plo50 bukás

2009. augusztus 05., szerda 20:38
Need some help!
Sziasztok!

Tegnap beültem lejátszani egy sessiont plo50-en (újra), és 2 óra alatt elment 10bi, amit kicsit többnek érzek a reálisnál:) Lehetne sírós post is, de nem az lesz, fáradságos munkával kigyűjtöttem az összes preflop, flop és turn allinemet, amit most megosztok veletek:) Mindenféle kommentnek örülök, a cél annak kiderítése, hogy eleve rosszul állok az 50-es játéksosokhoz, vagy valami őrülten szerencsétlen sorozatot fogtam ki.

Az EV-számolás az allin-ek után történt, azaz csak egy iránymutató a hosszútávra (viszont igy legalább pontos).


1.







D-ből büntetem a limpelést, a flop nem igazán jó, c/r-re egyértelműen dobnom kellett volna, de nagyon blöffölhetőnek éreztem a board-ot, és set-eket leszámítva legalább 30-35%-om minden ellen van, sokmindent dobathatok is talán (kétpárokat). Set-nek meg kicsi esélyét láttam ezen a board-on...

pot: 121$      EV: 24,34$     won: 0$

2.







Standard lejátszás, szerintem dobhatatlan.

pot: 100.25$     EV: 26.31$   won: 0$

3:







Preflop igenlaza megadás, ami tőlen nem szokatlan, postflop szerintem standard, flip nem jött össze.

pot: 102.5$         EV: 58.42$    won: 0$

4:







Szerintem standard D-ből.

pot: 107$       EV: 69.8$    won: 0$

5:







Teljesen standard lejátszás, nem is kivánhattam volna jobbat.

pot: 119.5$     EV: 77.13$   won: 0$

6:







Standard.

pot: 39.1$      EV: 29.11$     won: 39.1$

7:







Standard, sokat nem kellett küzdenem:)

pot: 50.05$      EV: 50.05$    won: 50.05$

8:







D-ből laza megadás, flop jó, CO-nál kicsi az esélye a sornak/set-nek, alapvetően dobatni akartam az emeléssel (sort reprezentálva)...

pot: 121.9$       EV: 45.71$   won: 0$

9:







Ez talán dobható flopon, bár az AA teljesen biztos nála, a kérdés, hogy floppolt-e mellé valamit, én ilyenkor inkább betolom (és itt esélyesebb is voltam).

pot: 131.7$    EV: 74.54$   won: 0$

10:







SS ellen ez flopon vállalható ilyen húzólappal.

pot: 38.45$     EV: 16.54$    won: 0$

11:





Kedvenc helyzetem, set+fd OESD ellen:)

pot: 104.9$   EV: 84.44$    won: 0$

12:





Itt nem vagyok biztos a flop-játékomban, de elég veszélytelen volt a board, inkább K+színhúzót tudnék elképzelni nála, mint set-et vagy kétpárt...

pot: 103$    EV: 11.43$   won: 0$

13:





Passziv ellenfelekre néha ráemelek ezzel a lappal pf OOP, flop és turn játék sztem standard.

pot: 107.9$     EV: 89.01$    won: 0$

14:





SS ellen bevállaltam, mr-re nem dobok ilyenkor.

pot: 24.85$    EV: 7.9$   won: 0$

15:





Preflop az SS miatt 3betelek, 4betre dobtam volna (nyilván a deepstack 4betjére, az SS-ére nem), így tisztább volt a kép.

pot: 32.7$      EV: 27.27$   won: 32.7$

16:





Flopon gyengeséget éreztem az SS-től, ezért c/r-t játszottam (dobatni akartam). A turn "jó" lap volt, így nem dobhattam (blank esetén c/f a turn), folytattam a blöfföt, ami ígymár semi-blöff lett  (sőt, előnyben voltam, annyira gyenge volt):)

pot: 58.95$     EV: 33.89     won: 0$

17:





Akár dobhattam volna flopon, de AA ellen nem feltétlen állok rosszul (~40%).

pot: 100.75$     EV: 43.12$   won: 100.75$

18:






Standard.

pot: 51,25$     EV: 24.81$  won: 51.25$

19:





Preflop eléglaza megadás, flopon sort reprezentálva dobatni akarok (nálam vannak az 5-ösök), de fd-m van tartalékban.

pot: 33.25$     EV: 11.8$     won: 33.25$

20:





Preflop SS 3betel, ezt dobni kellene? És flopon?

pot: 48.5$    EV: 7.27$      won: 0$

21:





Preflop akár 4bet is mehetett volna, de sztem ez IP igy jobb volt, flop standard.

pot: 73.3$     EV: 38.48$     won: 0$

22:





Ez egy durva lejátszás, flopon a top2+fd+gutshot nagyonerős, és a két set ellenére is több, mint 50%-om volt behúzni a main potot (és persze a side potot is).

main pot: 150.5$       EV: 77.28$     won: 150.5$
sidepot:   48.6$          EV: 25.17$     won: 48.6$

Összességében:

sumEV   = 879.28$
sumWin = 506.65$

azaz majdnem 400$-ral vagyok az EV alatt, ami downswing-re utal, de az EV-m is 0 alatt van, szóval valami nincs rendben:)

Köszi, hogy végignéztétek:D

Sai

Hozzászólások

  • Abdul87HU2009. augusztus 05., szerda 21:28
    avatar

    Érdemben sajnos nem tudok hozzászólni, de köszönöm a postot, én tanultam belőle. :) Mivel még csak most ismerkedek az PLO-val, ezért számomra igen hasznos volt. De kíváncsi leszek a kommentekre is, h mások mit játszottak volna. Számomra igen lazán játszod meg a handeket, de ezen a szinten biztos ez a nyereséges. Vagy alacsonyabb limitre is javasolni tudod ezt a fajta "laza megadást Dből"? :)

  • mata2009. augusztus 05., szerda 22:17

    Hú, ez is egy nagyon jó post volt, bár sajnálom, hogy nem ugy alakult a sessionöd, sztem nagy hibák nem voltak, bár én még csak kezdő vagyok!
    Arra lennék kiváncsi, hogy lehet e élő omaha játékot találni pesten, maximum 50/100ig?
    Tud vki ilyen helyről?

  • charg252009. augusztus 05., szerda 22:27

    Hali!

    Átnéztem a handjeid. Van ebbe minden sztem. :)
    Szal nekem úgy tünik downswinged is van ami szerintem várható volt már. +Volt azért pár hibás megjátszás is (szerintem).
    pl:
    1. fold
    8. flop call, turn laptól függően push vagy fold
    9. szintén
    10. túl sok lap van ami verhet, nem tolnám be a flopon.
    12. IP vagy. Én megnéztem volna mit csinál turnon
    16. OOP nem erölködnék a bluffokkel. Turnon így már nem volt más megoldás.
    20. flop fold.

    Szóval szerintem túl sok coin flipet játszottál, sokszor kerested is ezeket a helyzeteket és mivel running bad is voltál ezért sokat bebuktál ezek közül.

  • charg252009. augusztus 05., szerda 22:33

    Ezt elnéztem:

    12. flop fold

  • SoSick2009. augusztus 05., szerda 23:01
    avatar

    A tegnapi grafodból már lehetett sejteni h jönni fog egy ilyen session, sajnos pont szintlépésnél.
    A Te játékodba meg amúgy is simán benne van 10bi swing bár sztem lesz több is (reméljük jó irányba)

    1. ahogy írtad ez c/r -re fold
    3. BB ról ez nekem elég laza call volt
    12. K+flushdraw ellen is esélytelen vagy, én itt csak 14-15 ig betelnék és ha arra rátolja még lehet dobni, lehet h ezzel oddsot adunk fd-nek de az sztem mindenhogyan megadja....
    15. itt miért 0$ a won? ezt Te nyerted
    17. nekem elég meredek ez a flop call
    20. 3betelő ss ellen ez fold v. push (inkább fold)semmi értelme csak megadni, floppon olyan kevés stack-je marad amit bármivel meg kell adnod

  • Sai2009. augusztus 05., szerda 23:08
    avatar

    Abdul: 25-ön a legtöbbet azzal lehet keresni, hogy D-ből lazán megadsz, majd postflop minden yó helyzetben dobatni próbálsz:) 10-en meg azért érdemes lazán játszani hátulról, mert ha floppolsz vmi erőset akkor kifizetik :)

    mata: életemben nem játszottam élőben:D

    charg: elég sok hand, amit irsz SS vagy félstack ellen megy, az ilyenek ellen a fő taktikám az, hogy mindennel tolom, hátha nyerek és elmennek:D Ha meg vesztek az se baj, mert vagy elmegy (ami yo), vagy marad, és nem tudja mitkell fullstack-kel játszani, igy visszanyerem.

  • naggeri2009. augusztus 05., szerda 23:21
    avatar

    1. parti, nálam standard, bár nem biztos hogy ezzel 3beteltem volna pf, de ha így alakult akkor én sem dobtam volna. Igazából az SPR flopon 10 körül volt, ami éppen határeset, megitélés kérdése. Tényleg csak setek ellen vagy hátul
    2. Szerintem turn check call. Nem húzhatott másra ezen a boardon, mint a sorra. Más lenne ha flop kétszinű lett volna, akkor valszeg nem isszük el a sort, ezért betoljuk, de így szerintem dobható.
    3. Pre dobás. Ha 6ossal top seted is lesz flopon, mindig lehet lennt sor.  Szóval minimum 7esekkel szállj be, maximum poziból. Nálam bet/fold flop. Igaz hogy standard flip, de ez a „legjobb esetben flip” szituáció, nem úgy mint pl az első partiban, ahol volt az a laptartomány amit versz.
    4. Standard, bár multiway lehet azért dobni. Az természetesen más ha HU maradtok a 3bet után, de 3 főnél már kifejezetten gyenge kezed van. Ahogy alakult, elől voltál, tuti hogy nagyon sok ilyen partid lesz még.
    5. Nagyon erős kezed volt flopon, tényleg a legrosszabb kezet mutatta, ami ellen nem voltál favorit. Ez tényleg cooler. De pf ez is elég tré hand multiway, ha az Aod is suited akkor más persze.
    6. standard.
    7. standard
    8. Nálam ez inkább megadás preflop poziból mint a többi handed. 
    Jó lehet a blöff, de én suited boardon nem mindig erőltetem, a call az meg valami borzalmas, már bocs. Ebben már lehetett egy kis tilt is….
    9. standard lsd4. látod tényleg sok ilyen partid lesz. 
    10.. Ezzel a lappal olcsón kell flopot nézni, de poziból lehet vele emelni. Viszont flopon nálam float az fd miatt(mivel nálunk nincs), az A viszont neked pont egy nagyon jó kártya lett volna turnon, amire fel kellett volna adnia a potot.
    11. standard, elég nagy favorit voltál.
    12. standard, nem túl jó a flop, de vállalni kell.
    13. standard, ez már lol kategória.
    14. vállalható.
    15. ezzel sose 3bet oop. Ez elég nagy leak lehet a későbbiekben. OOP nagyon erős handekkel 3betelj csak, inkább calloz, de azt is feszesen.
    16. burning money. Nem tudom ez miért kellett. Csak blöffcatchered van, semmi több.
    Pf dobás, gyenge hand OOP, sokszor kell cf-nod.
    17. Ha sokat 3betelsz, nem kell pottal IP. Attól függ mit akarsz elérni. De 100BB vagy több ellen, ha csak izolálni akarsz akkor simán jó a kisebb bet, amivel nem kell mindig 3bet után ilyen szitukba kerülnöd.
    18. standard
    19 Pf valóban elég laza, de ss ellen félblöffölni itt…0FE-vel, nem sok értelme van.
    20. Határeset pf, de flopon mindenképp dobó.
    21. Jó volt ez így szvsz, most végre elég jó lapod is volt, de 4betnek nincs értelme.
    22. nh, wp.

    Igazából két vonal van amiben lehet gondolkodni Omahában. Vagy 3betelsz sokat kialakítod az alacsony SPR szituációkat, és betolod, vagy callolsz poziból, és postflop játszol. Úgy vettem észre hogy te az elsőt preferálod, (tényleg csak a jószándék vezérel- szerintem ráadásul nem is jól játszod, egyszerűen túl lazán) ami nem biztos hogy baj, de én pont a másik vonalat tanácsolom.
    Ami hátrány ebben a stílusban:
    - borzasztó nagy szórással jár, mivel pf a kezek között nincs akkora különbség mint holdemben---ezért nem is lesznek akkora edge-ek sem. Nem tudod akkora hibára kényszeríteni az ellent. Elveszik a pozíciós előnyöd, egyszerűen olyanoknak tanácsolnám, akik nem bíznak a postflop tudásukban. Nem azt mondom hogy ne 3betelj, hanem inkább value-ból, tényleg jó lapokkal, ne akarj 1000 coinflipet lejátszani egy nap alatt, amikor kialakíthatsz postflop jóval nagyobb edgeket is.
    Remélem tudtam valamennyit segíteni.

  • Sai2009. augusztus 05., szerda 23:23
    avatar

    SoSick: 15-ös javitva:)

    3: azt én se értem miért csináltam, nem időrendben van, lehethogy épp valamilyik másik parti után volt:)

    17: nagyobb pár ellen adni kell potoccc miatt, nagyobb pár+fd már bajos, de a range ellen sztem megvan 35%-om is

    20: A lapom nem elég erős 4bethez SS ellen, viszont ha sikerül a "passziv" D-ben ülő játékost is benntartani, akkor már plusszos lehetek (33% kell) Nemtom ez helyes gondolatmenet-e, mert ő van IP...

    12: Itt nem check-elhetek, mert AA-nak szinte optimális a flop (kicsi-kicsi-nagy), mivel nem lehet kész sora, sorhúzó is nagyonritkán, 2-es 3-as set szinte soha, K-set is ritka, K2, K3 kétpár szintén nem jellemző, 23 meg pláne. Viszont ha ingyenlapot adok, akkor bármi megverhet. Itt sztem legalább 80%-ban dobnak cbetre, és ha visszaemelnek is csak húzójuk van legtöbbször.

  • Sai2009. augusztus 05., szerda 23:38
    avatar

    Naggeri: elég sokat segitettél!

    Leginkább az elég sok "standard"-od megnyugtató, a többiben is gondolom igazad van.

    A 2-esnél igaz, hogy nem húzhat másra, mint sorra, de azt inkább KQJ-vel képzelem, nem 234-gyel, játék közben elgondolkodtam, hogy milyen lappal emelgethet itt a soron kívül, és reálisnak tűnt a kisebb set+fd meg a KQJ+fd is, a 234 viszont elég esélytelen (nálam is van egy 4-es)

  • Zehy2009. augusztus 05., szerda 23:44
    avatar

    Naggeri, amit a végén írsz, azt nagyon jól látod, ezért is nem akartam a handekhez hozzászólni, mert teljesen más stílusban játszom és elég idegen tőlem egy-két dolog. Ezen a limiten sztem ez felesleges, postflop agyon lehet őket verni.
    Ettől függetlenül gl Sai, élvezettel olvasom mindig a blogod és a handjeidet.

  • Cristiano692009. augusztus 06., csütörtök 03:48

    Az a helyzet hogy te nem tudsz omaházni, tele van hibákkál a játékod és amikor buksz meg próbálod magyarázni ami miatt ugyan úgy megint elköveted a hibát...

    amúgy
    20. floppon nem tudom mit akartál...

  • Romsy2009. augusztus 06., csütörtök 05:53
    avatar

    Cristiano (és többiek) a 20. sima call flopon.

  • dr.drogba2009. augusztus 06., csütörtök 07:44
    avatar

    Sztem,nagyon sok lappal játszol,ezeknek a fele preflopp fold.

  • chubbyhun2009. augusztus 06., csütörtök 09:29
    avatar

    hmm, naggeri +1. Nekem is az tűnt fel, hogy flopon rengeteg az allin.
    Ugyancsak probléma szerintem egy grind alatt a laza OOP semibluff, amit a pot mérete miatt már nehéz elengedni...
    Ami még feltűnt - bár nagyon kevés partit látunk -, hogy a 3bet nagy százaléka (több, mint a fele) AAxx lappal van, ez ha így van, akkor nagyon nem jó.
    A 20-as partiró nekem is van véleményem, a preflop játék érdekes, nem tudom, hogy az SS mennyire agro, de ha várható 3Bet, akkor a hand selection nagyon fontos, azaz szerintem ebben az esetben nem hiba a limp, mivel kisebb kassza lesz a flopon, akár az SS-t is ki lehet emelni még (főleg, ha jó).
    Legvégül a float úgy látszik, hogy még ritka nálad, pedig ezen a szinten is nagyon fontos.

    Azoknak üzenem, akik sommás megállapítást tesznek, hogy gratulálok nekik.

  • Sai2009. augusztus 06., csütörtök 10:29
    avatar

    Tényleg sok lappal játszok, de ha tudnék játszani nem ezen a limiten lennék:)

    A 20-as partinál egyáltalán nem vártam 3betet SS-től, nem nagyon volt korábban játékban, talán nem is 3betelt (ez alapján akár dobhattam is volna a lapom flopon)

    Ebben a mintában tényleg AAXX a legtöbb 3bet, de ez azért van, mert ezekkel többször jutok allin-ig (és ez egy allin gyüjtemény), az egyéb lapokkal gyakrabban adom fel flopon emelésre/visszaemelésre.

    Float-olni valóban gyakrabban kellene...

  • chubbyhun2009. augusztus 06., csütörtök 11:06
    avatar

    Szerintem nem baj, ha sok lappal játszol, inkább az, hogy sok poziban játszol :)

  • Zsipali2009. augusztus 06., csütörtök 12:25
    avatar

    1. Floppon fold
    2. Standard
    3. Preflop fold
    4. Standard
    5. Preflop fold
    6. Standard
    7. Standard
    8. Szerintem itt a legrosszabb játék a call! Preflop buttonról vagy sgueeze-elsz, vagy eldobod!
    9. Teljesen jól volt játszva
    10. Standard
    11. Standard
    12. Standard
    13. PF check OOP, utánna standard
    14. Standard
    15. PF csak call OOP
    16. Floppon dobás
    17. Standard
    18. Standard
    19. Preflop fold
    20. Preflop fold, pont azért mert floppon már nem tudsz majd dobni
    21. Pozicióból jó a call, utánna standard
    22. Standard

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!