Session visszatekintés

2011. április 04., hétfő 23:29
Ebben a bejegyzésben elemzek és megosztok veletek néhány handet.
Térjünk is rögtön a tárgyra :)

1.

http://weaktight.com/3435775

Ellenfél egy viszonylag laza reg (31/26, viszonylag agresszív, de kis minta alapján nem mérvadó) képét keltette eddig, most lett 3way az asztal, ezért még nem tudhatom hogy reagál arra, ha 1-2 ember kiül.
Preflop  3bet szóbajöhet, de most a call mellett döntöttem, főleg mert elég nagy vagdalkozásban voltam a srácokkal, ami a preflop 4-5beteket illeti. Flopon a betsize egyből felkeltette a figyelmemet és egyértelműen gyengeségnek éreztem. Flopon a raise is opció lehet, mivel fd-t sejtve megadhat nálam rosszabb, pár szerű lapokkal is, azonban a betsize gyengeségből kiindulva hajlamosabb voltam blöffre rakni. Turnon tovább erősíti bennem ezt a meglátást, mivel a betsize itt is szörnyű. Szintén csak call jöhet szóba emiatt. Riveren kapom a checket, amivel elárulja, hogy nincs flösse, tehát a lapomra itt már nutsként tekintek és egy kisebb valuebetet választottam. Hiheti azt, hogy a 3. flösslap miatt akarom kiemelni, ebből kifolyólag callolhat akár 2. pár szerű lapokkal is, bár a betsize igazából semmire sem illik.  Szerencsémre TP-vel callolt.

2.

http://weaktight.com/3435820

BTN egy átlagos laza regnek mondható. 24/16, 3bet: 6%, fold to cbetje viszonylag magas, 65%, agressziója 25% körül mozog, de csak 230 handes mintám van róla. Eddig kiegyensúlyozott játékot játszott, nem láttam tőle semmilyen őrültséget.

BB egy laza fish, 55/34-et játszik és eléggé agresszív is, szeret donkolni mind blöffből, mind lappal.

Flop cbet teljesen std, száraz a board, ász is van lent, kiválóan floatolható BTN szempontjából még 3way is, ha van egy kis esze. Szerencsére a fish nem szólt közbe, így nyugodtan tudtam a turn floatoltatásra építeni a party további részét. A betsize rendben van a részéről, a flop terv alapján standard a megadás. A river overallin egy kicsit elgondolkodtatott, de nem igazán tudtam lapot adni a kezébe, amivel ezt megcsinálhatja. Mit akart itt reprezentálni? 99-et? (lol) Néha lesz nála nuts, de ez sokkal inkább blöff, tehát standard a call.

3.

http://weaktight.com/3435847

Eredeti emelő az előző partyból ismert laza fish.

CO egy szolidabb fajta TAG reg 21/17/11-es 3bettel játszik 126 handes alapján, tehát a flop callja leginkább valamilyen pocketpárt, sc-t sejtet, vagy akár backraise-re is játszhat, mivel elég laza imidzsem volt az asztalnál és adtam nekik rendesen a squeezeket. A callom viszonylag standard, nem szeretnék közel 250bb deepen 3betelni, meg elég jól játszható postflop ez a lap és az agresszív fish miatt jelentősen nő az implied oddsom is, amit a 3bettel nem akartam elvenni magamtól. (szeret betelni, tehát könnyen blöffölhet mindenféle boardon)
Flopon checkel a fish, a reg pedig valószínűleg megpróbálja ellopni a kasszát ezért a raise szintén opció lehet, azonban van több olyan turn is amin még ki tudom játszani. Szerencsére pont egyike esett le, a treff kiváló lap, mivel hiheti azt, hogy drawval calloltam azért, hogy bennmaradjon a fish. Elsüti a 2. barrelt, ami még mindig jó eséllyel blöff, mivel a treff  neki is jó barellkártya. Callolom tehát, olyan tervvel, hogy riveren fogom elvenni a kasszát, mivel ott már nagyon kevés lappal tudja folytatni, az én lineom is erős lapot sejtet ugyanis. Riveren checkel is, amivel feladja a partit, itt a betsize egy kicsit el van méretezve, kb 95-ig lenne a jó, nehogy herocalloljon egy overpár pl.

4.

http://weaktight.com/3435875

UTG egy 23/18-at játszó, eddigi adatok alapján postflop elég agresszív regular.
SB pedig 30/25, szintén elég agresszív, a squeeze eddig 0%, de nagyon kicsi a minta.

Flopon jön a cbet, laza játékosnál ez bármit jelenthet és 5maxon az UTG rangek is jelentősen lazulnak. Flopon raiselek a többfajta backdoor equity és fold equity miatt, amit UTG callol. Itt overpárt tettem a kezébe, viszonylag standard tőle a call ezekkel a lapokkal. a Turn T egy többféle szempontból is értékelhető kártya. Egyrészt jó, mert ezzel tervet módosíthatok és checkelek, amivel erős T-t és fullt is elő tudok adni, a river betjére pedig rátolhatom az FE miatt. Másrészt rossz, mert az overpárokon kívül nála is lehet AT, KT, QT szerű lap. Riveren egy félpotos betet engedett el, ami főleg a turn gyengeségemnek köszönhető, viszont itt egy remek szitu arra, hogy a turn tervem alapján rátoljam, a rangéből már csak a Tx-ek tudnak megadni, ami talán ritkábban lesz nála, és rengeteg féle lappal bet/foldolni kényszerül.


Első nekifutásra ennyi lett volna, remélem érdekesnek és hasznosnak találjátok majd ezt a bejegyzést.



Epiman





Hozzászólások

  • crazy33172011. április 04., hétfő 23:55
    avatar

    hát egyelőre nem szívesen játszanék ellened, szép handek. melyik teremben tolod?

  • JociBalboa2011. április 05., kedd 00:14

    Szép munka ;-)

    Üdv.:

    JociBééé

  • wildchild2011. április 05., kedd 01:04

    Utso handnel irja 5max szal vszinu Ongame.

  • Epiman2011. április 05., kedd 01:11
    avatar

    Igen, Ongame

  • zoltanh2011. április 05., kedd 07:32
    avatar

    2. handhez lenne kérdésem, ha az ellenfél normálisat "vbetel" ~65-90$, overbet allin helyett akkor is callozod?

  • Dinicsek2011. április 05., kedd 11:17

    Remek, köszönjük! Tetszett!

  • pindrokk2011. április 05., kedd 13:18
    avatar

    Hey!
    Első hand okés.
    2. handben a readed alapján floatra olyan 1-5%ban tenném. Jó nagy -EV itt floatolni úgy,h a fish is jön még. Neki meg sztem meg sem fordul a fejében ha tényleg olyan mint a noteba írtad.
    3.hand: Club nélkül a turn call sztem hibás, 0 sd eq.-el. Ez a flop pont nem az amit minden airrel cbetel+barrelez 3way nagy fishel, szal elég erős a range+ 120 hand után nem sok mindent lehet tudni a river barrel szokásairól.
    4.hand Elméletileg dobni kellene egy overpárt, gyakorlatban engem sokszor calloltak.

    GL!

  • Argentína2011. április 05., kedd 13:41

    1. szuperstd, naponta 50 ilyen hand van
    2. nekem nagyon nem tetszik...
    3. +1 pindrokk, de valszeg semmilye nem volt az ellenfelednek se
    4. ez a line fishek mukodhet, mert ok nem gondolkodnak, viszont regularok ellen nem, konkretan semmit nem adsz elo

  • Roleks2011. április 05., kedd 13:42
    avatar

    Hali!

    3. Nekem sem tetszik a turn call. A river betsize nagyon nem like de azt te is írtad.

    GL!

  • 11john112011. április 05., kedd 14:02

    Hello,
    Nem igazan ertem 2. partiban a river overallinra a call-t.Arra alapoztal, hogy egy A-szal csak kisebbet hivott volna? Koszi

  • Katzorka2011. április 05., kedd 14:19
    avatar

    Üdv!

    1. Elég std ez a megjátszás is, bár én a flopot raiselném, több valuet látok benne, Qx-t ill 6x-t a raisere biztos hogy nem engedi el, illetve flushdrawal még akár stackelődhet is.
    Ha riveren nyit, dobod?
    2. Nekem egyáltalán nem tetszik. Szerintem ott nagyon ritkán fog téged floatolni, egyrészt mert sokat dob a flopon, tehát alapvetően nem az a moveolos típusú játékos, másrészt ott van még a fish a partyban. Szóval igazából azt nem értem miért nem adsz neki egy erősebb ranget. Turnon részemről c/f. Így hogy ch/calloztál turnon, pont azt játszod amid van, mivel A-okkal tovább nyitsz, backdoor drawt nyitod, és az összes airt is folytatod valószínűleg. Így pedig, részemről a river easy fold. Abban igazad van, hogy A-al nem allint kéne tolnia, hanem thinelni vagy izomból belebetelnie (hogy hiteltelen legyen). Ha csak egy kicsit is okosabb reg lenne, akkor itt pusholna AJ+ (de én alapból setre tettem ezzel a moveal, ami riveren fullosodott). Hosszútávon biztos hogy -ev a call.
    3. Flop call, turnon már dobom. Szerintem a treff nem jó barrelkártya neki, ezt szeretném ha megindokolnád. Esetleg flop raise, turn checkbehind.
    4. Ez tetszett :) Flop raise teljesen jó, turn check is. River pushhal pedig teljesen fullt reppelsz, bár szivesebben tolnám rá egy 60-70 körüli betre, mert itt az overpárt nem mindig szokták engedni, mert azt hiszik a félpottal indukáltak.

  • straubbazsi2011. április 05., kedd 16:40
    avatar

    Na én ugye semmi cash, de tanulságos volt olvasni több mérvadó játékos elemzését. Remélem Epiman még válaszol a kommentekre.

    Legközelebb vesztes partikat nézünk? :)

  • Steal_2011. április 05., kedd 18:49
    avatar

    Na, az ilyen blogokat aztán kifejezetten szeretjük, jöhet gyakran:)

    1.hand:
    100bb-vel sima 3bet/push, vagy végső esetben flop raise lenne, deepen lehet jó így, bár a 3bet szvsz akkor is jobb.
    river bet egyébként nem túl thin? sok lapot nem látok amivel megadhat, legalábbis én a helyében ilyen tpwk szerű lapokat itt elszórnék, mivel ezzel a turn/river comboval nemcsak flushunk, hanem temérdek kétpárunk, sorunk is lehet.(igaz, nem is ver sokminden a river ch/c rangeből)
    Vagy te a helyében megadnál kq-val?

    2.hand: elöttem elég jól leírták a dolgokat, mondjuk szvsz jó a helyében a float +esetleg a flop check sem elvetendő.
    Egyébként nálam turn call, river fold lenne a line amennyiben normálisat betel, erre az overbetre nem tudom mit reagálnék, sokmindentől függ, de szerintem én is adnám.

    3.hand: érdekes, nálam like:) Bár tény h igen határeset, hanem érezzük eléggé a játékot akkor nagyon sok pénz mehet el ilyen duble floatokon, szóval veszélyes játék az ilyen + az ellen sem a legagrobb, nem biztos h mindig betelni fogja a flopot a fish ellen 3way, szóval erősebb lehet a range.

    4.hand: nagyon hasonló partym volt pár napja, ott 2perc tank után dobott az ellen. Elég határeset, talán kissé túl spewy, de nekem tetszik, legalább jó maniac imaged lesz:)
    Bááár mégegyszer átgondolva, overpárral biztos mindig betelni fogja a rivert? Én sztem checkelnék mivel szvsz nincs value egy értelmes re ellen...

  • hippiasz2011. április 05., kedd 20:11

    Elég jó handek, jó read-ekkel. thx

  • hokuszpoker2011. április 05., kedd 21:42
    avatar

    nagyon jó gondolatok...

  • Epiman2011. április 06., szerda 21:52
    avatar

    Sztem a 2. party közel sem akkora -EV, mint ahogy azt írtátok. Nem mondom, hogy nem határeset döntés itt a call, de sztem a floating range nem csak 1-5% közé esik, mivel a fish ha nem donkolt akkor c/f-on volt, és ezt ő is látta tőle (tény h ezt nem írtam oda a notehoz)

    Katzorka: Ha az első partyban riveren nyit, callolom azt is a rossz betsize előzmények után.

    A treff azért jó kártya neki, mert sok marginális handet el tud dobatni a bettel.

    Argentína: Sztem a 4. party regek ellen is működhet, nem értek veled egyet abban, hogy semmit nem adok elő vele, simán játszhatom ezt Tx-el és fullal is.

    Steal: mivel abból indultam ki h átlagos regről van szó, előzetes historym meg nem volt vele, sztem vbetelik az overpárt (egyébként egyetértek veled, gondolkodó reg, normális playa ellen nem hiszem h betelne)

    11john11: Valószínűleg azt is megadom, bár azt nehezebb lett volna. Eléggé polarizált itt a range, vagy nagyon erős, vagy teljesen blöffön van.

    pindrokk: a 3. partyban azzal a turn tervvel, hogy riveren fogom kiemelni +oesd-m is van, szerintem indokolható egy double float.

    GL és köszi mindenkinek az elemzéseket!

  • pindrokk2011. április 07., csütörtök 11:27
    avatar

    Alapvetően szeretem a tricky playeket DE olyan spotokban ahol van elég infóm az ellenfelekről. Arra építeni egy relatíve ismeretlen ellen(aki eddig szinte mindig dobott cbetre), hogy van egy olyan noteja, hogy a fish ha nem donkol akkor mindig dob és ezért téged floatol, hogy aztán végig barrelezzen az elég merész.Nem tricky hanem spewy de elég durván.

    3.handben is ugyanez van, 120 hand + erre a boardra nem lehet egy ilyen tervet alapozni. Nekem legalábbis nem szokott képem lenni ennyi infó alapján, hogy mivel barrelezik turnon+riveren.
    Riveren akkor is emelsz ha jön a flush meg akkor is ha nem?
    Akkor ha mindenképp bluffolni akarsz miért nem emelsz turnon, hogy olcsóbb legyen?

    Nem basztatni akarlak, csak leírom, hogy szerintem ezek a spotok miért spew-k.

  • Abdul87HU2011. április 15., péntek 14:52
    avatar

    Ez eszméletlen jó, weeee is ilyeneket szokott a blogjában, őt is ezért szeretem :)

    Viszont nem válaszoltál zoltanh kérdésére, és bennem is csak az az egy merült fel (nyilván a limitbeli különbségek miatt :)), de a 2. handnél egy 2/3potos vbet-nél mit csinálsz?

    köszi!

  • Epiman2011. április 19., kedd 02:18
    avatar

    Bocsi srácok, hogy csak ilyen későn reagálok.

    Utólag végiggondolva Pindrokk állításai helyesek szerintem is, fontos, hogy ilyen handeknél mindig legyen elég infónk illetve képünk az ellenfél játékáról, és azokra lehet ilyen moveokat alapozni.

    A 2. partinál egy 2/3potos betre inkább dobnám el, mint egy overbetre. Nehéz döntés, szerintem megadható, de csak aggro ellenfél ellen.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!