Szavazás utáni gondolatok

2012. április 10., kedd 07:43
Vajon kiből lehet nyerő játékos?
Mikor felnéztem legutóbb az akadémiára, láttam ezt a szavazást, és érdekes gondolatok kezdtek kavarogni a fejemben és úgy döntöttem egy blog bejegyzés formájában leírom a véleményemet. Jó kérdés, hogy klasszikus értelemben mi az a tehetség? Szerintem erre senki nem tud választ adni. Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy figyelj már Epiman, most kezdtem játszani, hogy lehetnék (a leggyorsabban) nyerő játékos. Alaposan át kéne gondolnom, hogy mit mondok neki. Szerintem nem csak az a fontos, hogy valaki mennyit elemez, mennyit játszik, mennyit videózik stb stb stb...hanem az is hogy pl honnan jött, hogyan nevelték, milyen az általános életfelfogása a dolgokról, mekkora teherbírással rendelkezik. Ha nem ismerném alaposan az illetőt, akkor azt mondanám, hogy fogalmam sincs, nem tudhatom azt, hogy milyen helyzetekre hogyan reagálsz, nem tudom honnan jöttél, milyen társaságban vagy. Ezt a kérdést magadnak kell megválaszolni, vagy beszélgetünk mostantól napi 1 órát és egy hónap után elmondhatom a véleményem.
Az egyik legfontosabb, hogy honnan jöttünk. Aki egy olyan családban nőtt fel, ahol mindent megkapott, semmiért sem kellett küzdenie, sosem kellett nélkülöznie, annak általában az akaratereje sem elég nagy. 
Aki már több kihívást is sikerrel teljesített az életben, több sikertelenség érte, annak a teherbírása, akaratereje, kitartása, szorgalma is nagyobb lesz.

Szerintem ez a dolog sokkal inkább a készségeken múlik. Egy nyerő játékos elképesztő sok tulajdonsággal kell, hogy rendelkezzen. Alázat, szorgalom és kitartás elég lenne? Szigorúan szakmai szempontból nézve azt mondanám, igen. Ezek a tanulható dolgok, de ott az érem másik oldala, ami sokkal fontosabb ezeknél.
Önmagad legyőzésetehát a pszichológiai és lelki tényezők egy pókerjátékosnál. Ha egy ember hevesebb érzelemvilágú, akkor jóval több készségre van szüksége ahhoz, hogy nyerő játékos lehessen, mint egy "robotnak". Neki tudnia kell, mikor jön el az a pont, amikor A+ játéka átbillen D játékra, mikor nem olyanok a családi körülmények, hogy az játékra alkalmas legyen (gyereksírás pl), vagy mikor nem tud kellően odafigyelve beülni. Nagyon sok fajta játékossal találkoztam már eddig. Volt szerencsém néhányukat emberileg is megismerni, nem csak szakmailag. Hihetetlen, hogy egyiküknek mekkora nehézséget okoz az, ami a másiknak teljesen alap dolog. Szerintem nagyon becsapós dolog lehet ez a stabil nyerő játékos kifejezés. Vajon ha megnézek egy grafikont és azt látom rajta, hogy 500k hand után a zöld vonal felfelé ível, akkor kijelenthetem egyértelműen, hogy ő nyerő játékos? Én azt mondanám, hogy nem, mert szerintem mindenki magáról tudja eldönteni csak, hogy valóban nyerő-e. Csak én tudom azt, hogy hol állok most, miben vagyok erős, hol érzem magam a legjobban, milyen érzelmek vannak bennem játék közben, hol vagyok gyenge, hol és mikor tudok szétesni, miért történnek ezek a dolgok. Ezt egy külső szem nem veheti észre, ha nem ismeri az életünket, pedig néha nagyon jól jönne, ha valaki a  játéknak ezen az oldalán is tudna segíteni rajtunk. Nem is tehetség, inkább logika és önkritika kérdése az, hogy valaki ezeket mikor veszi észre magán, hogyan változtat rajta, hogyan alkalmazkodik. Ha ez nincs meg, akkor nagyban a szerencsének köszönhető, hogy a játékos zöld vonala felfelé ível. 
Mikor benn ülünk egy asztalnál és épp azon gondolkozunk, hogy lopjunk e CO-ból J9o-val, mi alapján döntjük el?Nyilván az dönt, hogy milyenek a körülmények. Ha nitek ülnek mögöttünk lopunk, ha 3bet mágusok akkor nem. Alkalmazkodunk az asztal dinamikájához, körülményeihez. 
Alázat, kitartás, szorgalom
Ez a három fogalom szorosan összekapcsolódik,és nagyon összetett dolog egy játékos életében. Valaki menetel szépen felfelé, eléri az 50-es tétet, nyereget rajta pár hónapig, majd megindul lefelé, 30-ra kell visszamenni, ott se jön össze, már csak 10-en van az illető...Jön a teljesítménykényszer. Nyerő voltam 50-en, most meg 10-en grindelek és itt is épphogy csak csurran-cseppen valami. Ha megvan a kellő alázat akkor itt is robot módjára grindelünk, amíg újra el nem érjük a kitűzött célt. Ez esetben megváltoztak a körülmények. Már nem olyan szellemben grindelünk kisebb  téten, mint tettük akkor, amikor 50-re akartunk felkapaszkodni először. Tudjuk-e megint azt a lelkesebb játékstílust hozni, mint akkor? Tudunk alkalmazkodni?
Alázat: 30ra is visszalépek ha kell és ugyanúgy ülök le játszani mint 50en
Kitartás, Szorgalom: itt is letolok újabb 50K handet, ha kell és keresem a fejlődési lehetőségeket
Kérdés, hogy ezt milyen szellemben, milyen körülmények között tesszük meg.
Tehát amire szerintem szüksége van egy nyerő játékosnak:
- alkalmazkodás
- logika
- önkritika
- nagy teherbírás
- szorgalom, alázat, kitartás
Szerintem ami igazán fontos, ami tényleg nem tanulható, mert senki nem bújhat ki a bőréből, ha valaki képes arra, hogy érzelemmentesen pókerezzen, mert annak a sikerhez vezető útja is rövidebb, könnyebb lesz. Kevesebb gátló tényező van a játékukban. Aki pedig a másik tábort erősíti, annak valószínüleg több idő kell, nehezebb lesz az út, de a siker íze is édesebb lesz majd.
Egy olyan embernél, aki érzelmet enged a játékába, annál több dolgon bukhat meg a dolog. Legfőképp downswing idején, mert olyankor kerül felszínre a legtöbb, jó játékot gátló tényező is. Minden attól függ, mennyire tudunk alkalmazkodni, ez pedig a legnehezebb dolog, nem...?

Hozzászólások

  • MADriD2012. április 10., kedd 08:35

    Hiánypótló, köszi! :)

  • danfiu2012. április 10., kedd 08:39
    avatar

    nice, egyetertek

  • RegGeri2012. április 10., kedd 09:00
    avatar

    Kiváló írás, hálás köszönet érte!

  • Aptok2012. április 10., kedd 09:24
    avatar

    Jó írás.

  • qwertibie2012. április 10., kedd 10:06
    avatar

    én is akartam irni a topicba, de nem tudtam volna ilyen jol leirni, egyetertek minden pontjaval.

  • Miyake0132012. április 10., kedd 10:38
    avatar

    Remek gondolatok! Mind a szavazás és a cikk is megindított bennem hasonló gondolatokat.

    "Az egyik legfontosabb, hogy honnan jöttünk. Aki egy olyan családban nőtt fel, ahol mindent megkapott, semmiért sem kellett küzdenie, sosem kellett nélkülöznie, annak általában az akaratereje sem elég nagy. "
    +1
    De ez sok tehetséges emberről is elmondható, hogy nem elég kitartóak ahhoz, hogy sikert kovácsoljanak a tehetségükből...így elpazarolják azt.

  • roliii2012. április 10., kedd 10:42

    Ezt nagyon szépen összefoglaltad!good job:) abszolút egyetértek minden részével!

  • mario12122012. április 10., kedd 10:54
    avatar

    +10 pont , nagyon telibe találtad a lényeget!

  • kpaxricsi2012. április 10., kedd 11:42

    Köszönöm hogy erőt adtál,nagyon jó írás!

  • TiestoTomika2012. április 10., kedd 11:47

    Remek gondolatok, +1, ty!

  • mátííí2012. április 10., kedd 12:12
    avatar

    Nagyon jó írás főleg így a 4hónapos DS-ben.köszi szépen:)

  • mpagnes2012. április 10., kedd 12:14

    példa a cikkhez,,,,,tegnap 3 órás küzdelemben 80 indulóból 13 helyen végeztem,,,,12-ig fizetett,,,,én 4 év játék után mosolyogva álltam fel az asztaltól, mert "mindent" megtettem, amit a tudásom alapján megtehettem és 12 ember jobban játszott nálam,,,,,amikor 4 éve elkezdtem játszani erről más véleményem volt és ideges is voltam,,,,tehát fejleszthető úgy a játék, ahogy az érzelmek kezelése is,,,,,,

  • JociBalboa2012. április 10., kedd 13:29

    Remek írás lett Epic! Grt!

  • Holdenper2012. április 10., kedd 14:07
    avatar

    Nagyjából egyetértek, kivéve azzal, hogy az "érzelemmentesség" nem tanulható. Bár tudatosan nem tudom, hogy fejleszthető-e, de egy idő (és bizonyos számú hand/sng/mtt) lejátszása után, fejlődik az ember tiltkontrollja, jobban kezeli a DS-eket, a pénzhez is elkezd máshogy viszonyulni...szóval fejlődik az érzelmei kezelésében.

    Csak ez is valakinek gyorsabban megy, valakinek lassabban:)

    Amúgy, ha jól értettem, akkor te is úgy gondolod, hogy elvileg bárki elérhet bármelyik szintre, csak maximum sokkal több idő, pénz, tanulás árán?

    Jól összefoglaltad a dolgokat, nice post!

  • cursor 102012. április 10., kedd 14:13
    avatar

    Jó kis írás,tetszett!

  • straubbazsi2012. április 10., kedd 15:45
    avatar

    Korrekt.


    (Nem olvastam a topikot, de a szavazásról egyből az jutott eszembe, hogy nagyjából éppen a "pókeres tehetségre" kérdez rá, miközben a mondat végén az van, hogy annak híján.)

  • moneybowl2012. április 10., kedd 15:45
    avatar

    hatalmas írás, komolyan, respect

  • Sziszko03132012. április 10., kedd 17:38
    avatar

    Nagyon korrekt lett!
    ... meg persze hasznos is! :)

    Szép munka Epi!!!

    Köszönjük szépen!

  • Taki.^^2012. április 10., kedd 18:01

    Jól összefoglaltad, ami nekem hiányzik belőle az a sikerhez való hozzáállás.
    GL!

  • limisus2012. április 10., kedd 22:41
    avatar

    Na végre valaki kiegészítette azt a 3 tulajdonságot.
    És így már kerek.

  • Harvey2012. április 11., szerda 03:30
    avatar

    Tenyleg elgondolkodtato, jo iras, tovabbi sok sikert!

  • Joe Oetschay2012. április 12., csütörtök 14:11
    avatar

    True talk :)

  • fricirics2012. április 12., csütörtök 14:54
    avatar

    Jó írás Epiman!!! :) Gl!!

  • Mil2012. április 12., csütörtök 15:06
    avatar

    Azt mondják, hogy az okosak mindig kételkednek, a buták meg mindig olyan biztosak a dolgukban. Tetszett az írás, látszik, hogy a póker sokat tanított neked.

  • Cream2012. május 04., péntek 09:58
    avatar

    A sikerhez vezető út első lépcsője a célok kitűzése. Mind az életben mind a pókerban ugyan olyan fontos. Igazából vágyni kell arra, hogy elérd a többi meg jönni fog magától. :)

  • vadallat2012. május 15., kedd 16:34
    avatar

    jóféle :D

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!