Eszmefuttatás online pókerről, tanácsok kérése

2012. május 17., csütörtök 02:16
Kártyaszeretet... Limitundor... Feszültség felhalmozódás... Bankroll de miből? ...
KEdves Akadémiások!
Ezen bejegyzést azért hozom létre,hogy tanácsot kérjek pár dologban. 
Először is pár szó rólam. 22 éves vagyok, Törtelen élek, egyetemista vagyok. Az egyetem alatt merültem bele az internetes kártyázásba miután a barátaimmal pókereztünk és iszogattunk a kollégiumban. Nah de nem is ez a lényeg hanem...
A helyzet az,hogy szeretek neten pókerezni. Főleg sngzni. 9-18 fős sngket szoktam tolni. Pár alkalommal végeztem befizetést és többnyire sikerült is tönkremenni rövid időn belül :D... Lejátszottam kb 3000 sng-t és az első 2000 sng alatt nem sikerült profitot termelni. Így utólag nézve nem is csodálkozom rajta. (nem használtam hm2-t, nem volt semmi stratégiám.. logika nélkül toltam) Mostmár TN,hm2,tournament shark,stove+logitech rumblepad2.
Kicsivel később elkezdett érdekelni a dolog,hogy tudnék jobbá válni... Elolvastam pár Harrington-Robertie könyvet és éreztem,hogy jobban megy a dolog.(sikerült egy kis profitot hozni). 
 
Problémám a következő: Jelenleg a rollom 3,50 es sngket enged játszani...(kb 280-200 dollárközött ingázom)
Ez ugye mikro limit. A mikro limit meg egy elég érdekes közeg (nekem legalábbis az) ... Nem nagyképűségből (mert valljuk be nincs mire) de szerintem ezen a limiten van a legtöbb olyan ember aki a gyárból hazamegy és beül játszani és kicsit sem veszik komolyan a dolgokat. (beleszarnak az egész játékmenetbe) 
Példa... 
Korábbi parti volt.... 3,5 ös sng 18 fős... 
Utg arc allin jött 10 bbnyi stack-kel (A - kicsivel) mögötte 3-4 ember dobott én pedig Co voltam KK al kézben 29 bb-vel... oké, tartottam ... Ami ekkor következett az ékes példája a mikro limit szépségeinek... Mögöttem Bu-on ülő emberünk miért is dobná be a lapjait K(h)J(h) egy push és egy call után ... Hát nehogy már bedobja a király jumbóját... Rátolja az egész stackjét (30 bb) ... Nem örültem neki de tartottam gondolván hogy hátha nincs nála AA... És ekkor jött a flop amin színhúzója lett és persze esett riverre a szín. ... 
Nah most ez csak egy példa a sok közül ami a nyugodt délutánjaimat-estéimet tönkreteszi... A rollom miatt magassabb szintre nem nagyon lépek (ritkán 1-1 meccs). De itt a mikrón meg mélységesen felbasznak az emberek, mert annyira logikátlanul és gyökér módon játszanak,hogy az hihetetlen. Próbálnék normálisan játszani, kicsit komolyan véve, de nem lehet miattuk. Ettől feszült leszek, ingerült és emberfóbiám lesz... És kb. az élő fába is beletudnék kötni...mert ott van. 
Bankrollal nem igazán tudok fentebb lépni mert kb mint említettem ingázok 300 és 200 dollár között... És jelenlegi helyzetemben több pénzt nem tudok betolni starsa.. 
Valaki valami ötletet tud mondani,hogy ezen dolgokon,hogy lehet túllépni? Tanács roll építéshez? 
Sokat filóztam,hogy kihez forduljak... Aztán egy pókeres ismerősömnek elmeséltem a bajomat és ő említette,hogy lehet keresnem kéne stake-rt.. Nah most erről valaki tudna mondani pár szót, lehetőségeket,feltételeket? 
Előre is köszönöm a válaszokat. 
Joe 

Hozzászólások

  • rockett2012. május 17., csütörtök 02:36
    avatar

    Nem kell állandóan a fisheket szidni, meg a gyárban dolgozó, ugyanakkor gambler családapákat, belőlük van a haszon. Attól, hogy olvastál 1-2 könyvet, meg van egy csomó programod, amiknek a tulajdonságait valószínűleg jórészt nem használod ki, még nem vagy elég jó, könnyen lehet, hogy mikro limitre sem.

    Ha 2-3k normál sng alatt nem termelsz számottevő profitot akkor nem a rendszerben van a hiba. Tanulj sokat inkább a sok játék helyett, kérj segítséget a tapasztaltabbaktól, videózz, elemezz, olvass cikkeket ha el akarsz érni valamit. Azért senki nem fog pénzelni mert van két szép szemed.

    Ha azokat nem tudod elverni akik nem tudnak játszani, mi lesz azok ellen akik tudnak?

  • Joe Oetschay2012. május 17., csütörtök 02:58
    avatar

    Mikro limiten én sokszor már azt érzem,hogy olvashatok cikket, tanulhatok sokat... ha nem "rajtam múlnak a dolgok"... lásd a fenti példát.. Mikro limiten csomó olyan dolog szerintem nincs meg ami fentebbi téteken van.(ahol az arcok használják az agyukat).
    Pozició, bet size, kivárás emelés, ezek szerintem itt jelentéktelenek... mert befigyel az "áhh csak 1,5-3,5 dollár... ha bebukom megyek megfürdetem a kölköt,megnézem az asszonyt, oszt lefekszem aludni effektus"

    A programokat meg azért vásároltam meg,hogy ne használjam ki a tulajdonságait.. igen :)

  • OldRknight2012. május 17., csütörtök 03:59
    avatar

    Arcból vissza, sokkal több alázatot. Többit Rockett leírta.

    Tipikus elszállt kezdő hozzállás az hogy a fishek ellen nehéz játszani, de gondolkodók ellen jobb. Ez epic lol.

    Fogadd meg amit leírtak fentebb és menni fog! GL!

  • Holdenper2012. május 17., csütörtök 07:32
    avatar

    Rocky+1
    Tolj le legalább ötezer sng-t, úgy hogy a szintnek megfelelő roi-t hozod, és utána aggódj a feljebb lépésen.

    Amúgy 200-300$ elég szűkös 3,5-ös (gondolom turbo) FR-re, meg 18fősre is.

    Tiltkontroll, multitabling skilleken szerintem van még mit fejleszteni.

    Ha 16+ asztalon játszol, akkor észre sem veszed az ilyen partikat. Ha nem játszol annyin, akkor minek a TN?
    Nézegess videókat. Deucescrackeden, vagy Pokersavvy+-on van egy rakat király sng videó. Meg ha ügyes vagy, akkor találsz más oldalakon is.
    Nézd meg ezeket, olvasd el Moshman könyvét, tanulmányozd az ICM-et, szerezd be a Sit'n'GoWizardot, azzal gyakorolj. És játssz...amennyit csak tudsz.

    Idővel fejlődni fogsz, ha pedig a tapasztalat, tudás, és mennyiség is meg van, akkor nyerni is fogsz. Ha pedig nyertél, akkor feljebb tudsz lépni.

    A staker nem arra való, hogy a magasabb limiten való kalandozásaidat finanszírozza. Ha esetleg megfelelő mintán (legalább 10-20K sng) nyerő vagy, viszont meg is kell élned, emiatt folyamatosan cashoutolnod kell, vagy csak nem szeretnél magas limiteken saját pénzből játszani (viszont ekkor sem az van, hogy 3,5-ön nyerő vagy, akkor stakelnek egyből 30+$-ra, max 1-2 szinttel feljebb szoktak), akkor erre való a stakelés.

    Sok sikert a fejlődéshez, és játssz sokat. A tapasztalat a legjobb tanár a pókerben.

    GL

  • illese2012. május 17., csütörtök 07:52

    A party leírásod alapján még nem stakerre van szükséged, hanem esetleg néhány óra oktatásra. A többit leírták. GL

  • L.T.2012. május 17., csütörtök 08:30

    Tipikus laikus gondolat amit már sok havertól,ismerőstől hallottam:
    Kis téten nem lehet nyerni mert mindennel jönnek.Magasabb téteken még nehezebb nyerni ezt elhiheted.GL!

  • trixilw2012. május 17., csütörtök 09:21
    avatar

    rockett, OldRknight, Holdenper, illese, L.T.: "Hát akkor én már csak egy kávét kérek"

  • Galambos Tarzan2012. május 17., csütörtök 10:32
    avatar

    A saját bevallásod szerint nincs/nem volt stratégiád magyarul nem tudsz játszani, innentől kezdve nem értem, hogy miről beszélünk. Stakert majd akkor keress,ha lefektetted az alapokat és meg tudod verni legalább a mikro limitet.

  • ChrisRedRose2012. május 17., csütörtök 10:55

    ''ha nem "rajtam múlnak a dolgok"... lásd a fenti példát.. Mikro limiten csomó olyan dolog szerintem nincs meg ami fentebbi téteken van.(ahol az arcok használják az agyukat). ''

    A fenti példát nézve viszont a mikro limiten sok olyan dolog van, ami magasabb téten nincs... Micron nagyon sokszor vagy 66-80 százalékos favorit, ami magasabb téten viszont elég ritka...
    Szóval az a fent említett szituációnak örüljél mindig, mert pre kb 83-szor te nyersz , flop után pedig kb 66-szor...
    Én 3 és fél éve a kártyából tartom el a családom és 6-szor azaz hatszor léptem vissza közepes tétről mikrora, míg végre másfél éve sikerült felvennem a ritmust...
    Alázattal fordulj a kártya felé, itt mindenki alátámasztja azt, hogy a mikron a legkönnyebb pénzt nyerni, szóval tanulj, mégpedig a saját hibáidból.
    Ha használsz segédprogramot, akkor abból láthatod, hogy nagy potokban hol hibáztál, nálam ez volt a legjobb módja a fejlődésnek.
    Te is képes vagy rá, csak gondolkodj sokat és az egódat kizárva próbáld meg megszívlelni az összes hozzászólást, mert mindenki jószándékkal írta amit gondolt.
    Sok sikert az asztaloknál...

  • babyonboard2012. május 17., csütörtök 11:41
    avatar

    ebben a játékban a legtöbb dolog nem rajtad múlik, és ez téttől független
    -milyen lapokat kapsz
    -milyen lapokat kapnak az ellenfeleid
    -mi lesz a flop, a turn, a river
    -ellenfeleid akciója
    >>>ezeket nem tudod befolyásolni.

    de a legfontosabb mégis rajtad múlik: hogy mit kezdesz a helyzetekkel amikbe kerülsz

    "tha only thing that matters is your action"

  • Maxxxika2012. május 17., csütörtök 12:13

    Marha bosszantó persze, amikor egy KJ legyorsulja a KK-t, de bárcsak minden asztalon lenne jó sok ilyen játékos.

  • Triccianus2012. május 17., csütörtök 12:50
    avatar

    Mindenki +1
    A hozzáállásoddal van a fő baj egyelőre.

    http://www.pokerakademia.com/poker_strategia/tippek_kezdoknek /hasznos_tippek_kezdo_es_mikro_limites_pokereseknek_ebook/

    Ezen rágd magad végig, sokat fog segíteni!

  • noverke2012. május 17., csütörtök 13:43

    Nézem ezt a limitet 10% raket kell kitermelni és akkor vagy 0 ás...

    Valószínű, hogy 10 % előnyöd van, de több lehet? Megéri itt játszani? Szerintem biztos nem vagy rossz játékos, de 10 %-nál több nyereséget kihozni nagyon nehéz lehet..A fishek egyre fogynak.

    Mért nem cashezel? Ott ha 10% előnyöd van másokkal szemben az már profitot jelent..Nagyobb a játéktér, fish meg van azért..nincs allinkényszer...nincs akkora ingadozás..

    Szerintem kifizetődőbb lenne abba beleásni magadat..10% rake iszonyat magas

  • Triccianus2012. május 17., csütörtök 14:26
    avatar

    noverke: az tény, hogy cg-ben kisebb a variancia, mint sng-ben, na de hogy 3$-on ne lenne elég fish??? Ez vicc.
    A másik meg az, hogy a cg gyakorlatilag teljesen más játék, mint az sng. Ha nem cg-zett még, akkor nulláról kéne azt is tanulnia, és nem lesz alapból edge-e a mezőnyön.

  • Joe Oetschay2012. május 17., csütörtök 14:26
    avatar

    Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Az ilyen "arcból vissza" megjegyzésekkel nem tudok mit kezdeni. Szerintem nincs nagy arcom... (mint említettem nincs is mire és ezzel tisztában is vagyok) Holdenper köszönöm a tanácsokat, megpróbálom őket. Persze egója mindenkinek van és talán kicsit ellenség az is.
    Babyonboard nagy igazságot írtál. Triccianus elolvastam már korábban azt a cikket. Hozzáállásom szerintem eléggé pozitív, szerintem pont az a baj,hogy próbálom komolyan venni és éppen ezért van az idegeskedés. (rühellek veszíteni-emberi tulajdonság) MAxxika - igen baromi idegesítő és ez csak egy példa a sok közül.. 100 %,hogy rengeteget hibázok(kezdő vagyok még),mert be kell vallani igen, tuti, de rengeteg ilyen történés van amit nem tudok hova tenni és ezek baromira idegelni tudnak. Noverke az a helyzet,hogy az sng-t szeretem.. Cash-t hit'n'run miatt nem nagyon csinálom.

  • Triccianus2012. május 17., csütörtök 14:51
    avatar

    Az nem csak egy cikk, hanem egy hosszú e-book, és leginkább a példádban szereplő szituációk mentális kezelését lehet belőle megtanulni. Azt, hogy a fisheknek örülni kell, még akkor is, ha a buta játékukkal lemákolnak. Mert hosszú távon pont az ő gyengeségükből van nyereséged, és ezért cserébe el kell tudni viselni a lemákolásokat.
    Amíg ezt nem gondolod végig magadban, és nem látod át, addig nem léphetsz előre. Erre gondoltam, amikor arról írtam, hogy a hozzáállásoddal van baj.
    Írtad, hogy rühellsz veszíteni, ami emberi tulajdonság. Márpedig a pókernek az is része, hogy gyakran jó játékkal is veszíteni fogsz rosszabb játékosok ellen. Ha ezt nem tudod helyén kezelni, akkor megintcsak nincs esélyed arra, hogy előre lépj.
    GL!

  • Joe Oetschay2012. május 17., csütörtök 14:58
    avatar

    Kösz Triccianus. Teljesen igazad van.

  • tomi9962012. május 17., csütörtök 15:12
    avatar

    Lehet érdemes lenne még egy próbát tenni a cash game-el. Én is inkább sng párti voltam, de cashben sokkal jobb eredményeket érek el.
    GL.

  • Mediolanum2012. május 17., csütörtök 16:57
    A blog írója által moderálva
  • limisus2012. május 17., csütörtök 18:00
    avatar

    Szerintem is többet kéne tanulni.
    Bár így 100 évesen szerintem nem nagyon fog menni neked.
    De azért GL.

  • ferkocse2012. május 18., péntek 16:45
    avatar

    hagyjátok már ezzel a cg-el...játssza azt, amit szeret, ebben teljesen igaza van.

  • thomyca2012. május 29., kedd 10:53

    Alázat és tanulás: fent részletesen leírták. Staker nem oldja meg a gondot.

    Ha sng tetszik, játsz azt, postflop játékod pedig úgy lesz jobb a mezőnynél, ha elég sok 6max cg-t játszol. A cg-t tehát nem fogod tudni megkerülni. bocs ...

    De sok sikert!

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!