Gozo 4. rész

2015. május 08., péntek 13:55
Tas-Salvatur, Xaghra, játékmúzeum, homokos tengerpartok
Sziasztok!

3.nap:
El is érkezett rövid kirándulásunk utolsó napja. A szálláson összepakoltunk, megreggeliztünk, majd kijelentkeztünk. A tulaj rendes volt, érdeklődött, hogy minden rendben volt-e, és mondván, hogy fontos számukra, hogy elégedettek legyünk, apró ajándékként kapott mindenki egy-egy kulcstartót.

Néhány gondolat Gozoról többnyire Máltával szembeállítva:
- Sokkal falusiasabb, nyugodtabb a környezet. Kevesebb a szemét, kisebb a forgalom, ami főként akkor jó ha olyan helyeken túrázunk ahol járda-gyalogút sincs.
- Búvárparadicsom, azonkívül a sziklamászás kedvelőinek is első számú hely. Szinte akárhol jártunk, mindenfelé búvárkodtak, sziklamászókat is megcsodálhattunk. Emellett persze remek hely túrázásra is, hiszen szép helyek vannak a természetben, de egyrészt buszok ritkán járnak és nem is minden látványossághoz jutnak el, másrészt nem is olyan borzasztóan nagy a sziget, igaz, nem is mindig könnyű a terep.
- A buszok sokkal pontosabban járnak, hatalmas pluszpont, elvégre ritkán mennek.
- Vezetni ugyanakkor itt sem tudnak, a buszsofőröknél nem ismerik a váltó jelentőségét, sokszor araszolva mentünk fel a dombokon.
- Vendégszeretők, nagyon tetszettek az apróságok, mint a vacsora utáni ajándékcukrok, vagy a kulcstartó a szobához.

Az első célpontunk a Tas-Salvatur volt, ami egy kis dombtúra egy Jézus szoborhoz. Marsalforntól indultunk gyalogosan, és ide is kellett visszaérkezünk, lehetőleg még a következő busz érkezése előtt.

Távolban a cél:

Kihívás teljesítve :)

Nem is volt egyébként olyan egyszerű, amíg az elején van egy rendes kis út, az a végén csak egy pici csapás, a legvége pedig tiszta sziklamászás. Viszont sokkal hamarabb megjártuk, mint amennyi időt szántunk rá.

A kilátás: először ahonnan indultunk

Buszra szálltunk, Xaghraban szálltunk le, az első megtekintenivaló a játékmúzeum volt.

Videó az egyik nagyon régi játékról, mely még mindig működik. (úgy ahogy :) )

Xaghra templom:

Ta'Kola Windmill:

Bementünk volna, de 9€ volt a belépő, ami sok egy múzeumért. Hasonlóan jártunk a következő helyen is, 9€ sok azért, hogy templomromokat nézegessünk. :)

Busszal tovább Ramla Bayhez, ahol a Calypso Cave felé vettük az irányt. Kicsit hosszabb és meredekebb lett az út a tervezettnél, mert a rövid úton akadályba ütköztünk egy nem megkötött házőrző kutya személyében, és nem próbáltuk meg, hogy elenged-e minket maga mellett.

Mint kiderült, a barlang már jóideje nem látogatható, ha jól láttam be is omlott kissé. Egy kilátó van mindössze helyette, mely a tengerpartra néz:

Ramla Bay:

Szerintem gyönyörű tengerpart, ha lehetőségem lesz rá, még biztos visszatérek ide.

Újabb buszozás, a cél San Blas Bay volt. Sokat kellett gyalogolni, mert nem számoltam azzal, hogy a busz a tervezett útvonalunkon csak 2 óránként jár. :)

San Blas Bay:

Nadur:
Nagyon sokat gyalogolva a városban, már elég kimerültek voltunk. Sehol se találtunk egy nyitva tartó éttermet, de még egy egyszerű bolthoz is rengeteget kellett menni. Meg szerettük volna nézni még a tengerészeti múzeumot is...de már bezárt mire odaértünk. :)

Kilátás a pihenőhelyünkről:

Az utolsó buszmegállóban várakozva egy kedves nénitől kaptunk egy fura helyi gyümölcsöt, abból ettünk 1-2 szemet a busz érkezéséig. A kikötőben végre megvacsoráztunk, de a magukat a sziget legjobb 10 éttermébe soroló helytől nem voltunk elragadtatva, hangulatos volt, de ettől még a kiszolgálás illetve az ételek nem lesznek jobbak.

Ezzel lezárom a szigeti beszámolót. Legközelebb egy másik helyről teszek jelentést, amint lesz időm és energiám megírni a következő bejegyzést. :) Ez a legutóbbi bejegyzés kicsit suta lett a kevesebb látnivaló/kép okán, de azért remélem tetszett. ;)

Hozzászólások

• iKeksz2015. május 09., szombat 15:31
    avatar

A régi játék nagyon patent :)

• rockett2015. május 09., szombat 16:48

Annak ellenére milyen idős, egész jól működött. :) Volt pár nagyon fura ill. ronda játék is, érdekes lehetett gyerekként játszani ezekkel sok-sok évvel ezelőtt. :D

• DaDirk2015. május 10., vasárnap 06:43
    avatar

Azt hiszem eléggé bejártuk a szigetet, a bejegyzésednek köszönhetően. :)

Mi a helyzet az MPS side eventekkel és CG-vel? Mik futnak arrafelé?

• csiga197942015. május 10., vasárnap 08:52

Régóta készülünk Máltára a feleségemmel! Nem tántorítottál el eddig:) De sajnos(vagyis nem) amíg picik a gyerekek,addig nem ez az ideális cél a sok látnivaló miatt a kisgyermekes családoknak!

• rockett2015. május 10., vasárnap 09:11
    avatar

Dadirk: Rápillantottam ugyan a versenynaptárra, de a versenyek nagy része egyből ugrott is meccs/edzés vagy a délutáni angoltanfolyam miatt amit most kezdtem el. De a következő héten lehet benézek valamire. :)

csiga19794: Ha már kicsit nagyobbak lesznek (mondjuk 6+) akkor van pár jó program nekik is, mint az állatkert, az 5D-s mozi vagy ahova most tervezünk menni a Mediterraneo park, ahol többféle állatshow van, lehet úszni a delfinekkel stb. :) Vagy csak lehet lazulni egész nap a strandon. :D

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!