Pár gondolat,, mert gubancos a Noiqpoker kliense

2008. július 08., kedd 22:10
Alkalmazotti lét, s egyéb szösszenetek

Cseszekszik a Noiqpoker kliense, így gondoltam írok pár sort. Picit összevissza fognak keringeni a gondolatok, mert most több is motoszkál a fejemben.

 

Talán onnan pattant ez a szikra, hogy találkoztam egy ismerősömmel. Régen együtt dolgoztunk diákmunkán egy nyomdában. Ún. befűző voltam, ami azt jelentette, hogy egy négyrét hajtott újságba kellett beletenni a szórólapot, vagy mellékletet. Úgy képzeljétek el, hogy bal kezemnél van egy kupac ujsag, jobbnál egy kupac szórólap, vagy melléklet, s a mellékletet belefűzöm az újságba. Teljesítménybérben dolgoztam, diákként. Kb. 2500-at tudtam befűzni egy óra alatt, 35 fillérért. jó mi... már 2 forintos sincs, nem hogy fillérek. szóval kb. 2001-2002-ben is 6-700 FT-os órabérben dolgoztunk diákok.. Volt amelyikünk többet keresett, mint az ottani állandó melós. no de hogy ne kanyarodja el a történettől, ez az ismerősöm kihordóként dolgozott, az-az ő hozta nekünk befűzőknek a az újságot és a szórólapot, majd elvitte ami már össze lett fűzve.

Ő ott maradt dolgozni. Nyugis kis melója van - értsd ezalatt, hogy pl. éjszakai műszakban ha már végeztek, nem hajtja őket a tatár. szóval 3 műszak, nettó 90k-ért. kb. 13. havi nincs.

 

Nem tudom, hogy ki dolgozott már több műszakban. Én se sokat, kb. 2 évet. ebben volt 3 műszakozás, volt folyamatos műszak is (2 nap 12 óra nappal, 2 nap 12 óra éjjel, 4 nap szünet). Tettem mindezt mechanikai megmunkálósoron. Itt ennél többet kerestek az emberek, akkor 2005-ben kb 130+pótlék, azaz durvan bruttó 160k-t kerestem. Mostanra sztem kb. nettó 120-160 között lehet a bérezésük ezeknek az embereknek. S ez sokaknak nagyon jó pénznek számított. sok ember családostúl költözött el az ország másik végéről, hogy ennyiért dolgozhasson.


Elég jó viszonyban voltunk, sokukkal beszélgettem.

A legtöbbüknek az, hogy nyaralás, csak álom. Maximum a Tempo pénztárból vagy ha épp üdülési csekket kapott. Persze azzal is a Balcsi kb. Olyan, hogy egy moziba menjenek családostul, netán egy vacsi utána, szintén kb. impossible kategóriába tartozott. Nem egy közülük volt, hogy 2 hétig nem látta a feleségét, mert pont váltott műszakban dolgoztak.

Sokuk vidékről járt be, 20-40, de akár 60 km-ről, mindenap. Én 3 hónapig csináltam ezt, hogy Pápáról jártam be Győrbe dolgozni, egy kapcsolat miatt. Mérnökként is 6-ra jártam, mert volt közvetlen járat, ami a gyár előtt tett le. így bő 1 óra alatt benn voltam, a 2, vagy ha rosszul volt csatlakozás a 2.5 helyett. Hajnali 4:15-kor indult a busz, s kb 15:30-ra értem vissza Pápára, s ez csak 50-60 km. ez valami eszméletlen fárasztó volt, pedig ilyenkor már nem kellettt fizikai munkát végeznem. Mégis hulla voltam. Szóval nagyon kemény dió ez a bejárás, ingázás!!!

Milyen fizetések vannak nagy átlagban M.o-n?

tesco pénztáros kb nettó 70.

gyári munkás: nettó 100-160 - van ahol még ennél is kevesebb, s van ahol picit több

mérnök - nettó 160-180-tól kb. 300-ig. Persze aki régi motoros, s folyamatosan küzd, annak több, meg van különbség gépész-, villamos-, s informatikus között is, de a bruttó 4-500 már mindenképp jónak számít.

vezető beosztás: nettó 300k-tól a csillagos ég.

Biztos hibádzik itt-ott ez a lista, én kb. így gondolom, s az ismerettségi körömben ezeket tapasztalom. részltezhetnénk, hogy fodrász, sofőr, stb, de felesleges.

 

S miért írtam ezeket? azért, hogy aki ezzel a pókeresdivel foglalkozik, vegye észre, gondolja át, hogy miből milyen előnyei vannak. Persze vannak hátrányok is, de én most az előnyöket szeretném kihangsúlyozni.

Én párat felsorolnék a teljesség igénye nélkül.

 

  • Szabadság: - akkor pókerozol szinte, amikor csak szeretnél. S az előbb kihagytam, de nem kell engedélyt kérned, hogy elmenj 3 napra vagy 2 hétre kikapcsolódni.
  • Nincs főnök, ill. a saját magad főnöke vagy.
  • Van előrelépési lehetőség.
  • Minden döntésedért te felelsz, s ezekkel csak magadnak kell megfelelni.
  • Nincs bejárás. Ez időben nagyon sokat jelent(het). Sőt akár egy kávézóban, vagy egy strandon is játszhatsz, ha épp úgy tartja kedved. Csak egy laptop, s egy mobilinternet kell, s teljesen szabad lehetsz.
  • S úgy gondolom, hogy egy átlagos képességekkel rendelkező, kitartó, türelmes, s szorgalmas ember bőven a magyar átlagfizetés felett tud profitálni a pókerből. Erre vannak előttetek példák, s ezt magamnak is szeretném bebizonyítani .

Még pár gondolat...

Olyan, hogy biztos munkahely, olyan ma már nem létezik. A volt munkahelyem megszűnése előtt arról beszélgettünk, hogy habár nem olyan nagy, de végülis nem is olyan rossz fizetésért itt az ember akár élete végéig ellehet, ha nem csinál nagy hülyeséget. nos én nem csináltam, s mégis pár héten belül az utcán találtam magam. Egy teljesen friss eset, önkormányzatnál dolgozik egy ismerősöm, s mivel leépítés, költségcsökkentés van, lehet az egész osztályt elküldik. Plusz ugye itt vannak a tanárok.

Az én szüleim abban a világban nőttek fel, hogy az ember elmegy dolgozik, meg volt a kis autoja, elment nyaranta egyet ide-oda, volt kajára, ruhára, lakásra való, s nyugdíjas korukban az állam eltartja őket. sok ember ebből a krosztályból egész életében egy szem munkahelyen dolgozott.

Most a világ már felgyorsult. sok lehetőség van, s nem biztos, hogy most az alkalmazotti mókuskerék a legjobb megoldás. Az emberek életszínvonala között egyre nagyobb szakadék tátong. Az én generációm kb. félúton van a régi és az új között. A nyugdíjrendszer pl. most már kb. semmit sem ér, az embernek magának kell gondoskodni az öregkoráról. abba bele se menjünk, hogy mennyi a nyugdíjkorhatár, s mennyi az átlagéletkor...

Nos zárszónak én a pókert egy kiugrási lehetőségnek tekintem most, s teszek egy próbát. akár komolyan, akár csak hobby szinten játszatok, sok sikert kívánok Nektek

ui1.: Van most valami balhé egy kormányzati honlap miatt, amiért valami bődület sok pénzt (talán 200 misit ) fizettek. Egy cimborám megnézte, ezzel is foglalkozik, s azt mondta, hogy még 200k-t se ér a piacon az a munka.

ui2.: most látom, hogy sikerült egy kisregényt írnom . Ha eddig eljutottál, elég kitartó voltál. Remélem nem untattalak.

 

ezzel a témával kapcsolatban kanrich is írt nagyon jó gondolatokat 2-3 cikkében.

Hozzászólások

  • bravesoul2008. július 08., kedd 22:21
    avatar

    engem semmiképpen sem untattál :) még motiváltabb lettem.

    pont ezért szégyeltem magam néha "karrierem" során.

    pl ugye 4-5 napja egy este eltilteltem közel 100k hufot. vagy anno (LOL) elbuktam 210$-t ruletten.

    Mégis mit képzelek én magamról? 18 évesen szerencsésen összepókereztem egy x összeget és most vettem észre,hogy tennem is kell a további sikerekért. tény,hogy napi 15 órában póker forog mostanában :) de akkor is. ki vagyok én,hogy csak úgy egy éjszaka elszórjak annyi pénzt amiért vki akár napi 10-12 órát dolgozik és a családját tartja el belőle.

    littlemage nagyon jó kis blog lett és akinek esélye\lehetősége van arra,hogy a pókerből éljen (biztos nem könnyű) az ragadja meg szeirntem is a dolgot.

    persze swingek meg mákolások meg nem megy meg stb. de ha belegondolok nagyon sok más dologtól megszabadulunk ezáltal.

    szép post.

  • bojanika2008. július 08., kedd 22:32
    avatar

    Az én tapasztalataim sem jobbak. Sajnos a magyar valóság az, hogy munkából nem lehet megélni. Ez van... shuffle up and deal!!! :)

  • Takii2008. július 08., kedd 22:33
    avatar

    Tetszett a bejegyzés! Jól írtad. Biztos munkahely már nem létezik. Véleményem szerint a mai világban a kreativitás, és a talpraesettség számít a legjobban. Ha ez a kettő megvan, akkor nagy baj nem lehet..;)

    GL! Sok sikert a céljaid eléréséhez!

  • titcar2008. július 08., kedd 23:14
    avatar

    eheh sajnos igazad van.

    azé' azt megkérdezném, hogy:
    gyári munkás: nettó 100-160 ez hogy? mer errefelé (somogy) ilyen 70-120 ez, de a 120 az mÁ' örül magának eléggé :S

    "mérnök - nettó 160-180-tól kb. 300-ig. Persze aki régi motoros, s folyamatosan küzd, annak több, meg van különbség gépész-, villamos-, s informatikus között is, de a bruttó 4-500 már mindenképp jónak számít." -> itt egy kicsit sztem keveredik a netto brutto, 400br az kb. 200 netto nem?

  • titcar2008. július 08., kedd 23:19
    avatar

    egyébként ha lenne vmi értelmes szabályozás, hogy mondjuk ilyen 20% adózás után mondhatná azt az ember az apehnek hogy ebből él vagy mittomén, akkor még durvábban megérné tolni :)

  • Littlemage2008. július 08., kedd 23:29
    avatar

    örülök, hogy tetszik a post :)

    igen ott nettót is és bruttót is írtam, de direkt. bruttó 400 sztem azért picit több mint nettó 200, de nem sokkal.

    errefelé ilyen 4karikás helyen ennyi kb. a gyári munkás bére. ezért írtam azt is, hogy sokan jöttek családostul a környékre dolgozni.

  • Littlemage2008. július 08., kedd 23:33
    avatar

    ja igaz, a nettó 300-ig és a bruttó 4-500 az tényleg üti egymást. de ettől függyetlenül a bruttó 4-500 már tényleg jónak mondható.

  • vinczesz2008. július 08., kedd 23:54
    avatar

    Nem rossz post, de nagyon egyoldalú. Akkor lenne teljes, ha a jó dolgok mellé az árnyoldalt is bemutatnád, mert az is van ugyebár. A felsorolásban majdnem minden sor mellé tudnék negatívat is írni.

    A fiataloknak tanulságos amit írsz, de nem lehet mindig csak az egyik oldalt bemutatni.

  • BaLa2008. július 09., szerda 00:04
    avatar

    "Sajnos a magyar valóság az, hogy munkából nem lehet megélni."

    Hát akkor muterék tudnak valamit, 18 éve élünk kicsit több, mint dupla minimálbérből 4-en és egyáltalán nem rosszul.:) Persze falun lehet, hogy más...

  • kanrich_2008. július 09., szerda 00:30
    avatar

    Nagyon tetszik a post nekem is, szép bejegyzés.

    Az árnyoldalakat valóban nem írod, ettől függetlenül nálam ez a hónap blogbejegyzése.

  • Littlemage2008. július 09., szerda 00:40
    avatar

    Persze vannak negatív oldala is, de direkt írtam, hogy most azt nem vesézem ki. Sztem pl. kanrich ezt is elég jól összeszedte. bár sztem a negatívumokat is többé-kevésbé lehet pozitívumokkal kontrázni. ezt csak amolyan szösszenetnek szántam,de lehet írni kritikákat, hisz ezért van :)

    Bala persze, teljesen jogos amit írsz. Mondjuk falun biztos más is egy picit. csak egy pl. mi ketten vagyunk testvérek, s édesanyánk egyedül nevelt fel minket. Rokkantnyugdíjasként. Aminek most az összege kb. 33k HUF. tovább is van mondjam még? :) WP Magyarország
    szóval el lehet éldegélni minimálbérből isde pl. míg itt egy nyugdíjas elmegy még takarítani, addig az osztrákoknál elmennek biciklizni a fertő-tóra...

  • BaLa2008. július 09., szerda 00:58
    avatar

    Egyébként egyetértek veled, nem kötekedésből írtam.:) És tényleg jó blogbejegyzés.

  • pilotkex2008. július 09., szerda 01:23

    Nekem is tetszett! np
    Sok sikert a pókerhez!
    Futárként 120-130 körüli nettóm volt, aminek lehet, sokan örülnének.
    Az idegölés (+idő) miatt hosszútávra nem vállalható, úgyhogy kiléptem! :D
    Érettségim nincs, és büszkén (?) mondhatom, már nem is lesz, értelmetlen.
    GL

  • Vika2008. július 09., szerda 01:29

    Az alkalmazotti munkaviszonynak legalább annyi árnyoldala van, mint a pókernek...

  • Terrorka2008. július 09., szerda 08:47
    avatar

    Szerintem is teljesen rendben van a cikk, nyilván a pokernak is van "árnyoldala", de én ugy gondolom, hogy a munkaviszonynak több van. tanulsz 20 évig, talán el tucc vhol helyezkedni ha szerencséd van, kapsz 1 nevetséges fizetést és bármikor kirughatnak.

  • vinczesz2008. július 09., szerda 09:25
    avatar

    Én az életmódra gondoltam, arra ha valaki felteszi, hogy online póker lesz a megélhetésének alapja. Meg lehet élni belőle, ez tény. Viszont a Littlemage által felsorolt előnyök mellett vannak hátrányok is, ez is tény.

    Végülis a Viszkis is leírhatja, hogy milyen frankón meg lehet élni a bankrablásból...

    Nem tudom megbecsülni minden hozzászóló korát, de több írásból is kitűnik, hogy nagyon fiatal valaki írta. Aki nem feltétlenül látta mindkét opció (póker és munka) jó és rossz oldalát. Mindez nem baj, csak szerintem érdemes realistán közelíteni a dolgokat.

    A tanulással kapcsolatban azt gondolom, hogy azért ha céltudatos vagy, meg kell hogy hozza a gyümölcsét. Az érettségiben sem maga a papír a lényeg, ahogy a főiskolában és egyetemi végzettségben sem.

    Csak, hogy legyen a másik oldal is képviseltetve, én elvégeztem az iskolákat, munkából élek, és egész jól megélek.:)

    GL

  • vinczesz2008. július 09., szerda 09:28
    avatar

    Littlemage: Még valami, amit már régen szerettem volna írni. Miután megnéztem a videóidat, nálunk most szállóigévé vált a "majd a NÚTot kifizeti" mondásod.:)))

    Még amikor egyedül játszom is mondom a monitornak.:)

  • Littlemage2008. július 09., szerda 10:15
    avatar

    :D :D :D elvileg tudok egy picit angolul, csak nem nagyon gyakorlom , ezért megesik az ilyen. pl. a big blindet is sokszor big blindnek mondom a big blájnd helyett.

    Én nagyjából tudom ki hány éves. a hozzászólok fele 20 körül a másik fele inkább a 30 körül van.

    Én nem azt mondtam, hogy rossz dolog dolgozni, vagy épp nincsenek lehetőségek. Vannak, akár nem is kicsik. Az ismerősöm többsége is műszaki felsőfokú végzettségű, s mindegyiknek van munkája, s átlagos fiztetést, némelyikük kiugró fizetést kap. s ők is 30 körüliek. no de ha már ennyire belemelegedtünk, írok majd egy postot árnyoldalakat is belevéve.

  • vinczesz2008. július 09., szerda 10:44
    avatar

    Nincs gond a NÚTtal, nálam nagyon bejött.:) Tudom milyen az, amikor olvasva tanul meg angolul valaki. Anno a C64-es időszakomban rengeteget olvastam angolul, úgy, hogy kimondanom nem kellett egyetlen szót sem. Abból az időből még maradt pár javítandó szó mára is.:)

    Így van, nem mondtad, hogy rossz dolgozni, vagyis úgy fogalmazok, hogy nem te mondtad.

    Én is a 30-asok közé tartozom. Dolgozom, de emellett pókerfüggő vagyok. Viszont egyelőre sokat kellene a havi pókerbevételemnek növekednie, ahhoz, hogy egyáltalán megforduljon a fejemben az életmódváltás. Pedig nem egy minimálbér jön össze havonta. Kell ehhez az is persze, hogy szeresse az ember amit csinál, mert hogy ilyen is van.:)

    Csak tisztázás végett a véleményem: A pókernek, mint játéknak nincs árnyoldala. A megélhetési online pókernek viszont van.

  • Terrorka2008. július 09., szerda 13:39
    avatar

    Nemtom az én hozzászólásombol mit vettél ki, de 31 éves vagyok, nős, felsőfoku programozoi végzetségel dolgozok programozoként, és mégis a pokerba látom a jövőt. Csak ahhoz hogy elhelyzkedjek a suli után 2 évre volt szükségem, addig tetőszigetelőként dolgoztam...
    és most van 1 állásom, közepes fizetéssel, és lassan leépítés lesz a cégnél...

  • Tibibacsi2008. július 09., szerda 13:57
    avatar

    Én eddig nem sok árnyoldalát tapasztaltam a pókeres életmódnak. Talán annyit, hogy éjszakáznom kell, de ez nem feltétlenül baj, megszokás kérdése, és nem is kötelező.
    Az előnyeit most nem kezdem el sorolni, mert hosszabb lenne mint Littlemage bejegyzése :)

  • vinczesz2008. július 09., szerda 14:01
    avatar

    Ezeket az információkat semmiképp sem olvashattam ki a hozzászólásodból.:)

    Habár a "bármikor kirughatnak" részletből tippelhettem volna, hogy valami ilyesmi lehet a háttérben.

    Szerintem is van jövő a pókerben, az online pókerben is. Ha nem így gondolnám, nem lenne motivációm a játékhoz és a fejlődéshez.

    31 évesen pedig már láttál annyit a világból, illetve dolgoztál annyit, hogy hitelt adhassak a véleményednek, ha nem is értek egyet veled mindenben. Gondolom az életmódváltás árnyoldalaival is tisztában vagy. Ebben az esetben hogy jövök én ahhoz, hogy papoljak neked bármiről is?!:)

  • vinczesz2008. július 09., szerda 14:32
    avatar

    Tibibacsi: Persze, nem mindenki fogja átélni a negatív dolgokat. Legyen úgy, hogy minél kevesebben! Aki pedig átéli, az élje is túl!

    Nem olyan régen csinálod ezt főállásban, hogy hosszútávról beszélhessünk.

    Ne érts félre, ez mégcsak nem is kritika irányodba, csak hiányoltam a mérleg másik serpenyőjét a blogbejegyzésből, ennyi.

  • Terrorka2008. július 09., szerda 15:05
    avatar

    Van akinek minden összejön egy munkahely alatt vkinek nem, neked pozitiv tapasztalataid vannak erről, más embereknek meg nem. Az ember tapsztal és mérlegel, én örülök hogy megismerkedtem a pokerral és 1 nagy lehetőségnek tartom, mások csak hobbinak. ha 18 lennék lehet nem igy gondolkodnék és én is azt mondom hogy jo ha 1 sulit elvégez az ember mert nem lehet tudni mit hoz a jövő.

  • GreEko2008. július 09., szerda 22:33
    avatar

    littlemage, audiba voltál? mert volt aki furcsálta a fizetéseket, amiket szerintem elég reálisan irtál le, nekem faterom ott melozik, én is dolgoztam ott diákmunkán, gyakorlaton is voltam, kicsit meglepődtem hogy igy szonélkül kirugtak, nem ez ott a jellemző, és aki nem a térségbe van, annak lehet magasak ezek az összegek (magasak?) de azt hozzákell tenni, hogy budapest után itt a legmagasabb az átlagfizetés, és az életszinvonal.
    amugy nagyon jo a bejegyzés, sok ilyet a jövöbe is, a hosszal semmi gáz, én jobban szeretem a tartalmasat olvasni ;)
    gl hf :)

  • Littlemage2008. július 09., szerda 23:11
    avatar

    Igen, karikagyáros voltam :). Én is úgy tudom, hogy nem ez a jellemző. az szokott lenni a legkevesebb, hogy azt mondjak, keress magadnak másik helyet a gyáron belül. Nekem meg ezt kifejezettten nem akarták engedni. Pedig nem hiszem, hogy egy gépész-villamosmérnök, technikus, angol, s német nyelvvel, s mindemellett CNC gépkezelő-programozó, s cégen belüli 2 éves mechanikus gyártósori tapasztalattal rendelkező értelmes embert nem tudtak volna alkalmazni egy olyan helyen, ahol több, mint 5000 ember dolgozik. de erről majd egy másik postban kicsit részletesebben.

  • Vika2008. július 11., péntek 07:04

    Ha már felmerült (bár nem kardinális kérdés nyilván), a nut kifejezés írás szerinti használata szerintem nem gáz, mivel a magyar nyelvben használjuk a "nut" kifejezést. (Nem vagyok otthon a németben, talán germán jövevényszó lehet ez is a muterhoz meg a faterhoz hasonlóan ebben a kiejtésmódban, hogy "nut", aki otthonosabb ezen a téren, az esetleg kijavít, ha tévedtem.)

    Az angol (póker)nyelv szerint nyilván nem így mondjuk, de amíg nem merült fel, nekem fel sem tűnt LM videóiban, annyiszor hallottam már más dolgok kapcsán magyarul, hogy "nut".

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!