III. rész - Utazások és karácsony Mexikóban 1.

2018. december 21., péntek 18:28
Régen jelentkeztem, igyekszem néhány érdekes képpel és történettel összefoglalni, hogy merre is jártunk az utóbbi időben.

Lehet, hogy lesz néhány kevésbé ismert hely is az utazások között. Viszont akit érdekelnek a nem csak mainstream, felkapott vidékek az nem fog csalódni. Már említettem, hogy Mexikó hatalmas ország és ennek megfelelően nagyon változatos is. Mind a tájat, mind a kultúrát tekintve nagyon sokszínű. Gyakran a különböző államok saját tipikus ételekkel rendelkeznek, van ahol a turizmus a tájra (hegy, folyó, sivatag, tengerpart, dzsungel, stb.) és van ahol a helyi nevezetességre (tequila, aztékok, maják, kézművesség, stb.) építenek.

Chignahuapan

Mivel közeledik a karácsony, még november végén ellátogattunk Chignahuapan városába. A hely arról nevezetes, hogy a karácsonyi díszek, dekorációk, fényfűzérek és minden egyéb kézműves, valamint sorozatgyártású kellék megtalálható itt.

Las esferas - mindenfél színű, méretű és formájú karácsonyi dísz megtalálható itt

Sajnos az időpontválasztásunk nem volt túl szerencsés, november végén(!) már kifutóban voltak a termékek, illetve a rossz időnek köszönhetően az utcai árusok közül sem nyitott ki mindenki. Viszont így elkerültük a tömeget, amit én nagyon nem bántam J A két legszebb üzletben sajnos nem engedtek fotózni, de azt el kell ismernem hogy amikor először mondták mit fogunk meglátogatni annyira nem is hozott lázba ez a tény. Utólag viszont kár érte, egyáltalán nem giccses és nagyon szép karácsonyi hangulatot tudnak teremteni. Elképesztően hideg volt, ugyanis a város a hegyekben van (épphogy csak nem havazott) és meleg teával, punccsal kínáltak az üzletekben attól függetlenül hogy vettél-e valamit vagy csak körülnézni tértél be.

Csillog, villog és még zenél is... Az epilepszia határán pedig bekapcsolt a műhófúvó Mikulás is

Tepotzlán

A következő helyszín amit meglátogattunk, a Morelos államban található Tepotzlán városa. A hegyek közt megbúvó kisváros fő nevezetessége egy túraállomás, valamint a történelmi jelentőségű Quetzalcoatl istenség „szülőhelye”. A túra a környező hegyekbe tartó kis ösvényen keresztül egy csúcs elérése, ahol egy ősi piramis, nomeg csodás kilátás található. Maga az út viszonylag hosszú azoknak akik nem szoktak az ilyesmihez, kiépített útvonal elvétve van csak. Kisebb-nagyobb sziklák helyezkednek el lépcsőzetesen, ennek megfelelően egyes fokok magasabbak, míg mások könnyen vehetőek. A turizmusra itt is építenek, különböző szakaszonként voltak árusok, akik felvittek magukkal x mennyiségű frissítőt, hogy a szerencsétlen turista (én) aki nem tudja mire vállalkozik, az jó pénzért folyadékhoz juthasson.

A felfelé vezető út
*kérlek nézzétek el, akárhogy forgatom az állóképpel nem tud mit kezdeni az oldal

Itt találtok egy videót a piramis tetejéről levő kilátásról: (sajnos a beágyazások nem sikerülnek és 3x nem szeretném újraírni ezt az egészet)

San Miguel de Allende

A következő pár napos utunkra már december elején került sor, San Miguel de Allende városkába, ami kb Kaposvár méretű lehet J és egyszerűen csodaszép hely. Leginkább arról híres, hogy a 18. századi spanyol-barokk építészetet egy az egyben megőrizték a városban. Ezenkívül történelmi szerepe is volt a 19. századi függetlenségi háborúkban. Manapság nagyon felkapott hely a turisták körében (sok külföldi is él itt), az utcák hangulata főként sötétedés után fantasztikus és egy kép sem adja vissza igazán. Ezt a hangulatot a különböző maszkos/maskarás utcai színészek teszik még lenyűgözőbbé. Egészen európai hangulata van, a 18-19. századi spanyol vagy itáliai városokat tudom elképzelni így.

San Miguel de Allende központjában található egyik park, egy szép templommal

Igancio Allende a város egyik névadója

A hotelünk földszintje

A hotel nagyon jól visszaadja a városka hangulatát

Az út helyi léptékkel nem volt vészes, úgy 500km-re lehet Puebla-tól. Átestem az első komolyabb vezetési „élményen” is. Azt tudni kell, hogy ha az utak ritka szarok. Na nem úgy mint Magyarországon, de még csak nem is úgy mint Romániában… Szóval az 500km nagyrésze autópálya volt csak ne európai jellegűt képzeljetek el. Gyakori terelés, folyamatos sebességkorlátok, egy-egy váratlan kátyú amin simán kitörhet a kerék a helyéből. A rendszer egyébként fizetőkapus, és a körülményekhez képest drágálltam a kvótákat. Viszont tény, hogy jobb mintha bármilyen alsórendű úton mentünk volna. Erre is volt szerencsém, ráadásul éjszakai vezetés formájában a következő célponthoz.

A táv amit megtettünk - ezzel már majdnem át lehetne szelni Magyarországot keresztben

Guanajuato

Ez pedig úgy történt, hogy egy napos kirándulást tettünk az innen nem messze található Guanajuato városába, ami az azonos nevű állam központja is.

Megérkeztünk a GTO-ba, a járdák és járművek is ezt hirdetik :p

A helyről már lehet, hogy többen hallottatok, hiszen ez egy elég kiemelt turistacélpont itt. A város hasonló méretű San Miguel de Allende-hez, csak sokkal csodásabb tájra épült. Körben hegyek, ahova a város is kinyújtózik, rengeteg látnivalóval és múzeummal, illetve számomra egész elképesztő alagútrendszerrel. Ez volt, amire a legkevésbé számítottam.

Félelemetes az alagútrendszer odalent

Egy kis videót pedig itt találhattok az alagútról:

Befizettünk egy turistabuszra, ami egész nap vitt minket körbe a látnivalókhoz. Kilátóhoz, múzeumokhoz, bányaterületekhez, múmiákhoz és helyi nevezetességekhez. A helyi idegenvezető szerint három szintű úthálózat van a városban. Maga a túra a központból indult, lesétáltunk egy lépcsőn amit elsőre én nyilvános wc-nek hittem. Sokat nem tévedtem, a tipikus vegyszerszag keveredve az illemhely szagával eltéveszthetetlen. Csakhogy a lépcső vezetett tovább és valóban egy alagútrendszerben voltunk. A képek itt sem igazán adják vissza, hogy milyen az amikor kereszteződés, lámpa meg gyalogos forgalom van a Föld gyomrában.

A legjobb utat választottuk, tényleg rengeteg helyre elvittek (amik persze külön fizetősek voltak). Ezt a saját naivitásom és nyelvtudásom hiányának betudva benyeltem, egyrészt nem voltak nagyon drágák a helyek, másrészt ha valami nem érdekelt akkor azt ki lehetett hagyni. Így jutottunk el a legfőbb kilátóba:

Guanajuato látkép az egyik legfőbb kilátóból

Elvittek két múzeumba is, az egyik egy legendára építő kisértet kastély volt. Igazából nem nagy szám, de szerintem szórakoztató volt. Inkább a humorra koncentrált a vezető, de jó hangulatúra volt berendezve a kastély a fények is rendben voltak meg az is, hogy valódi mumifikált testek voltak a díszletben.

A másik múzeum pedig középkori kínzóeszközökről szólt. Itt is úgy voltam, hogy ez nem fog annyira lekötni, aztán a végére mégiscsak azt mondtam, hogy ez így kerek egész volt. Bemutatták a kínzó eszközöket, sztoriztak megint inkább humorral megközelítve az egész történetet.

A program része volt egy édességmúzeum, ahol helyi különlegességeket lehetett kipróbálni a Baileys szerű likőröktől kezdve a karamellás cukorkákon át, mindenféle kézműves lekvárokig.

A környező hegyek egyik ezüstbányájának mélyén

Egy random templom és ásványbemutató is szerepelt a programban, ezek kötöttek le a legkevésbé. Viszont levittek minket egy aktív ezüstbányába, ami elég klassz és egyben fárasztó élmény volt. Összességében nem csalódtam a helyben, az idő rövidsége miatt a híres erődnél kb 5 percet töltöttünk (nem is nagyon kell több), a piacon, a főtéren és a helyi egyetem épületénél épp csak átfutottunk. Ha esetleg terveben van valakinél ez a város, csak ajánlani tudom!

A városok részei az úgy nevezett Pueblo Mágico-nak, ami jelenleg már több mint 100 ilyen „varázslatos települést”, amolyan kulturális örökség részét képezik.

Most zárom a sorokat, mert kicsit terjedelmesre sikerült ez az írásom. Annak érdekében, hogy ne legyen élvezhetetlenül hosszú inkább két részre bontom. A következő részben felkészül: Cancún!

Hozzászólások

• Laller852018. december 22., szombat 14:09

Az alagút nagyon durva, nem olyan mint itt kint osztrákban:)

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!