Session és bankroll-management

2008. július 28., hétfő 05:37
Néhány szó a ma éjszakai sessionről és a bankroll-managementemről...

Elég döcögősen indult a játék, volt két-három megkérdőjelezhető megadásom kisebb river betekre, aztán bemákoltam egy 3-outot és az mentett nullába, lol:

http://www.pokerhand.org/?2956242

Nos, meredeknek tűnhet ez a megadás második párra draw nélkül, de ez tipikusan az a board, amin nálam jobb lappal nem nagyon check-raise-elhetne, ha ez egy jó játékos lenne. Előtte nem tűnt rossznak, de én nem értem ezt a kétutcás check-raise-t. Simán FD-ra tettem, attól kicsit féltem, hogy Q az egyik lap.

Kicsit részletesebben:

- oop call, mondjuk 22-88(-99), kapcsolódó lapok, egyszínű lapok 1-2 közzel.
- FD-heavy flop checkraise, mérete miatt FD, de félősebbeknél lehet set is, két pár. Két pár az induló range miatt azt hiszem kizárható, top párt verjük, vagy split. Call, mert ugyan van FE, de erre még rohadt nagy overbet lenne, TPTK-val nem sok értelme van, ha adja jó esetben coinflip.
- Turn nem jön le a FD, checkel. Hát itt szerintem kiesik minden set, kétpár, elvileg egyetlen jobb nálam a Qdxd, ezért a checkraise allin adó. Ezzel a top 2-vel ilyet csinálni azért sem jó szerintem, mert minden drawnak ad egy free cardot, mert nyilván nem fogok másodszor drawwal belenyitni, ha flopon checkraise-elt. Ha flopon check-callol, akkor mindjárt más a helyzet... Itt FD-CRAI legitim lenne szerintem, ha nem ellenem csinálja, mert én átlátok a szitán, itt már használhatja a FE-t. Ez egy elég szar line, amit csinált, de végülis jókor tette be a pénzt, mondhatnánk wp-nek is, de nem hinném, hogy direkt volt. Mindegy, lemákoltam.

Második közvetített parti viszonylag standard, de van utóélete:

http://www.pokerhand.org/?2956219

A shortstack miatt nem izoláltam, majd flopon checkraise, mert:

- klonkson elég aktívan rámozdult a limpelt potokra és a másik kettő elég nagy CS volt előtte is, tehát nyilván megadó is lesz ha bele fog nyitni. Így, hogy sztocsy a maga 2-es preflop raise-ével a partiban maradt pozícióból, külön öröm egy ilyen kevésbé sérülékeny helyzetben. Ha 2-es a preflop raise-e, lehet nála AQ, AT, esetleg TT is. Azért ekkora emelést választottam 13-4 helyett, mert úgy számoltam így tudom betenni valamelyikük stackjét, sztocsynál meg elvileg egész jó lapok is lehetnek. Onnantól blank turn-re és riverre standard a lejátszás, nem is részletezem.

Ezután sztocsy 6 szavas megjegyzésében 3 káromkodás volt, majd kilépett. 10 perc múlva egy nl10-es asztalon láttam, gondoltam beülök kicsit én is játszani, de végül nem szabadult fel egy hely sem Talán elfogyott a bankrollja?

Bankroll-management

Fontos dolog, ezt már sokan elmondták, nem is hangsúlyozom ki, inkább csak azt, hogy milyen szisztéma szerint tervezem a limit megválasztását a shorthanded asztalokhoz. Hátha valaki nem tudja eldönteni mi legyen és segít neki a lépkedésben:

- Nyilván nem ugyanazt jelenti 20 beülő nl25-re és nl100-ra. Ennek pszichológiai vonatkozásai is vannak, valakit jobban megvisel 100€ elvesztése, magasabb limiten könnyebben tiltre megy, stb. Meg a játék tempója is mást követel meg, mint a lagymatagabb 25-ön. Tehát, én így csinálom (így tervezem):

Pl. 400€ befizetés, játék nl10-en, majd:
nl25-re lépés: 20 beülő (500€), bukás esetén visszalépés 400-nál nl10
nl50: 25 BI (1250€) 800-1000-nél nl25
nl100: 30BI (3000€) 2200-2400-nál nl50
nl200: 35BI (7000€) 5800-6000 körül nl100-ra
és így tovább...

Szerintem egy átlagos játékos ha ezt követi, szinte kizárt, hogy elveszítse a bankrollját és nyugodtan, tilt nélkül tud játszani hosszabb távon. Persze valakinek 50-60 beül nyújt biztonságot, de én azt inkább időpazarlásnak tartom, rugalmasabbnak kell lenni.

A session-t egyébként olyan másfél-két beülő pluszban sikerült zárni.

- Romsy

Hozzászólások

  • wilddrew2008. július 28., hétfő 10:45
    avatar

    Mije volt sztocsynak? :) Egyébként jó olvasgatni az írásaidat - mintha nem is másoknak, hanem magadnak írnád, tudat-kondicionálásként :)

  • Overcome852008. július 28., hétfő 11:33
    avatar

    Egyetértek Uborkával!
    Szerintem SH játéknál több beülőre van szükség páne magasabb limiteken bár szerintem az alacsonyabbon is!
    Mivel itt nem elég sett mine-ra ill magas párokra játszani hanem aktívnak kell lenni ezért több post flop szituácó adódik amiben bizony hiába fogsz jól játszani többször fognak lemákolni mert több az akcióra vágyó gambler!
    Én alacsonyabb limiteken NL50-i legalább 30BI-t javasolnék!Magasabb limitre pedig mégtöbbet!
    GL

  • ervino2008. július 28., hétfő 12:57
    avatar

    Mijaza FD, FE?

  • Zehy2008. július 28., hétfő 14:46
    avatar

    flushdraw és fold equity

  • krgabez2008. július 28., hétfő 15:25
    avatar

    Igaz h több beülő kell a magasabb limiteken,de valahol el kell kezdeni és azért a Romsy álltal leírt szisztéma elég jó erre,amúgy vannak sokkal durvább br. managmentek is és ők is elég szépen haladnak persze az meg széria függő.

  • Romsy2008. július 28., hétfő 17:48
    avatar

    Sajnálom, hogy nem tudok megfelelni egy uborkának :(

    Wilddrew: nem tudom mi volt nála, az nem szerepelt az "elköszönésében".

    Overcome: nyilván be kell tartani a visszalépési stratégiát is és ott rögtön megvan a 40 beülő az előző szintre. Szerintem csak időpazarlás 80 beülővel játszani egy szinten, hogy aztán fellépj a következőre. Aki már ismeri ezeket a limiteket és (joggal) bízik a (valós, nem csak képzelt)tudásában, annak bőven jó így csinálnia. Ez a táblázat nem kezdőknek szól, de ezt fentebb is leírtam.

  • Overcome852008. július 28., hétfő 21:27
    avatar

    Én ezzel nem feltétlenül értek egyet!
    Mindenkinek szíve joga eldönteni mikor lép följebb!Én nem is a képességekről beszélek!Csak aki komolyan gondol a pókerre annak fontolóra kell vennie h mit vállal be!
    Szerintem bármennyire jó játékos valaki vagy "ismer" egy adott limitet simán belefuthat egy -10BI-es bukóba is!Ha 20BI-vel játszol az nagyon sok és pszichológiailag/hosszú szó:)/ sem könnyű!Ha tegyük fel 40-50BI-ből bukod azt még talán könnyebben kezeled!
    Abban igazad van ,h m kell 80BI ,bár NL1000-en már egyáltalán nem hülyeség/látsd Spiri Blog-ja:(/ de a biztonságos 40-50BI szerintem elkell kb NL400-ig!Utána mégtöbb!
    De ne érts félre nem kötekedni akarok csak más a véleményem és egyébként tiszta szívből kívánok nagyon sok sikert a tervhez!:)
    Még visszanézek!

  • BaLa2008. július 28., hétfő 21:35
    avatar

    Szerintem teljesen jó ez a br management. A lényeg, hogy tudj visszalépni, ha szükséges...

  • Romsy2008. július 28., hétfő 21:46
    avatar

    Úgy látszik nem látszanak a táblázat jobb oldalai. Ki van találva, hogy mikor kell visszalépni...
    80BI = ha 40-nél lépsz följebb, akkor az előzőn 80-al is játszottál...

  • Romsy2008. július 28., hétfő 21:47
    avatar

    Ezt Overcome-nak írtam.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!