Dealemma

2013. július 28., vasárnap 00:17
Néhány dilemma a tudás mellett...
Vannak olyan dolgok amik elég sokat számítanak a tudáson kívül, de mi a helyes döntés? Hogy töltsem ki a tudás által üresen hagyott, ám lényeges űrt?

Természetesen az egyik leglényegesebb dolog a pókerben a tudás. Számtalan tanulmány bebizonyította, hogy az oktatást kapott játékosok messze felül múlták a segítséget nem kapott társaik teljesítményét. Csupán a véletlen tényező rejti el a tényt, hogy a póker tudás játék. De emellett vannak még más tényezők is:

"A látás = a fantázia korlátozása a valósággal." /Dr Rácz György

Szintén egy nagyon fontos dolog az egészben az "én képem". Az internetes pókerben nyílván csak a döntéseimmel/reakcióimmal tudok felállítani magamról egy képet, de egy élő termeben sok minden játszik.
A látszat a legfontosabb egy ilyen helyen. Még le sem ültél de már elkezdődött a játék! A látszat gyakran oly sikeres, mint maga a valós teljesítmény. A legelső ami számít a fizika megjelenés és az első benyomás. Azt mondjuk, a külső nem számít. Baromság... Igenis számít. Az agy szinte azonnal következtetést von le a fizikai megjelenés alapján és bár tudatában vagyunk annak, hogy ezek csak előitéletek, mégis befolyásol minket a vélemény alkotásban. Hiszen ha egy drága zakóban, nyakkendőben és egy szép hölgy társaságában indulok el az asztal felé, azonnal felfigyelnek rám és tudják, hogy leültem az asztalhoz. Míg ha egyedül, szerényen ültem volna egy melegítőben és egy sima nem feltűnő pulóverben, talán észre sem veszik, hogy leültem.
Mentem már le játszani ingeben és sima pólóban. Már sokan ismernek lent de az elején még amikor elkezdtem lejárni, ha adtam a megjelenésre észre vették, hogy köztük vagyok és egy szintre tettek magukkal, de amikor hétköznapi ruhában voltam nem.
Tovább a pénz és egyéb ingóságok is nagyban nyomhatják az "idilli" képet. Hiszen ha egy köteg 20ezrest veszek elő és azzal fizetek már szemet szúr, hogy van miből játszanom, mint mikor csak éppen aprókból szedném össze a sörre kifizetni valót, vagy épp zsetonnal fizetnék. Számít melyik képet mutatom, mivel ha a "pénzes" arcom látszik nem biztos, hogy annyira rám fognak jönni, ha viszont a "szegény" arcom mutatom tuti kapni fogok pár szorongató emelést, elvégre féltenem kéne a pénzem hisz nincsen sok. Gyakran kerülnek ki az asztalra százezres telefonok, mercikulcsok és hasonló értéket, a "mutogatás" végett.
Ez szokványos dolog lett és nem is veszik komolyan azt aki nem tud beállni a sorba. Így én is ha tehetem megpróbálom fenntartani az asztalnál ezt a látszatot még ha csak látszat is. Ez sajnos képmutatás, de be kell állni a sorba különben nem tudok labdába rúgni. És ettől még nem leszek bunkó az asztalnál.
NAGYON fontos és talán még az előbb elhangzottaknál is fontosabb a stílusod az asztalnál. Vannak csendesek, szerények, kémutatók, hangoskodók, agresszívak, viccesek, kötözködők és egyéb száz féle arc. DE melyik a legjobb? Én kettőt váltogattam éppen a kedvemtől függően. A vicceset és a csendeset. Van, hogy egész este egy szót sem szóltam és volt, hogy az egész asztal tőlem zengett és ott poénkodtam ahol tudtam. A kettő között egy igen lényeges különbség van. Míg amikor "néma" vagyok körülbelül azt sem veszik észre, hogy ott vagyok, legalább is nem vagyok középpontban és nem koncentrálnak rám annyira. De aki figyel azért tart is egy kicsit. Hiszen az ismeretlentől félünk a legjobban. Ám amikor középpontban vagyok az összes partiban amiben játszom minden szem rám szegeződik, vajon mit teszek? Az utóbbi időben maradtam a csendben meghúzódónál, de egy kevés beszélgetés, max 1-2 poénnal fűszerezve.
Valamint teljességgel elengedhetetlen az image-emből a TÁVOZÁS. Nincs annál meghatározóbb (feltéve, hogy sűrűn jársz egy helyre és felismernek) mint az, hogyan hagyom el az asztalt. Láttam már elég sok távozást, a lapgyűréstől az osztó fenyegetésen és a szék dobáláson át egészen a szótlanig, mindenfélével. Én szótlanul teljesen nyugodtan szoktam felállni az asztaltól, illetve ha szép partiban kaptam ki természetesen elismerem, hogy szép volt. Ennek a jelentősége ki is derült hamar, hisz az egyik játékossal a teremben így ismerkedtem meg. Éppen kint cigizett egy másik "enyhén mérges vagyok mert kiestem" játékossal akinek épp azt magyarázta, hogy kéne játszania. Pont akkor léptem ki és rám mutatott majd azt mondta: látod így kéne játszanod. Mivel, hogy szótlanul háborgás nélkül léptem túl a tényen, hogy vesztettem. Ott már kaptam egy tiszteletet és a későbbiekben már további dícsérethez is jutottam. Tiltre kerültem (ritkán érem el ezt a szintet) és elbuktam a pénzem. Odajött és azt mondta ne hagyjam, hogy eluragkodjon rajtam a düh hiszen jól játszom. Azt mondta amikor leült hozzánk az azstalhoz, a mellette ülő játékosnak 3 embert nevezett meg az asztalnál aki tud játszani és az egyik én voltam. Azóta elég jóban vagyunk. És a lényeg, hogy az image juttatott el idáig. A másik ember pedig amikor leült játszani arra mentek, hogy felidegesítsék, mivel őt fel lehet és így ront a játékán.
Nagyon nehéz eldönteni milyen képet alakítson ki magáról az ember és ez még csak töredéke annak amivel egyetlen lejátszott parti nélkül is már befolyásolhatjuk ellenfelünket.
A látszat kell hisz mindenki hazudik, te pedig minek mondj igazat, hogyha igazat mondasz se hiszik el?
Köszönöm, hogy végig olvastad!
Írd le te, hogy látod ezt!

Hozzászólások

  • iKeksz2013. július 28., vasárnap 01:06
    avatar

    el fogom olvasni csak már nem látok az italtól épp most :)

  • szpokboy2013. július 28., vasárnap 07:47
    avatar

    Én így látom az élőpókert:
    Szánalmas!
    Régen szerettem eljárni, de minél többször voltam, annál jobban kezdtem megutálni a dolgot. Rengeteg 30-as 40-es arc benne az éjszakában, valószínűleg családi élet nélkül. Minden asztalnál akad egy két sznob, plusz 1-2 okostojás akiknek gőzük sincs mi az a póker, de mégis minden parti után osztják az észt, természetesen akadnak jófej játékosok is, sajnos ők vannak kevesebben.
    2-3 perc egy leosztás, az ittasok és a pofázók miatt ez elég sokszor 5-6 perc, félórás vakszinteknél van, hogy egy kezet sem kapsz amivel játékba mehetnél, közben unatkozol és biztos van egy büdös szájú aki bad beat sztorit akar elmesélni.

  • fairlane122013. július 28., vasárnap 10:33
    avatar

    Végigolvastam.
    1.Nem vagyunk egyformák,szerintem hála istenek!
    2.A pénz és a p@na körül a világ,így a póker is.
    GL!

  • vadallat2013. július 28., vasárnap 11:52
    avatar

    szpokboy: egyetértek :) mivel olyan r*hadt lassú az élő játék, az ember inkább vált az online pokerre. így az ember akár fekve laptopozva, jégkrémezhet, cigizhet, nem szól rád senki, nem qrvaanyáz senki, nem szagolod a másik piaszagát, stb.stb.

  • tomi9962013. július 28., vasárnap 13:06
    avatar

    Jó kis írás.

  • Dvidoff2013. július 28., vasárnap 13:32
    avatar

    @iKeksz: nekem is azt kellett volna csak sajnos egyéb elfoglaltságom volt. levezetésnek meg írtam egy kicsit

    @szpokboy és @vadallat: van igazság benne. de ki mit szeret. persze mindkét területnek vannak előnyei és hátrányai.

    @fairlane12: teljesen egyet értek!

    @tomi996: Ty! :D

  • jak12013. július 28., vasárnap 13:40
    avatar

    Az ember természeténél fogva társas lény. A hobbi pókeres szeret élőben játszani, mert szórakozni akar és nem egyedül otthon ülni a gép előtt általában. Az már egy másik kérdés, hogy valóban megkapja e a szórakozását, ha gyökér a társaság...

  • Dvidoff2013. július 28., vasárnap 14:09
    avatar

    @jak1: Nyilván ha pénzt akar keresni az ember neten játszik ha kikapcsolódni akar akkor élőben, de ne felejtsük el, hogy élőben is lehet jó pénzeket csinálni. Csak nyilván sokkal hosszabb idő és egyszerre 1 asztalon tudok csak játszani :D

  • jak12013. július 28., vasárnap 15:20
    avatar

    Egyetértek.

  • vadallat2013. július 28., vasárnap 15:21
    avatar

    én élőzni csak a szórakozásért szoktam, nyílván pénzben, de nem veszem tök komolyan, mert fél óra után úgyis bealszom, vagy inkább kiülök koktélozni egy nővel :D

  • thomyca2013. július 28., vasárnap 21:31

    "Rengeteg 30-as 40-es arc benne az éjszakában, valószínűleg családi élet nélkül."

    Azért ne általánosítsunk ennyire, környezetemben tudnék elég sok ellenpéldával is szolgálni. Aztán meg inkább pókerterembe járjanak elveszteni a pénzüket, mint hogy k*rvákra költsék. Amúgy amilyen tétek mennek a termekben (cg), az tényleg csak szórakozásra jó.

    A blog írójával legtöbb ponton egyetértek. Tényleg fontos a látszat, bár pont abból nem ítélnék, hogy valaki kirakja-e a merci kulcsot az asztalra vagy nem (lehet 12 éves merci is...). Ha valaki mindig csak kis téteket vált, melyeket sorozatosan elbukik: az már egy jobb példa.

    Amúgy jó írás volt.

  • Maxxxika2013. július 28., vasárnap 22:16

    Már én sem nagyon szeretek élőzni. Elmúlt az a varázs, ami pár éve még megvolt. Meg aztán már kevés a síkhülye. Azt szerettem, amikor a többség azt sem tudta, hogy mit csinál.

  • ferkocse2013. július 29., hétfő 11:15
    avatar

    nekem az élő poker olyan, mintha kínoznának :)
    nyilván van, akinek bejön. respect neki...

  • The Trooper2013. július 29., hétfő 11:42
    avatar

    Én tavaly november óta nem járok el élőben pókerezni. Párszor lementünk két haverommal, gondolván, hogy majd jól érezzük magunkat, de a játékosok többsége levegőnek nézett minket, mintha ott sem lennénk. Aztán amikor egyszer pokerstarsos pólóban mentem, akkor egy 50 év körüli faszi, egyből belémkötött, hogy kinek képzelem magam. Megfenyegetett, hogy megver és, hogy lássam nem viccel jó alaposan mellbe is vágott. Ha nincs épp mögötte az egyik haverom akkor valószínűleg nem úsztam volna meg ennyivel. Na azóta nincs sok kedvem élőben játszani. Pedig én senkinek egy rossz szót nem szóltam, de tényleg.

  • iKeksz2013. július 29., hétfő 13:18
    avatar

    @The Trooper :DD milyen emberek vannak

    A témához hozzászólva, én inkább a "csendes gyilkost" követem az asztaloknál, jól megfogalmaztad, hogy az ismeretlentől mindig tartanak!

  • naggeri2013. július 29., hétfő 16:39
    avatar

    Ja csendben jobb huntolni.

  • Dvidoff2013. július 29., hétfő 22:20
    avatar

    @vadallat: ez se rossz megoldás :D

    @thomyca: egyetértek főleg, hogy én még nem vagyok családos így jobb ha itt veszítik el a pénzüket és kerül hozzám, aztán majd el k*vázom én :D:D::D:DDD (viccelk) am ty :)

    @Maxxxika: én még szeretek élőzni bár mostanában ritkábban járok, de az tény, hogy a sok hülye sokkal jobban jövedelmezett :D

    @ferkocse: ember válogatja :D

    @The Trooper: hát az kemény :D biztos sokat bukott PS-on és azért nem tetszett neki a pólód, vagy ő is akart egyet csak nem tudott venni :D:D:D

    @iKeksz: @naggeri: igen már én is inkább csendben meglapulok, had marakodjon a többi idióta (tisztelet a kivételnek), én meg szépen elveszem a pénzüket és észre sem veszik. Egyszer volt is ilyen, csávó egy két óra múlva vette észre, hogy mellette ülök, ránézett a stackemre kikerekedett szemmel, hogy nekem mikor lett ennyi pénzem? olyat röhögtem :D:DD

  • Tir-X2013. július 30., kedd 12:49
    avatar

    Egyetértek, hogy nagyon sok rosszarcú ember van az élő poki világában. És most ezt úgy értem, hogy nagyképűek, buták, úgy viselkednek, mint egy óvodás sokszor, lekezelőek az emberrel, csak mert fiatal, ők meg már idősebbek, szóval mégis mit képzelek magamról, fogjam be a pofám, mert ők már elértek valamit stb. Nagyon sok botrányos arc van, akikre általában csak egy facepalmot tudok nyomni magamban.

    Persze van kivétel is, néha egész jó kis asztal jön össze, és jókat lehet dumálni, röhögni :)

    A kedvenc ilyen sznob mondatom élő pokiból:
    "Figyelj, én már 6 éve pókerezek jól"
    :D Aztán csinált is az ember olyanokat, hogy haverral győztünk röhögni ezek után. Egyeseknek brutálisan torz az önképük sajnos. Viszont a mezőny parádésan gyenge, szóval könnyen verhető eléggé.

  • Dvidoff2013. július 30., kedd 18:13
    avatar

    @Tir-X: Az biztos :D ilyenen mi is szoktunk röhögni, csávó kiosztja az embert ha valami hülyeséget csinál, és nem érdekli ki az leoltja mintha ő pro lenne és két körrel később megcsinálja ugyanazt. :D:DDD Ja de ha szólsz neki kimagyarázza xD

  • kis-t2013. július 30., kedd 18:36
    avatar

    Jó írás!
    Nagyon ritkán játszom élőben. Ennek az oka pedig az, hogy emiatt át kell utaznom egy másik városba ami bár nincs messze, de ha kiszámolom az utazási költség + beülő.... szóval ha ezt az összeget beutalom egy online terembe akkor jobb esetben eljátszogatok vele fél vagy talán 1 hónapig. Így meg elmegy egy nap alatt...( én meg keveset keresek) szóval nálam ez a fő ok, a másik meg online találsz olyan versenyt ahol ugyan ekkora buy in el sokkal többet nyerhetsz ( oké itt meg az esélyek különböznek)
    Viszont az élő póker mégis csak egy más élmény, egy (szerintem) sokkal jobb élmény ( főleg ha nyersz :)

  • kis-t2013. július 30., kedd 18:40
    avatar

    The Trooper: Milyen szemét emberek vannak - érthető hogy nem csipázod az élő pókert. Kitartás! PEACE! ;)

  • hokuszpoker2013. július 30., kedd 22:08
    avatar

    En szeretem az elopokert. Sosem kotottek meg belem, igaz, en is mindenkivel kedves vagyok, vagy nem szolok hozza ha unszimpatikus. A fulhallgato is aranyat er ilyenkor. En az univerzumban meg soha nem hallottam igazi komoly balhet. Nagyon ritkan elofordult, hogy felemelte valaki a hangjat, de rogton megjelent a teremfelugyelo es lenyugodtak a kedelyek. Em azt gondolom, hogy 90%ban ha valakibe belekotnek a pokerasztalnal, azert maga is tehet egy egy megjegyzessel, visszaszolassal.

  • Dvidoff2013. július 30., kedd 22:58
    avatar

    @kis-t: Érthető, persze ilyenkor sok plusz költség van utazás szempontjából meg hasonló dolgok terén ahogy azt te is mondtad. Nekem mondjuk kicsit szerencsésebb a dolog mert kb szerintem nincs 500 méterre a terem a házamtól :D De egyébként egyetértek veled!

    @hokuszpoker: Az se jó ha túl kedves vagy. Volt egyszer egy fazon akivel jót elbeszélgettünk a cash asztalnál, szimpatikus volt és tényleg szívesen beszélgettem vele csak egy fél óra múlva túlzásba vitte és ahogy dobtam mutatta, hogy neki milyen lapja van vagy mivel nyerhetett volna ha nem dob és így viszonylag elég könnyű volt kiismerni a játékát hiszen végig néztem mivel mit csinál :D A fülhallgató jó de van amikor érdemes hallgatni ki miről beszél. Melyik universumba jársz? Mert én is oda járok :D

  • vadallat2013. július 31., szerda 12:52
    avatar

    "melyik universumba jársz?" hehh, ebből még aranyköpés lesz :D

  • Rit232013. július 31., szerda 15:34

    3 van.... :-)

  • naggeri2013. július 31., szerda 16:20
    avatar

    wat? 3 ? Pesten? ez új

  • thomyca2013. július 31., szerda 16:20

    A csuda tudja mennyi van. Én még a Földön kívül nem jártam...

  • Rit232013. július 31., szerda 16:41

    Nem Pesten. Összesen.

  • Dvidoff2013. július 31., szerda 18:32
    avatar

    Jaja, van egy BP-en, Szegeden és Szlovákiába Párkányba. :D http://www.universumpoker.hu/

  • hokuszpoker2013. július 31., szerda 22:24
    avatar

    @Dvidoff milyen teten jatszol? Nagyon mas arcok vannak 5050/100200/500500on. Szerintem nem jo ha az ember szerepet jatszik az asztalnal, penzt mutogatni vagy direkt poenkodni, mert az elvonhatja a figyelmet a jatekrol.

  • Johnny Diablo2013. augusztus 01., csütörtök 04:27
    avatar

    Hat nem tudom... En soha nem tartottam kemeny pokeresnek magam. a tudas amit netes jatekkal szereztem illetve az olvasott cikkek, videok boven elegek voltak hogy eloben kello mennyisegu penzt keressek. Jelenleg salzburgban jatszom 1-2€-os teten holdemet es omahat. Februar ota a havi nyeresegem mindig 3000-4000€ korul mozog. Azota nem jatszottam egy percet sem neten... Szoval en kifejezetten elvezem itt az elo pokert... Nekem ennyi profit tokeletesen eleg :)

  • ChasethesunBP2013. augusztus 01., csütörtök 13:13
    avatar

    Universum egy vicc, UTG 97s-el emeltem, BB megad. Top 7-es páromat riverig hívtam. Arc megad 3.-4. párral, mert AJ-re tett. Mutatás után 30 perc masszív kurva anyázás következett. Teremfelügyelő valahol a háttérben kussolt. A döntő asztalon 9-en osztoztunk (7 hely fizetett), mivel mindenki okézott, így én is kénytelen voltam rábólintani. Az asztaloknál a helyi "regek" összejátszanak. Egy szó, mint száz éljen az internet!

    Jó poszt!

    GL!

  • Dvidoff2013. augusztus 01., csütörtök 13:48
    avatar

    @hokuszpoker: ritkán 50/50, inkább 100/100 vagy 100/200-on szoktam játszani, a szerepjátékban meg félig igazat adok, mert ha túlzásba viszed és túl feszülsz, hogy nagyon színjáték legyen az alakításod valóban elterelheti a figyelmed a játékról. De egy bizonyos szintig elengedhetetlen. Ha mondjuk látják, hogy egyébként összesen annyival jöttél le amennyivel beszálltál azonnal rád fognak menni mert félted a pénzed és nem fogsz annyira merni kockáztatni. Te milyen téten szoktad nyomni?

    @Johnny Diablo: Hát kint teljesen más az elő póker. Itt is ha már pl Szegedet és Pestet nézzük, ami Szegeden 90 ezres fődíjjas az Pesten 500 ezres fődíjas verseny. Kintről meg nem is beszélve. Tervezek egy ilyen kör túrát ahol elmegyek pár ilyen külföldi helyre. Ott Salzburgban egyébként ilyen jól lehet pénzt csinálni? Mi a terem neve? Lehet majd elnézek arra fele is. A sikereidhez meg grat és és gl a továbbiakban!!

    @ChasethesunBP: Az tény!!! Rohadt vicces dolgokat szoktak csinálni. És a legbosszantóbb amikor fogalma nincs a pókerről de makker szar és még azt hiszi, hogy milyen pro :D Hála istennek sokat vagyok lent és már nagyjából tudom ki milyen játékra tehető. De élőbe is ha jó helyre mész lehet pénzt csinálni, viszont igaz, hogy neten többet. Az osztozkodást én sem szeretem, nem azért ülök ott egész este, hogy aztán annyit nyerjek mintha 7.ik lettem volna. Ty.

  • Tir-X2013. augusztus 01., csütörtök 19:25
    avatar

    Nem akarok senkit megbántani, de egy regular hogy mehet le össz annyival élő grindolni, mint amennyivel beül?

  • Dvidoff2013. augusztus 01., csütörtök 20:13
    avatar

    @Tir-X: nem bántasz meg vele senkit és igazad is van, sehogy. Csak most hirtelen ez a példa jutott eszembe. Mert láttam már olyat aki annyival jött le koppon amennyivel beszállt, ha rendelt valamit zsetonnal fizetett és kb mindenki azonnal ráment az asztalnál :D De csak példa volt :D

  • Johnny Diablo2013. augusztus 01., csütörtök 20:52
    avatar

    Concord salzburg a terem. Atlag 3-7 asztal megy ebbol max ketto omaha. Csutortokonkent megy magasabb teten egy asztal holdem vagy omaha es altalaban ugyanazokkal a jatekosokkal mint akik kisebb teten is jatszanak. Omahaban szinte mindig fix a jatekosok kore de holdemben gyakran cserelodnek es a 90% teljesen fogalmatlan...kb a szabalyokat ismerik es ennyi. A versenyek nem tul jok. Szar a strukturajuk es a rengeteg buta miatt meg erdekesebb az egesz :)

  • Dvidoff2013. augusztus 01., csütörtök 22:24
    avatar

    @Johhny Diablo: Az széééép :D Lehet majd kipróbálom :D Köszi az infót!!! :)

  • tiltgabor2013. augusztus 01., csütörtök 22:44
    avatar

    Tetszik az írásod, de én csak egy-két online selejtezőkön nyert ingyen beülős versenyen indultam eddig. Az nem vált világossá számomra az írásodból, hogy CG, SNG, vagy MTT játékokról volt-e szó, de nekem az jutott eszembe (legtöbbször lázadó jellemem révén), hogy ha mindenki villogtatja az értékeit, akkor én kb. guberáló szerkóban, játszva a hülyét ülnék le egy asztalhoz. Addig jó szerintem, amíg fishként kezelnek, mígnem hopp-hopp... valami nem stimmel. Magamban pedig elmorzsolnék egy trollface-t. :D Persze lehet, hogy hülyeségeket írok, de nekem ez jutott az esezmbe. :)

  • tiltgabor2013. augusztus 01., csütörtök 22:46
    avatar

    Ja, és talán én maradok az online pókernél, mert nekem nem hiányzik, hogy megkopasszak valami gengsztert, aki az ajtóban vár, mikor mennék haza... :D

  • Dvidoff2013. augusztus 02., péntek 09:55
    avatar

    @tiltgabor: Főleg inkább a CG-re gondoltam de MTT-n is találkoztam sok mutogatós emberrel. Nem rossz amit mondasz, sőt látok is benne fantáziát :D Hát igen ez a gengszteres téma előfordulhat, ahova legtöbbet járok oda is járnak ilyen olyan féle emberekék és én is hallgattam már illetve az osztók is meg kapják néha ezt a "munka után szarrá veretlek", meg "hogy száradjon le a kezed te csacska kezű b*zi" és hasonló társai. De hála istennek mindig csak arc volt és eddig nem történt balhé :D

  • YOLO2013. augusztus 02., péntek 13:46
    avatar

    @tiltgabor szerintem ha a gép vezérelte online pókerben lehet többet buksz el 1 nap alatt, mint ha élőben játszanál, ahol mondjuk esélyes hogy az osztó nincs lefizetve :) tudod, aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli :-)

  • Dvidoff2013. augusztus 04., vasárnap 14:06
    avatar

    ehh... :D

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!