Hogyan is gondolom az újrakezdést II.

2009. április 10., péntek 23:05
Nem tudom, hogy miért nem ment el egyszerre az egész post, szóval 2 részben rakom be ide. Lehet, hogy első esetben nem irtam ide semmit és azért nem volt jó. Na mindegy :)

Már tudom, hogy hol és mit akarok játszani. De milyen limitre ülhetek be? Mit enged meg a bankroll managmentem?

  Itt jön be az a többféle lehetőség, amit az elején emlitettem. Remélem , hogy lesz alkalman kiprobalni hosszú időn keresztül majd nemsokára az alábbi szintlépéseket. És nem rendezek vérontást a rollon:) 

2 féle alap sarokszámban gondolkodok: 50 vagy 100 max. buyin (100bb-el számolva a buyint, akkor is ha az adott limiten lehet többel is beülni, én mindig 100bb-el ülök be és az auto-rebuyal mindig ki is egészitem).

50 buyin-al :                                                                             
Egyenleg $         NL SH ring game                       MTT és SitNGo (buy-in)

0-100                            NL2                                                   1.2$-ig
100-250                       NL5                                                   2.2$-ig 
250-500                       NL10                                                 5.5$-ig
500-1250                     NL25                                                11$-ig
1250-2500                   NL50                                                22$-ig
2500-5000                   NL100                                              55$-ig


100 buyin-al :                                                                             
Egyenleg $         NL SH ring game                       MTT és SitNGo (buy-in)

0-200                            NL2                                                   1.2$-ig
200-500                       NL5                                                   2.2$-ig 
500-1000                     NL10                                                 5.5$-ig
1000-2500                   NL25                                                11$-ig
2500-5000                   NL50                                                22$-ig
5000-10000                 NL100                                              55$-ig

Igazából az 50 buyines verzióra hajlok, mert ha éppen nem a legalsó limiten játszom, mert befizettem, vagy feltornáztam magam, vagy esetleg bemákoltam vm versenyen lovét ( jó lenne :) ), akkor ez igazából visszafelé több is, mint 50 buyin. Pl. egy  ha most nekiállnék és be tudnék fizetni 2500$-t, akkor onnan a 0-ra jutáshozösszesen 160 buyint kell buknom.
Fontos tényező, hogy mikor lépnék szintet. Ha elérem a limitemhez tartozó egyenleg felső határát, akkor nem rögtön lépnel fel a köv. szintre. Ennek a fő oka, hogy alapvetően 8 asztalon játszom és elég vicces lenne, ha pl. 1 beülövel belépnék a köv. limithez tartozó egyenlegtartomány sávjába és rögtön mennék azokra az asztalokra, ahol egy rossz leosztás és kulloghatnék vissza ahol az előbb voltam. Ezért maradok a kisebb limiten és addig, amig nem nyerek legalább 10 buyin-t a köv. limit buyin-ével számolva. Pl. most ugye 50$-al kezdtem újra, egyenlőre nem tudok befizetni, szóval addig NL2-n nyomom, amig nem érem el a 150$ (100$ NL2-re és 10x5$ NL5-re) , ha megvan, akkor váltok és megprobálok megragadni a köv. limiten, ha nem sikerül és elmegy a 10 buyin, akkor visszalépek az előző limitre.

Mint irtam, 8 asztalon játszom mindig cash-t, probaltam 12-16-on, de az SH ugy már nagyon durva, ha van egy asztal, ami egy kicsit több időt vesz el, akkor már a többi asztal nagyon "hisztizik" és ez már időnként nagyon idegesitő tud lenni. Elvileg a 8 cash asztal mellett még elmenne 4 toruney asztal, de nem tervezem nagyon kerverni a dolgokat 1 időben, csak ha nagyon ugy kivánja a helyzet (pl. csak az 1 db VIP-es heti freeroll miatt, nem fogok bezárni 8 cash asztal, az elmegy ha muszály 9. asztalnak :) )

Igyekszem nagyjából egy adott leosztásszámot produkálni naponta, hogy könnyebben tudja tartani a havi tervet. Persze ha nagyon nem megy, akkor abbahagyom, vagy váltok vm másra, ha nem vagyok tilten és van kedvem még aznap játszani.

Ha megnézitek a fenti táblázat féleségeket, akkor azt láthatjátok, hogy eléggé elnagyoltam a MTT és SitNGo nevezési szabályaimat az adott egyenleghez képest. Még képlékenynek gondolom a dolgot, nincs kialakult szabályom rá. Igazából az aktuális cash limitem buy-in-nek a fele lehet az adott verseny buyinje maximum. Biztos, hogy különbséget kell tenni a sok asztalos vesenyek és a kisebb sitngo-k között, hiszen a szorás is más. A megfelelő arányt kellene kitalálni, hogy egy főleg cash -ből épitkező játékos, ha mégis versenyekre adja a fejét, akár kikapcsolodás, akár probaképpen, vagy mert éppen nem megy a cash és nem akar tiltre kerülni és van még kedve játszani. Nektek mik a tapasztalataitok ezzel kapcsolatban? Szeretnám, ha a nehezen megkeresett cash lovém, nem lenne elszórva könnyedén versenyeken, de ne is aránytalanul kicsi versenyeken szöszmötöljek az adott egyenleghez képest.
Talán a nagyobb versenyek lehetnének a cash buyin-em negyede, a kisebbek pedig a fele. A bátrabb verzió szerint a nagyobb MTT-k lennének a fele , a kisebb versenyek akár egy teljes cash buyin-em.
Igazából főleg a későbbi limiteken érdekes és fontos kérdés ez, jó lenne kitalálni egy jó arányszámot ezzel kapcsolatban is.

Hát most hirtelen ennyi jutott az eszembe. Várom az észrevételeket, tanácsokat, ha vannak ötletekek is.

Előre is köszönöm, ha vki vette a fáradságot és végigolvasta :)

GL Mindenkinek.

Hozzászólások

  • geri2009. április 11., szombat 02:36

    nagyon profi hozzáállás, sok sikert kívánok mindenhez

  • Gus2009. április 11., szombat 08:20
    avatar

    Jol hangzik a terv..
    Egy valamire szeretnem felhivni a figyelmedet: szerintem TUL SOK onmegtartoztatast kivansz magadtol ha NL2 on meg 1,25 os S&G kon akarsz kezdeni. Velemenyem szerint, ha valakinek annyi penz ment keresztul a kezen mint Neked, szinte hihetetlennek tunik szamomra, hogy kepes leszel tiszta fejjel nezni az ertekeket egy NL2 es asztalon pl. Tul nagy lessz a kisertes a gondolatra, hogy "ugyan mar, csak 0,05$ (5cent)" 1-1 megadas vagy emeles... A S&G kon nem annyira veszes a helyzet, mert DOlcsi folott van a nevezesi dij, de az is problemas lehet..
    Tehat ha eleg jonak tartod magad a cash jatekban, javasolnam, varj egy hetet, fizess be kicsitt tobb lovet , es kezdj magasabb szinten... Akkor azt fogod erezni, hogy mar ugyis magasabban jatszol, mint tervezted, hatha jobban fog menni odafigyelni a penzre...
    Amikor en elkezdtem jatszani, en is probaltam mindent elolvasni amit lehetett es nekem kb ugyanez fogalmazodott meg. Kezdek kis szinten, aztan ahogy a BR no, megyek feljebb... Ebbol az lett, hogy teljesen edektelenne valt a jatek a penz szempontjabol, mert egyszeruen nem csikolt jatszani 2-3 dolcsi nyeresegert, ami a beulom felduplazasat jelentette volna. En ekkor valtottam 0,50/1$ is LIMIT asztalokra, ahol 5-6 beulo elbukasa utan lassan de biztosan tudtam nyero jatekot produkalni, amit aztan MTT-k re szortam el..
    Ezzel nem a Limit holdemet akarom sugallni, csak azt, hogy ha "lattal mar egyben 1 millat", akkor nehez elkepzelni, hogy kepes leszel leulni tartosan 5 centert jatszani.. Es onnan elkezdeni BR-t epiteni, nagyos sok idot es kitartast kivan....

  • gzp742009. április 11., szombat 08:59

    Gus : Hát ami igaz, az igaz. Nem túl nagy élmény NL2-en játszanom, azok után , hogy életemben kb. egy NL1000 játékos bankrolljának többszöröse ment el mindenféle játékra már az elmúlt 15-20 évben, úgy kell Nekem ! Majd talán egyszer tanulok a dologból. Természetesen igazad van, igyekszem majd minnél előbb tőkeinjekciókkal segiteni a bankrollomat, de sajnos a mostani helyzetemben ez nem 1-2 hét lesz. És addig is igyekszem játszani azért egy kicsit. A kis összegek nem zavarnak, igaz nem is hoznak lázba, de igyekszem beülökben és BB-ben gondolkodni egy hivás és megadás esetén, igy probálom elérni, hogy a játékom ezen a kicsi limiteken ne menjen teljes érdektelenségbe. Szerintem képes vagyok elvonatkoztatni és csak a BB-ben gondolkodni. Remélem, hogy hamar elindulhatok feljebb, de hozzáteszem, hogy nem is vagyok többé türelmetlen, nem zavar ha esetleg csak jövöre érnék el 2-3 szintettel fejebb, ahol már ha nem szállok el lehetne olyan havi eredményeket produkálni, amit betartva el lehetne gondolkodni a továbblépésen. Addig azonban sok tanulás, játék és szerencse kell.

    Azonban nektek már most is : GL Mindenkinek :)

  • DaDirk2009. április 11., szombat 09:39
    avatar

    Nagyon jó bejegyzés. Elolvastam az elejét is a naplódnak, egy-két dolog 'ismerős' számomra is, így megértem miről írsz. Én is gondolkozom egyfajta újrakezdésen, még a blogon is, mint visszatartó erő, egyfajta kontroll. Meglátjuk. Mindenesetre GL!

  • Gus2009. április 11., szombat 11:12
    avatar

    Remelem igazad van Zoli :)

    A Champix- es hozzaszolasomat olvastad? Az elso blogbejegyzesedhez irtam. Azon a kis limiten, teljesen leveszi a "jatszaniakaras" elvezetet, nagyon tudom ajanlani!!

  • WaterMaker2009. április 11., szombat 12:27
    avatar

    Hi,
    A bankrollmanagmented nem igazán jó szerintem.
    Gyakorlatilag azt irod, hogy ha összejön 20-25 BuyIn egy magasabb szintre ( vagy kicsit több), akkor már ülsz is fel, ami 8SH asztalon elég veszélyes.
    Az 50 BInnek az adott szintre kellene vonatkoznia, nem az előzőre. Az úgy rendben van.

    Szóval mindenképp a második (nálad 100BInes) variácóit választanám helyedben, vagy tudva, hogy, 8 asztalon játszol és ismerve, hogy ha tiltre kerülsz milyen dolgokra vagy képes én az ezt ajánlanám:
    NL2: 0-250 (ekkor megvan az 50 BI NL5re) -> NL5: 250-500(ekkor megvan az 50 BI NL10re) ->
    NL10: 500-1250
    NL25: 1250-2500
    ...
    Igy a biztonságos és sokan igy is csinálják.

    Nem teljesen értek eggyet Gus-sal. Én inkább azt ajánlanám, hogy kezd lent, ahogy irtad is.
    (Bár az érzést amit irtatok én még nem éltem át.)

  • Gus2009. április 11., szombat 13:13
    avatar

    WaterMaker:
    " (Bár az érzést amit irtatok én még nem éltem át.) "

    O igen :)

  • gzp742009. április 11., szombat 15:16

    WaterMaker :
    Nagyon köszönöm, hogy leirtad a véleményedet. Elolvasva azonban felmerült egy kérdés bennem. Ha jól értem, akkor nekem, ha sikerült felmennem NL2-n játszva 250$-ig, akkor jöhet a következő szint, a NL5 , mert lenne hozzá a 50 buyin. És igy tovább felfelé. Azonban nem látom, hogy mi lenne a helyzet az általad leirtakban, ha éppen a szintlépés után jönne egy downswing, vagy egyszerüen kiderül, hogy nem vagyok elég jó az aktuális limithez. Mikor kellene visszalépnem? Vagy szerinted nem is, mert van 50 buyinem, és reménykednem kell, hogy nem lesz nagyobb, mint 50buyines a downswing? Ha meg egyszerüen tényleg nem vagyok elég jó, akkor mindenképpen elfogy a roll. Az általam irt modszerrel csak akkor probálkozom feljebb lépni a köv. limitre, ha az aktuális limit 50buyines egyenlege megvan , és ezen a limiten összeszedtem még 20-25buyint, ami megfelel a köv. limit 10buyin-jének. Ha megvan, akkor a köv. limiten probálok megmaradni ebből a 10 buyinből, értelemszerüen, ha nem sikerül, akkor ezt elvesztve visszakullogok az elöző limitre, ahol elvileg már sikerült nyerőnek lennem. És újra megprobalom összeszedni, azt az összeget, amivel megint probalkozhatok szintet lépni.Ha egy köv. limire többszöri probalkozásra sem sikerült felmenni, akkor lehet gondolkodni, hogy mi a baj, miért nem vagyok elég oda. Probálni tanulni, keresni a leak-eket (amik biztos vannak). És egy hosszabb idő után, lehet hogy be kell látnom, hogy melyik limitet tudom verni és ott kihozni belöle e legtöbbet. Remélhetőleg ez a határ még nem NL5-n jön el :) Még egyszer köszönöm az észrevételedet és remélem sikerült rávilágitanom, hogy miért irtam, amit irtam. Ha a te verziódban is van a fentiekhez hasoló szabály, csak nem került leirásra, akkor syivesen olvasnám egy estleges válaszban :)

    Addig is GL MIndenkinek :)

  • plastikman02009. április 11., szombat 19:59
    avatar

    " Legnagyobb tournament nyereményem:
    2850$ " Most én leszek a negatív figura, de ezt nem hiszem el... Szerintem NL2ön kezdeni elég durva :D SZerintem ami ott megy nem nevezhető pókernak, ha mégis nyerő lennél ott, attól függetlenül szerintem a játéktudásod maradna ott ahol kezdted... Nl10en kezdődik a játék, legalábbis szerintem. Most mennem kell.... sok sikert

  • WaterMaker2009. április 11., szombat 21:12
    avatar

    Gus:
    Kicsit hülyén fogalmaztam igaz. :) De remélem érteni mire gondoltam. :)

    gzp74:
    Van visszalépés persze. Hát többféle megközelités is lehet:
    - A legegyszerűbb talán, ha 10 BIt vesztesz akkor visszalépsz egyet. Pl 500$al indulsz NL10en, mikor 400ig lebuktad akkor visszaülsz NL5re.
    - Másik, hogy akkor ülsz vissza, mikor már az előző szintre is csak 50 BIned van. Tehát NL10en már csak 250$od van akkor vissza NL5re.
    - Harmadik meg, ha úgy érzed, hogy a játéktudásod nem elég a szinthez, akkor is érdemes visszalépni.

    Végülis egyébként a te módszered is hasonló, csak én azt mondom érdemesebb még feszesebb bankrollt tartani, főleg nagyon NL25, NL50, NL100, .. szinteken.

  • WaterMaker2009. április 11., szombat 21:14
    avatar

    *...főleg nagyobb NL25, NL50, NL100, .. szinteken.

  • gzp742009. április 11., szombat 21:35

    Plastikman0 : Köszi , hogy leirtad a véleményedet. Nem mintha bizonyitanom kellene a legnagyobb nyereményemet, azért visszakerestem az OPR-n, mert elég rég volt és én sem emlékeztem már, hogy pontosan mikor. Tehát : 2007.01.25-én lettem 4. egy 55$-os freezeouton 834 ember indult rajta, most, hogy visszakerestem egész pontosan 2815$-t nyertem. Még arra is emlékszem, hogy JJ-vel estem ki. Természetesen a saját szabályaimat felrúgva, akkor sem volt meg a bankrollom a versenyen induláshoz, de szerencsém volt és ez sikeredett. A másik általad emlitett probléma, hogy NL2-n játszom. Hát hidd el nekem sem nagy öröm, de mivel jelenleg nem tudok befizetni, és a legutóbbi örjöngésem eredményeképpen 50$-om maradt, valahol el kell kezdeni. És mivel megfogadtam, hogy ezentúl nincs elszállás ( ezért inditottam a blogot is, hogy visszatartó erő legyen egyben ). Majd igyekszem befizetni és feljebb lépni, addig ha meg nem akarom csak bámulni a gépet marad ez a limit. Mivel 5 éve játszom online(több limiten is), nem most kezdem, tehát nem kell attól félni, hogy csúnya rossz dolgok ragadnak rajtam NL2-n. Szerintem a tudásom azért NL2 felett van, csak a poker nem csak a leosztásokról szól, hanem nagyon sok egyéb körülmény is befolyásolja az ember teljesitményét. (bankroll managment, tiltkezelés - és ezek nem mennek, mentek nekem) DE MOST MAJD FOG, ámen.

    Remélem sikerült kielégitően válaszolnom. Egy dolgot igérhetek Neked és Mindenkinek, minden, amit leirtam és leirok a blogomban az megfelel a valoságnak. Nem azért léptem ki a "csak" olvasó szerepéből néhány napja, hogy hazudjak.

    GL Mindekinek :)

  • gzp742009. április 11., szombat 21:38

    WaterMaker : Köszi a választ, kb. ugyanarról beszéltünk, csak te felülről közelitetted meg én pedig alulról, egyetértünk akkor. Kell lennie egy pontnak, ahol be kell látni, hogy visszább kell lépni :)

    GL Mindekinek :)

  • bojanika2009. április 12., vasárnap 10:46
    avatar

    Én csak most kezdtem el olvasni a blogodat, amit szörnyen röstellek, mert nagyon olvasmányosan írsz, nagyon fontos dolgokról.
    Amit én javaslok: ha megvan az 50 BI a következő szintre, akkor fel lehet lépni, míg ha ez leesik az adott szinten 35BI-re akkor lépnék vissza.
    Ha ezt betartod, akkor sosem fogsz tönkremenni. "Csak" be kell tartani. Ehhez kívánok sok sikert!

  • gzp742009. április 12., vasárnap 11:34

    bojanika : Köszönöm szépen a tanácsot és a biztatást. Igyekezni fogok betartani a dolgokat, mert már igy is sok időt pazaroltam el az elmúlt években.

    GL Mindenkinek :)

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!