Életunt/Kiégeett Emberek... Warning!!

2009. szeptember 26., szombat 20:47
2009.09.26

Bárhova megyek, bárhova nézek, mindehol unott arcokat, bamba tekinteteket látok. Utálja a munkáját, utálja az életét, és nem tesz ellene semmit.

2 napja épp hulla fejjel léptem ki fizika előadásról, csörgött a mobil. Idegen szám és hang, de a neve nagy nehezen beugrott. Feljött Debrecenbe, dumáljunk egyet.  Elég sokat kosaraztunk anno együtt, kemény ember volt, "respect"je is akadt bőven. Eltelt vagy 3 év mióta nem találkoztunk, úgyhogy gyorsan megfutottuk a kötelező köröket: nahát így? hogy? nahát érdekes... Aztán kibukott belőle. 2 éve melózik, és bár utálni nem utálja a munkáját, teljesen kilátástalan. Nem lát előrelépési lehetőséget, nem tudja, 10 év múlva amikor kiég mit fog tudni csinálni.
-Miért nem pályázol meg valami vezető pozíciót?
-Ahhoz tovább kéne tanulni...
-Mi az akadálya?
-Az érettségimmel nem vennének fel sehova. Tanulni meg már nem lennék képes.
Itt kb. hagytam is a témát. Ez zsákutca. Még emlékszem amikor nevettek rajtam, amikor anyum hazarendelet tanulni.

Hazafele a villamoson jobban végigmértem az embereket, főleg az arcukat. Teljesen üres tekintetek, gépies robotok. Nyilván nem felvillanyozó 8 órát lehúzni valami gyorsbüfé pultja mögött, ha ennyi az igénye akkor még oké is. Maradjon robot. De az a tapasztalatom, hogy aki hajlandó rájuk szánni 10 percet, rögtön elmondják nekik, hogy milyen nagyon szar az Élet. Síráson kívül többre nem tellik tőlük.

Nem értek egyet azzal, hogy valaki 19-20 évesen csak a pókerre tegye fel az életét NL50-100on. Mégsem ítélkezek felettük, mert azt csinálják amit szeretnek. Én elsősorban, mint rövidtávon nagyon jó pénzeket biztosító melót látok benne, amit ki kell hasznnálni amíg lehet. Ha tévedek az csak jó, ha nem, akkor én bebiztosítottam magam... Ráadásul még érdekel is.

A fiatal magyar grindergenerációt meg csak attól kell féltelni, hogy kiégnek. Akinek reális esélye van, hogy megragadjon később magasabb limiteken az hülye nem lehet, mindig meg fogja találni a lehetőséget.

A másik probléma lehet az, hogy csak azért válaszotta az NL50-100as pr0 létet, mert az tűnt a könnyebb választásnak, és reménykedett a gyors feljebblépésben elég minta nélkül. 
Ők meg amúgy is rájönnek 1-2 év hiábavaló próbálkozás után, hogy beragadtak. Előttük 3 lehetőség van.
1. Megelégszenek az NL100al = robotokká válnak, bár ha neki ez elég, akkor hajrá J
2. Visszasomfordálnak az egyetemre/melóba, valami jó dumát kitalálva, hogy merre jártak az elmúl 1-2 évben = robot, mert már régen sem szerette
3. Tovább keresik a Nagy lehetőséget, azzal a tűzzel amivel ki mertek lépni a pr0pókeres léptbe = még van remény

Szóval GL, és kerüljétek az Üres-Szeműeket, mert lehúznak maguk közé. Bár lehet 8-10 év múlva csatlakozom a széleskörű klubbjukhoz, de Én el fogok követni mindent, hogy ne így legyen.

Hozzászólások

  • mateja092009. szeptember 26., szombat 20:57
    avatar

    jó post, egyetértek. azt kell csinálnod, amit szeretsz. és ha ezért tanulni kell mondjuk 3 vagy 5 évet, akkor is megéri amiatt, h ne bánkódjon az ember egész életébe, és ne legyen robot.
    ja és dps óriási, bár nem vagyok telepi :D

  • andree2009. szeptember 26., szombat 21:15
    avatar

    Az NL100-al megelégedő robotok 0.5-1m között keresnek, ami azért szerintem versenyképes. Pláne ha atöbbi alternatívát nézzük. Amúgy teljesen jogos az alapgondolat. Abba az irányba kell haladni, amerre a boldogságot látod.

  • Fity-isz2009. szeptember 26., szombat 21:30
    A blog írója által moderálva
  • Fity-isz2009. szeptember 26., szombat 21:32
    avatar

    A robot jelző, a továbbfejlődni képtelenségre utal:) Nyilván magyar körülmények között jól meg lehet élni, de én nem akarnám ugyanazon a téten, lapokat bámulva tölteni az életem. NL100 még az a limit, amin a pókeres lét igazi szépségei, és előnyei (gondolok itt az utazgatásra pl) nem élvezhetőek ki. Ahhoz, hogy valaki megkeresse azt a 05.-1 millát, ahhoz biza napi 5-6 óra grind kell.

  • titcar2009. szeptember 26., szombat 21:46
    avatar

    biztos gyökér vagyok, de nem értem a lényeget...

  • WARETRAPS2009. szeptember 26., szombat 21:53
    avatar

    Te 19 évesen mit tettél le már az asztalra hogy ilyen lekezelő vagy mind az utca emberével, mind az NL 50-100-ös playákkal?
    Ahhoz hogy ítélkezz mások felett ahhoz szerintem vérj még pár évet, végezd el a tanulmányaidat, helyezkedj el, váltsd meg a világot. Póker karriered jelenleg hol áll? Milyen szinten tartasz? Bocs, de ezek a gondolatok merültek fel az írásod láttán.

  • chau2009. szeptember 26., szombat 21:55

    Egy picit el vagy tévedve a nagybetűs élettől, de majd rájössz.

  • Alison262009. szeptember 26., szombat 21:55
    avatar

    Most akkor ennek a postnak mi a mondanivalója? Hogy tanuljunk inkább? Sok embernél már késő ezen gondolkozni.

  • Fity-isz2009. szeptember 26., szombat 22:13
    avatar

    WARETRAPS - Utca emberével, csak akkor vagyok lekezelő, hogy ha olyan szar helyeztben van/ hozta magát, hogy egyáltalán nem tetszik neki, de nem tesz ellene mást, csak elsírja a bánatát az első embernek.
    Nem hiszem, hogy lekezelném az NL50-100asokat, csupán arról írtam le a gondolataim, hogy maguk előtt zárják le a lehetőségeket, ha ott ragadnak le. Én is épp NL100onn fisheskedek.
    chau - Lehet épp az idealista korszakomat élem, írtam is, hogy lehet kinövök belőle, de nagyon remélem, hogy nem
    Alison26 - A lényeg annyi, hogy mindenki azt csinálja amit szeretne, és ha nem tetszik akkor VÁLTSON! Egyáltalán nem az, hogy tanulni kell. És TUDOM, hogy sosem késő gondolkodni a továbbtanuláson, esetleg csak már annyira beleragadt a megszokott életébe, hogy gondolni se mer a változásra.

  • gergo2212009. szeptember 26., szombat 22:15
    avatar

    Lényeg,hogy tanulj míg lehet. Ha meg már nem lehet akkor meg ne csodálkozz,hogy gyorsbüfében kiskólát mérsz.
    Nekem is volt amúgy hasonló mizantróp időszakom,de nem a pénz szempontjából közelítettem:)

  • Agitator2009. szeptember 26., szombat 22:19
    avatar

    Ez azért általánosítás, mert nekem is van amikor utálom a melómat, és van amikor meg szeretem. Most akkor ez hogy van?
    Mellesleg ha majd két éven keresztül napi 8-10 órát fogsz dolgozni, majd átértékeled ezeket a gondolataidat.
    Kicsit több tolerancia és empátia nem ártana (és ezt most minden flame vagy egyéb rossz szándék nélkül mondom).

  • Fity-isz2009. szeptember 26., szombat 22:47
    avatar

    gergo221 - Nem gyűlölőm az embereket:) Van aki igazán ösztönzően hat rám, ráadásul már több mint 2szer annyit élt mint én:P És mégis élvezi az életet, egyszer nem hallottam panaszkodni, csak dolgozott, hogy jobb legyen.
    Agitator - itt nem feltétlen a munkáról/pénzről van szó. Ha valaki azt mondaná, hogy gyűlölöm a munkám, de van egy csodálatos családom, akikkel minden percet élvezek ha együtt lehetek, és csak a gyűlölt munka árán tudom fenntartani azokat a körülményeket, amikor minimum szánok nekik, akkor teljesen megérteném őket.
    De nem hiszem, hogy sok embertől hallotta már ezeket a szavakat. És nyilván nem lehet szeretni mindig valamit:) különben nem lenne olyan jó, amikor rájössz, hogy mégis szereted.
    Nálam toleránsabb embert meg nehezen találsz szerintem:P Empátia az nem mindig van az igaz mondjuk.

  • Valetudox2009. szeptember 26., szombat 22:52
    avatar

    "Utca emberével, csak akkor vagyok lekezelő, hogy ha olyan szar helyeztben van/ hozta magát, hogy egyáltalán nem tetszik neki, de nem tesz ellene mást, csak elsírja a bánatát az első embernek."

    Ezt mond annak aki szegeny csaladban nevelkedett es a kozepsulit sem tudta befejezni mert o volt a legidosebb a csaladban es dolgozni kellett, hogy legyen kenyer. => 30 evesen epitkezesekre jart dolgozni reggel 5 kor "unott arccal es bamba tekintettel". Mas eselye nem volt penzt keresni. De csinalni kell mert kell a kenyerre. O mit tud ellene tenni? Semmit. Igen, kepzeld vannak ilyenek es nem is kevesen.

    Mennyi ember van akinek eselye sem volt egyetemre jarni fiatalkoraban. Altalaban vagy csalad miatt (nem eroltettek, hogy tanuljon) vagy penzugyi okok miatt. Felnottkent meg mar 2 gyerekkel maximum esti suli mehet de azis akkor mikor mar a gyerekek gimnaziuimba jarnak... Szerinted o mit tud tenni? Nehogymar a 7es buszon legyen hude happy es spanoljon a vilagmegvalto suhanccal aki lenezi ot mert nem olyan helyre szuletett....

  • Fity-isz2009. szeptember 26., szombat 23:15
    avatar

    Ebben igazad van. Sok ilyen van és az ilyen helyzetekre nem gondoltam.
    De az alapfeltevésem, meg az egész írást egy olyan ember indukálta, aki jó családból jött, de inkább volt 2-3 évig nagymenő az utcán, mint hogy gondolkodjon és most ott jár 21 évesen, hogy fogalma nincs, hogy hogyan tovább, csak azt érzi hogy szeretné. Ilyenre is rengeteg példa van.
    A te példádban szereplőt, csak sajnálni tudom, az én példámat pedig lenézni. De ahogy az én idézetemből is nagyszerűen kiemelted: olyan szar helyeztben van/ "hozta magát". Akkor emeljük ki a hozta magát részt.
    Amúgy eljutottunk egy XIX. századi filozófiai ütközőpontig:) amit akkor sem, és azóta sem tudtak megválaszolni a filozófusok, vagyis csak átléptek rajta..

  • WARETRAPS2009. szeptember 26., szombat 23:28
    avatar

    Nem beszelve az olyan ures tekintetu emberekrol akik lehet hogy tanultabbak mint te valaha is leszel. Harom diplomas emberek akik onhibajukon kivul veszitik el az allasaikat, vagy kenytelenek felallasban dolgozni, mert annak is orulniuk kell hogy van meg munkajuk. Mindemellet lehet hogy tizmillios hiteleik mostanaban dolnek be mert nem tudjak fizetni. Szerintem nem kell velemenyt alkotni emberekekrol akit nem ismersz. Hogy jossz ahhoz hogy ures tekintetu robotoknak tiltulalsz olyanokat akikrol semmit sem tudsz? Szerintem legkozelebb ne altalanositgass, maradj az lusta erettsegizett haverod lehuzasanal.

  • Littlemage2009. szeptember 26., szombat 23:35
    avatar

    szerintem is ennyi idosen - megha van is valami valosagalapja - ennyi élettapasztalattal nem nagyon van valosagalapja az ilyen felteveseidnek. Nagyon sok élethelyzet van, amirol nem tudsz, bele se gondolsz, nem találkoztal vele. a masik meg, hogy amibe Te most benne vagy/beleszulettel, az 15 eve letezik, elotte teljesen mas volt a neveltetes/szemlelet/eletfelfogas.

  • pilotkex2009. szeptember 26., szombat 23:54

    Waretrapsszal értek egyet!
    19 évesen örülnöd kéne, h jó helyre születtél és már ilyen fiatalon volt lehetőséged/feltételeid elkezdeni pókerezni.
    És mi az h, 'mire teszi' föl az életét?? Egy igazán jó 100as reg többet keres, mint valaha is fog az átlagember 1 (2, 3) egyetem, átlagszakma után.
    Különben meg az 'életerő' is változó, részben véletlenszerű, körülményfüggő, szóval az nem érdem ha te épp jobban érzed magad.

  • jozso772009. szeptember 27., vasárnap 00:09

    Nem az a kulcs, hogy gyorsbüfé vagy jól fizető állás. Az a lényeg, hogy boldog vagy-e. Amég az elvárásaid a lehetőségeiddel partiban vannak boldog vagy. Ha az elvárásaid jelentősen a lehetőségeid felett vannak, akkor boldogtalan.

    Ezért látod a sok üres arcot. A lehetősége egy betanított munka havi 80k HUF-ért, de az elvárása, hogy villát vegyen meg két audit. Lehetne boldog? Igen lehetne, mert bármilyen furcsa a boldogság nem a sok pénz miatt van.

    Tanulni meg azért kell, hogy te választhass, és ne mások válasszanak helyetted.

  • Fity-isz2009. szeptember 27., vasárnap 00:10
    avatar

    Nos oké, beismerem megint, hogy túl nagy általánosságban írtam az emberekről, ami sose jó:)
    Azt viszont még fenntartom, hogy nagyon sok emberre igaz az, amit írtam.
    pilotkex - abban nem vagyok biztos, hogy egy 100as reg mindig ennyit fog tudni keresni, de ez ugye más téma.. Reménykedjünk, hogy nem akarják megregulázni az online-terepet.

  • arpadkurtyan2009. szeptember 27., vasárnap 00:14

    a tanulásról meg annyit h jó meg fasza dolog meg aki teheti csinálja
    szerencsere én is csinálom és "belémverték" a tanulást amig fiatal voltam mert tenyleg sokkal konnyebb lesz de emiatt nem szabad elitelni vkit
    volt egy szituacio amikor egy venyasszony egy fiatal sracnak a sparba (penztarosnak) elkezdett magyarazni h miert nem tanul meg stb
    a srac meg (jogosan) elkuldte a picsaba
    van akinek nem adatik meg az a lehetoseg h tanuljon es vszinuleg toluk nagyobb szazalekban kerul ki az altalad emlitett robot mert valoban nagyon keveset tud tenni nincs semmi mozgastere

  • Fity-isz2009. szeptember 27., vasárnap 00:27
    avatar

    De én nem kötöm feltétlen a tanuláshoz az "üdvözülést". A lényeg, hogy valaki megtalálja, amit szeret, mert különben minden marad a régiben, és mitől lenne jobb?
    Jozso ráérzett valahol az üzenetre. Felőlem lehet teljesen homeless is valaki, ha úgy érzi magát jól. De akkor ne álljon le sírni, hogy elcseszte. Ha olyat akar, ami pénzben érték, akkor meg csinálja úgy, hogy elérhesse, vagy igazítsa az igényeit az elérhetőekhez, és akkor a kis sikerek is szebbé tehetik az ember életét.

  • styxxx2009. szeptember 27., vasárnap 02:57
    avatar

    Hát egy kicsit megdöbbentem, és csak egy kis gondolatfüzért ejtenék így hozzászólás gyanánt. Amig az ember otthon lakik, és álmokat sző az életről, addig sok mindenre van lehetősége. Lehetősége van tanulni, és ha megfelelő ismeretekkel, és ismeretséggel rendelkezik, akkor talán talál magának egy olyan munkát amit szeret.
    Családot alapít, rezsit fizet, szeretne előrébb lépni, és bizony folymatosan akadálokba ütközik.
    Telnek az évek, és valahogy nem sikerül, pedig próbálkozik. Már a harmadik tanfolyamot, továbbképzést végzi, mert valaki mindíg veszélyezteti a pozícióját, és aztán egyszercsak nincs munkája. A gyerek iskolai cuccaitól a mindennapi kenyérig, bizony egyre több a kiadás.
    5 szakmával és x továbbképzéssel a háta mögött, a helyzet egyre kilátástalabbnak tünik.
    Aztán felszáll a villamosra, és nincs igazán kedve vigyorogni, csak üres tekintettel bízik benne, hogy az 540000 regisztrált munkanélküli között talán végre újra talál munkát.
    Az élet bizony nehéz, és ha neked jól megy, akkor tedd össze a kezed, és örülj neki, amig teheted.

  • rocqoel2009. szeptember 27., vasárnap 03:29

    Én is sokat gondolkodtam ezen a témán, különösen amióta válság van, és bár nem ismerek túl sok ún. "utca emberét", de én arra jutottam, hogy senkit nem lehet elitélni anélkül, hogy pontosan ismernénk a körülményeit, és bár a jelenlegi rendszerbe bele van programozva, hogy sokan erre a sorsra jutnak, a nagy többségük az életének valamelyik pontján elkerülhette volna, hogy később le ne csússzon. Egyébként szerintem a következő években egy elég sajnálatos jelenség lesz megfigyelhető Mo.-n. Az itteni anyagi kilátások miatt sok gimnazista/frissen érettségizett srác próbálja ki magát pókerben és a kezdeti sikerekből túl hamar vonja le magában azt a következtetést, hogy ebből akar megélni, egyetemre nem megy vagy elhanyagolja, és amikor kezd összedőlni kártyavár, huszonegy-két évesen már egyetemre nehezen szánja rá magát és miután pókerben komoly pénzösszegekkel foglalkozott, "normális" munkára is képtelen. Mivel még csak pár éve van ez a nagy pókerláz nálunk, ezért még nem nagyon találkoztunk ezzel a jelenséggel/vagy csak nem akarjuk észrevenni, de ha nem találkoznak ezek a játékosok előbb-utóbb egy olyan valakivel, akinek a véleményére adnak (ie. elismert pókerjátékos) és ez a valaki nem figyelmezteti őket, akkor nagy veszélyben vannak. Mégsem lehet mindenkiből póker pro. + Média felelőssége, de erről kár is beszélni.

  • spiderbond2009. szeptember 27., vasárnap 07:41
    avatar

    Azért lássuk be mi magyarok szeretünk folyton sírni, és bemagyarázzuk magunknak hogy milyen szerencsétlenek vagyunk.
    ( mint a pókerben a folyton a bad-beat storikat mesélő játékosok akik sajnálkozást és megértést remélnek egy egy sztori elmesélése után)

    Mi a vesztes eseményeket ünnepeljük:

    Pl.: Okt. 23, vagy Márc. 15 (mindkettő jó kis bad beat story)

    A himnuszunk is elég sírósra sikeredett.

    Hát ne csodálkozunk hogy ilyen környezetben szocializálódott emberek szeretnek sírni egymásnak.

  • Fity-isz2009. szeptember 27., vasárnap 08:36
    avatar

    Mondjuk az utóbbi 2-300 évben nem sok ünnepelni való akadt:)

  • Macko12009. szeptember 27., vasárnap 09:38
    avatar

    Minden üres tekintetnek megvan a maga története.
    A megítélésüket pedig bízzuk a Jóistenre.
    Ámen és GL!

  • Krono2009. szeptember 27., vasárnap 10:04

    Spiderbond: a suliban is azt nevelik belénk, hogy szerencsétlenek vagyunk... ha nem tudsz valamit, akkor elküldenek a picsába, hogy miért vagy ennyire hülye. Arról ne is beszéljünk, amit töri órán tanítanak. Hogy mi igazából finnugor nép leszármazottai vagyunk vagy mi a picsa.

    A magyar fiatalok egyszerűen nem siker-orientáltak. Persze vannak kivételek, de szerintem nagy általánosságban ez elmondható.

    És erről az iskola tehet a legjobban.

  • dodi892009. szeptember 27., vasárnap 10:14
    avatar

    Én is üres tekintettel ülök a villamoson, most mi a halálnak vigyorogjak rajta? Pedig élvezem az életet, de sztem a villamos hibája, hogy nem adnak rajta vicceket:D

  • WARETRAPS2009. szeptember 27., vasárnap 10:18
    avatar

    dodi lol

  • kocka212009. szeptember 27., vasárnap 10:39
    avatar

    Fity-isz: értem az alapgondolatot, ami a bejegyzésed mögött húzódik, de hidd el, még túl fiatal vagy, hogy ilyen szintű következtetést vonj le, ítéletet mondj a témáról. Én is nagyon hasonlóan gondolkodom, de így a 3. x után már jóval árnyaltabban látja az ember az élet nagy igazságait.

    Az nagyon dicséretes, hogy céljaid vannak, és aktívan tenni akarsz azért, hogy elérd azokat, de légy sokkal elnézőbb a nálad kevésbé szerencsésekkel, javadra válik.

  • ashnur2009. szeptember 27., vasárnap 10:46
    avatar

    ebbe az egész beszélgetésbe nem nagyon akarok beleszólni, de WARETRAPS kommentje kicsit bosszantó, főleg mert nem tartozom a mindentható, mindenttudó, mindenhezé értő és mindig mindenben a legjobban döntő DIPLOMÁSOK közé, akiknek mindig fennt van az orruk, hogy nekik van valamifélre papírjuk arról, hogy az ő agyuk annyival de annyival nagyobb. tisztelet a kivételnek, mert a többség persze nem ilyen csak van ez a kis réteg ami engem idegesít.

    szóval azt akartam mondani, hogy az a nagyon okos DIPLOMÁS akinek bedőlt a hitele, az egy idióta. mert olyan hitelt vett fel ami be tudott dőlni. felvették csomóan az euróhiteleket, pedig le volt írva, a szerződésben benne van, ha emelkedik az euró akkor szopnak, de nem baj mondták. megnézte, hogy marad 60000 vagy 70000forintja egy hónapban és felvette a maxot amennyit még ki tudott fizetni. aztán amikor hirtelen 100000 -t kellett volna kiköhögni akkor a világ a hibás. szóval az ilyen háromdiplomásoknak javaslom, hogy még pár diplomát szedjen össze, mert úgy tűnik nem elég ami már megvan.

  • ervino2009. szeptember 27., vasárnap 10:56
    avatar

    Vonatkoztassunk el attól, hogy most diplomás-e vagy nem, ez egyáltalán nem számít abból a szempontból, hogy mennyire ügyes valaki az életben. Én mondjuk elég értetlenül állok ez a nagy hitel-divathullám előtt. Valahogy egy olyan dolog - az adósság - ami száz éve (meg előtte) még szégyen volt, most hirtelen lehetőségként van feltüntetve. Tényleg rengetegen felveszik, de csak kis belegondolással belátható, hogy hosszú távon mennyire -EV-s.

    Egyetlen dolog, amivel kapcsolatban vennék fel hitelt, az egy vállalkozás/beruházás lenne, amiből ezáltal nagyobb profitot látok. De a fogyasztói/autó/lakáshitelek tipikusan a -EV kategóriába tartoznak.

  • WARETRAPS2009. szeptember 27., vasárnap 10:58
    avatar

    Kedves Ashnur, felreértetted a mondanivalómat. Csak arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy attól hogy valaki tanul, és diplomát szerez, ugyanúgy sz@pik ebben az országban mint az egyszerű érettségivel, meg 8 általánossal rendelkezők. Nem kívántam senkit felbosszantani. Pl. Styxxx kollega érti, és nagyon helyesen meg értehtően továbbvezette.
    A devizahiteleket pedig tényleg sokan bután, és felelőtlenül vették fel... Ezzel egyetértek. (Nekem forinthitelem van még, de azt sem egyszerű törlesztgetni)

  • ervino2009. szeptember 27., vasárnap 11:06
    avatar

    Vonatkoztassunk el attól, hogy most diplomás-e vagy nem, ez egyáltalán nem számít abból a szempontból, hogy mennyire ügyes valaki az életben. Én mondjuk elég értetlenül állok ez a nagy hitel-divathullám előtt. Valahogy egy olyan dolog - az adósság - ami száz éve (meg előtte) még szégyen volt, most hirtelen lehetőségként van feltüntetve. Tényleg rengetegen felveszik, de csak kis belegondolással belátható, hogy hosszú távon mennyire -EV-s.

    Egyetlen dolog, amivel kapcsolatban vennék fel hitelt, az egy vállalkozás/beruházás lenne, amiből ezáltal nagyobb profitot látok. De a fogyasztói/autó/lakáshitelek tipikusan a -EV kategóriába tartoznak.

  • ashnur2009. szeptember 27., vasárnap 11:06
    avatar

    hát nem a mondandód lényegét fogtam meg azt biztos, elnézéts kérek, hogy kicsit elragadtattam magam. tény, hogy nem lehet mindenki szerencsés mint sokan közülünk az oldalról, és az átlagembert eléggé szétszedik manapság még akkor is ha nem buta. csak azért nem tudok együttérezni ezekkel az emberekkel mert végső soron ők (vagy a szüleik, vagy a nagyszüleik) okozták a problémát maguknak, magunknak.

    sajna mindig is az volt a felfogás, hogy ami nem érint közvetlenül abba nem szólok bele, nem az én gondom. aztán amikor mégis az én gondom akkor megintcsak a világ a hibás. ez az ország működhetni úgy, hogy tele legyen mindenki pénzzel, a lehetőségek még az elvesztett háborúk és a szocializmus után is meglenne benne és mégis szívunk mint a torkosborz.

    akkor lesz majd jobb mindenkinek ha MINDENKI felfogja, hogy ez a módszer, hogy amíg vannak dolgok amikben mások döntenek az ő sorsa felől addig jó lenne megpróbálni beleszólni, nem csak leszarni és bízni, hogy majd értelmesek és rendesek lesznek vele a többiek. ez elég világos dolog, csak nem gondolunk rá, mert kényelmetlen - "filozófálgatós" téma.

  • ervino2009. szeptember 27., vasárnap 11:07
    avatar

    nabazz, frissíteni akartam, erre újraküldte...

  • ashnur2009. szeptember 27., vasárnap 11:09
    avatar

    előfordul, nem kell ok-t nyomni amikor megkérdi, hogy újra akarod-e küldeni. mert megkérdi, ilyen ez a piszok böngésző :))

  • Fity-isz2009. szeptember 27., vasárnap 11:15
    avatar

    Ebbe a témába épp belevág pl. a 100 legszegényebb/leggazdagabb ember kiadás, amiről mostanában lehet olvasgatni.
    A 100 leggazdagabb nagy része bár jó helyen volt jó időben, de mindig dolgozott a sikerért(nyilván van aki csak beleszületett)
    A 100 legszegényebb egy része pedig rossz helyen volt rossz időben, de gyakran ők maguk is vastagon benne vannak a lecsúszásukban.
    "Ember: küzdj, és bízva bízzál" - de ha nem küzdesz akkor akár abba is hagyhatod, mert akkor hiába leszel ott csak egyszer is a jó helyen, nem fogod kihasználni.

  • ervino2009. szeptember 27., vasárnap 11:25
    avatar

    ja, csak másnaposan az ember nem gondolja végig ezeket a dolgokat...

  • WARETRAPS2009. szeptember 27., vasárnap 11:42
    avatar

    Az adócsökkentésen, és a munkahelyteremtésen van a hangsúly. A probléma Mo-on, hogy a lakosság elöregedett és mellette magas a munkanélküliség aránya. Ez hatványozottan befolyásolja a gazdaság mutatóit. Soha a büdös életben nem jutunk egyről a kettőre, ha nem teremtünk elég munkahelyet, hiszen az eltartottak aránya napról napra növekszik. Más kérdés van-e elég szakember...Ezt más fejlett nyugati országokban munkaerő importtal oldják meg. Ehhez viszont Európai szinten kéne megfizetni a munkavállalókat...egyelőre sajnos egy ördögi kör...

  • Terrorka2009. szeptember 27., vasárnap 12:55
    avatar

    Tanulj ameddig lehet/tucc, melette jácc, és becsüld meg ha 1x azt csinálhatod amit élvezel és ne nézd le az átlagembert.

  • WaterMaker2009. szeptember 27., vasárnap 13:04
    avatar

    Közhely az egész post, tipikus világnézet ilyen korban, legalábbis nekem is hasonló volt.

    Ervino: A lakáshitel valóban -EV, de más lehetősége nem nagyon van az embernek ha lakást akar venni.
    Spóroljon 20évig addig meg lakjon otthon a szüleinél vagy hogy gondolod?

  • ervino2009. szeptember 27., vasárnap 13:17
    avatar

    Bérlés? Azért 20-30 évre elkötelezni magad egy adósság mellett elég kockázatos dolog szerintem. Még nem találkoztam olyan emberrel, aki meg tudta volna mondani, mi lesz vele 20-30 év múlva...

  • Valetudox2009. szeptember 27., vasárnap 14:02
    avatar

    "Bérlés? Azért 20-30 évre elkötelezni magad egy adósság mellett elég kockázatos dolog szerintem. Még nem találkoztam olyan emberrel, aki meg tudta volna mondani, mi lesz vele 20-30 év múlva..."

    jól hangzik de ha bérelsz akkor jóval nehezebben jön össze a pénz a lakásra. Noh meg ha jön a gyerek nem árt ha saját lakás van és nem kell évente új helyre költözni.

  • WaterMaker2009. szeptember 27., vasárnap 14:21
    avatar

    Ha a hitel -EV, akkor a bérlés mi, főleg 10+ éven keresztül? Gyakorlatilag egy teljes lakás árát odaadod valakinek, ha hitelt veszel fel meg legalább a saját lakásodott törleszeted.
    Ha van 50ezred bérlésre meg 50ezret félre is tudsz tenni amiből 15év mulva lakást veszel, akkor értelmesebb most megvenni a lakast es törleszeni 60e HUFot havonta a banknak.

  • Littlemage2009. szeptember 27., vasárnap 14:46
    avatar

    ez a berles dolog más orszagokban mukodo dolog, mivel ott általában a keresetednek kis szazalékat fordítod erre. itt nálunk a bérlés is nagyon jelentős része általában a családi kasszának, s ezért akkor már tényleg inkabb legyen a sajatod.

  • Skaidy2009. szeptember 27., vasárnap 16:50

    Mage-nél a pont. Azért nézzünk már meg egy fejlett nyugat-európai társadalmat. mondjuk 300 euró a bérlés, de megkeres mindenki adó levonás után legrosszabb esetben 1500-2000 euro-t. 2 szülőx2... 4000 euro. Ebből simán lenyomnak egy 300 euros lakbért +200 euro mondjuk rezsi, de csak tippelgetek. Így megéri, és megmarad a mobilitásod. Ami az utóbbi időben Mo-n is fontos, kiváncsi vagyok aki Borsodban vett lakást 30 éve, hogy a kohóban dolgozzon, hogy megy el most győrbe az audi gyárba(ha egyáltalán be nem zárt, vagy pont audi van ott), de nem is ez a lényeg.
    Viszont itt, vidéken, 250 e-t keres a 2 szülő és mondjuk kakbér 2 gyerek is elférjen 60 k HUF+rezsi. 1:4-hez illetve 1:13-hoz az arány durván. Na itt van a kutya elásva, ezért van annyi hitel.

  • WARETRAPS2009. szeptember 27., vasárnap 17:47
    avatar

    Itt Begiumban a lakásbérlés szigorú szabályok között zajlik és egyszerűen nem éri meg fű alatt szerződni. A netto fizetésed függ az albérleti díjadtól is. Több az elvonás a bruttóból ha olcsó az albérleted, és kevesebb ha drágább...

  • GreEko2009. szeptember 27., vasárnap 18:29
    avatar

    kicsit már off ez a lakás téma, de még annyit szeretnék ragálni, hogy ashnurral értek egyet, teljes mértékben.én sem sajnálok senkit, valahogy mindenki felel azért, hogy hova jut, iszonyatosan kevés az, hogy valaki olyan körülmények között él, hogy akar, /a hangsuly ezen van/ de nem tud mondjuk tovább tanulni.

    ismerek minden oldalról embereket.
    volt nagyon szegény osztálytársam, hétvégente neki is dolgoznia kellett. most mégis itt tanul velem pesten, még a diákhitelt se kellett felvennie, mert elég neki havonta az ösztöndíja..

    emellett, mivel ez már nem saját érdem, hihetetlen pénzeket képesek kifizetni szociális meg minden támogatásra, sokszor olyannak is akinek szüksége se lenne rá, szóval a pénz sosem oka mondjuk egy egyetemre járásnak, csak kifogás.

  • Fity-isz2009. szeptember 27., vasárnap 20:08
    avatar

    zoleeee sry, de kb minősíthetetlen hangnemben írtál

  • Nokedli2009. szeptember 27., vasárnap 22:51

    Ervino,

    sztem elég szarul látod.
    Miért lenne a lakáshitel -EV-s? Ezt hogyan számolod ki? Hogy többet fizetsz vissza, mint a felvett hitel? Húúúúúúúúú... Ki vagy te, hogy meg tudod mondani, hogy pl. 25 év múlva mennyit fog érni az a lakás, amit most veszel meg hitelből? Szerintem ezt még ingatlanpiaci szakértők sem tudják, csupán a nyugat-európai trendeket ill. árszínvonalat tudják alapul venni és abból jósolni. Ha pedig a mostaninak monduk 5-szörösét, akkor biztosan nem csinálsz rossz üzletet. Úgyanígy az árfolyamot sem tudhatjuk, de az abból fakadó kockázat elvileg ki is védhető a forintalapú hitellel. A bérlésre mint jobb megoldásra vonatkozó tipped tehát itt bukik, arról nem is beszélve, hogy mennyivel szarabb, ha félévente hurcolkodnod kell (pl. gyerekestül).

  • Sword842009. szeptember 28., hétfő 01:17
    avatar

    A bérlés szerintem abszolut +ev is lehet.
    Pl ha nekem most lenne 25 millám, akkor tuti én inkább bérelnék lakást, mint hogy vegyek egyet.
    25 millás lakást ma már Pesten kb. 130k-ért lehet bérelni. Ez éves szinten 1.56 milla kiadás. Ha ezt a 25 milliót befektetem és nagyon tutira akarok menni 8-10% hasznot éves szinten simán lehet hozni inflációval együtt, akár még akkor is, ha bankba(nincs kockázat) teszed a pénzed. Akárhogy számolom 8-10%-al is 2,2.5 milla a haszon. Így 400 ezer és 1 millió között mozog éves szinten a különbség az albérlet javára.

    Általában az emberek azért vesznek fel lakáshitelt, mert nincs annyi kp.-ük. Ilyenkor nagyon sok minden figyelembe kell venni, amit igen sokszor az emberek nem számítanak bele egy-egy hitelnél. Ilyen pl. a kockázati tényezők ami olyan sok összetett dolgokból áll, amire az emberek nagy része nem is gondol. De ha nincs annyi pénzünk akkor ugyanúgy a lakáshitel is lehet +ev a bérléssel szemben.

    Mindenesetre én hitelt akkor vennék fel, ha az nekem valamilyen befektetési alapnak szolgál és nagyobb a hasznom mint a kamat.

    És még... szerintem az írásnak van valóság alapja, még ha nem is lehet teljesen általánosítani.

    Waretraps! Megmondom őszintén soha nem értettem az olyan kijelentéseket, hogy 3 diploma...munkanélküli...stb...
    Van mikor 1 diploma, vagy 1 versenyképes szakma többet ér, mint 3 diploma. Véleményem szerint aki 3 diplomával nem tud elhelyezkedni, az már az ő hibája is, mert vagy nem elég rátermett, vagy 2. 3. diplomának olyan szakirányt választott ami nem piacképes.

  • Gorbag2009. szeptember 28., hétfő 08:11

    Hm, ehhez az ingatlanos -EV-s dologhoz én is hozzászólnék( a saját példámat felhozva ).

    Elég hosszú időt laktam albérletben( 12 évet ), 2 éve vásároltam saját lakást. Az utolsó albérletes évemben 65K volt a lakbérem( ez ugye mind kidobott pénz, nem marad meg belőle semmi, a lakhatásom fedezi ). A vásárolt lakásom törlesztőjének a KAMAT része( ami a -EV-t szolgáltatná ) 42,5K( forint alapon, tehát nulla árfolyamkockázattal ).

    Látható, hogy a kamat kevesebb mint az albérleti díj. Ezek után nem igazán látom a -EV-t( pláne, hogy a lakás árak csak emelkednek, így valszleg az is az én irányomba billentené a dolgot ).

    De ne értsetek félre: A hitel alapvetően a felvevőnek rossz dolog, de szerintem a lakáshitel még lehet pozitív akkor, ha az alternatíva egy albérlet lenne.

    Más:
    Befektetés alap meg a hitel viszonya. Ez nemrég iszonyat divatos dolog volt( most már picit kevésbé az ): Teheld be a terheletlen lakásod maxra, add valamelyik befektetési alapba és élj meg a kamatokból( mivel a lakáshitel kamata alacsony, a befektetés hozama pedig kiemelkedő triviális, hogy csak nyerhetsz nem? ).

    A dolog biztos sokaknak be is jött, azonban én láttam pár ellenpéldát is. Az ilyen dolog eléggé kockázatos a válság miatt, fel kell tudni dolgozni amikor pár hónap alatt elszáll 1-2( 4-5 ) millió forintod.
    Ettől függetlenül aki mer az nyer... ;)

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!