nézőpont kérdése

2013. november 29., péntek 19:42
hogy játsszunk többet?
Ezt a bejegyzést azért írom, mert a játékosok egy részénél egy elég jellengzetes típushibát lehet találni, ami egyértelműen negatív hatással van az eredményre. 
Hogyan legyünk saját magunk főnökei egy kreatív, teljesítményorientált munkakörben?
Még annó Iránban laktunk egy festőművésznél, aki minden nap meghatározott időpontban alkotott. Ő például 8-tól 3ig festett, 3-5ig yoga, 5től 8ig pedig ismét festett. Sietnie kellett, mert egy kiállításanyagot szeretett volna összehozni.  Most lehet páran azt kérdezik maguktól: "igen, és mi ezzel a probléma?".
A probléma pedig a munka természetéből fakad. A festést meghatározhatjuk kreatív tevékenységként, ahol ihletre és motivációra van szükség a tehetség mellett. Az ihlet és a motiváció pedig. mivel bennünk lévő energiák, nem kötelezhetők arra, hogy parancsszóra előjöjjenek. Ihletet hívni olyan, mint egy macskát hívni. Ha van kedve jön, ha nincs kedve nem jön.  
------------------------------------------------------------------------------
Terv:
Holnap reggel nyolctól délután háromig kreatív vagyok.
------------------------------------------------------------------------------
Elég hülyén hanzik, nem? És hogy miért kapcsolódik ez ide? Bizonyára sokan gondolkodtatok már azon, hogy a póker az elmúlt időszakban milyen változáson megy keresztül. Szerintem nem rugaszkodok el nagyon a talajtól, ha azt mondom: a verseny egyre erősebb, és valószínűleg ismertek olyan játékost, aki ennek a folyamatnak az eredményeképpen lemorzsolódott. 
Azok, akik ma pókerből tisztességesen meg tudnak élni, általában nem középszerű teljesítményt nyújtanak. Kell valami plusz. Egy játékost nem kizárólag a benne rejlő potenciál határoz meg, hanem legfőképpen az, hogy ezt a potenciált mennyire tudja hasznosítani. A potenciál hasznosításához pedig fókuszra, mentális egyensúlyra, motivációra és kreativitásra van szükség. 
------------------------------------------------------------------------------
Hányan elemeznek közületek? Mennyit? 
------------------------------------------------------------------------------
Elég meghökkentő lenne az eredmény, és azt gondolom az igazi kérdés itt most az, hogy mi az oka annak, hogy ezekben a dolgokban potenciális leak van a játékosállomány nagy részénél. 
A válasz szerintem egyszerű: félreértelmezzük a pókert. A pókert fel lehet fogni úgy, mint egy kreatív tevékenység, akárcsak a festészet, vagy a sakk, nem pedig robotmunka, mint az iratrendezés, vagy a gödörásás. És most senki ne kövesse el azt a hibát, hogy azt gondolja, hogy a sokasztalozó grinderek közül a legsikeresebbek nem elemeznek, és nem csinálnak kreatív és komplex megoldásokat. 
------------------------------------------------------------------------------
'Valami motivál valamire'
------------------------------------------------------------------------------
A motiváció tárgyfüggő, nem lehetek csak szimplán motivált, a motivációhoz pedig szükséges egy motívum, ami a motivációt kiváltó erő.
A motiváció lehet kiterjettebb, globálisabb (motivált vagyok, hogy rendbe rakjam az életemet, mert szeretnék tovább lépni)
de lehet egészen konkrét is (motivált vagyok, hogy pókeren nyerjek pénzt, mert pénzt akarok keresni a mobiltelefon-vásárláshoz).
------------------------------------------------------------------------------
mi a te motívumod?
------------------------------------------------------------------------------
Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy komplex rendszert, aminek bármelyik fogaskereke elromlik, az egész rendszer bedől. Az agyunkat ebből a szempontból nem könnyű átverni, ha hiányzik a motívum, tehát fogalmunk sincs hogy miért dolgozunk, azt fogjuk elkezdeni észrevenni, hogy szép lassan nem lesz annyira kedvünk dolgozni. Ez persze akkor van, ha munkaként, és nem kreatív tevékenységként értékeljük a pókert. Ez akkor van, ha pénzt szeretnénk keresni. 
Ezt az egész gubancot ki lehet ugyanis kerülni, ha más szemszögből nézzük a dolgokat. 
------------------------------------------------------------------------------
az a célom, hogy felülmúljam az ellenfeleimet
------------------------------------------------------------------------------
Ha az lesz a célod, hogy felülmúld az ellenfeleidet, akkor egy teljesen más szemszögből kell megközellítenünk a dolgokat. Az eredmény ebben az esetben gyakorlatilag teljes mértékben rajtunk múlik. Ha ezt a gondolatot kiegészítjük néhány ismerettel a varianciáról és magáról a játékról, akkor már az, hogy valakit felül tudunk-e múlni nem az olyan eredmények által lesz vizsgálható, mint a tényleges nyeremény (sőt tovább megyek, az EV sem lesz sokszor mérvadó). A pókerezés így válik stresszmentessé. A legmagasabb téten játszók esetében szerintem kivételesnek számít, aki nem ilyen beállítódással rendelkezik. A pénz természetes melléktermék lesz. 
Összegezve az eddig leírtakat én azt gondolom, hogy a mentális balansz kulcsa az, hogy legyünk vele tisztában, hogy mit csinálunk és miért. Ha valamit kötelességből csinálsz, akkor legyél céltudatos, de nem várhatod el magadtól, hogy mindig kreatív és boldog legyél. Számodra a póker kemény munka, és ezzel nincs is semmi probléma. 
Ha szeretnéd magad jól érezni és a lehető legjobb játékodat hozni szinte mindig, akkor át kell értékelned a pókert. A póker egy játék, ahol az a célunk (mint a játékok nagyrészénél), hogy másoknál jobbak legyünk. Egy verseny. Ezt a fajta elképzelést pedig már nem lehet erőltetni. Itt mindig akkor fogsz leülni, amikor kedved van, hiszen ez neked egy játék. Mindemellett elemezni is többet fogsz, hiszen jó szeretnél lenni. 
A pénz másodlagos. A győzelem fog motiválni, és a motiváció még több győzelemhez fog vezetni, ami még motiváltabbá tesz majd. Egy idő után nem fogtok kevesebbet játszani, mint a hivatásos játékosok nagyrésze, viszont állandó élvezetet fog nyújtani a póker. Gondolom láttatok már olyan world of warcraft játékosokat akik akár havi 160 órát is képesek játékkal tölteni. Hát akkor meg?
Tehát a varázsformula:
-akkor játszok, amikor kedvem van
-jobban teljesítek, mert játszani, és nem dolgozni ültem le
-jobb eredményeim lesznek, mert jobban teljesítek
-a több sikerélmény miatt egyre többet lesz kedvem játszani

Ennyit szerettem volna leírni. Egyébként jövő hét végén lesz a hypnocoach vizsgám, de december végéig már meghagyom a promóciós időszakot a mental coachinghoz.
kérdések?

Hozzászólások

  • mkbla2013. november 29., péntek 20:51
    avatar

    Nagyon jó írás, grt, pont most nézegettem néhány más írásodat is. Már fontolgattam, hogy privát mental coachingot veszek tőled, csak sajna pénzügyileg nem sikerült összeszednem magam. Kíváncsi leszek viszont a honlapodra, hogy ott hogy fog működni ez a dolog :)

  • jak12013. november 29., péntek 21:03
    avatar

    A varázsformula nagyon tetszik. Íme a valóságformula:
    - nincs kedvem játszani, mert szopat a gép
    - rosszabbul teljesítek, mert nincs kedvem játszani, de kell a lóvé
    - nem jön, hanem megy a lóvé, mert rosszul teljesítek
    - tele a faszom.

    Szerintem igénybe veszem majd egyszer a szakértelmedet!

  • lumpi2013. november 29., péntek 22:24
    avatar

    Nagyon tetszett ez az írásod! Kifejezetten rávilágítottál a jelenlegi álláspontomra a pókerrel kapcsolatban, ami elég elgondolkodtató.

  • Maxxxika2013. november 30., szombat 00:56

    "hogy játszunk többet?"
    játsSzunk? :)
    "És most senki ne kövesse el azt a hibát, hogy azt gondolja, hogy a sokasztalozó grinderek közül a legsikeresebbek nem elemeznek, és nem csinálnak kreatív és komplex megoldásokat"
    Pedig én azt gondolom, hogy a legsikeresebbek nem elemeznek, hanem van valami veleszületett képességük. Zsenik , ha úgy tetszik.
    Pl kétlem, hogy isi nekiülne elemezni, még HM-je sincs.
    Persze egy átlag képességű embernek bele kell tenni ezt a munkát.

  • Lucsi2013. november 30., szombat 01:21
    avatar

    kijavítottam. kösz

  • AlcoholPro2013. november 30., szombat 02:01
    avatar

    jak +1

  • MerACE2013. november 30., szombat 08:00

    Tetszett a bejegyzés! Vannak periódusaim, amikor keveset játszok, ilyen vagy olyan okból, úgyhogy érint a téma. :)
    Szerintem az sem mindegy egyébként, hogy kinek mit takar a tanulás/elemzés. Végül is érintette is ezt a dolgot Lucsi, csak kifejteném. Én arra jöttem rá, hogy mindig céllal kell tanulni, valami kérdésre akarj választ kapni. "Hogyan tudnám legyőzni ezt az ellenfelet? Mik a leakjei? Mi a kihasználható a tendenciáiban? Hogyan tudnék nyereségesebben játszani ebben a spotban? Melyek azok a tendenciáim, amelyek kihasználhatóak? Mit kellene változtatnom, hogy emelkedjen a winrate-em? stb." Ez szerintem sokkal többet ér, mint az, hogy "megnézek egy random videót, elolvasok egy cikket". És ez már igazán közel van a bejegyzésben is említett kreatív munkához. A legviccesebb, hogy ez a fajta elemző szemlélet máshol is segít. Játszok más online játékot is, és ezek a dolgok oda-vissza működnek, minden játéknak ez a kulcsa.

  • mkbla2013. november 30., szombat 10:41
    avatar

    jak+1

    valamint, más egyéb okok miatt nincs időm/türelmem leülni,3 mákolás után kettétöröm a billt, és kinyomom a gépet, van egy zibu mellettem aki kajak idiótán játszik és szarráveri az asztalt(4-5 bi-vel ül) én meg 10ből egy flipet nem tudok megnyerni, futok a pénzem után h BE legyek, és már nincs is kedvem játszani
    nekem is voltak ilyenek sajna, de tapasztaltam, hogy csak tiszta fejjel, kipihenten, nyugodtan lehet leülni a gép elé...

    Merész:
    sajna én is csak megnézek pár random videot meg cikket, az elemzés sokkal jobb lenne, de azt is tanulni kell, hogy felismerd a saját hibáid, ém pl sokszor nem ismerem fel, saját leak-eket kellene hatékonyabban felderíteni, de sajna lehet h az én hibám h ha visszanézek is hmben bizonyos helyzeteket, akkor sem csinálnám másképp...

  • Ice-pocó2013. november 30., szombat 12:08
    avatar

    Ühüümm :)

  • termin2013. november 30., szombat 12:18
    avatar

    szuper, így van, de azért tegyük hozzá, hogy sosem lesz könnyű a fegyelmezettséget és az inspirációt egyszerre működtetni, kreatívnak és tudatosnak lenni - ez mentálisan egy elég komplex feladat, és minden nap meg kell dolgozni érte

  • iKeksz2013. november 30., szombat 12:27
    avatar

    köszi Lucsi

  • MrChaotic2013. november 30., szombat 14:27

    Szia Lucsi,

    Kiváló ez az írás, de szerintem egy idő után minden ilyen jellegű elhatározást felülír a sikertelenséggel együtt járó fásultság (nevezhetjük motíváció hiánynak is). Nehéz olyan hozzáállással játszani, "hogy most akkor legyőzöm az ellenfelet" amikor 10-ből 9-szer valami retek lappal kivégzik a prémium kezed. Nem fogsz már olyan elánnal nekiugrani a 11-ik alkalommal is.

    De a posztod lényegével maximálisan egyetértek, a többiek nevében is köszi.

  • Fec0ka2013. november 30., szombat 17:09

    Köszönjük :)

  • kertitorp2013. november 30., szombat 17:10
    avatar

    Ez nem egy egyszerű téma, egy összetett problémát feszeget Lucsi. A motiváció kulcsfontosságú, és mindig az, nem csak DS esetén. Én magamon vettem észre, hogy a hónapokon keresztül tartó DS motivált arra, hogy kikerüljek belőle, és akkor kezdtem kevesebbet játszani, mikor kikerültem belőle. Itt újabb motivációt kellett volna találnom rövid úton. Máskor meg egy UP-ban vettem észre, hogy hánynom kell a póker kliens látványától, ami furcsa, mert alapból nem ezt gondolná az ember. Szóval ez egy összetett történet. Jó az írás, olvasnék többet a témában.

  • Lucsi2013. november 30., szombat 17:32
    avatar

    MrChaotic: attól még, hogy egy retek lappal kivégzik a prémium handed, lehet, hogy legyőzted az ellenfeledet. pont ezt írtam, te pénzt akarsz nyerni, nem pedig jobb lenni, és ezért nézed a tényleges eredményt, mert az kapcsolódik a pénzhez.

  • ponty2013. november 30., szombat 19:25

    Ez az utolso hozzászólás nagyon fontos. Volt úgy, hogy én is a világ legszerencsétlenebb játékosa voltam. Egy kis mentál tréning keményen helyretett, és teljesen más aspektusból nézem a játékom azóta. Nem Mr Bolt vagy aki ha elkezd futni 99%, hogy nyer (még). Ez nem egy sima terep ahol adott pillanatban elég ha a legjobb vagy.
    Egyébként a coolerek oda vissza járnak, a többi a saját döntéseden múlik. Valószínű, hogy nem megfelelő a döntés ami adott esetben megszületik- szakmai továbbképzés kell. Ha megalapozottak a döntéseid minden szempontból akkor meg tessék örömködni, a nehezén már túl vagy, behoztad a lemaradást, már csak a limit koronája hiányzik.
    Valóban így van?

  • mkbla2013. december 01., vasárnap 11:15
    avatar

    WTF??? Mi az h "hogy nem megfelelő a döntés ami adott esetben megszületik- szakmai továbbképzés kell" te miről beszélsz? Magadnál vagy? Melyik témát olvasod? Az nem megfelelő döntés amikor a tellek és a readjeim meg az adott line alapján beteszek mindent, jobbat mutatok és jön neki egy magic river??? Netán runner runner???? És lehet hogy durva de 15 handetet bukok egy nap folyamatosan 3 bi minuszban vagyok, legyen ez flip,vagy akár 80-20???

    Akkor mikor tegyem be a pénzem? ha rosszabb vagyok és várjam h az rng nekem segít?????

  • FishOnHeater2013. december 01., vasárnap 11:55

    @mkbla , ki ne találd már hogy állandóan elöl kerülsz be és nem te nyersz, ez baromság. Ugyanugy bekerülsz hátul is , és van amikor te nyersz csak az nem marad ugy meg a fejedben,szerintem...
    Még annyit hozzászólnák ehhez az egész "downswing" es dolgokhoz - énse nyerek már kb 7-8 hónapja - , hogy ennek az oka inkább a hibák, nem pedig az hogy roszul futsz/futok, legalábbis nálam... és szerintem az emberek nagyrészénél. Egyébként ajánlom lucsi -nak a mentális oktatását , én 3 órát vettem és segített.

  • Harvey2013. december 01., vasárnap 13:08
    avatar

    Köszi Lucsi, mindig fontos és aktuális témát elemzel.
    Mkbla remélem jelentkezett már, mert ettöl a blogtól, kommenttől is betiltelt
    Xd.

  • bigbang872013. december 01., vasárnap 13:12

    Én 5hónap alatt 4400at kerestem ami a tavalyi átlag 30%-a...Már már arra jutottam ennyire szar lennék?Elemzek és nem találok hibát?akkor hogy is van ez?3200as hónap mellé 4hónapa alatt 1200$ akkor 1hónapba tudtam játszani és a többibe nem?
    És végül arra jutotta amire te...Kitűztem célokat és ha nem is érem el,de legalább bennem van azm,hogy vannak céljaim és nem cxsak a vakvilágba vágok bele 1-én illetve minden reggel amikor felkelekA 6.hónapba jött most a szerencse+tudás ami megvolt és bumm 2.legjobb hónapom pókeres pályafutásom alatt.
    Anno én is igénybe vettem mental coachot,mert számomra nagy limiten azért durván alám vágott a lucky factor

  • mkbla2013. december 01., vasárnap 15:22
    avatar

    @Harvey: Kabbe :D XD

    @FishOnHeater:
    Valahol igazad van, hogy nem nyerhetek meg minden leosztás, de én mindenesetre törekszem rá. Másrészt ha figyelmesebben elolvasod a hozzászólásomat ,akkor láthattad volna, hogy az nem tetszik hogy, azt mondja , miszerint nem volt megfelelő a döntés, kérdem én, ha jobbat mutatok az nem megfelelő döntés? akkor mi az?
    Másrészt , több helyen olvastam,m hogy valóban nem marad meg annyira bennünk ha mi mákolunk, lehet benne valami.
    Tervezek mental coah órákat venni, most már egyre jobban...

  • gabika722013. december 01., vasárnap 16:10

    Kertitörp hozzászólása eszembe juttatta ezt a remek kis videórészletet amit még anno az ő sessionjéből vágtak ki.Ha már annyit elér az ember egy mentál training után,hogy ne így álljon neki a játéknak,megérte :) http://www.youtube.com/watch?v=5Cni8GC8uUo

  • MrChaotic2013. december 01., vasárnap 21:28

    Lucsi2013. november 30., szombat 17:32: Szinte tökéletesen megmondtad, hogy nekem mi a legfontosabb ebben a játékban, és engedd meg, hogy idézzek: "gyűlölök veszíteni, sokkal jobban mint amennyire nyerni szeretek." Nálam ez a lényeg, ezért játszom, ha van időm. Viszont a hozzászólásod segített abban, hogy eldöntsem, szükségem van egy alapos mental coachingra. :)

  • ponty2013. december 01., vasárnap 21:29

    Kedves mkbla!

    Távol álljon tőlem, hogy megszóljak bárkit is. Még ha igazam lenne akkor sem teszem. A hozzászólásom nem értetted igazán, kérlek olvasd el még egyszer.
    Ha az első pár szó olvasása után felmegy a pumpa és el sem olvasod a végét nics értelme.
    Ha még ezek után is mérges vagy rám kérlek tekintsd tárgytalannak a hozzászólásom.

  • mkbla2013. december 01., vasárnap 23:13
    avatar

    @ponty:
    bocsi, lehet túlreagáltam kicsit. meg félre is értelmeztem, én kérek elnézést.

    @gabika72 +1 :D nagyon nagy :DD

  • The Trooper2013. december 02., hétfő 15:47
    avatar

    Jó írás! Pár hónapja az egyik haveromat kezdtem tanítani, és ugyanezt próbáltam elmagyarázni neki, de még csak nem is akarta megérteni. A pókeres karrierje tartott is kemény egy hónapig.

  • Bumbanas2013. december 02., hétfő 17:07
    avatar

    Ez pont a Te blogodhoz illik szerintem:
    http://motivator.ma/uzleti-siker/mentalisan-eros-emberek-13-dol og-amit-elkerulnek/

  • Koszka99992013. december 04., szerda 20:19
    avatar

    Jó cikk, Bumbanas linkjével együtt.

  • CsabaT33212013. december 14., szombat 11:27

    jó írás

  • spayky692013. december 14., szombat 21:59

    Szia Lucsi. Érdeklődni szeretnék hogy mikorra lenne időd vállalni coach ot?Viszonylag sürgős lenne mert kicsit elveszítettem a motivációmat 1év folyamatos grind után.Hány alkalom kb amit ajánlani előre is köszi,további szép napot

  • Macko12013. december 15., vasárnap 08:56
    avatar

    Jó írás, Bumbanas linkje nekem sajna nem jön be (404)

  • CsabaT33212013. december 15., vasárnap 09:46

    csak az az 1 probléma van hogy van kedvem leülök játszani vesztek 20-30$ és elmegy a kedvem ezért nem játszok sokat :D

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!