Élj!

2015. március 24., kedd 08:03
Ideje újradefiniálnunk a pókerkarriert, és a mindennapokat!

"Az élet túl rövid - vagy túl hosszú - ahhoz, hogy megengedhessem magamnak, hogy ilyen pocsékul éljem le." - Paulo Coelho

  • Miért ne éljük az életünket teljes szívvel-lélekkel? 
  • Miért ne legyünk energikusak, örömteliek, lelkesek, szenvedélyesek a mindennapjaink során?
  • Miért ne legyünk teljesen jelen, ha a szeretteinkkel töltünk időt?
  • Miért ne élvezzük az élet örömét, és a varázslatos pillanatokat, akármilyen aprók is azok?


Egy olyan bejegyzéssel készültem most, aminek a témája egyre inkább foglalkoztatott az elmúlt hetekben, és most jött el az idő, hogy szavakba öntsem egy blog formájában.

Lehetőségem volt az elmúlt hetekben egyedül utazgatni, amely nagyszerű lehetőséget nyújtott arra, hogy elmélyedjek gondolatokban élettel kapcsolatban. Akár sajátomat tekintve, akár más emberekét, akiknek az életére igyekszek pozitív hatással lenni.

Részt vettem két fenomenális tréningen az elmúlt héten itt San Jose-ban, és az egyiken előjött a kérdés, hogy "What are you really upset about in the world that you wish to change through your business?" azaz, hogy "Mi bosszant fel a világgal kapcsolatban, amelyet szeretnél megváltoztatni a vállalkozásoddal?"

Egyszerűen amikor elkezdtem megfogalmazni, egy belső erő lett rajtam úrrá.  Az érzés, hogy van egy gondolat, amit teljesen átérzel a testedben, átjárja minden részed, mert annyira rezonálsz vele. Biztos tudod miről beszélek.
És ez a gondolat az volt, hogy annyi emberrel találkozok, akármerre utazok, akiknek az élete nem a szenvedélyről, lelkesedésről, örömről, másokkal való nagyszerű kötődésről, fejlődésről szól, akikben nem lobog a belső tűz, az életteliség tüze. Néha találkozol viszont egy-egy személlyel, akiről érzed, hogy valami más benne, árad belőle az energia, az élet élvezete, a szenvedély.

Látszólag normál életet él, mint mindenki más. De ez csak a felszín, mert mégis teljesen máshogy éli azt a felszín alatt.

Visszakanyarodva a kérdéshez, a válaszom az volt, hogy ez az, ami felbosszant. Látom azt, hogy bizonyos változtatásokkal ezek az emberek életteliek lehetnének, élvezhetnék az életüket, tele lehetnének energiával és vitalitással, sokkal mélyebb kötődést tudnának kialakítani szeretteikkel. De nem képesek ezt belülről felismerni, mivel az élet, és a körülmények eltakarják ezt előlük.

Ez az, amire rá akarom vezetni az embereket, akikkel van lehetőségem találkozni, hogy nem kell így lennie.


Csináltam egy pár perces videót is a témához, amelyben megosztom a gondolataimat ezzel kapcsolatban:





Az elmúlt hetekben is beszéltem póker játékosokkal, akik vagy úgy érzik, hogy a póker csapdában tartja őket, mert nincs elég változatosság az életükben, és túl montonná válnak a napok; vagy úgy érzik, hogy a póker nem olyan dolog, amelyet felvállalhatnának mások előtt; vagy úgy érzik, hogy az életük egyáltalán nem olyan, mint amiről először álmodtak, amikor elkezdtek pókerezni.

Mit jelentett számodra a póker, mikor elkezdtél játszani? Mit láttál benne? Milyen lehetőséget nyújtott neked? Mi volt az álmod, a vágyad?

Sok játékossal beszéltem erről a témáról, és többek között ezeket a válaszokat kaptam, hogy mit láttak a pókerben:

  • Szabadságot
  • Pénzkereseti eszköz (és ebbe aztán mélyebben beleásva, hogy ez mit jelentett a fejükben)
  • Bejárhatják vele a világot
  • Jó egzisztenciát teremthetnek maguknak
  • Saját maguk főnökei lehetnek
  • Többet kihozhatnak magukból
  • Mások elismerik őket
  • Valamiben kiemelkedőt alkothatnak
  • ...


Úgy hiszem, hogy mélyen belül arra vágyunk legtöbben, hogy igazán MEGÉLJÜK az életünket. Hogy ne csak életben legyünk, hanem szó szerint ÉLJÜNK.

És úgy hiszem a póker, mint más területek az emberek életében, csak egy eszköz, amelyen keresztül ezt megvalósíthatjuk. Csak sokan nem úgy alakítjuk az életünket, hogy igazán ÉLJÜNK is, hanem elveszünk a mindennapok teendőiben.


Az elmúlt években arra törekedtem, hogy egy olyan mentalitást alakítsak ki magamnak, amivel egy igazán életteli életet tudok teremteni magamnak. Amivel élvezem a mindennapokat, amivel megtalálom a varázslatos pillanatokat, amivel mélyebb kötődést tudok kialakítani szeretteimmel.

És amennyire oktatója vagyok ezeknek a gondolatoknak, ugyanannyira tanítványa is. Én is folyamatosan arra törekszem, hogy a megfelelő alapelveket, rutinokat, hajtóerőket kialakítsam és kiaknázzam minél jobban, amelyek lehetővé teszik ezt az életet. Amelyek a különbséget jelentik egy olyan ember között, aki életben van, és aközött, aki ÉL is.


És a probléma nem a pókerrel van!

A póker az csak egy eszköz. Ha valaki átformálja a rutinjait, életét, mentalitását, rádöbbenne hogy nem a póker volt a probléma.

Mennyire élveznéd a pókert, ha úgy tekintenél rá, amiben egyre jobbá és jobbá válhatsz, és éreznéd, hogy fejlődsz a játékban, és személyiségedben is a játéknak köszönhetően. Megtanít alázatra, megtanít az érzelmeid jobb irányítására, megtanít az önfegyelemre, megtanít a kemény munkára.
Ha újra meglátnád a játékot magában a játékban! Ha élveznéd a póker természetében levő bizonytalanságot, változatosságot.
Ha minden nap úgy ülnél le fejleszteni magadat, hogy "Mit tudok ma tanulni a játékkal kapcsolatban?" Ha minden nap úgy ülnél le játszani, hogy "Miért vagyok hálás a pókernek?" és "Hogyan élvezhetném a legjobban ezt a sessiont?"
Ha póker mellett az életedben lenne változatosság, fejlődés, új kihívások, kalandok, pozitív élmények. Ha nagyszerűek lennének a kapcsolataid, akár barátokkal, pároddal, családoddal. Akármikor amikor velük töltesz időt, akkor tényleg ott vagy számukra, és számíthatnak rád?
Ha energikusság és vitalitás jellemezné a napodat. Ha motiváció érzése járná át a tested.
Ha produktív lennél, és az életedben kizárnád a mindenféle zavaró tényezőket, amelyek nem az igazán fontos dolgokat jelentik az életedben, hogy kevesebb idő alatt többet valósíts meg, és a felszabaduló idődet az igazán fontos dolgokra szánjad: magad, szeretteid, kaland, szórakozás, életed élvezése.

Milyen lenne az élet számodra?




Van egy nagyszerű szám OneRepublic-tól 'I lived' címmel, ami magyarul annyit takar: Éltem. Ez jól össze is foglalja a szám mondanivalóját, és ennek a blogbejegyzésnek az esszenciáját (magyar dalszöveg részlet):

OneRepublic - I Lived (Éltem)

Remélem nem tántorít el az ugrástól
A zuhanástól való félelem.
Remélem, ha megemelkedik a vízszint,
Te felépíted a gátat.

Remélem, ha a tömeg egy nevet skandál,
Akkor a tiéd lesz az!
Remélem, ha mindenki menekülni készül,
Te akkor is itt maradsz!

Remélem, ha majd szerelmes leszel,
Akkor nagyon fog fájni.
De mindezt csak úgy tudhatod meg,
Ha mindent beleadsz!

Remélem, hogy szenvedned nem kell,
De a fájdalmat azért el kell viselned!
S remélem, hogy ha eljön az a pillanat,
Elmondhatod...

Megtettem mindent,
Megtettem mindent!
Élveztem minden pillanatot,
Mit felkínált a világ!
Bejártam rengeteg helyet,
Kipróbáltam nagyon sok mindent!
A törött csontjaim bizonyítják,
Hogy igazán éltem!



Úgy gondolom, hogy ez az élet bárki számára elérhető. De legtöbbször ez TUDATOS erőfeszítést igényel, hogy valaki ezt kialakítsa, mert nem történik meg magától. Nem fog magától valaki energikus és fitt lenni, ha nem sportol, nem táplálkozik megfelelően, nem aknáz ki egyéb dolgokat, mint pl. qigong, jóga, vagy légzési gyakorlatok, hogy nagyobb vitalitással rendelkezzen.
Nem lesz valakinek jobb kapcsolata másokkal, hacsak nem teszi prioritássá ezt az életében, és rá nem szoktatja magát, hogy a megfelelő módon kommunikáljon a szeretteivel, és teljesen jelen legyen, ha velük van.
És így tovább. Ezek a dolgok nem fognak maguktól megtörténni. RAJTUNK múlnak, hogy kialakítsuk ezeket. Rajtunk múlik, hogy igazán megéljük a pillanatokat.

Pont Aptoknak írtam skype-on, mert láttam, hogy születésnapja van. Mint kiderült, csak rossz dátum volt beállítva, és máskor van. Erre azt írtam neki: "Miért ne ünnepeld meg kétszer egy évben? :)"
És tényleg! Miért ne élnénk több olyan napot úgy, mintha ünnepelnénk, hogy életben vagyunk?


A következő hónapok során ebbe az irányba fogom terelni a bejegyzéseimet, munkámat, hogy megismertessek olyan gondolatokat, szokásokat, és alapelveket, amelyek lehetővé teszik, hogy igazán megéljük az életünket és a mindennapjainkat.

Pszichológia, fiziológia, produktivitás, szociális dinamikák és egyéb területeken a lehető legjobb gondolatokat igyekszem majd átadni, amelyekkel újraenergizálhatjuk az életünket.


Addig is gondold át saját magadnak, hogy hogyan tudnád mostantól kezdve jobban megélni a mindennapjaidat. Mit kéne változtatnod? És aztán változtass legalább egy dolgot mostantól kezdve!

Mit tudsz tenni annak érdekében, hogy varázslatosabbá tegyed ezt a mai napot? Akár magad, vagy valamelyik szeretted számára.

A változás belülről kezdődik!

Kövesd a blogot, áprilistól klassz dolgok jönnek!

Hozzászólások

  • hateAllMss2015. március 24., kedd 08:47
    avatar

    Nagyon jó poszt! Köszönjük!

  • Palesz762015. március 24., kedd 09:32
    avatar

    Minden írásodban az az érzésem , rám akarsz tukmàlni valamit. Szerencsére ezek a dolgok valóban jók, viszont nekem már meg van, vagy nem érzem hiányát.
    Veled kapcsolatban érdekelne , a materiális dolgok hol állnak a boldogsági listádon?
    Folytasd az írást , úgy látom sokaknak hasznos !

  • NewGyerek2015. március 24., kedd 10:09
    avatar

    Remek bejegyzés, köszönöm! :)

  • musli252015. március 24., kedd 11:14
    avatar

    Best poszt!
    Köszönjük!

  • hokuszpoker2015. március 24., kedd 13:27
    avatar

    Nekem valahogy szegrolvegrol dr Csernus jutott eszembe aki elmondja hogy azt kell csinalni amit szeretsz hiszen o is elerte. Csak hat hogyan is? Szerencsetlen szegeny embereket 'kezelt' nem fix tarifaval horror aron miutan befutott. San Josebol valoszinuleg konnyu peldakepnek lenni fiataloknak, de pl szamomra amiket irsz regen tulhaladott gondolatok (Coeljot nem is minositenem) Kb mintha a masik rangee helyett a sajat lapodbol pokereznel. Amit irsz az nem rossz meg igaz is, de nem lesz jobb a vilag ha ezt probalod megoldani mert ezek az erzesek az emberek legbenso osztonei azokon okos javaslatokkal is csak ideig oraig lehet valtoztatni. Ha valaki olyan ,hiperaktiv' jo ertelemben mint te hogy mndig ujra vagyik annak ez jo, masnak nem jo, sot ez meg valtozik is. Valamelyik nap a pokerteremben azt mondta egy jokepu huszoneves srac hogy sajnos neki mar nem lesz csaladja anyagi okok miatt. Wtf? Ez az igazi verkomoly kezelest igenylo problema es nem a 'jaj ugy unom a pokert most mit csinaljak' kerdeskor. Es hogy mndjak is valamt szerintem a napi hangulatunk minosege nem a mindennapok megelese hanem sajat magunk ismerete es a belso egyensulyunk megteremtesenek kovetkezmenye

  • Aladar2015. március 24., kedd 14:44

    Köszönjük! Várjuk a folytatást.

  • Naturalwest2015. március 24., kedd 18:16
    avatar

    Palesz76:
    "Minden írásodban az az érzésem , rám akarsz tukmàlni valamit."
    Nem értem, hogy akkor miért olvasod mégis őket. De tényleg?:) Annál azért értékesebb az időnk, hogy olyan dolgokra pazaroljuk, amelyek nem adnak hozzá semmit az életünkhöz, és még időt is szánjunk arra, hogy ennek hangot adjunk hozzászólás formájában.

    Nem tudom érzed-e itt az ellentétet.
    Nagyszerű az életed és mindennapjaid, ahogy írod, de mégis akadémián postolgatsz, ahelyett hogy valami igazán jelentőségteljessel töltenéd ezt az időt?

    Bántónak jöhet át a bejegyzés, de nem annak szántam. Csak látom ugyanezt felbukkanni újra és újra mindenhol, hogy teljesen ellentétes amit mondunk, azzal ahogy cselekszünk. És ezzel csak magunkat áltatjuk. Hidd el én nálam is lehetne találni ilyen ellentéteket biztosan.

    "Veled kapcsolatban érdekelne, a materiális dolgok hol állnak a boldogsági listádon?"
    Ha arra vagy kíváncsi, hogy ezeket hajszolom-e, akkor nem. Nincs se autóm, se lakásom, sőt még ép iphone-om se, csak egy leamortizált android.
    Vannak dolgok viszont, amire rengeteget költök:
    utazás, önmagam fejlesztése, szeretteimre, élményekre, és hogy jobbá váljak a munkámban.

    Ennek ellenére viszont nem ítélem el a materiális dolgokat, úgy gondolom kényelmesebbé tehetik az életet, csak nem feltétlen ezek voltak a prioritások nálam.


    Volt lehetőségem összebarátkozni Magyarország egyik leggazdagabb emberével múlt héten az egyik négy napos tréningen idekint, akinek a nevét nem írom le, de sokan ismerik. Egy nagyon normális, rendes, nagylelkű emberről van szó, aki tesz azért, hogy fejlessze magát és a gondolkodásmódját minden téren.
    Jó élete van? Persze. De meg is dolgozott érte.

    Ez a másik, amit nagyon sokszor látok, hogy emberek elítélik a sok pénzt, hogy az rossz, a gazdagok kapzsik, nem boldogok stb. Az egyik legnagyobb tévhit, amit valaki kialakíthat, és amely negatívan befolyásolja az anyagi helyzetét. A pénz se nem jó, se nem rossz, csak egy eszköz. A kérdés, mi hogyan használjuk.


    Nem feltétlen neked címeztem a választ, de egy olyan dolgot közvetítettél, amiről már amúgy is meg akartam osztani a gondolataimat.

  • Netrol2015. március 24., kedd 18:29
    avatar

    Érdekes megközelítés! Talán azért lehet sok ember érzelmi állapota a béka segge alatt, mert tulságosan elveszünk a mindennapok problémáiban. Nézzük az idióta híradásokat a kékfényt meg a sok negatív szart amivel szennyeznek minket! Igaza van hókuszpokernek, hogy ez a valódi probléma aminek a magja már a huszonéves generációban fiatal korukban el van vetve!

  • Naturalwest2015. március 24., kedd 18:37
    avatar

    hokuszpoker:
    "San Josebol valoszinuleg konnyu peldakepnek lenni fiataloknak"

    Vedd hozzá azt, hogy évekkel ezelőtt semmim nem volt, egy zárkózott, társaság kerülő személy voltam, semmi ambícióval. Két évvel ezelőtt pedig még elég komoly anyagi tartozás lebegett a fejem fölött.
    Viszont volt valamim az elmúlt években, aminek köszönhetően most ezt az életet élem:
    Egy álom, egy jobb jövőkép. Ahelyett, hogy beletörődtem volna a helyzetbe, nyitott voltam, hogy tanuljak, hogy rájöjjek min változtassak. Könnyű volt az út? Dehogyis, voltak hullámvölgyek rendesen.
    De miért ne ezt az utat válasszuk? Miért törődjünk bele limitációkba? Miért ne hozzunk ki többet magunkból?

    Hozzájárulás, adakozás nagy hangsúlyt kap a mai társadalomban. Nyilván, ha megteheti valaki, segítsen rászorulóknak anyagi téren. De mi van akkor, ha az az egyik legnagyobb hozzájárulás, hogy valaki kihozza a legtöbbet magából, élvezetes életet él, és ezáltal másokat inspirál a környezetében? Akárhova megy, boltban, reptéren, benzinkúton, mindenhol kicsit felemeli az embereket, akikkel érintkezik. És cserébe ezek a személyek lehet, hogy még további másik emberekre lesznek pozitív hatással aznap vagy a későbbiekben. Mi van, ha ez az egész elindít egy pozitív láncreakciót?
    Hasonlítsd ezt össze az ellenkezőjével, aki egy csalódottabb hangulattal rendelkezik, és nem felemel másokat, hanem lehúz, amerre megy. Ég és föld a különbség!

    Márpedig mindkettőre találunk példát a világban.

    "ezek az erzesek az emberek legbenso osztonei azokon okos javaslatokkal is csak ideig oraig lehet valtoztatni."
    Nem tudom mi a munkád, de biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban átlátod, mint én, mivel abba mélyedtél el. Nem tudom hány emberrel dolgoztál viszont ezen a területen, hogy erre a megállapításra jutottál, vagy mennyire mélyedtél el az emberi pszichológia és viselkedéstan rejtelmeibe.

    Vagy esetleg csak a saját korlátozó meggyőződésedet vetíted ki, hogy minek próbálkozzon valaki, inkább törődjön bele bizonyos dolgokba?

    Hidd el egy személy pár sorából megközelítőleg elég jó elemzést tudnék írni, hogy mi húzza vissza az életében, milyen problémái vannak, és mit kéne tennie, hogy ezeken változtasson.
    Miért? Mert én viszont ebben a területben mélyedtem el, és több száz személlyel való munka után egyszerűen látod már a bizonyos mintákat, amelyek újra és újra felbukkannak. Csakúgy, mint több száz óra póker után is átlátsz bizonyos mintákat, hogy mikor hol mit csinálj.


    Ne személyesre vedd ezt a választ, csak a bejegyzésedben felvetett gondolatokra reagáltam, amit szintén nagyon nagyon sok embernél látok.

  • Palesz762015. március 24., kedd 18:59
    avatar

    Szivesen beszélgetnék veled, mert érdekel minden ember gondolata, még ha az különbözik az enyémtől.
    Van egy kialakult kép rólad bennem,, kiváncsi vagyok igaz -e?

    Mért van ellentét a boldogság keresése és az akadémiás posztolgatás között? Hisz te is azt teszed. :)
    A boldogság része a kikapcsolódás ami lehet tengerparti séta, póker, játék a gyerekeiddel, vagy mások számára teljesen idióta dolognak tűnő tevékenység is.
    Az hogy nagyszerű az életem ez kedves túlzás , mert honnan tudom mikor lehet még jobb. Boldogan élek , szeretem a félig teli poharat is . Tudom hogy vannak hibáim, dolgok amiktől más , esetleg jobb is lehetne az életem. Vagy rosszabb !
    Semmi képpen nem kötekedni akarok, de a te általad képviselt gondolkodásmód, számomra sablonosan leírt dogmák alapján egy istenített elme útmutatása.
    Mint írtam, más élet, más gondolkodás!
    "Bántónak jöhet át a bejegyzés, de nem annak szántam." :)
    Tehetős ismerősödnek a NAV ellen is van tanulmánya? :) De a materiális világról most ne kezdjünk eszmefuttatást.
    Sok sikert neked!

  • Netrol2015. március 24., kedd 19:53
    avatar

    Néha élvezetesebb a kommentekben kialakult eszmefuttatásokat olvasni, mint a bejegyzést! Csak így tovább srácok! :)

  • Csoszogi332015. március 24., kedd 20:25
    avatar

    Nekem tetszett, és úgy gondolom minden megélhetési pókerjátékos tud majd hasznosítani gondolatokat, ötleteket ezen, és az elkövetkezendő írásaidból! Csak így tovább!

  • hokuszpoker2015. március 24., kedd 21:56
    avatar

    Köszi a kimerítő választ. Már írtam erről egy kommentet egy régebbi bejegyzésedben, annak idején én is nagyon sok menedzsment és önfejlesztő könyvet olvastam, kijegyzeteltem, megfogadtam, megcsináltam. Emberek százaival dolgoztam és dolgozom és bizony látom hogy a manapság divatos 'olvassunk el egy könyvet, fogadjuk meg és más lesz az életünk' nem működik.
    Ami működik az két dolog: a szakmai tanulás - a tapasztalat és az énformáló élmények, mint például egy halálközeli élmény. Ezek tudnak befolyásolni bizonyos dolgokat. Én magamban mindig mosolygok azon, hogy te - ilyen kinézettel - egy magadba forduló magányos srác voltál. Ne haragudj, de biztos vagyok benne, hogy ha elmész egy szórakozóhelyre és egy szót sem szólsz csak rámosolyogsz a lányokra, akkor is tucatjával akadnának jelentkezők.
    Amúgy megmondom őszintén nagyon nehéz megfogalmazni hogy mi az ami nem tetszett a bejegyzésben, talán a 'könnyűsége', az univerzális megoldás a világ jobbá tevésére, az emberek hangulatának jobbá tevésére. Nagyon mély ez a téma, de elgondolkodtató hogy egy szarvasmarha vagy akár rokonunk, egy csimpánz számára mit jelent ez a gondolat, hiszen hiába vagyunk mi emberek, mégiscsak az állatvilágban vannak a gyökereink. Az én véleményem szerint semmit, egy állat nem éli meg az életet, egyszerűen csak él a lehetőségeivel, valamennyire tisztában van a képességeivel és lehetőségeivel és 'teszi a dolgát'. Ami tetszett a posztból az az idézet, ami nekem nem a pillanat megélését, hanem a bátorságot és a kapaszkodók elengedését jelenti minden helyzetben. Ez az ami miatt a legtöbb ember boldogtalan, mert nem csak két kézzel, hanem még két lábbal is a kapaszkodót fogja és észre sem veszi, hogy nem bírja elengedni, örökre gúzsba köti magát.

  • Marcow2015. március 25., szerda 13:49
    avatar

    Amikor én Brian Tracy-t említettem mindenki szemében én voltam a elmeroggyant. Sztem, hogy Naturalwest is említette egyik könyvét biztos többen néztek utána ugyan ki is az a figura. Mágika tudna róla részletesebben nyilatkozni milyen emberek voltak a "drága" pesti előadásán és milyen összegeket dobáltak be jótékonyságból pluszban a belépő mellé. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezeknek az embereknek sokat segített az előrehaladásban.
    Nos, Naturalwest is hasonló gondolatokat közvetít felénk, csak sok szemszögből, több "lifecoach"-tól hallotta már. Gondolom azon túl, hogy talál fogyasztókat az előadására részben önzetlenül teszi, mert ezekkel a kis gondolatmorzsákkal is tudja, hogy talán elindít egy pozitív változást pár emberben. És minél több ember teszi ezt, annál jobb hely lesz a Föld. Nem mennék bele, mert nem jól magyarázok és megint én leszek a public enemy.
    Minden ilyen okosító téma nagyjából arról szól, hogy tudd meg mit szeretsz csinálni és abban legyél a legjobb. Törödj a jó/fontos emberekkel és segíts azon aki kéri.

    Legegyszerűbb példa; próbáld ki hókusz, hogy milyen egy ember reakciója, ha mosojogva közelítesz felé, illetve ha fanyarúan, bunkón vagy semlegesen mész oda.(pl ha segítséget kérsz) Jó érzést keltesz magadban is és benne is. Magadban azért, mert neki szereztél örömet.

    Bla bla bla...

  • Netrol2015. március 25., szerda 14:32
    avatar

    Hókuszpóker a kommentedről eszembe jutott egy idézet ami az általad említett emberekre igaz! Azért nem képesek változtatni az életükön, mert kézzel lábbal kapaszkodnak valamibe amiről azt hiszik, hogy ha elengedik a komfortzónájukon kívül kerülnek és tanácstalanok lesznek, megijednek és rémülten keresik a kapaszkodót. Az ilyen embereknek próbál meg segíteni Brian Tracy, Bob Proctor és West is. És jöjjön amivel kezdetem maga az idézet így szól: "Nem az a kéz enged el amelyik tart, hanem az amelyik kapaszkodik"! Ők lennének a kéz amelyik tart, a sok ember aki pedig egy idő után feladja, hogy önmaga változzon az a kéz, amelyik kapaszkodik! Az, hogy ők megmutatnak egy utat amerre szerintük érdemesebb járni nem azt jelenti, hogy rá is kell lépni az útra. Mindenki maga dönt miben hisz és merre veszi az irányt!

  • marbury2015. március 25., szerda 15:36

    Natural: hasznos írások, és ami fontos, látszik, hogy kemény munka van mögötte!

    Annyit tennék, hozzá, hogy 1-2 említésen túl talán megérdemelne néhány mondatot a "semmim nem volt, társaságkerülő voltam" előzménykép.
    A személyes tapasztások őszinte bemutatása közelebb hozza a hallgatóságot a beszélő személyéhez, segíti annak megértését, netán megkedvelését... de ezzel Te is bizonyára tisztában vagy. Mindazonáltal én korábban is hiányoltam hasonlót.

    Ha nagyon elnagyoljuk ezt a részt, akkor könnyen rapszöveg sémájúvá egyszerűsödhet a dolog: you know, tegnap még a seggem kilógott a nadrágból, buszjegyre sem volt pénzem, most meg húszincses a felnim :-)
    GL!

  • marbury2015. március 25., szerda 15:41

    tapasztalások :-)

  • hokuszpoker2015. március 25., szerda 16:24
    avatar

    Egyetertek sracok h reszben rajtuk probal meg segiteni de azert joreszben sajat magan is (ld kesobb). Amig nezik ezek az emberek a videot addig elengedik, vagy amig ott vannak az eloadason elengedik a kapaszkodot majd hazamennek, es 5 nap mulva erosebben szoritjak mint valaha amikor a fonok lehordta oket valamiert vagy egy csaladi veszekedes utan vagy... Es nem feltetlen a pokeresekrol beszelek itt. Pont ez a lenyege minden penzeshakninak legyen az csernus vagy Mate gabor vagy svarci. Hiszen penzbol el mindenki, aki nem jon el meghallgatni az bukott penz. Ez par embernek tenyleg segit hosszu tavon a nagy tobbsegnek nem. Akinek meg segit az ugyis csak az utolso lokesre vart es enelkul is sikeres. Jo ezeket meghallgatni de csak azert mert benne lehet a valasz egy eppen teged foglalkoztato kerdesre, nem az univerzalis valasz. Ez a mosolyogj es visszamosolyognak igaz, persze de ismerek tobb embert akiket csak mosolygos gyilkosnak hivhatunk mert siman kihasznalhato ez is.

  • Marcow2015. március 25., szerda 17:15
    avatar

    Nem varázsütésre megy a dolog és nem is elég ha elhiszed. Pozitív gondolkodás élvezhetőbbé teszi az adott körülményeket, a cselekvés a céljaidért pedig változtat rajtuk.
    Tegyük fel, hogy valaki robotol minden nap, hazamegy pihenni másnapi melóra és nem változik semmi. De ha kilép a konfortzonájából és mondjuk az alvás meg tv-zés helyett tanul valamit amit szeret (esti suli, póker, akármilyen önfejlesztés pl. honlapszerkesztés, kertészkedés) akkor ki lehet törni. Csak kényelmesebb a megszokott. Minden lényege, hogy csináld. Mondjuk én a miskát meg az ftopsot bevonzottam, de ez más kérdés... :)

  • GStealer2015. március 25., szerda 20:32
    avatar

    "Amig nezik ezek az emberek a videot addig elengedik, vagy amig ott vannak az eloadason elengedik a kapaszkodot majd hazamennek, es 5 nap mulva erosebben szoritjak mint valaha"

    Nem értek egyet. Az igaz, hogy ha az ember elolvas/meghallgat egy számára inspiráló anyagot, az ahogy te is írtad, ideiglenesen megváltoztatja az érzelmeit. Viszont a hosszútávú változáshoz ennél több kell. Agyunk itt is úgy működik, mint minden más esetben: időre (és ez alatt rendszeres ismétlésre) van szükség, míg bekövetkezik a változás, míg megtanul valami újat. Az ember hozzáállásán és gondolkozásán is lehet ugyanúgy változtatni, mint ahogy az ember megtanul vezetni, vagy egy új nyelven beszélni, de a régi, mélyen berögzült dolgok felülírása nem egy csettintés.

    "Ez par embernek tenyleg segit hosszu tavon a nagy tobbsegnek nem. Akinek meg segit az ugyis csak az utolso lokesre vart es enelkul is sikeres."

    Saját példámból kiindulva ez szerencsére nem így van. Lassan egy éve, hogy West anyagait "fogyasztom" és csak az utóbbi hónapokban érzem határozottan azt, hogy ezek elindítottak egy olyan úton, amire önmagamtól valószínű még nagyon sokáig nem léptem volna rá. Nem megyek bele mélyen, de csak hogy a pókert említsem, a körülményeim, a személyiségem sem volt azon a szinten, hogy akár micro limiten is értékelhető eredményeket mutathassak fel hosszútávon. Mostanra viszont már azt mondhatom, hogy igen is jó irányba haladok az itt publikált anyagoknak és egy tréningnek köszönhetően.
    Szerintem nagyon kevesen lehetnek annyira intelligens emberek, hogy egy szobában ülve egyedül találnak megfelelő megoldást a problémáikra. Sokkal hatékonyabb, ha az ember már meglévő információkat, más emberekben ott lévő tapasztalatot használja fel a saját életében.

  • FrostJhonny2015. március 25., szerda 20:40
    avatar

    Köszi remek anyag.

  • hokuszpoker2015. március 25., szerda 21:11
    avatar

    Marcow: ez a bevonzas erdekelne...

  • Jeeeee882015. március 26., csütörtök 02:16

    Hókusz! Mondjuk én azért egy Máté Gábort, meg egy "Svarcit" nem vennék egy kalap alá... Sőt eléggé elrugaszkodott kijelentésnek tartom M.G.-t "pénzeshaknizónak" titulálni...

  • Marcow2015. március 26., csütörtök 13:53
    avatar

    Hókusz: hiába mondanám, ez sem varázsütésre megy. Sok idő volt amire elértem a pesszimista racionális énemtől a mindenre nyitott és pozitív jelenemhez. Talán B. Tracy volt a pozitív gondolkodás elindítója. A spirituális dolgok felé meg onnan indultam, hogy lehet módosítani a víz szerkezetét gondolatokkal. Jöttek egymás után az egyre meredekebb bizonyított tények, amire nem is gondoltam volna és a vonzás törvényéhez hasonló dolgok, (lásd: quantum fizika, ezekkel foglalkozik, hogy több féle valóság létezik és te választod ki melyiket éled). De azok alapján amiket írtál, ez simán csak baromság lehet Neked, de ne aggasszon, mert a társadalom 90%-ának biztos az. Ha egyből a mélyvízbe kerülsz, akkor ökörség lesz az egész. Egyébként a neten a csapból is ez folyik. Minden "haknizó" is beszél hasonlókról.

  • GStealer2015. március 26., csütörtök 14:13
    avatar

    Én általában nyitott vagyok az új gondolatokra, de ez elég meredeknek tűnik. :D

  • jak12015. március 26., csütörtök 14:43
    avatar

    Lehetetlen NEM észrevenni a korkülönbséget és az élettapasztalat adta "bölcsebb" gondolkodásmódot Palesz esetében. Minden szava arany és építő jellegű.

  • Netrol2015. március 26., csütörtök 14:45
    avatar

    "Ön a valóság felé vezető úton halad. Előfordulhat közben, hogy újra és újra visszatér a régi viselkedésmódokhoz és visszaesik. De ezért még ne adja fel. Csak egy út létezik ami helyes, ami előbb vagy utóbb a célhoz vezeti. És ne feledje: Elesni nem baj, csak az, ha fekve maradunk"

    Kurt Tapperwein

  • Bmbie2015. március 27., péntek 00:06

    "De mi van akkor, ha az az egyik legnagyobb hozzájárulás, hogy valaki kihozza a legtöbbet magából, élvezetes életet él, és ezáltal másokat inspirál a környezetében? Akárhova megy, boltban, reptéren, benzinkúton, mindenhol kicsit felemeli az embereket, akikkel érintkezik. És cserébe ezek a személyek lehet, hogy még további másik emberekre lesznek pozitív hatással aznap vagy a későbbiekben. Mi van, ha ez az egész elindít egy pozitív láncreakciót? "

    Ez odabaszott,ezt kéne gyakorolnia mindenkinek!

    Nagyon jó írás lett,nekem tökéletes tükröt mutatsz magamról és azokról a dolgaimról amiken változtatnom kell.

    Pedig le sem szarom San José-t,vagy a tengerpartot. :D

  • hokuszpoker2015. március 27., péntek 00:26
    avatar

    Marcow: épp nemrég olvastam Michael Talbot-ot, elég meredek mit ne mondjak, de érdekes gondolatok. Ha másra nem is feltétlen jó, arra mindenképpen hogy egy kicsit kigondolkodjunk a kereteinkből.
    Én éppen mostanság léptem vissza hosszú-hosszú idő után a spiritualitásból a realitásba pont azért mert az ezernyi ilyen élményem megmagyarázhatatlan volt, vegyük őket véletleneknek. Meglátjuk meddig maradok, de ez a téma sokkal érdekesebb mint a pozitivitizmus sokszorozása, mert azt már húsz éve is megvolt és azóta sem látom hogy a Föld erre haladna. A világban ha valami jó és értékes, az pillanatok alatt elterjed. Valamiért ez nem. És nem csak itthon nem, sehol sem, azaz ez az emberiségnek valamiért értéktelen.

  • hokuszpoker2015. március 27., péntek 00:53
    avatar

    én a vonzás törvényét - most már - az agyunk megfelelő irányú kondicionálásának tudom be, amit elgondolunk, arra van ráállva az agyunk és más esetleg fontosabb dolgokat észre sem vesz. Amire az agyunk számít, az világít a világból. Erre itt a klasszikus régi példa, még ha más is a mondanivalója.
    https://www.youtube.com/watch?v=b7e7aj2WuA4

    Hallgattam B. Tracy-t is, de nekem ő igazán nem egy szimpatikus ember, aki a youtube-os videóin keresztül reklámozza a szemináriumát, jöjjünk el ha gazdagok akarunk lenni, tegyük meg érte a befektetést azaz vegyük meg a jegyet rá.

  • Netrol2015. március 27., péntek 07:34
    avatar

    Érdekes dolgokról írsz hokusz! A spiritualitásba én is beleástam magam rengeteg Deepak könyvet olvastam, viszont mostanában én is kicsit másfelé összpontosítom a figyelmem és az intuíció hátterének tanulmányozására fókuszálok! Kurt Tapperwein írt a témában egy nagyon jó könyvet Szuperintuíció címmel érdemes elolvasni! A lényeg az, hogy az agyunk jobb agyféltekének működését hogyan kell újra beindítani ahhoz, hogy intuíciós képpességeinket újra felélesszük.
    Tervezem, hogy írok majd erről egy blogot is, mert szerintem érdekes téma, sőt egy tanulmányt is akarok majd csinálni az intuíció jelenléte és alkalmazása a pókerben témakörben, de erről majd részletesen a blogban írok!

  • lussef2015. március 27., péntek 11:32

    Mi a soundtrack címe?

  • Yomb1e2015. március 27., péntek 16:53
    avatar

    Lussef: Darude Sandstorm...:D

    West:
    Hihetetlen jó gondolkodásod van ilyen fiatalon!

  • koviii2015. március 28., szombat 15:14

    Ne haragudj hogy ezt írom, de ez a poszt csak egy újabb üres fecsegés. Rengeteg írás, könyv, film stb... próbál figyelmeztetni, hogy rövid az élet/élj a pillanatnak, de az életet nem lehet teljes mértékben élvezni. Öröm, izgalom, düh, bánat, félelem... ez mind az élet része és igazán nem vagy képes a pillanatnak élni, mert a létezés legtöbb momentuma üres és nem tudsz rajta mit élvezkedni. Nem kaphatsz folyton csak olyat se ami örömet okoz, amiből túl sokat kapsz, attól meg megcsömörlesz. Nekem tavaly volt egy halálközeli élményem, azóta rengeteget agyaltam ezen, próbáltam változtatni. Igazán boldog sosem lehetsz, tengsz-lengsz a világban, aztán egyszer csak megmurdálsz.

  • rockett2015. március 28., szombat 17:13
    avatar

    koviii: nagyon motiváló vagy :D

  • hokuszpoker2015. március 28., szombat 17:23
    avatar

    Igen, bár koviii egy kicsit negatívan látod, azért inkább ez a vélemény amit én is osztok (lehet ezek már generációs különbsége). A 21. század mellékterméke ez az "egyszer élünk" használjunk ki minden pillanatot, legyünk mindig boldogok mert vigyázzunk, egyszer csak vége lesz. Jobb ma egy boldog mint holnap egy halott...
    Van abban is igazság hogy emiatt nem szabad olyan dolgokra pazarolni az időt amik nem visznek előre, azonban mindenki a saját kárán tanul, ezekből is nagyon jól lehet kijönni. Én minden pókeres bukásommal tanultam valamit és a bankrollom mindig feljebb és feljebb kúszott, a gond ott van, ha ugyanazon hibákat folyamatosan követjük el.
    Azonban a legyünk boldogok mindenáron, sokszorozzuk meg a boldogságot, ne ez véleményem szerint humbug, a fogyasztói társadalom igénye. Már írtam, hogy nekem is volt halálközeli élményem pár éve és én az emberi kapcsolatokat láttam akkor a legfontosabbnak, leginkább a családot és barátokat, a szeretetet. Minden ami pénzzel és munkával kapcsolatos volt, az eltörpült ezek mellett még akkor is, ha az én munkám eredményeképpen sok sok ember életét mentették meg, ez mind nem számított ott és akkor. Azaz a találjunk értelmet a munkában (és a pókerben ugye ez sokkal nehezebb mint egy mentőorvosnál) nem biztos hogy autentikus, helyén kell kezelni a munkát és az emberi kapcsolatokat it.

  • hokuszpoker2015. március 28., szombat 20:52
    avatar

    Naturalwest: az hogy valaki csak miattad regisztralt itt egy teged gunyolo nevvel es bejegyzessel mindenkeppen elgondolkodtato neked, szerintem ennel jobb visszajelzst nem kaphattal hogy atgondold a munkassagod. Donthetsz ugy h ignoralod a ,hulyeket' es ugy is hogy megerted melyebben mi a gondjuk-gondunk ezzel a tipusu coachinggal

  • GStealer2015. március 28., szombat 22:49
    avatar

    hokuszpoker:
    Nem tudom ki és mit írt ide, de ha mindenki úgy állna hozzá az élethez, hogy az első gúnyolódás után felhagyna az eddigi életével és elbújna a barlangjában, akkor hány kiemelkedő személyiség kerülne ki a tömegekből? Szerintem nem sok.

  • Marcow2015. március 28., szombat 23:30
    avatar

    Felkínál egy másik szemléletmódot, ahogy élvezhetőbb az élet. Mi ezzel a baj? Akit érdekel foglalkozik vele, akit meg nem az meg nem. Eszembe jut egy fékbuszon látott okosság ami tán ide illik: nem a probléma a probléma, a probléma az ahogy a problémához állsz. Van az aki szeret nyavalyogni, elveszni az önsajnálatban és van aki egyből a kiutat és a megoldást keresi. Van aki a hibáján őrlődik és van aki a tanulságot keresi benne. Sok ilyen sablonos szöveg van, lehet, hogy west szövege is ilyen sokaknak, viszont aki tényleg felfogja és beépíti a gondolkodásába sokkal "könnyebben" fog élni mint akinek elég a fikázás és beletörődés a rosszba. Már egy gesztussal/hanglejtéssel/nézéssel meg lehet pecsételni egy beszélgetés kimenetelét. Ha pozitív (jó/kedves) a kisugárzásod sokkal többet érsz el valakinél. Ez már meghatározhatja egy "kapcsolat" jövőjét, aki lehet hogy épp segíthetett volna neked, de mivel fafej, bunkó, lenéző voltál cseszheted. Ez csak egy apró szegmense az egésznek. Rajtad múlik. Ha mindent megmérgezel a negatív viselkedéssel vagy hozzáállással, ne is számíts sok jóra.

  • 2tiWinner2015. március 29., vasárnap 00:53
    avatar

    Ez nagyon izgalmas téma, de én is inkább Palesz vonalát követném...

    Azért leszögezem, minden elismerésem a beletett szorgalomért és kitartásért, de ez a szemlélet azon emberek csoportjára alkalmas, akik "self awareness" (közben magyarul is meglett - önismeret) nélkül illetve hitüket vesztve tengenek a világban. Tök jó, hogy gondolatébresztő tud lenni, de annyira labilis az egész rendszer, hogy már súlytalannak tűnik, mert különösebb értékrendre nem utal, ezért sokkal több ezzel senki nem lesz, nem azt mondom hogy a hedonizmust propagálja, de van benne egy ilyen vonal is... :)

  • Jeeeee882015. március 30., hétfő 14:42

    Aki ebben hedonizmust vél felfedezni az sztem egy kicsit félre értelmezi az egész mondanivalót. Hedonizmus Dan Bilzerian szánalomra méltó élete, nem ez....

  • R1per22015. március 30., hétfő 16:52
    avatar

    best line :D
    Koviii:
    "Nekem tavaly volt egy halálközeli élményem, azóta rengeteget agyaltam ezen, próbáltam változtatni. Igazán boldog sosem lehetsz, tengsz-lengsz a világban, aztán egyszer csak megmurdálsz."

  • hokuszpoker2015. március 30., hétfő 19:29
    avatar

    Istenem én csak fele annyi nőt és fegyvert szeretnék... na jó ötödannyi is elég ne legyünk telhetetlenek :)

  • Jeeeee882015. március 30., hétfő 22:55

    hát igen, az ilyen riherongy narkós kurvák meg a fegyverek elengedhetetlen kellékei egy boldog, békés, nyugodt értékes életnek!! :)

  • 2tiWinner2015. március 31., kedd 00:18
    avatar

    Rendben elismerem, kissé pongyolán fogalmaztam, csak mint "tegyél meg minden percben mindent, hogy élvezd az életed" a hedonizmusra engedett asszociálni, de nem is ez a lényeg.

    Tényleg sajnos hasznos írás és azért sajnos, mert elértük azt a szintet, hogy szájba kell rágni, hogy amikor fizikálisan a családoddal vagy, akkor minden értelemben ott legyél. Ezek a dolgok valamikor alapnak számítottak, de úgy tűnik a felszínesség és a tudatlanság új piacot teremtett.

  • Naturalwest2015. április 01., szerda 15:30
    avatar

    Lussef:
    The XX - Intro


    Rossz látni, hogy vannak emberek, akik nem csak limitálják a saját életüket, de még másokat is próbálnak meggyőzni a limitációikról.

  • 2tiWinner2015. április 01., szerda 18:34
    avatar

    Ezt az limitációt kifejtenéd?

    Egyébként még mielőtt valaki hálátlannak nevezve, köszönöm a fordítást!

    https://www.youtube.com/watch?v=HnQl7nQXxOA

  • hokuszpoker2015. április 01., szerda 21:09
    avatar

    Jogos, inkább nem limitálnám ötödannyi nőre. Kétszer annyi "riherongy"-ot ide, merjünk nagyot álmodni. Ha meglesz a Sunday million, először itt fogom posztolni a képet róluk és lehet jelentkezni miNŐség ellenőrnek.

  • Naturalwest2015. április 03., péntek 21:13
    avatar

    2tiWinner:
    Szívesen! Nagyszerű koncepció Tonytól.

    "Ezt az limitációt kifejtenéd?"
    Kicsit túlragadtatott pillanatomban írtam, kár ilyeneken vitáznunk mindannyiunknak, amiről itt mentek a hozzászólások. Mivel egymás írásaiba azt látunk bele mindannyian, amilyen lencsén keresztül nézzük, így teljesen értelmetlen erről diskurálgatni ilyen formában, mivel csak az időnket raboljuk vele.

    Ezt nem konkrétan neked írtam, hanem mindannyiunknak, köztük magamat is beleértve.

    Písz

  • Mágika2015. április 10., péntek 16:22
    avatar

    Inkább csak átfutottam, de éreztem közben, hogy áthatja a Jedi erő, úgyhogy Naturalwest, hagyatkozz továbbra is a megérzéseidre, és további sok sikert mindenhez, amit csak el akarsz érni..:)
    GL: Mági

  • nyehehe2015. április 23., csütörtök 20:55
    avatar

    jó cikk, mint mindig :)

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!