését tekintve?

  • rogyion2010. december 20., hétfő 15:32
    avatar

    Az általad emlitett logikát sem sérti,hisz a SZJRT. myereményei után azért nem adózol mert ő már megtette.Ugyanez lenne a pókertermek esetén is.

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 15:38
    avatar

    Az állam nem működhet "egy nagy affiliate oldalként". Mert nem. Az ellenőrzés azért lehetetlen, mert bármelyik oldal küldhet hamis adatokat állam bácsinak csak hogy kevesebb adót kelljen fizetnie és sose fog kiderülni, mert nem fognak olyan hozzáférést adni senkinek amivel ilyen fajta adatokba beleláthatnának.
    Ha már a termeket akarjátok adóztatni, akkor ott is átalányadót kellene kitalálni, de ekkor még mindig sokan fognak hőbörögni a "társadalmi igazságosság" jegyében, hiszen te "adózatlanul" fogsz "milliós nyereményekhez" jutni és indokolatlan előnyhöz jutni. Ha Magyarországon élsz Te is tudod, hogy így lesz. Itt az átlag ember nem szeret dolgozni, de szereti ha kinyalják a seggét ennek ellenére. Tisztelet a kivételnek.

  • Maxxxika2010. december 20., hétfő 15:59

    Igen,ez teljesen nyilvánvaló, hogy a befizetett rakeből akarnak majd egy nagyobb szeletet.

    Bumbanas! ha egy ilyen oldal ellenőrizhetetlen, akkor hogy működik az FR-es oldal? Ahhoz vajon teljes hozzáférése van a francia államnak? Attól még, hogy a franciák oda lépnek be, és nagyobb rake-et fizetnek, még össze lehetne engedni őket a globális játékosállománnyal.

  • rogyion2010. december 20., hétfő 16:06
    avatar

    Nem tudom..ha így gondolkodsz akkor az összes affiliate oldal át van verve (mert nekik miért küldenének valós adatokat?) A dolog mégis működik.Mellesleg én jobban megbíznék egy teremben mint a hazai adófizetési morálban és a magyar játékosok pókertudásában:)

  • rogyion2010. december 20., hétfő 16:09
    avatar

    Bocs,előző hozzászólásomat nem gondoltam át! Az affiliate oldalaknak muszáj valós adatokat küldeni különben jönnének a játékos panaszok a rakebeck utalásakor..

  • naris2010. december 20., hétfő 16:33

    Jó írás lenne, de rossz a matek benne.
    A probléma az, hogy a balfasz Szerencsejáték Rt-től vesz el egyre több bevételt a póker.
    Nem adóbevételt, hanem effektív forgalmat, nagyságrendileg többet, mint ami holmi pókeradóból összejönne. 600 millió Ft az lófasz, bagatel összeg.
    A piacvesztést kívülről még nem látni pontosan, de bent az SzjRt-nél biztos látják, ha kiásták a csatabárdot. Józan ésszel is várható, hogy inkább online játszanak majd a népek, mint hogy lottózanak, tipmix-eljenek és egyéb kőkorszaki faszságra szórják el a pénzüket.
    Ezt az online pénzt nem tudják egyelőre megadóztatni, a Szerencsejáték Rt. képtelen pénzt csinálni belőle (a mostani kampány után már hiteltelen is lenne), ezért marad a kriminalizálás/elrettentés. A lakosság digitálisan) írástudatlan fele simán bekajálja, hogy a póker sátántól való. "Megmondták a rádióba". Ennyi.
    A történet olyan mint a telefon monopólium lebontása, a birtokon belül lévő monopólium foggal-körömmel, kikényszerített szabályozással és egyéb manőverekkel szabotálja a piacának elvesztését.
    Hosszú távon el fog bukni, de még harap egyet-kettőt a kutya, mielőtt kihullana az összes foga.

  • Zoleee2010. december 20., hétfő 16:47

    Komolyan mondom nem bírom már látni, hogy mennyi félre informálás megy a témában. Ez a bejegyzés is, rossz irányba mutat.

    A jelenlegi kérdés az, hogy adóztatják-e az online gaming cégeket, vagy állami monopólium lesz. A játékosok adóztatása fel sem merül...

    Az online gaming cégek már hónapok óta tettek egy nagyon korrekt ajánlatot az állam felé, miszerint 15-20% adóznának az állam felé. Csak az online póker terméket vizsgálva ez évi 1-2 millárd forint bevételt jelentene az államnak. A sportfogadásban és kaszinóban nem vagyok otthon, ezért ezt nem tudom megbecsülni.

    Reméljük, hogy az állam a hosszútávon működőképes modellt, a piac liberalizálását választja!

    Ha nem így lesz, akkor sem kell pánikba esni, nem megy ez egyik napról a másikra. Ha netán állami monopólium mellett döntenek, akkor is lesz egy türelmi/átfutási idő, ami szvsz legalább 1,5-2 év...





  • kisrapi2010. december 20., hétfő 16:49
    avatar

    "A probléma az, hogy a balfasz Szerencsejáték Rt-től vesz el egyre több bevételt a póker": nem az online póker vesz el bevételt(vagyis az minimális), hanem a sportfogadás és az online kaszinók. Ez fáj nekik nagyon, csak ugye ezek ellen a tevékenységek ellen nem hőzönghetnek nyilvánosan, mert elég vicces lenne olyan reklámmal kijönni, hogy az internetes sportfogadás az ördögtől való.
    Ezért a pókerre hivatkozva akarják elérni, hogy ezeket az oldalakat ne lehessen elérni itthonról, és szépen mindenki tolja a tippmix-be és társaiba a családi vagyont.

  • Orang3J3ws992010. december 20., hétfő 16:52
    avatar

    Kisrapi + 1

  • R1per22010. december 20., hétfő 16:52
    avatar

    Ez a legjobb kifejezés rá igen, hogy az állam is egy affiliate!
    "ha így gondolkodsz akkor az összes affiliate oldal át van verve (mert nekik miért küldenének valós adatokat?) "
    Nekem is ez jutott egyből az eszembe, és az én elképzelésem nemzetközi lenne, tehát minden teremre érvényesen működne minden ország felé, nem kell semmilyen franciás szeparáció.
    Ezen belül pedig lenne annyi szabad tere az országoknak, hogy ki mennyivel többet-kevesebbet kérne a rake%-ból, amit a játékos a rakebackjéből kénytelen fizetni.
    Tehát minden terem adna mondjuk 30% rakebacket, amiből az állam gazdálkodhat. Kéri az egészet a szemetebbik, kéri a felét a normálisabbik, a maradékot megtarthatod. Ezen felül pedig jönnek még a promóciók, extra rakebackek, rake race kifizetések, bónuszok stb. amiket a termek megengedhetnek maguknak, ezek persze már adómentesek. Nyilván a promóciókra szükség van, hogy játékra ösztönözzenek.

  • Kreta2010. december 20., hétfő 16:52
    avatar

    A póker jövedelmekkel az is a gond, hogy mit tekintünk annak? CG-t játszok és egyenlőre növelem a BR-t, akkor ez most nyeremény, vagy tőke építés? Ha versenyre fizetek be, akkor az leírható az adóból? Ha kiutalom a pénzem de egy másik terembe be, akkor az nyeremény, vagy csak át csoportosítás? Nehéz ezt megfogni, így a termeken lehetne valami pénzt behajtani. Ilyesmire lett volna jó a vagyon adó, akkor tök mind1, hogy a Mekiben dolgozva szedted össze a vagyont, vagy nyertél a lottón, vagy a WSOP-n. Ha van egy házad az után fizethetsz.

  • R1per22010. december 20., hétfő 17:04
    avatar

    Commission, ez az affiliateknek járó díj kifejezése. Tehát az állam is és az affil oldalak is kapnának commissiont.
    Egy átlagos terem így néz ki most (javítsatok, ha tévedek).
    Termelt rake:
    10-20%-a commission
    30-50%- rakeback/bónusz/rakerace
    30-60%- terem bevétele, amiből fedezi a költségeit.

    A rakebackből és commissionból lehet megnyirbálni az adóbevételt, saccra mondom pl. az affil commissionöket csökkentenék 5-15%-ra, rakeback/bónusz/rakerace-eket 20-40%-ra, a terem is áldozna a bevételéből egy 10-15%-ot, és így megkapnánk azt a 30% államnak fizetendő adót, amiért annyira sírnak. Mindenki kötött kompromisszumot, nyilván muszáj engedni minden félnek valamennyit, hogy kijöjjön a befizetendő összeg.
    Persze ha mindenki sírni kezd, akkor rake emeléssel oldható a probléma, csak hát ugye az a játékot tenné tönkre... ez az elképzelés szerintetek megvalósítható és elfogadható lenne, vagy nagyon utópisztikus? Hol a hiba a számításban?

  • R1per22010. december 20., hétfő 17:11
    avatar

    Bumbanas:
    "Ezen logika alapján viszont minden sorsjátéknak így kellene működnie, ezzel szemben nyereményadót kell fizetni utána a nyerteseknek."

    Ez is nyeremény adó, minden nyert potod után adózol. Igaz, csak 5%-nak a 30%-át, amicsak 1.66%, de mivel sok pot cserél gazdát, ez is jelentős összeg, gondolj csak a rakebackekre. Egy átlag grinder, akinek az átlagos havi bevétele 500-3000 dollár között mozog, havonta adózna ezzel 200-1000 dolcsi között attól függően mennyit játszott, ami nehogy már kevés legyen...
    Fee-nél persze ez nem jó kifejezés, de szerintem teljesen korrektül lefedi a dolgot.

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 17:21
    avatar

    Örülök, hogy ennyi ember fantáziáját sikerült megmozgatnom ezzel a bejegyzéssel. Nem szeretnék senkivel vitatkozni, mert nem akarok az ördög ügyvédje lenni. Annyi megjegyzésem lenne még Zoleee hozzászólásához, hogy én úgy érzem a gaming cégek adóztatása nagyon egyszerű kérdés a magánszemélyek nyereségének adóztatásához képest. Amiről te beszélsz az inkább a sportfogadást és a kaszinókat érinti, ahol elszórják az emberek a pénzüket. Én szándékosan nem foglalkoztam ezzel, hanem az egyetlen olyan "online szerencsejátékkal", amiből igaziból meg is lehet élni, tehát folyamatos jövedelem keletkezik.

  • Zoleee2010. december 20., hétfő 17:23

    R1per1: nem tudom, lehet nem fogalmaztam egyértelműen: " a termek hajlandók fizetni maguktól adót"! nem kell jótékonysági gyűjtést szervezned nekik :-)

  • Zoleee2010. december 20., hétfő 17:27

    Bumbanas: Ismétlem magam, de a játékosok adóztatása nincs napirenden. De ha még egy páran leírják lehet elgondolkoznak rajta :-)

  • R1per22010. december 20., hétfő 17:33
    avatar

    Zoleee: a francia példából kiindulva - ahol a termek raket emeltek csípőből gondoltam, hogy inkább a játékosok és affil oldalak tegyenek egy kis hozzájárulást az extra költségüknek... bár nem oszt, hogy a terem veszi el a juttatásait a játékosoktól, vagy a játékos fizeti ki belőle, csak úgy jobban fest. Mintha ezzel a játékos is adózna :)

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 17:33
    avatar

    Értettem, hidd el. Csak pár gyakorlati kérdés: Csak és kizárólag pókerből szerzett jövedelemből élek 15 évig. Mennyi lesz utána a nyugdíjam? Semmi? Minimál nyugdíj? (elméletileg mindenkinek jár, annak is, aki életében otthon ült) Minek alapján kapok "ingyenes" egészségügyi ellátást?
    Mellesleg az online sajtó éppen hogy a játékosokat cseszteti. De biztos ez csak a lélektani hadviselés része. :)
    Tudom, hogy megint és folyamatosan magam(unk) ellen beszélek, de ez fel fog merülni gyorsan az ellentábor fejében is.

  • R1per22010. december 20., hétfő 17:42
    avatar

    Ha megoldható, lehet névre szóló is az adóbefizetés a termeknek, Gazsi éves termelt rake-je 12000 dollár, ebből 20%- adót fizet az országának, amit a terem utal át az aphenek pontosan 2400 dolcsi formájában ugyanúgy, mint teszi az affiliate oldalaknak
    Ezt az összeget szépen fel lehet osztani mindenféle adónemre, olyan arányban, ahogy az állam jónak gondolja TB, nyugdíj meg mit tudom én mik vannak.

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 17:43
    avatar

    R1per2: Komolyan gondolod? Ugyanabban az országban élünk? :D

  • Zoleee2010. december 20., hétfő 17:43

    Bumbanas: Én nem látom a következő 5 évben azt a szcenáriót miszerint a pókeres egy hivatalos állás lesz és ezzel foglalkozni kéne. Persze a játékosoknak jó lenne, de szvsz egy nagyon hosszú folyamat...

  • Bumbanas2010. december 20., hétfő 17:46
    avatar

    Zoleee: OK, nem vitatkozom ezen, mert annyira elméleti a dolog, hogy az eddigi viták is teljesen fölöslegesek voltak. Próbáltam a gyakorlati, mindennapos oldalát megfogni a témának, de lehet, hogy tök értelmetlen volt. Eszembe jutott, leírtam, majd meglátjuk mi lesz.

  • dr.drogba2010. december 20., hétfő 20:38
    avatar

    Bumbanas:
    Igaza van Zoleenak,szó nincs játékos adózatatásról,és nem is lesz.
    Te egy szolgáltatást veszel igénybe,ami után megfizeted a feet ill.a raket.Nehogy már még ezek után ha szökö évente összejön valami,(most a hobbi játéosokról beszélek ami minimum 80%ot tesz),még adózzón is.Ez csak a kecske és káposzta elven müködhet.Ha elkezdik adóztatni,mert akkor gondolom világszerte fogják,behal az egész!
    Szerencsére erröl szó nincs!!

  • Skaidy2010. december 20., hétfő 23:17

    Ugyanezt fejtettem ki már nem 1 vagy 2 soron. átalány adó kisvállalkozóként, majd év végén az esetleges nyeremény 4-5 %-a nyereményadó formájában.

    ennyi :)

  • chubbyhun2010. december 21., kedd 01:34
    avatar

    Nekem tetszik az írás Bumbanas
    Most látom a beírásokat, akkor én is félre viszem egy kicsit az irányt. :)
    A nyeremények igenis adóznak más országokban. Erről írtam anno én is egy kis szösszenetet a blogomban.
    Ettől még nem hal bele semmi.

  • cincinatus2010. december 21., kedd 01:59

    Bumbanas

    Én is Zoleeval értek egyet. Kizárólag a termek adóztatása az egyetlen reális út.

    Most (és a későbbiekben is) is megteheted, hogy fizetsz nyugdíj és egészségügyi járadékot, meg SZJA-t a póker nyereményed után és akkor lesz nyugdíjad és igénybe veheted az egészségügyi ellátást is (és még az állam sem vizsgálódik utánad), de ez kizárólag a profi játékosoknak jó.

    Az online játékosok nagy többségnek viszont ez nem opció, mivel ők egyébként is fizetik az adókat, járulékokat és nem szeretnék, ha még a pókeren nyert kis mellékes jövedelmüket is megadóztatnák.

  • Agitator2010. december 21., kedd 09:03
    avatar

    Lehet butaság amit mondok, de ha megnézzük hogy a legális élő kaszinó hogy működik, akkor Zoleee-nál a pont.
    Ugye elvileg ott koncessziós díjat fizetnek az államnak, ezért neked adómentes amit ott nyersz. Gondolom hasonló működési modellt preferálnának az online termek.
    Az még egy érdekes kérdés hogy a végén a termek hiányzó nyereségét ki fogja kipótolni, de ebben a témában nincsenek illúzióim.
    Kicsit más vetülete a dolognak: én pl 100%hobbiplaya vagyok, ráadásul nem is nyerek hosszú távon. Adózni nem szeretnék úgy, hogy veszteséges vagyok, mert így kétszeresen buknék!

    A másik (és ebben Bumbanassal tök egyetértek), hogy ha holnap azt mondják, hogy nem lehet legálisan pokerezni, akkor nem tippmixelni fogok helyette, hanem abbahagyom az egészet.

    Azt viszont látni kell, hogy a honi politikában nem az a domináns faktor, hogy jó legyen az embereknek, hanem hogy az aktuálisan diktáló érdekcsoport kibasszon egy másik érdekcsoporttal.

  • Sai2010. december 21., kedd 11:15
    avatar

    Az állam legfőbb problémája szerintem az, hogy "kifolyik" a pénz az országból, azaz mintha az emberek a Magyarországon megkeresett pénzüket külföldön költenék el. Ha a Szerencsejáték Zrt.-nek adják akkor legalább az országban marad, egy jeletős részét az országban költi el az, aki ebből meggazadagodik + fizetéseket ad magyar embereknek (ezekből mindig lesz adóbevétel).

    Hiába adóztatják meg esetleg az online termeket mondjuk 20%-kal, a pénz 80%-a külföldre kerül, ellentétben a kaszinókban eljátszott pénzzel. A külföldre kerülő pénzt pedig külföldön költik el, külföldön adnak belőle fizetést külföldi embereknek, külföldön lesz belőle további adóbevétel...

  • dj.reLax862010. december 21., kedd 11:20

    sai

    maximálisan igazad van! Pontosan ez a szitu!

  • Agitator2010. december 21., kedd 11:53
    avatar

    Részben igaz, de egyrészt nagyon sok nagyvállalatot el kéne így zavarni, másrészt meg az itt maradó 20% az pont 20%-al több mint az itt hagyott 0%.

    Akárhonnan nézzük, a végén jó eséllyel mi cumizzuk be a dolgot :(

  • Csecse8252010. december 21., kedd 12:57

    Az a baj,hogy akik ezt a törvényt meg akarják hozni, fogalmuk sincs, hogy mi az a póker. Szerintük a szerencsés nyer, a peches veszít.Ennyi. Szerintük szerencsejáték, a pénz meg kifelé áramlik. Teljesen korrekt lenne, ha a gaming cégek adóznának 20%-ot, de az állam a maradék 80 miatt aggódna. Inkább tönkretennék az egészet, nem lenne még 20% bevétel sem, csak ne menjen ki pénz innen. Tiszta kommunizmus. Akkor már legyen vasfüggöny is!:)
    Például a tippmix is elgondolkodtató. Itthon állami monopólium, szarok az oddsok, mert hülyék,akik csinálják. Például Szlovákiában is magáncégek csinálják, és már az online sportfogadás térhódítása előtt is mi volt? Ment ki a magyar Szlovákiába tippmixelni a jobb odds miatt. Kinek érte meg? Szlovákiának, plusz az ottani cégeknek, akiknek picit több agyuk volt, mint ennek az ostoba, vaskalapos, kommunizmust visszasíró, szánalmas magyar államnak.Van egy mondás, amit szerintem ez a kormány egész jól követ: Ha már hibáznod kell, hát hibázz nagyot!
    Ami Magyarországon jó, azt nem a kormány csinálta, viszont azonnal tönkre kell tenni...
    Inkább a minibálbérre bejelentett vállalkozókat kellene megadóztatni, meg nem kellene annyi segélyt osztani az ingyenélőknek...

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!