This one's for the Dealers! (plusz Duna póker dícséretek?!)

2022. március 28., hétfő 23:00
Szolidaritásososkodás (szép szó) a dealerek mellett. Plusz pont a Duna Pókernek?! Építő jellegű kritika?! Tényleg én írtam ezt a bejegyzést?!
Original post at: https://gizdalord-theflop.blogspot.com/2022/03/this-ones-for-dealers-plusz-duna-poker.html

Azt mondják, hogy mindig csak negatívkodok a Dunáról. Most akkor írok negatívkodás mellé pozitívkodást is. A címet adó részt pedig a végére hagyom, mert az a lelkileg nehezebb topic.

 

1 hete járkálok le, eltöltöttem kb 40 órát ott, valamennyi tapasztalat összegyűlt. Most nem akarok handekről írni azt hiszem, hanem úgy összességébe jellemezném a helyzetet.

 

Először is, a helyben magában azt hiszem, pozitívan csalódok. Azok a pontok, amikor nem tartják be a saját szabályaikat, olyankor teszik, amikor az jót tesz az egész asztalnak. A legutóbbi ilyen az volt, hogy engedtek beülni 10. embert egy 9 fős asztalra, mert az kijelentette, hogy ő akkor most oda beül. Az az ember az volt, akivel mindenki szeretett volna játszani a teremben. Mondanom se kell, hogy a várólista milyen hosszú volt instant, ahogy leszállt a csészealj. Én fel se iratkoztam, mert nem hiszem amúgy, hogy akkora value van abban, hogy 9 reg ráül egy rec playerre, és amúgy is undorodom az ilyen szintű vadászgatástól. Elfogadom, hogy ez mínusz EV, de van, ami többet ér a pénznél (erkölcs és őszinteség (ez most itt egyik se, tudom, de épp 5 lapos omahán karistoltam)). Szerintem, ha kipörgetjük rendesen hosszútávra, akkor egy sima értelmes asztal többet ér. Lehet, tévedek. Depends on stacks, stakes, meg hogy hány csík szippantódott fel a mark által.

 

Floorman-t továbbra se kellett kihívni soha az asztalainkhoz, így a döntéseikről semmit nem tudok elmondani. Másik asztalon voltak lightos helyzetek, azokat könnyen kezelte, de elég egyértelműek is voltak.
Levegő szempontjából azt hiszem, valamivel jobb a helyzet, mint egy éve volt, de most még nincsen igazán nyári meleg, szal lehet téves az érzés.

 

El kell, hogy mondjam, teljesen tisztességes bánásmódban részesítenek annak ellenére, hogy lehúzó (és szerintem fair) kritikákkal illettem a fejesüknek a magatartását. A kártyák jók, a zsetonok jók, az asztal jó. Keverőgép is van pár asztalon, az nem rossz, a dealerekre sincs semmi kifogásom.

  

Volt egy szuper pozitív élményem is. Otthagytam az egyik asztalon a telefonomat. Elmentem shoppingolni, mert hullagyár volt, és a sokadik boltba jöttem rá, hogy omg, nincs telefonom (btw a telefonomat se hagytam el soha, és "shoppingolni" se voltam 10+ éve). Félpánikban rohanok vissza a boltokba, nézem végig a helyeket, rongyolok a kocsihoz, hátha ott van meg minden, de semmi. Miközben futkorászok, vakarózok, hogy faszom, a sok szar mind, ami a telefonhoz van kötve, hogy a faszba fogom letiltatni, átrakatni majd másikra, az a rengeteg szar nyűg, ami majd jön vele. A pókernek is vége mára, mert ebben az állapotban nem ülhetek be játszani. Rémes volt. Visszamentem aztán a pókerterembe, és a floor/beléptetős csajszi (nem tudom, mi konkrétan a szerepe pontosan) előkapta pult alól, hogy "ezt keresed?". Megkönnyebbülés kőgörgetege hullott le a vállamról. Megkérdeztem, hogy meghívhatom-e valamire, de azt mondta nem kell. Nem győztem köszöngetni és kifejezni hálámat.

Poén, hogy utána aznap éjjel egy másik fickó is otthagyta a telóját az asztalon, miután kicashelt, pont mellettem ült, és kiszúrtam és a kasszánál utána kiabáltam.

 

Ami a játékosállományt illeti, az szerintem tragédia. Gyorsan leírom mit minek értek: reg az nekem itt egybe szó azokra is, akik jól játszanak (ebből van egy kevés) és azok is, akiket amúgy anno száraz betonnak neveztem el. Akik csak ülnek, várják a tutit és csak a helyet foglalják, és ilyen kb a 80-90%-a a reg állománynak. Olyan kegyetlenül szar a játékosállomány arány 100/200+, hogy esküszöm, egy random SH asztalon online több rec playert találsz. Tegnap a 4 belső asztalon (100/200-500/500+) több órán keresztül a 32-36 playerből nem volt egyetlen rec player sem! Legnagyobb tell erre, ha felnézel, hogy mindegyiknek tekereg a nyaka meg nézelődik, hogy hová lehetne átülni. Botrány volt. Amikor nyílt egy új asztal jött 2-3 új reg, és a többi asztalról is átült pár, és folytatódott ugyanaz. Volt, hogy beesett egy-egy rec ilyen 30 percre, de förtelem volt. Én ilyen kurva szar játékot nem láttam még soha élőbe. Mekkora az, hogy a missisipi walkot kap!? Többször?! "nagy" kassza csak úgy van, hogy pre megy a 3 betelgetés és sehogy máshogy, meg találkoznak a mosterek. Mikro fos az egész. Ezt a mezőnyt úgy lehetne jól explózni, ha játszanánk elég handet egymás ellen, mert akkor kijönnének a skill beli különbségek, mert van aki pre nem tud jól játszani, van aki post, de így kb amilyen slow a live play szerintem hosszútáv 1-2 évben mérendő ezek ellen minimum. Förtelem.

A másik ami halál, hogy amikor ilyen asztalok vannak ott hangulat sincs. A száraz beton azért száraz, mert annyira leszar mindent és annyira csak az "optimális játék" érdekli, hogy úgy gondolja abban több EV van, ha fülhallgatóval ül vagy valamit játszik a telóján mint, hogy oda figyelne a játékra, vagy csak simán beszélgetne, és kedvet hozna a rec playereknek a játékhoz, meg a maradáshoz. De ez már hosszútávú gondolkodást igényelne...

A másik a síri csenden kívül ami szokott lenni, amikor összeül egy reg rakat, akik ismerik egymást / csapattársak / egy backingbe kezdték / priviket szerveznek egymásnak / okosságokba utaznak közösen stb.... de annak meg az szokott lenni a jellemzője, hogy egy kicsit ilyen egymásra licitálgatós módon, olyan minőségben beszélgetnek egymással, hogy árad belőlük a kamu önbizalom és mellé olyan a téma amit csak ők értenek és amúgy se érdekel senkit, de azt legalább nagyon hangosan és / vagy látványosan teszik. Biztos van kivétel.

 

Viszont minden éremnek van két oldala, és jöjjön a fekete leves.

 

Fontos megjegyzés: A lentebb leírtakat külsős forrásokból, volt dolgozóktól és saját élmények és megfigyelés alapján tapasztaltam. Elbeszéléseket rögzítek csupán, volt külföldi és belföldi mindenféle osztóktól hallottakat. Semelyik a Dunapókerben dolgozó osztó nem panaszkodott a munkahelyére, nem beszélt a fizetéséről, vagy elégedetlenkedett a vezetőséggel kapcsolatban. (ehhez elég rájuk nézni, és látszik rajtuk.)

 

Ami miatt a legunszimpatikusabb a hely, és ez egyáltalán nem sajátja ennek a helynek, ez konkrétan itthon nyilvános termekben mindig így volt, bár azért több helyen engedték, hogy az osztók megvédjék magukat... az az, hogy az osztók senkiházi csicskaként vannak kezelve. Nem hozhatnak meg nagyon döntést se az asztalnál a floor nélkül. Ha valaki patkányul viselkedik velük, az osztónak el kell viselnie, nem lép közbe általában se játékos, se floor. Ha én közbeszólok, akkor utána én leszek a célpontja a játékos haragjának is, és utána még a floor is rám száll, hogy kötekedek (ez nem mostani példa, ez pár éve volt itt dunában is, és megtörtént több másik pókerteremben is idehaza és külföldön is több ízben). Kiálltam az osztók mellett a paraszt fasszopókkal szemben, és utána azoknak állt még feljebb és utána a floorok is rendszeresen engem támadtak be... emiatt nem tudok egyszerűen sok tisztelettel állni feléjük. A képviselt magatartásuk és a döntéseik után tudom csak megítélni őket szakmai oldalról, mert emberileg úgy se fogok, vagy akarok ítéletet mondani. A hülyék és kötekedők kedvéért aláhúztam a lényeget, mielőtt azt mondanák, hogy személyeskedek.

 

Igen, a felszínen megy a nagyon illedelmes, lágyhangú tettetés. Szép a ruha meg minden, de a küllem mögül azonnal felfénylik a valós irányelv. Ismétlem, ebben az egy hétben nem ért ilyen incidens, jópár éve volt ez, lehet, azóta ez máshogy lenne, bár azt látom, hogy az osztót akkor se védik meg, ha a pofájukba basszák a lapot. Láttam osztó fejet elvörösödni, öklöt kifehéredni és szerintem egy szellő választotta el attól, hogy felálljon, és a betonba döngölje a húgyagyú parasztot a dealer, teljesen jogosan (na ez eheti esemény volt pl).

Szóval nekem ez... a tettek mezején történő viselkedés sokkal többet elárul bárkiről, mint az, hogy hogyan tudja tettetni magát, meg megjátszani a szofisztikált, kifinomult, illedelmes emberkét, mert az lófasz. Mindig mondom "Actions speak louder than words" és ennyi. Ne papolj, cselekedj és meglátjuk ki vagy.

Külföldön ez úgy nézne ki, hogy ha egy játékos felemeli a hangját akkor a security, már riadó készültségben van, és megy arrafele, és ha a floor int egyet akkor pattintják is kifelé az embert. Na ilyenre nincs itt példa. A floorral is ordibálhat általában a játékos. Erre is láttam példát a héten.

És sajnos ugyanerről a tőről fakad a másik hatalmas kifogásom a hellyel kapcsolatban. Az, hogy az osztókat ezen felül méginkább csak használják. Bár igaz, osztóhiány van, és szarrá vannak dolgoztatva, mégis jó magyar mentalitás szerint úgy kezelik őket, mintha sorban állnának az utcán, hogy osztók lehessenek az emberek. Ez nem csak erre a cégre jellemző, úgy általában minden magyar cégre. Faterom is szembesült evvel, pedig ő elég specifikus szakszerelő. Az nem számít, hogyha a tapasztalt, vagy magukat valamire is tartó emberkék otthagyják őket, ők akkor is úgy tesznek, mintha megtehetnék, és az, hogy utána a szolgáltatás minősége drasztikusan csökken, őket nem igazán érdekli. Ez így van az OTP-nél is, meg a Helen Doronnál is és vélhetően itt is.

Tudtam mindig is, hogy éhbérért dolgoznak. Legjobb barátom osztó volt. Itthon is majd 10 évet, meg odakint is ugyan ennyit. Vágom kb kívülről-belülről az osztó létet, hogy mennyit keresnek, meg mi hogy megy. A fenti körülmények között ki az a magát valamire is tartó, nem teljesen kényszerhelyzetben lévő ember lenne az, aki elmegy osztónak idehaza egy ilyen helyre, ahol 99%, hogy szintén magyar céges szokás szerint nincsen senki bejelentve normálisan, keresnek 1200-1500/h és sokszor 12-16 órás műszakokat kell végig tolniuk, úgy hogy másnapra menniük kell vissza. Hát a mekiben többet keres, és nem küldik el őket a kurva anyjukba se annyiszor. Láttam a Zs-n keresztül, mikor együtt laktunk odakint, hogy mit művel ez az emberrel. 4 ilyen nap után a 2 nap szabad arra jó, hogy az egyiket átaludja, a másik első felében zombi legyen, aki lassan talpra áll, és a másik felében gyászolja, hogy holnap újra mennie kell. Szó szerint légiriadó volt Bécsben és azt hittem rongyolni kell a bunkerbe és próbáltam felkellteni, és mondta, hogy inkább megég az atomba, de fel nem kel az ágyból XD

 

Külföldön az a jó (régebben az is jobb volt), hogy ott legalább jól keresnek az osztók, idehaza meg még az sincs. Nem csoda, hogy aki egy kicsit is önálló, az megpróbál minél hamarabb privát játékokban elhelyezkedni, vagy szervezni, vagy itthagyni ezt a dolgot. Sajnos azonban sokan itt ragadnak. Rengeteg leépült, gambling addict-é váló osztót láttam végig menetelni a bedőlés újtán. Kurva nagy zsákutca ez a munka. Külföldön legalább meg tudod csinálni, hogy összehúzod magad, és 3-5 év alatt összeszedsz annyit, hogy utána hazajössz, és kurva jól elvagy. Itthon kihajtod a beled, és ha albérletben laksz, akkor kb a létfenntartásod minimumát épp, hogy el tudod érni, miközben emberileg semmibe vesz a kuncsaftkör jelentős része, napi szinten olyan atrocitásokat kell elviselned, amit egy kiállásos ember a második beszólás után felállással, vagy vérpárbajjal méltatna. Lehet ez a rendszer része amúgy. Ha bele kell, hogy törődjenek abba, hogy így bánhatnak velük, mint munkaköri leírás, akkor utána bele fognak törődni könnyebben abba is, hogy nincsen semmi autonómiájuk az asztaloknál játékirányítás szempontjából se, akkor elfogadják a nevetségesen alacsony fizetést, a kiszámíthatatlan és nevetségesen hosszú munkaórákat is és az összes többi szart, amit inkább le se írok. Egyszerűen feldarálja az életét az embernek ez.

 

Szívből kívánom minden osztónak, hogy csinálja, amíg érzi, hogy szükséges, de amint teheti, lépjen tovább valami olyan dologba, aminek a mentén lát egy olyan jövőt, amiben el tudja magát képzelni 50-60 évesen is, vagy amiben lát fantáziát és szenvedélyt, valamit amit építhet és ne az árokparton, vagy egy albiban kössön ki fél alkesz, fél szerencsejáték függőként, aki már csak 1 lépésre van a valódi és teljes nincstelenségtől.

 

Edit: Miután megírtam ezt a bejegyzést fél hétre rá változás állt be. A napokban történni fog / történt jelentős béremelés az osztók körében, így a fairség azt követeli meg, hogy ezt leírjam. A fentebb írtak fizetésre vonatkozó része így csak 2022 március végéig érvényesek. Megjegyzem, hogy mindenkép örülök ennek a fejleménynek, ismét csak plusz pontot tudok emiatt felírni a Duna pókernek a fejlődés újtán és gratulálni az osztóknak akik kiharcolták ezt.

A körülményeiken ez nem fog változtatni, de legalább normálisabb pénzt fognak kapni érte. Remélem, hogy a Duna póker a továbbiakban is ilyen szép ütemben fejlődik, és akkor lehet eljöhet egy második arany póker korszak.

Egy pár építő jellegű kritikát, vagy ötletet bedobnék még a végére, hogy a pozitívságtól már elviselhetetlen mázban ússzon az egész post

Szerintem be kellene vezetniük azt, hogy van egy fő asztal egy téten és a másik ugyan olyan asztal "must move". Ez 100/200+ tétre érvényes igazán, 50/100-al ez úgy nézne ki, hogy 2 fő asztal és a többi must move (attól függően, hogy mennyi fut). 
A must move asztalok, gyarkolatilag a tápláló rugói a fő asztalnak. A "várólista" a fő asztalra, csak játszanak az emberek, nincs opció ott maradni, ha rajtad a sor. Be kell ülnöd a főjátékba, vagy kiszállni arról a tétről az estére. Ez több okból is előnyös. Egyrészt lesz mindig egy egészséges asztal, amin megy a játék végig és épülnek a stackek. Másrészt, nem lesz tolongás a várólistán illetve nem lesz ilyen ide-oda átüldögélés, ha beesik egy hal, nem robban fel egy, vagy mindkét asztal, mert a hal is be fog kerülni a főasztalra. Mindenki tudná, hogy előbb utóbb át kell ülnie....nem is tudom, hogy mondjam, nem ilyen tolongós erőlködős szarság lenne, hanem letisztult menetrend és szabály (tom, még elképzelni is hihetetlen).

A másik, amit lehet be kellene vezetniük, hogy legyen normális cap az asztalokon. Ha törvényileg 500/500 a teteje oké, az legyen uncapped, de legyen már elég 500BB buy-in-nek. Akkor 50k 50/100-ra és 100k 100/200-ra megfelel. Ez bőven jó mindenkinek, az egyetlen csoport akiket ez zavarna, azok a regek, akik váltogatnak mindig annyit, hogy legyen előttük annyi mint a fish-nek, hogy egy partiba le tudják vágni. Ezt nem kell senkinek magyarázni szerintem, hogy miért rossz a pókerteremnek, és úgy általában a póker ökoszisztémájának. Durván bum-huntolhatóvá válik különben a játék. 

Mutatom példával: Van egy 50/100 as játék, ahol szállnak befele a buy-inek és nőnek a stackek. Az asztal átvált 100/200-ra, a 150 reg mind felfigyel erre, megnézik a stackeket, keresik a fish-t és ha megtalálják, iratkoznak felfele a várólistára (már jó szűrő lenne itt a must move), és vásárolják be magukat akár 4-500k-ért egy 100/200-as asztalra...amit aztán úgy tesznek mégjátszhatatlanabbá, hogy eröltetik a nagy méretű missisipi-t meg kötelező missi-t akarnak rakatni mindenkivel, és máris 5x akkora a tét, mint 5 perce volt, és a fish meg teljesen védtelen ezzel szemben, és legtöbbször aki nyerőbe van, és nem regulár, az ilyen spotba fogja magát és megugrik a faszba. Nem véletlen jelenség az, hogy asztal tét váltásnál, fél órán belül megszünik a játék. Aki pluszba volt sokszor, az elhúzza a csíkot, főleg ha látja, hogy jönnek vadászni rá.
Ha ettől sikerülne megszabadulni, normalizálódnának a limitek, mellette a legnagyobb játékok megmaradnának legnagyobbnak, és nem random lenne, hogy egy 100/200-as asztal az valójában ilyen fedett 500/1000...vagy még nagyobb.

Hozzászólások

  • csöcsike2022. március 29., kedd 10:49

    Jó lenne amit leírtál meghallgatná a jelenlegi vezetés is mert amúgy csak pusztába kiáltott szó sajnos...

    Én héten megnézem 50/100 at kíváncsian várom kb.10év után milyen az élő cash :D

  • Gizdalord2022. március 29., kedd 12:54
    avatar

    Olvassák arra mérget vehetsz. De van az a jelenség is, hogy ha szavakkal is mondja az ember, amikor döntéshozó full egoista, meg azt hiszi jobb mindenkinél mert ő van abban a poziban, akkor a dekadencia meg a lenézés az eléggé általános. Ezek azok amikor az ember süket füleknek beszél.

    Bízzunk benne itt nem az van. Freeroll igazából ha csak 1% shot is, nem került semmibe

  • Flush672022. március 29., kedd 13:00
    avatar

    Gizda, szerinted mennyit vesznek le az asztalokról rake formájában óránként a különböző limiteken?
    Én is rendszeresen jártam le évekkel ezelőtt de egész egyszerűen túlzónak éreztem a rake-et a kapott élményért/szolgáltatásért cserébe.

  • Gizdalord2022. március 29., kedd 14:58
    avatar

    Nemtudom pontosan.
    Mulik azon h milyen gyors a jatek de meginkabb azon, hogy a névérték 100/200 pl az most 100/200 500/500 vagy 1k/2k-s asztal érted.

    Annyira fos h nincs cappelve semmit h gyakorlatilag így nem lehet megmondani semmit.

    max óránként 200k-t fognak levenni. az a szép, hogy az lehet 50/100on is a 7-8%os rake miatt ugyan olyan könnyen mint egy nem vagdalkozós 500/500 on ahol azért 266k-s kassza kellene, 50-100on meg 100k vagy 114k. És ha játékos az 50/100 és nem váltanak limitet egész sűrün elérik azt. De megbecsülhetetlen az egész, de geci sok az is biztos.

    Majd ezeken meg gondolkozok meg valszeg írok még róla 1x talán maybe.

  • Gizdalord2022. március 29., kedd 14:58
    avatar

    Ugye az a baj ha meg kicsit a kasszák akkor mégnagyobb a rake mert a JP miatt dobálgatnak 50-200 forintokat lefele és az kurvára megnyomja a kisebb közepesebb kasszák rake %-át.

  • Masters8002022. március 29., kedd 22:22
    avatar

    Hali!
    Nem fővárosi vagyok, de tényleg csak 1 pókerklub van egy 1,5millió lakosú Budapesten?
    A reg/rec arány nem csoda jelen állapotban a covid cirkusz után rengetegen vesztették el állásukat, magas az infláció, kis fizetések és most is válságban vagyunk és ez egyre nagyobb lesz az energiaválság miatt, így a gamblerek/ hobbisták se fogják két kézzel szórni a pénzt, főleg ha nincs. A magas rake még további olaj a tűzre. Én vidéki kaszinóba voltam 2019-ben többször is, családias hangulat volt mindig (vagy 20-30 fős tourok+ 100/200 1 asztal, máskor 1 asztal 100/200+ 1 asztal 500/500) osztókat ismerték+ jóizűen beszélgettek a helyi regekkel, kaptak 20000Ft+ kasszákból 100-200Ft jattot is.
    Ha így folytatódik a világ alakulása, új játékosok híján nem kell majd az osztóknak 12+ órát dolgozniuk, örülhetnek ha lesz asztal ahol oszthatnak sajnos.

  • Gizdalord2022. március 30., szerda 00:34
    avatar

    1 be van CG a masikba 1 hten 3x van tourney és ennyi. A többi privi. Tudod amikor a kormány tilt, akkor jön a bootleg liquor, meg a hamisított cigi meg ilyenek. Mivel a törvény nem engedi a játékot ezért az a fekete piacra vonult.

    Szerintem nagyságrendekkel több ember játszik privibe meg feketén mint póker helyeken.

  • Masters8002022. március 30., szerda 08:06
    avatar

    Valószínűleg igazad van, amíg kapzsi a vezetés, addig megkerülik a "legális" piacot aki tudja.

  • Flush672022. március 30., szerda 10:48
    avatar

    Nekem az nem áll össze, hogy egy olyan rake környezetben ahol egy egyszerű becslés mellett is olyan 50-150BB a rake/játékos egy 5 órás session alatt (ahol nagyságrendileg 100-150 leosztás megy le), hogy lehet tele regekkel?

    Tudom, hogy relatíve régen voltam (3+ éve) de én azt tapasztaltam, hogy kb az ellenfelek 50%-a nem elveszett, 10-20% nit, 30-40% pedig totál agyhalott és úgy, hogy szerintem minimum 80%-on edge-em volt, nem tudtam annyit nyerni, hogy ne azt érezzem a Dunának dolgozom végső soron.

  • Sameer22022. március 30., szerda 12:31
    A blog írója által moderálva
  • Gizdalord2022. március 30., szerda 14:20
    avatar

    @Flush valszeg 3 év sokat számít. Nekem nincs semmi viszonyítási alapom mert 10 éve nem toltam itthon.

    Az biztos hogy túl óvatos voltam az elején. Az is biztos, hogy a szinte bajusz szintű tutistáskodás nagyon elterjedt. Én ezeket is reg-nek hívom mert EV-t nem fogsz tőlük kapni nagyon csak coolerekbe, mert mondjuk nem dobja az AK-t Axx en de azt is szénné fogják potcontrollozni.

    BB be bármit számolni tök felesleges, hacsak nem fogadod el, hogy 500-1000BB buyinek átlagosak.

    Én azt tudom csak kiemelni, hogy személyes szubjektív első meglátások ezek. Tévedhetek, túl is dramatizálhatom stb, de amikor konkrétan olyan az asztal, hogy missi 500-ra körfold meg ilyenek, akkor szerintem nem kell géniusznak lenni, hogy látszódjon, hogy szar az asztal.

    Amikor aírtam hogy 32-36 reg. Ott a legtöbb asztalra beültem az este folyamán. Konkrétan halott volt az összes asztal. Láttam azért jópárszor halott asztalokat, de süketítő volt a síri csend mindig és a lófasz potok, vagy a 3-4 betelős találkozások amikor D missi sb raise bb 3 bet utg 4 bet...okés...

    Még mászkálok le gyűjtök adatokat, de az amit te leírsz körülménynek nem egy garantált állapot. Elő-elő fordult, de többségében nem ez volt a jellemző.

  • hokuszpoker2022. április 01., péntek 14:26
    avatar

    A gond az ostoba törvényi szabályozással van. Ha a Missi legális korlátlanul akkor mit is ér a törvény az 500/500 (vagy 500/1000) max tétről???!!!

    Maga a Missi-t kellene törvényileg tiltani mert az effektíve uncapped-é teszi a téteket. Pl. nálunk sincs MIssi de van akár $50/100-as tét $10.000-unlimited beülővel. Ha ez így lenne megoldva, akkor mindenki tudná, hogy ha beülök 100/200-ra ami mondjuk 10,000-50,000 max ahol a max NEM a legnagyobb stacket, hanem fix 50,000-et jelent akkor az odaülő reg nem ránthat ki a zsebéből ötszázezret és dobálhat fel ötezres Missit.

    Ha akarnak, straddle-t lehet tenni de az nem dobja meg annyival a tétet mint egy Missi. A megoldás triviális csak éppen a törvényhozóknak kellene lépni az ügyben, mert a jelenlegi törvényi szabályozás okozza ezeket az anomáliákat amit leírsz - és amik már 10 éve is szó szerint ugyanígy történtek. Túl alacsony tét az 500/500, vagy csináljanak normális téteket mondjuk legyen a maximum 2000/4000 de ne lehessen MIssit tenni (vagy azt is maximálják) és mondjuk straddle-t is csak egyet-kettőt ha igazán maximálni akarnak tétet.

  • Gizdalord2022. április 01., péntek 15:29
    avatar

    Jelentem idehaza a live straddle is uncapped.

    Nem hiszem, hogy törvényileg a bármi féle straddle-re vannak szabályok hiszen még szavunk sincs a straddle-re. A missi az button straddle, a live straddle meg ugye az élővak. A missisipi az a beceneve a button straddle-nek.
    Van még egy harmadik fajta straddle aminek nem tudom most a nevet hirtelen, amit bárki tehet bárhonnan, de csak akkor számít, ha a rendes játékmenet szerint nincs változás.
    Pl. 7 handed table. sb bb postolt. 5. ember straddle. utg es az utána lévő ember beszél előszö9r mint normálisan, és ha nincs emelés, akkor straddle stands és vakon emelésnek számít. Ha volt előtte actiön akkor vissza kell vegye.
    Arra sem emlékszem, hogy a limpelés actiönnek számít. Szerintem annak, különben meg mindenki limp raiselne.

    Szal teljesen jól mondod. Majd erről még kellene írnom fejtegetőset.

    Szerintem nem a törvények okozzák, mert a háznak semeddig nem tartana cap-elni az asztalokat, sőt szerintem az törvényileg van pont capelve, csak leszarják. A hivatalos táblákon is ott van, hogy mennyi a max buy-in.

  • hokuszpoker2022. április 01., péntek 16:32
    avatar

    A max buyin vagy max stack a terem döntése, a missi tiltása viszont bevételkiesés a teremnek ezért kellene lehetőséget adni törvényileg a magasabb téthez, hogy csak kontrállt (nem tetszőleges) missit vagy straddlet lehessen tenni. Így mind a terem mind a játékosok érdekei is védve lennének. Kiárólag a törvényhozás (rendelet) tudja ezt megoldani, ezért kellene lobbizni.

  • bibor19732022. április 03., vasárnap 00:01

    A harmadik fajta straddle, amit írsz, az a sleeper straddle. Vakon emelésnek számít? Tehát, ha csak callolják, akkor az aki a sleepert rakta, már nem emelhet? (mondjuk gondolom így is játsszák, meg úgy is)

    Az alatt, hogy a live straddle uncapped, mit értesz? Azt, hogy bármennyit rakhat az utg (ez új lenne két-három évvel ezelőtthöz kéepst), vagy azt, hogy utg+1,2 stb továbbrakhatja, 4BB,8BB, stb-vel?

  • Gizdalord2022. április 03., vasárnap 03:27
    avatar

    Ja tenyleg sleeper. Ha van call vagy raise akkor vissza kell venni, ha nincs akkor "élővé" válik.

    Az unlimited azt jelenti h rakhatsz többet is mint 2BB. Ezt nem szokták tologatni, pár napja volt 1 asztalom ahol 600 volt rakva sokszor, es sokszor 1200 double straddle mögötte. Körbe lehet rakosgatni.

    Csak erzi a legtöbb ember h a missi mennyivel jobb es nyilvan azt pakolásszák, ha bármit is.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!