Egyasztalos SNG stratégia mikrotétre

2010. szeptember 30., csütörtök 12:51
........
Sziasztok Akadémiások!

    Nem biztos, hogy én vagyok a legmegfelelőbb személy egy ilyen stratégia megírásának, ugyanis nincs többezres mintám, viszont most ihletet kaptam írni. Na meg Magyarországon úgysem számít semmit a hitelesség, lásd az utóbbi 4 év kormányzását. {#} A gazdasági világválság óta, mindent, aminek köze van a pénzhez, alaposan körbejárok. S hát a póker is főleg a pénzről szól, még mikrotéten is. Minden magyar nyelvű irodalmat, ami könyvesboltban kapható, végignyálaztam, a legjobb egyébként Harringtoné szerintem, Colin Moshman, Lee Nelson írásait angolul olvastam /szintön ajánlom/, s hát nagyon sok videót néztem meg a témában, és elég sok stratégiai cikket olvastam el konkurens oldalakon is. Legnagyobb hatással egy netes cikk volt rám, de már fogalmam sincs kitől származik, csak papírra vetettem annó a gondolatait. Bár ha ezt most valaki elé odatenném az elmegyógyintézetben kötne ki, ha még maradt egyáltalán elmegyógyintézet Magyarországon. {#} 
      Az eddigi SNG-eken 19%-os ROI-t hoztam (Titan, Full Tilt Poker), de amiért ezt írom, az az, hogy hasonló stratégiát itt az akadémián még nem olvastam, így talán a kezdőknek hasznos lesz. A mikrotétet az 5 dolláros versenyekig értem. Efelett még nem játszottam. Amiről nem szeretnék írni, az az ICM (independent chip modell). Ezt az ember bárhol megtalálja már a neten, aki SNG-zik, úgyis tisztában van a fogalmával. Egy tool használatát tudnám tiszta szívből ajánlani, amiből megérthető az ICM is, és nagyban fejlesztheti a játékodat. Ez az SNG Wizard.

Bankrollmanagement

    Elcsépelt, de a kezdők számára a legfontosabb, hogy meglegyen az adott szintre a pókertőkénk. Ez lazább bankrollmanagementnél 25-30 SNG-re elég, feszesebbnél inkább 50 és 100 között. Én speciell a 100-at választottam, így szinte soha nem kerülök tiltre, de lassabban is lépegetek előre. Meg hát én időhiány miatt hobbyjátékos vagyok.

Teremválasztás - vakstruktúra

    Erről sehol nem olvastam eddig, ez inkább csak az én mániám, fontosnak tartom, hogy ne orosz rulett legyen a játék, mint az iPokeren a 6. vakszinttől, hanem érvényesüljön a tudásbeli különbség. Összegyűjtöttem pár terem vakstruktúráját, hátha hasznosnak találjátok. Kezdésnek egyértelműen a full tiltet ajánlom. Gyorsan telnek az asztalok, jó a vakstruktúra. Az antékat zárójelbe raktam.
Full Tilt: 20/40/60/80/100/120/160/200/240/300......... 1500-as kezdőzsetonnal
Everest: 10,20,30,40,60,80,100,120,160,200,240,300... 1500-as kezdőzseton
PKR : 20/40/60/100/150/200/250/300(25) 1500-as kezdőzseton
Pokerstars: 20, 30, 50, 150, 200, 200 (25), 400(50)…..1500-as kezdőzseton
Cake hálózat: 20, 30, 50, 150, 200, 200 (25), 400(50)…..1500-as kezdőzseton
Ongame hólózat: 20/30/50/100/150/200/200(20)/400(40).....1500 kezdőzseton
Party Poker: 20/60/100/200/300/400/600/800/1200…. 2000-es kezdőzseton
iPoker hálózat: 20/30/60/100/200/300/400...... 1500-as kezdőzseton
Pacific Poker: 20;30;50;100;150;200;300;400;500;600….. 1200-as kezdőzseton

A stratégia – az első 3 vakszint

    Mivel alacsony téten játszunk, elég sok gyenge játékossal találjuk szemben magukat, akik minden szarral beszállnak, már elnézést. A jó hír, hogy simán kiütik egymást. Hagyjon hidegen, hogy mikkel szállnak be, ettől te ne legyél laza. Nekünk ilyenkor érdemes csak prémium lapokkal agresszívan beszállni. Ha így teszünk, ki is alakul egy feszes image rólunk, amit a későbbi fázisokban kihasználhatunk vaklopáskor. Húzókkal nem érdemes játszani, max hátsó pozícióban, ha többen limpeltek, mi is megadhatunk egy nagy vakot Axs illetve JTs+ típusú lapokkal. A dobás egyébként jobb megoldás. De készülj rá fel, hogy el tudd engedni ezeket postflop. Ugyanez vonatkozik a szettre játszásra is. Hátsó pozícióból illetve kisvakból érdemes megadni, de emelésre jobb dobni, mert hosszútávon nem +EV-s egy emelést megadni, és várni, hogy meglegyen a szettünk. Az első vakszinteken nem éri meg lopkodni és csak nagyon feszesen éri meg preflop emelni. Az emelés értéke legyen 3-4BB plusz 1BB limpelőnként. Èn ezt használom:
Korai pozíció (EP): AK,JJ+
Középső pozíció (MP): AQ+,TT+
Hátsó pozíció (LP): AJ+,88+,KQ
Vakok (SB, BB): AJ+,88+,KQ

Visszaemelés: csak az AK, JJ+ lapokkal az emelés 2,5-3szorosával. Ha volt egy megadás akkor az emelés 4-szereséig. A lényeg, hogy ne adj meg, akkor inkább dobj. Itt most nem tudom, hogy írjak-e a postflop játékról, mert erről regényt is lehetne írni, s ebben biztos, hogy vannak nálam jobbak. Végülis van időm. {#} Ha mégis bekerültünk a partyba AXs vagy suited connectorral, csakis akkor menjünk tovább, ha betaláltunk. Ilyenkor agresszívan játszuk meg, nehogy lejavuljanak. Sor vagy színhúzónál csak max kis emelést adjunk meg. Később lesz jobb szituációnk is elnyerni a többiek zsetonját. Szetvadászatnál egyszerű a dolgunk. Ha nem találtunk be, dobunk bármilyen emelésre. Ha igen, hívjunk, emeljünk, lehet tönkre menni. Ha megadták a preflop emelésünket (ugye mi 88+, KQ, AJ+ -okkal vagyunk benn). Ha van top párunk, tt érdemes 2/3-ad potnyival cbetelni, elvileg nálunk gyengébbek vannak a partyban (a mi kickerőnk jobb lesz), az a célunk, hogy fizessenek ki a gyengébb A-os lapok. Ha van egy magasabb lap a flopon (nalunk TT, a boardon mondjuk egy A) dobjunk egy emelésre, nem éri meg hosszótávon bennmaradni….. A lényeg, hogy ne blöffölj ezeken a szinteken.

A stratégia – 13 és 25 BB között

    Gyakorlatilag itt kezdődik a játék, ez úgy a 4. vakszintnél szokott bekövetkezni, az se baj, ha eddig semmit nem csináltál. Innentől szigoróan nincs limp. Vagy emelni vagy dobni, egyszerűen nincs meg az odds semmilyen implikált esélyre. Ebben a szakaszban két célból emelünk. Értékemelés vagy vaklopás miatt. Az emlés mértéke 2.5BB legyen. Az értékemelés ugyanaz, mint a korai játékban az emelés:
Korai pozíció (EP): AK,JJ+
Középső pozíció (MP): AQ+,TT+
Hátsó pozíció (LP): AJ+,88+,KQ
Vakok (SB, BB): AJ+,88+,KQ

Visszamelésre AK, JJ+-al adhatunk meg. Ha van van legalább 2:1-hez bankesélyünk, megadhatunk 99+, AQ+-al is. Vaklopás (az ellenfélnek is legalább 13BB-je van):
CO: AT+,KQ,55+
BU: A8+,KQ, 22+
SB: A2+,22+,KT+
Ha postflop kerülünk mégis, mehet a CBET. Persze függ az ellenféltől (SS vagy BS), a floptól, és hogy az asztalnál van-e nagyon kevés zsetonnal rendelkező játékos, bubble-ben vagyunk-e..... ide már kellenek a póker alapjai, amiket én nem szeretnék leírni. {#}

 A stratégia – 13 BB alatt – push or fold stratégia

   Ez a legfontosabb része a játéknak. Ebben a szakaszban már nincs értelme emelnünk, mert egy visszaemelésre gyakrolatilag be kell tennünk a stackünket, sokkal hatásosabb az all-in. Ha nekünk több, mint 13 BB-nk van , de a többieknek 13 alatt, ugyanúgy érvényes a push or fold. Kétféleképpen nyerhetünk egy push-sal (all-in). Az egyik esetben mindenki dob és elnyerjük a vakokat (fold equity-nk van), a másik esetben valaki(k) megadják az allinünket amit szerencsésen megnyerünk. Általában minél több zsetonunk van, az ellenfelek annál kevesebb kombinációval adnak meg, így ilyenkor a nyereségünk nagy része a vakok elnyeréséből származik. Például ha 2000 zsetonunk van 100/200-as vakoknál és mögöttünk 8-ből 1-szer dobnának, akkor már az se számítana ha mindig kikapnánk mutatáskor mert várhatóan előtte 7-szer elnyerjük a vakokat ami összesen 2100 zseton, azaz több mint amivel beallineltünk. Tehát figyelni kell a többiek megadási szokásait (segit a Holdem manager HUDja, vagy a jegyzeteid), a pozíciót. Még a leghülyébbek sem akarnak kiesni buborékban, ITM előtt (In The Money). Hogy a push or fold táblázat egyszerübb legyen, pokerstove segítségével itt a laptartomány, amit majd használok a táblázatban.

10%: 55+,AT+,A8s+,KQs 15%: 33+,A7+,A4s+,KTs+
25%: 22+,A2+,KT+,K8s+,QTs+
35%: 22+,A2+,K5+,Q9+,K2s+,Q8s+,J9s+
50%: 22+,A2+,K2+,Q4+,J8+,Q2s+,J5s+,T9+,T7s+,98s
SC: suited connectors (54s+)


Push or fold táblázat:
             SB           BU             CO            MP          EP
11BB  25%         15%          10%        AJ+,88+  AQ+,TT+
8BB    35%+SC 25%          15%         10%       AJ+,88+
5BB    50%+SC 35%          25%         15%       10%
3BB    50%+SC 50%+SC  35%+SC 25%       15%

A megadás ebben a szakaszben legyen egy fokkal feszesebb, mint a pusholó stratégia.
Call stratégia 13BB vagy az alatti zsetonnal 
1., Ha egy 8BB-nél több zsetonos emelt vagy allinelt MP-ből vagy LP-ből, akkor menjünk allin AK,JJ+-szal - 2., Ha egy 8BB-nél több zsetonos emelt vagy allinelt első beszállóként SB-ből, akkor menjünk allin AQ,99+-szal
3., Ha egy 5BB körüli zsetonos allinelt (MP-ből vagy LP-ből) akkor menjünk alin AQ,99+-szal
4., Ha egy 5BB körüli zsetonos allinelt első beszállóként SB-ből akkor menjünk allin AJ+,88+-cal
5., Ha több emelés vagy all-in volt előttünk akkor csak QQ+-al érdemes pusholni.

S most el is jutottunk oda, hogy mi van akkor, ha limpeltek előttünk. Mikrotéten sok a HS (high stakes limper), ami mint már kiderült pocsék játék. Itt gyakran ellentmondásba kerülök az SNG Wizarddal. Gyakran any2-val kellene pusholnom a progi szerint, de mikrotéten erős lapokkal is limpelnek. Én ehelyett az alábbi tartományt használom, ami eddig bevált:
Középső pozíció (MP): AQ+,TT+
Hátsó pozíció (LP): AJ+,88+
Vakok (SB, BB): AJ+,88+
BB-ből ha csak a SB limpelt: AT+,55+

……….
Ez nagyon hosszú lett. Még a bubble szakaszról, ahol kicsit módosul a push or fold stratégia, és a heads upról is akartam írni, de erről már csak akkor, ha van rá igény. Na meg a jegyzeteim (inkább firkálmányaim) csak eddig használhatóak, addig össze is rakom a maradék gondolataimat. A tapsztaltabbak nyugodtan írjanak, ha el lennék tévedve.
Na meg, ha kell, le´rom az ICM-et is, hogy legyen teljes ez az egész.
Addig is jó SNG-ézést mindenkinek.
GL az asztaloknál!

Hozzászólások

  • g_kovacs2010. szeptember 30., csütörtök 13:56

    Köszi! Jó lett!

  • gemini6192010. szeptember 30., csütörtök 15:45

    "Legnagyobb hatással egy netes cikk volt rám, de már fogalmam sincs kitől származik.."
    Ez Mooncreator stratégiája. Viszont a politikát nem értem minek belekeverni egy ilyen cikkbe.

  • limisus2010. szeptember 30., csütörtök 15:48
    avatar

    Köszi !

    Jöhet a többi is.

  • straubbazsi2010. szeptember 30., csütörtök 17:20
    avatar

    Akkor nyugodtan írok.

    bevezető:
    Az ICM fontosságát sosem kár hangsúlyozni.

    BM:
    A 25-30 inkább eszement, mint laza :).

    Teremválasztás:
    A tudásbeli különbség mindig érvényesül - a játék "oroszrulett" szakaszában is. Például turbot is lehet profitábilisan játszani. Ettől függetlenül igazad van, az FT struktúra rendkívül baráti.

    Első három vakszint:
    Nem tartom jónak a 4bb emelést.
    Indulólapok nekem túl "nitisek", még ekkora téten is. Például AQs eldobni utg1, mikor mindenféle ásszal meg fognak adni.

    Spekulatív lapokra azt mondani, hogy "jobb megoldás a dobás" azért elég túlzó :). Ennél sokkal több jó helyzet adódik. Az persze tény, hogy a pp-ék megjátszása olcsóbb, mint az egyebeké.

    13-25bb:
    A nyitó - érték - emelés tovább lazul a kevesebb játékos miatt.
    Kihagytad a talán legfontosabbat, hogy resteal sztekkünk van. 13-16bb például már nagyon nem szeretünk vakokat lopni, viszont laza lopóra nyereségesen tolhatjuk vissza.

    13bb:
    Nekem magas a 13bbés határ, de akkor az legyen habitus kérdése :). A stove-os range-ek nem jók ide. A push és call táblák ránézésre sem tetszenek, de nem bogarászom őket, mert ez ICM.


    gemini619 +1

    A törekvésért és a részletes munkáért respekt!

  • straubbazsi2010. szeptember 30., csütörtök 17:23
    avatar

    Ja igen, későbbi szakaszokhoz:
    az emelés méretét csökkentsük nyugodtan 2,5bbre (mondjuk én még kevesebbet hívok :)).

  • Prof.B.2010. szeptember 30., csütörtök 19:44
    avatar

    Basszus, texyleg. Rakerestem a neten, es tenyleg mooncreator cikkeinek az olvasasa utan firkaltam tele ezt a lapot. Az egesz idopazarlas volt. Viszont, ha valaki keres egy mukodo taktikat egyasztalos SNG-ekre, keressen ra a neten ezekre a cikkekre. Tenyleg mukodik, s ott jobban ki is van fejtve. Igy a bubble, heads up, sot az ICM is elolvashato ott.
    @straubbazsi: Igazad van, a kozepso szakasznal kihagytam az emeles merteket. En 2.2 - 2.7 BB kozott valtogatom itt az emeles merteket. Szoval szerinted az elso harom vakszinten hosszu tavon megeri megadni egy emelest szettvadaszat celjabol? En az openlimp ellen vagyok, de ha mar valaki limpelt elottem, en sem dobok egy kisebb part termeszetesen. :)
    Egyebkent a kozepso szakaszra mar szerintem lehet latni ki nincs kepben, ki a jobb, es igazabol ezek a push or fold tablazatokat nyugodtan felul lehet biralni. Ezeket mooncreator allitotta ossze, o tuti jobb jatekos nalam vagy egy kezdonel.
    Viszont kivancsi lennek mit mondasz a hs limpelokre. Mondjuk 12 BB-ed van, egy fogalmatlan gyerek limpel mondjuk 10 BB-bol, a nagyvak feszes, legyen 18BB-je, s te mit csinalsz kisBB-bol? Mivel pusholsz? Az SNG WIzard nekem gyakran hasonlo szitukra anytwo-t javasol.

  • straubbazsi2010. szeptember 30., csütörtök 20:32
    avatar

    Prof.:

    Én ahhoz tartom magam (ha ez 10-20 dolláron még talán felesleges is), hogy soha-sehonnan-semmikor-semmivel nem openlimpelek.

    "Húzókkal nem érdemes játszani, max hátsó pozícióban, ha többen limpeltek, mi is megadhatunk egy nagy vakot Axs illetve JTs+ típusú lapokkal. A dobás egyébként jobb megoldás."

    Itt overlimpről volt szó, erre írtam, h túlzó a kijelentés. Emelést én is ritkán adok meg - inkább közepes párokkal, amiknek magukban is van értékük (főleg ha az ellenfél range-e belőhető, és így használhatjuk a pozíciónkat).

    A p/f táblázattal az a bajom, hogy eléggé messze esik az általában előforduló helyzetek Nash-egyensúlyától is (amin aztán igazítunk a tapasztalatok alapján).

    Limpelők után:
    Tehát, beállítod wizardban a limpelő és a megadó range-ét, majd ezután ő azt mondja, h any2? Akkor bizony any2 :).

    De hogy valami komolyabb választ is adjak. Arra az esetre, ha nem lennének notejaink, én kiíratom statban a limpfold értéket, ami jó kiindulópont lehet ilyen helyzetekben (és mindig! felírom, ha valaki 15 vagy kevesebb bb limpfoldol).

    Van, amikor egyértelműen döglött pénznek tekintem a limpelő 1 vakját, ilyenkor bőven tolom a f.in skálámmal.

    Megnéztem a bejegyzés végén a range-eid.. hát ez durván nit az én szememben :).
    A legszembetűnőbb az SB limpelt. Általában az SB limp gyengeség lesz - nagyjából az igaz, hogy amivel rátolnád SBből, azzal rátolhatod a limpelése után is. Tehát ez az AT+ nálam inkább any2 :).

    Ez a hátsó pozíció AJ+ is nagyon durva. Nálam inkább 78s az alja kb.

  • Jonas 772010. szeptember 30., csütörtök 20:53
    avatar

    "azaz hogyan kurjunk el több órát egy cikk megírásával fölöslegesen....." - WTF?

    Szerintem nagyon sokan örülnek ennek a bejegyzésnek, csak lapítanak mint sz@r a gazban. De még ha egyetlen ember se olvasná el, akkor is volt értelme - tisztába tetted saját magad számára is és ha netán eltévelyednél lesz mihez visszatalálni.

    Köszönet a kussolók nevében is :)

  • straubbazsi2010. szeptember 30., csütörtök 20:59
    avatar

    Jonas +1 :)

  • Prof.B.2010. szeptember 30., csütörtök 21:01
    avatar

    Lehet, hogy ez egy nagy leak a jatekomban. Kielezem az erzekeimet legkozelebb ezekre a helyetekre. Az biztos, hogy ha az adott lapokkal pusholtam olyan 60%-ban biztos, hogy dobtak. De vannak olyanok, akik ha mar betettek penzt, nem hagyjak veszni, es megadnak. S ugye ilyenkor nem jo, ha nalam 84o van... :) SNG Wizard szerint pedig ez benne van az anytwo-ban. Soval a progi szerint itt akkora a fold equitynk, hogy megeri barmivel hosszutavon pusholni. Viszont a legtobb irodalom, illetve strategia ez ellen van.....
    Magasabb szinten egy ilyen HS limpet tuti csapdanak gondolnam. Mostantol nem leszek rest jegyzeteket irni. :)

  • Prof.B.2010. szeptember 30., csütörtök 21:09
    avatar

    Koszi Jonas, jol esett. De azert irtam ezt be a kommentbe, mert ugy ereztem van egy tok jol mukodo taktikam egy A4-es papiron ossze-vissza fikalva, amit megoszhatok masokkal. De kozben gyakorlatilag orakat toltottem azzal, hogy egy mooncreator nevu jatekos strategiajat raktam rendben a fejemben, és vetettem papírra. Közben anno csak be kellett volna raknom a kedvencek közé a böngészőben, ahelyett, hogy egy papírra firkálok (régi beidegződés), és spórolok magamnak egy csomó időt. :) De az igaz, hogy mostantól nincs szükségem a papírra.

  • straubbazsi2010. szeptember 30., csütörtök 21:14
    avatar

    Prof:

    "oval a progi szerint itt akkora a fold equitynk, hogy megeri barmivel hosszutavon pusholni. "

    Valamit elrontasz :). Ezek a helyzetek úgy néznek ki wizardban, hogy a limpelő ellenfélnél két range lesz. Az egyik az open, ahol beállíthatod, hogy szted mennyi lappal limpel abban a szituban. A másik a call, amivel pedig azt, hogy a pushodat azok közül mivel fogja megadni. Ennyi.. így pontos lesz az FE-d, a push range-ed és az EVéd is. ;)

  • Pablopro192010. szeptember 30., csütörtök 23:51
    avatar

    de jó

  • mooncreator2010. október 02., szombat 11:43

    Örülök, hogy hatással volt rád a mikrótétes stratégiám és jó eredményeket értél el vele. Látom azért átformáltad a saját szájízedre de ez természetes. Sok sikert a továbbiakban!

  • Prof.B.2010. október 02., szombat 13:45
    avatar

    Kösönöm, köszönöm. Tényleg jó, és működik még 2010 második felében is. :)

  • Erwin2010. október 03., vasárnap 20:00

    Hát szerintem nagyon feszesek ezek a rangek, ha csak ilyeneket játszana meg az ember elfogyna, nehogy már ne emeljünk az első vakszinteken elölről se AQ meg AJs-el, meg egy 99 is iszonyú erős lap szinte bármikor.

    Push-fold is iszonyú feszes szerintem 11bb CO:10%?
    az kevés meg button 15%, buttonról minden A, minden pár, szinte minden broadway lapok, ki lehet számolni pokerstoveval nem lesz náluk elégszer jobb lap plusz blokkereffektus, meg sok olyan ember van akire tizen pár vaknál mindent kb. rá lehet tolni SB-ről.

  • tigrishal2012. április 20., péntek 09:38

    Hello én most kezdek komolyabban foglalkozni a pókerrel(SnG)Mooncreator-tól hol lehet olvasni sng stratégiát???

  • Dinokaposvar2012. szeptember 28., péntek 14:43
    avatar

    tigrishal: google: mooncreator, és egyből meglesz ;)

  • davidgeszt2013. január 22., kedd 02:13
    avatar

    Adom az előttem szólókat , túl nit vagy a korai szakaszban :)

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!