Szeptember

2011. október 04., kedd 12:34
Havi értékelés | Havi hand | Gondolatok | Októberi célok

Jó kis szám ez :)  Érdemes többször is meghallgatni.

 

Eltelt ez a hónap is mint a villám. Kb. 26 napját pókerre szántam. Elemzés coacholás filózás új lineokról és nem utolsó sorban grindolás. A platinum star volt a cél - az eléréséhez 7500 VPP-t (kb. 1300$ raket) kell termelni. Egy kis matek után rájöttem, hogy havi 500 játék kell hogy kijöjjön. Ez sokaknak nem mennyiség, de a normál sebességű SNG-k több mint 1 órásak headsuppal együtt és hát 6-8 asztalozva nekem elég nagy kihívás volt.

Turbó vs Normál SNG-k. Melyik a jobb?

Sokszor kapom ezt a kérdést. Legtöbbször az  a válaszom, hogy ízlés kérdése. Mindkét fajtának vannak előnyei és hátrányai. Én annak idején azért váltottam át normál sebességű játékokra mert a postflop tudásom a béka segge  alatt volt és a normál sebességű játékok pedig nagyon sokáig a postflop szitukról szólnak ellentétben a turbós társaikkal. A fejlődés volt az elsődleges szempont és ezzel  nagyon jól passzolt a 6 asztalozás és a lassú vakokból adódó sok sok nehéz postflop döntés. Szóval röviden:

Turbó:

- Nagyobb variancia

- Könnyebb játszhatóság = Kevesebb postflop szitu ( Nehezebb fejlődni)

- Gyorsabb vakstruktúra = Több push/fold szitu és emiatt könnyebb több asztalozni

 

Normál:

- Kisebb variancia

- Több postflop szitu (Könnyebb fejlődni)

- Kevesebb push/fold szitu és emiatt nehezebben lehet több asztalozni.

Az egyetlen dolog amit tanácsolhatok az az, hogy játsszon le mindenki legalább 100 darabot a másik fajtából. Abból amit eddig még nem próbált. Van, hogy az aranyrög ott hever a szemünk előtt és nem látjuk meg mert nem fújtuk le róla a port.

 

Na de lássuk, hogy hogyan alakult ez a fránya Szeptember. :) Ami azt illeti elég jól. Elkezdtem mixelni 60$-os játékokat a 30$-osokkal, hogy nézzem meg milyen a 60-asokon a mezőny. Ami azt illeti nincs sok külömbség. Van pár új okos arc és kicsit talán kevesebb a hal, de szerintem még mindig verhető a limit. Van, hogy 7-8 JÓ regulár ül egymáson de akkor nem regelek. Ennyi. 5-6 regulár átlagosnak számít de azok közül is jó párnak hatalmas hibái vannak amiket rendszeresen ki lehet használni.

Kicsit oda kell figyelni a regisztrált asztalokra és meg van oldva a reg-probléma. Szerintem a legkisebb erőfeszitéssel úgy lehet növelni a várt profitod, hogy egyszerűen megválogatod az asztalaid. És mégis milyen kevesen csinálják... Ingyen pénz én mondom.


Havi graph:

A graph végén elköltöttem az FPP-ket 6-max hyper turbo Sunday Storm satokra. Szerintem ez a legjobb módja az FPP-k elköltésének. Egy kicsit utána kell járni Wizardban, hogy hogy változik az ICM a buborék környékén egy normál SNG-hez képest és kész is vagy az FPP->$$ grindra.


Pár gondolat a Bankroll Managementel kapcsolatban:

Nagyon jóba vagyok Mr. BRM-el. Még sose vesztünk össze és még sose hagytam ott hogy találkozzak Mr. Tilti Hájsztékszel. De a dolog ami a Fulltiltel történt elgondolkodtatott. Biztos jó ötlet 100+ buyint tartani bármilyen pókerszámlán amikor bármikor megtörténhet ami ott már egyszer megtörtént? Persze. Mondhatod, hogy dehát az XXXX terem nem ilyen. De igazából nincs honnan tudd. Mindenki ezt gondolta a Tiltről is amíg ki nem bújt a szög a zsákból.

 

Szóval amit mondani akarok az az, hogy ne tartsátok a teljes bankrollotokat a számlán. Tartsatok csak 30 buyint (SNG) vagy 15-30 buyint (cash) a pókerszámlán és a többit utaljátok ki a bankkártyátokra. Ha pedig leestek egy bizonyos buyin-szint alá töltsetek újra fel a kártyáról. És voilà - Bankroll biztonságban és mégis nyugodtan játszhatsz. Ja és még kamatozik is valamennyit a pénzed a kártyán.

Lehet egy kicsit macerás de így a biztos. Higgyetek nekem - én a nehezebb úton tanultam ezt meg.


Havi Hand:

Minden hónap végén ki fogok választani egy érdekes handet amit játszottam. Le fogom írni, hogy mit gondoltam a hand közben, és, hogy mit gondoltam utólag.

Az e havi hand tiltre tett játék közben. Én egész jól bírom a beateket/coolereket. Ami engem tiltre tesz az az amikor én szúrok el valamit. És hát itt ez történt.

 

60$os 9max normal speed SNG.

4-en vagyunk játékban. Vakszint 75/150. A vak 1 percen belül emelkedik 200/100-ra.

Cutoff: 2785 | fish de a feszesebb fajtából

Button: 1955 | aggro fish. nem fél a bubitól

SB (Jómagam): 1870 zseton

BB: 6795  | Jó, kompetens gondolkodó regulár.

 

Fold egész hozzám. Nálam {#}{#}.

A vakok valószínűleg a következő handben emelkedni fognak és én nem akarok 10BB alá esni. Szeretek postflop kerülni a fishek ellen még 11-13 BB effektív stackel is. Mivel a regulár a balomon már egyszer engedte, hogy limpeljek kisvakból és kis bettel elvigyem a kasszát ezért ezt választottam alaptervnek. Emelni nem akartam, mert semmi kedvem nem volt raise/foldolni ugy, hogy következő handben megnő a vak és marad 7 BB-m.

Szóval limpelek. BB check.

Pot: 300  A flop {#}{#} {#}A

Remek flop számomra abból a szempontból, hogy az ő rangeje nagyrészt nem ilyen lapokból áll. Rossz flop nekem abból a szempontból, hogy az én limping rangem se áll ilyen lapokból, szóval nem túl hiteles egy bet. A tervemet követve betelek a 300-as kasszába 170-et. Kapok egy callt. Egyáltalán nem lepődtem meg ezen. Ebben a pillanatban lehet nála random air, bubi pár vagy tízes pár. Esetleg pár kis kickerű ász vagy valami 98 típusú lap de ezeket nem tartom valószínűnek.

 

Pot: 640  A turn {#}

Blank. Itt feladtam nagyjából a partit. Nem jó barrel kártya és nem akarok több pénzt belerakni a potba. Így is nehéz lesz visszakúszni 10BB fölé ismét. Checkelek és ő is checkel. Itt inkább valami showdown-képes lapra teszem. Legtöbbször tízes vagy kis kickerű bubi.

 

Pot: 640 A river egy {#}. (Board {#}{#}{#}{#}{#}) .

És itt váltak komplikálttá a dolgok. Ugyebár 1 kártya kell a sorhoz. Itt úgy éreztem, hogy kell egy blocker betet rakjak egyrészt hogy  ne kelljen egy hatalmas betet megadjak tőle másrészt pedig hogy fizettessek ki bármilyen bubit vagy tízest. Szóval betelek 170-et a 640-be és erre ő rámtolja a stackjét.

Pot 2265. Ebbe kell én megadjak 1455-öt. Pot odds: 1.67.

Eléggé meglepődtem. Mivel nem reprezentálok egy ászt mivel csinálhatja ezt?  A hand közben arra jutottam, hogy gyakran lesz nála király, sokszor lesz nála random air és egy párszor blöffbe fordított J vagy tízes pár. Szerintem neki ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy nyomást helyezzen rám. Buborék van, és nála van a nagy stack. Ezen felül ha tisztában van a blocker bet fogalmával akkor meglehetősen marginális kézre tehet engem amit el tud dobatni.

Szóval megadtam a pusht abban a reményben, hogy sokszor fogok air-t látni muckolni. Hát nem így lett. Mutat {#}{#} és visz.

 

Hogy hol csesztem el. A turnon. Ott kezdődött az egész, hogy turnon nem vettem észre, hogy a check nem csak azt jelenti, hogy van showdown valueja, hanem azt is, hogy nincs air-je. Levegővel betelne mivel gyengeséget mutatok és akarja, hogy dobjak. Nem így tett - checkelt. Én riveren végig abban a hitben voltam, hogy lesz nála air sokszor ami igazából téves feltételezés volt. Ezen felül nem gondoltam a K magas lapokra. Igazából riveren a rangeje sorokból és blöffbe fordított bubikból de inkább tízesekből áll. Az ilyen range ellen már korántsem olyan csinos a call.

Ez után a hand után 1-2 napig nem játszottam.

 

Októberi tervek:

Októberre nem tervezek valami gigagrindot. Elkezdődött a jó öreg egyetem is - így kevés időm lesz a coacholás az egyetem és a tanulás mellett magára a grindra. Mindenesetre csak kipihenten és jó lelki állapotban akarok játszani.

Ezen felül motivációs célból kihívtam magam egy challengere :). Maga a challenge rövid és egyszerű (és nem foglal magában ipari mennyiségű cukorkát lásd előző bejegyzésem).

 

Ha egész októberben egyszer sem kerülök tiltre, akkor veszek magamnak egy vadiúj Razer klaviatúrát és egeret.

[Vicces volna ha az Akadémia elkezdené követni ezt a challenget is]

LoL

Már régóta vágyom erre az egérre és keyboardra. Mindig is csíptem a minőségi dolgokat és a Razer a legjobb ezen a téren.



(Bármilyen állapotot tiltnek minősítek ami előző pókerrel kapcsolatos történésekből adódóan eltérít az optimális játékomtól)

 

Szóval nem muszáj beverjem a monitort ahhoz, hogy elveszítsem a challenget.

Nagyjából ennyi jutott eszembe erre a bejegyzésre. Elég hosszúra sikeredett.

Remélem segített ha nem volt szórakoztató és szórakoztató volt ha nem segített. :)

 

Mindenféle kérdést és építő jellegű kritikát szívesen várok,                           

Pi.

Hozzászólások

  • R1per22011. október 04., kedd 12:41
    avatar

    nekem is ilyen billem van :)

  • Cream2011. október 04., kedd 13:05
    avatar

    Tetszik a csoportosítás a turbo és a normal sng-knél.

    Én G9X-et használok de szerintem beruházok hamarosan egy mambara. A razer egereknek jobba a gombja szerintem (kicsit érzékenyebb). Habár nemtom mennyire strapabíró. Szerintem még nagyon fontos az egérpad is abba tuti a razer viszi a pálmát. Én a Razer Goliathus Controlt használom.

  • Maxxxika2011. október 04., kedd 13:11

    Grat
    Nekem ez a verzió jobban tetszik:
    http://www.youtube.com/watch?v=sXJXLq1lN7U&ob=av3e

  • Brader2011. október 04., kedd 13:59
    avatar

    Azért vigyázz a havi számlaforgalmadra!

  • tomi9962011. október 04., kedd 15:02
    avatar

    További sok sikert, a csoportosítások tényleg jók.

  • silence332011. október 04., kedd 16:12

    honnan tudjam h melyik asztal a jó választás? h ki a regulár?mit jelent az h regisztrált asztal? bocs a kezdő kínlódós kérdésekért...

  • Mr. Pi2011. október 04., kedd 16:45
    avatar

    Ha sokat jatszassz egy adott teten meg kell hogy jegyezz ismeros arcokat. Ezek legtobbszor azok az emberk lesznek akik sokat jatszanak = valamifele regularok.
    Ezen felul ha azt latod hogy 5-6 asztalra mar ugyanaz az 4 ember regisztralt, akkor gondolhatod, hogy ok valoszinuleg regularok. Keves fish tobbasztalozik
    regisztralt asztal = az az asztal ahova mar beregisztraltal de meg nem indult el.

  • popcorn2011. október 04., kedd 17:44
    avatar

    fake challenge : EPIC ! :)

  • Holdenper2011. október 05., szerda 03:24
    avatar

    Jó a muzsika:)
    Tetszik a csoportosítás, szép a graf!
    A river play a handnél nekem annyira nem tetszik. Ilyen size-zal szerintem bet-foldolnék, mert nem hiszem, hogy túl gyakran blöffbe fordítana J/T-t, mivel ezzel a mérettel vagy indukálni akarsz és K van nálad, vagy blocking bet J/T/Q-val...egy J tehát gyakran veri/splittel az SD képes rangeddel. Végül blöffölhetsz is ilyen size-zal, de ha K/Q/J/T van nála, akkor veri a blöff rangedet, tehát szimpla call megfelel a nyeréshez.

    Tehát, ha J/T van nála:
    1, K van nálad, akkor vered, és nem dobsz
    2, Q van nálad, akkor vered, és mondjuk 80%-ban dobsz a shove-ra
    3, J/T van nálad, akkor kb splittel a ranged ellen, ezeket valszeg dobnád, ha betolná
    4, air van nálad, akkor ver

    Az első 2 esetben vered, és biztos nem, vagy nem biztos, hogy dobsz ha rátolja. A 3. esetben kb split, utolsónál bármilyen SD-képes lappal ver. Tehát szerintem itt nincs annyira értelme az ő részéről a blöffbe fordításnak.

    Normál méretű bet (fél pot körüli) ellen én szerintem többször fordítanám blöffbe a J/T-met, mert szerintem akkor ritkábban lesz nála K...de ez lehet hülyeség:)

    GL

  • pilotkex2011. október 05., szerda 05:58

    Nice post, jó gondolatok!
    Bankrollal egyetértek.
    Számla mellett moneybookers és neteller is játszik.
    Nekem most épp ott várja a cashout az árfolyam további javulását! :-)
    A handedben a nagyon prózai csekk-call nem jó?!

  • Harvey2011. október 05., szerda 08:16
    avatar

    Mennyire standard a limpelgetés ebben a játéktípusban? Mik az előnyei? Sztem hu-on kívül ez leak. Én mondjuk mttzem, és mostanában már jobb? regek is csinálják, kurvára nem értem. Blogod tetszik, graf is szép de kérlek ne limpelj:)

  • Mr. Pi2011. október 05., szerda 09:53
    A blog írója által moderálva
  • Mr. Pi2011. október 05., szerda 09:56
    avatar

    Holdenper igazad van, az volt a baj hogy a hand kozben korantsem igy lattam a dolgokat. Sok airt tettem a rangejebe.

    Kex riveren a csekk call azert nem a legjobb mert ha csekkelunk valoszinuleg nem usszuk meg egy nagy bet nelkul. Amit ha megadunk mar szinte tonkre is mentunk.

    Harvey a limpelgetes egyaltalan nem szamit standardnak de szerintem nem is ez a lenyeg. Szerintem a legjovedelmezobb lineok sose a leg standardabbak. Szerintem a legjovedelmezobb lineok azok amiket a legjobban ki lehet hasznalni. De sose az kell legyen a kerdes, hogy ki lehet e hasznalni hanem az hogy ki fogjak e hasznalni.
    En peldaul a kisvakrol kb 60-70%at jatszom a lapoknak ha dobtak hozzamig (headsup nelkul) es eddig plusszos vagyok kisvakrol. Aminek koszonhetoen +os a kisvak jatekom eddig.

    Nyilvan ez rettenetesen kihasznalhato dolog, de a jatekosok 95%a vagy nem veszi eszre vagy nem tudja hogy mit kezdjen vele.

  • DavidDorky2011. október 05., szerda 10:42
    avatar

    Nem értek veled egyet abban, hogy az FPP elköltése a hyper-turbókon a legokosabb döntés. Pont amit írtál az elején, hogy a normál(abb) sng-knek kedvezőbbek az előnyei...

    Letoltam én is jó párat ezekből, míg rájöttem, hogy a 210-esekkel nagyobb winratet lehet hozni (top6/20).

    Szerintem próbáld ki te is - ott van tered egy kis játékra is, nem csak tologatni kényszerből. :)

    GL!

  • dodi892011. október 05., szerda 10:57
    avatar

    GLGL Mr. Pi:) Szép grafikon!

    DavidDorky: azért másik oldala is van ennek a kényszer tologatásnak. Én mondjuk nem sok ilyen hyper turbot játszottam, de van pár ismerősöm, akik rendszeresen itt költik el az FPP-ket, és ők pozitívan nyilatkoztak a dologról, mert nem igazán tudnak jól callozni ezeken a sngken. Egyik csóka pl. mesélte, hogy még életében nem látott olyat, hogy pl JT-vel callozták volna, csak az A és K highokat kedvelik, ami szerintem eléggé +EV-vé teszi a dolgot. De erről gondolom egy egész könyvet lehetne írni, nem itt fogjuk megfejteni a világ bonyolult kérdéseit, csak gondoltam leírom én is amit hallottam/gondolok.:)

  • Galambos Tarzan2011. október 05., szerda 11:23
    avatar

    SB -ből én is szoktam limpelni, ha hozzám dobnak és olyan az ellenfél, hogy el lehet vele játszani a limp / flopon nyitás trükköt. Sokszor dobnak erre, és olcsóbb, mintha minden esetben emelnénk a kisvakról. Persze legnagyobb részt emelek, de meg kell találni az egyensúlyt. Ilyen 20BB fölött fishhel a balomon, aki checkel nagyvakról a legtöbbször és nem védekezik, ez a move simán hozhat profitot. Regek ellen is be lehet játszani, csak kevesebbszer jön be.

  • DavidDorky2011. október 05., szerda 12:05
    avatar

    @dodi89 én nem mondtam, hogy nem nyereséges a 235-ös, csak azt, hogy a 210-es szvsz előnyösebb.
    mindkettőből van egy kisebb mintám és mindkettő nyereséges - csak egyik inkább mint a másik. :)

  • Holdenper2011. október 05., szerda 18:00
    avatar

    Tarzan +1. Szerintem unopened potban sb-ről limp aztán any flopon bet megfelelő ellenfél ellen elég std játék.
    Meg alacsonyabb szinten (mármint nem blind szinten, hanem microstakesen pl, ahol gyakran limpelnek) szerintem az overlimppel sincs gond (természetesen nem Q4s-sel:D de kis pocketekkel, meg mid SC-kkel szerintem nem hiba).
    De az openlimpelést SB-n kívül én sem ajánlom nagyon durván speciális helyzetektől eltekintve

  • Harvey2011. október 06., csütörtök 01:16
    avatar

    Na rám ne limpeljetek, nem lesz +os:) Tarzan -1. Holdenper -1:). Az meg, hogy egy reg min 10 ből 9 szer ne támadja...Max azért nem, hogy postflop vegyük el tőle...Meg lehet, hogy ezen a limiten vékonyan megél, de ne vegyünk fel rossz szokásokat, feljebb biztos nem lesz elég, de ezt majd mások megmondják...

  • Mr. Pi2011. október 06., csütörtök 03:23
    avatar

    Valoban a 210 pontos satok jobb dontesnek tunnek.

    A limeplgetes hatekonysaga pedig szerintem nem tettol vagy vakszinttol fugg hanem csupan attol hogy ki ellen alkalmazod. ilyen egyszeru. Szerintem egy jo sng-s arzenaljaban minden lehetseges line megtalalhato. es mindig a legoptimalisat veszi elo.

  • dodi892011. október 06., csütörtök 03:57
    avatar

    Harvey: csak nehogy meglepődj, ha esetleg elkezdenek QT-vel limpcallozgatni.

    "Szerintem egy jo sng-s arzenaljaban minden lehetseges line megtalalhato. es mindig a legoptimalisat veszi elo."

    Ettől szebben nagyon nehéz lenne megfogalmazni:)

  • fricirics2011. október 06., csütörtök 08:50
    avatar

    Két hozzáfűzni valóm van.
    Az egyik ,hogy alacsony téten passzív regek és fishek ellen elmegy ez a játék , de kicsivel magassabb téten és jobbak nem fogják engedni neked , hogy buborékban, zsetonhátrránnyal , poziciónkívül limpelgessél.
    Tőlem időnként kapnál egy 3bb-s emelést vagy pedig egyszerűen csak allint aztán ha nincs jj+-od akkor nagyrészt dobni fogsz.
    A másik dolog ,hogy potodsot számolsz a river callnál.Hibás a számítás és kalkuláció , mivel ebben az esetben nem chipmennyiség és chip pottoddsot kell számolni hanem $ értékkel. Magyarul , ha blöfföt fogsz akkor növekszik az értéked mondjuk x %-kal ,de ha bukod ,akkor meg 0$-al kiesel.
    A lényeg , hogy tovább rontja a call üzleti értékét ,hogy rohadt nagy icm hatás van.
    A megnyert zseton ebben esetben nagyon nem annyit ér mint az elvesztett.
    Pontosan ezért riveren betfold (kb 0,6pot bet) a helyes játék szerintem ,hogy véletlenül se generáljunk blöfföt.Itt nem akarok betcallozni, mert túl nagy a vesztenivalóm.
    Pre dobás a Q8 ebben az esetben egy jó játékos ellen. Amúgy szépen összeszedetten írsz és tagoltan. GL!

  • trixilw2011. október 06., csütörtök 10:03
    avatar

    fricirics: ehhez én is mondanék két dolgot.
    Az egyik, hogy ahogy Mr. Pi is írta, nem mindenki ellen használjuk ezt a move-ot, hanem nagyon jól megválasztjuk az ellenfelet. Calling station ellen pl. te sem lopsz any2-val, nem? Ellenük ez egy sokkal olcsóbb lopási forma. Ha meg egyszer egy asztalra kerülök veled, akkor rádtolom a Nasht és még gondolkoznod sem kell, csak megadnod Nash-al, azt lesz ami lesz.
    A másik, hogy a legoptimálisabb játékról beszélünk, de te olyan buborékról írsz, amiben erős a bubble-factor. Ebben az esetben nem a limp/steal a legoptimálisabb játék, ergó nem ezt fogjuk használni.
    Harmadszorra (ilyen is van :) a variált játék miatt nem egyszer kerültem olyan szituációba, hogy olyan játékos ellen játszottam el a move-ot, akivel volt historynk egymásról. Ilyenkor jött elő a limp/bet/shove line, ami sokkal nyereségesebb mint a steal/fold, már csak azért is, mert flopon nekünk lett nagyobb FE-nk.

  • Mr. Pi2011. október 06., csütörtök 17:23
    avatar

    frici vilagos, hogy az sb limp nem fog mindig es mindenki ellen mukodni. De aki ellen mukodik az ellen jarhato ut ez is.
    A potoddsos szamitas a handben riveren tenyleg hulyeseg. Orulok, hogy szoltal mert erre csoppet sem gondoltam. Es igen a bet/fold egy szolid otlet riveren.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!