Phi Phi Islands

2011. február 10., csütörtök 02:46
Igazi földi paradicsomban jártunk. Phi Phi szigetek, a ,,The Beach" című Leonard DiCaprio film forgatási helyszíne.
Phi Phi szigetek

Már nem is emlékszem mikor érkeztünk vissza Phuketre a Phi Phi szigetekről, de nagyjából két hete lehetett. Azóta próbálom rászánni magam, hogy írjak róla egy bejegyzést. Eleinte a fáradtság akadályozott meg benne, ugyan is érkezésünk után két napig alig bírtam kimászni az ágyból. Miután kipihentem magam hatalmas hó végi hajrát rendeztem, ennek eredményeként sikerült 2011 januárját póker szempontjából életem legnagyobb sikerének elkönyvelni. 130 óra játékkal cirka 12K-t sikerült összekaparnom, ami több mint duplája az eddigi csúcsomnak (4800$ tavaly januárban), illetve több mint negyede a tavalyi évemnek. (38000$)

A siker oka, hogy sokat fejlődött a játékom, tétet is léptem, egy picit EV fölött voltam és persze az, hogy 130 órát talán még soha nem játszottam. Emellett 20 órát foglalkoztam egyéb pókeres teendőkkel, amibe beletartozik a tanulás, videózás, blog írás, affiliate munka, könyvelés és egyéb apróságok. Munkám gyümölcseként a Bet24 póker terem szponzorált játékosa lettem. A teremmel már hónapok óta folytak a tárgyalások, így ez inkább a tavalyi év eredménye. A deal pontos részleteit azt hiszem nem kéne leírnom, de annyit elárulok, hogy nem ebből fogok meggazdagodni. Sőt, az igazság az, hogy mostantól kevesebb pénzt (rakebacket) kapok, viszont minél többet játszom, annál több pénzem gyűlik majd össze élő tournament nevezési díjra. Összességében pár százalékkal járok csak jobban, mint eddig, de ilyen játékmennyiségnél ennek is örülök. Ráadásul így már szinte biztos, hogy Thaiföld után Miami és Las Vegas a következő úti célom, ahol a szörfözés és bulizás mellett remélhetőleg rommá nyerem magam. Erről majd később, most jöjjön, amit ígértem.

Phi Phi Islands

1. nap

Phukettől 50km-re található ez a 6 szigetből álló szigetcsoport. Állandó lakói csak a két nagyobbnak vannak, a kicsikre csak hajóval viszik át a turistákat. Mi a nagyobbik szigeten szálltunk meg, thaiul Koh Phi Phi Don. (Koh jelentése sziget.)

Még ez is annyira pici, hogy nincsenek rajta autók, motorok, sőt utak sem igazán. Az emberek gyalog és biciklivel közlekednek, az árut pedig talicskához hasonló szerkezeteken szállítják. Ebben az volt a vicces, hogy az utcák szűkek, a thaiok pedig folyamatosan csengő hangot vagy valami hasonlót adnak ki a szájukkal, miközben előzik az előttük haladókat. Számomra érthetetlen, hogy miért nem használnak valódi csengőt, a sok pin-pingezés és csing-csingezés helyett.

Eleinte nehéz feladatnak tűnt a szálláskeresés 14 emberre, de végül is hamar megoldottuk. Még a kikötőben kivettünk látatlanban 4 szobát légkondi és meleg víz nélkül, fejenként 3500Ft/este áron. Erről nem is érdemes többet írni, nem ez volt a lényeg. Ledobtuk a cuccunkat, bekaptunk valamit és lesétáltunk a partra. Fürödtünk, söröztünk a vízben, miközben zuhogott az eső. A kifli alakú öbölből szép látvány volt, ahogy a parton lévő kis hegyekre felhő borul. Témázgattunk a szokásos dolgainkról: utazás, póker, Thaiföld, póker stb… A másnapi programunk tervezgetése közben azt is megbeszéltük, hogy nem egy, hanem két estét töltünk a szigeten, mert az egész napos kaland után már nem érnénk el a hajót visszafele. Keng segítségével letárgyaltuk egy thai halásszal, hogy 35000 Ft-ért egész nap a szigeteket járjuk és megnézünk minden látnivalót. (2500HUF/fő) Az indulást másnap reggel 9-re beszéltük meg.

Esti programot is találtunk. A parton egy órás fire show volt, ami a Full Moon partyhoz hasonló lángoló ördögbotos, hullahopkarikás stb... élményt takart. Felvettem videóra és ezúttal a gépet sem lopták el, így erről az estéről lesz majd klip is. Annyi biztos, hogy mindenki nagyon élvezte. Sörrel és vízipipával feküdtünk a homokban és örültünk, hogy mekkora királyok vagyunk. Atival a tömény tilalmat is feloldottuk, aminek ezúttal is csúnya vége lett. Hajnali 3 körül Littlemag-el birkóztam a homokban és fojtogattam a tengerben. Nem emlékszem milyen sorrendben, de a többiek is beszálltak. Olyan részeg voltam, hogy sikerült pénztárcával és mobiltelefonnal pancsolnom, ami persze tönkre is ment. Sanyi lába is megsérült az akció során, de ekkor még nem is tudtuk, mennyire súlyosan. Hazafele még egy videó is készült rólam, amin egy műanyag székben ülve főtt kukoricát eszek, a lehető leggusztustalanabb módon. Röhögök mint egy idióta, hullik a számból a kaja és közben hanyatt esek a székkel. Két turista még segíteni is próbált rajtam :)

2. nap

Reggel 9-kor másnaposan találkoztunk a parton a halásszal. Bepattantunk a long tail boatba és elindultunk az első állomás felé, ami egy kristálytiszta vízű öböl volt sziklás-erdős-hegyes parttal. Alig egy-két hajó horgonyzott itt a miénken kívül, így kínia turisták garmadája sem rontott az összképen. Vízbe ugrottunk és búvárszemüvegen keresztül figyeltük az élővilágot. Olyan dolgokat láttam, amit előtte csak a Discovery-n. Többek közt egy muréna vicsorgott rám félig kilógva a barlangjából, alig karnyújtásnyira. Aki nem tudná mi az:

Egy bazinagy korallon állok:

Következő állomásunk Bamboo Island volt. Semmi mást nem tettünk, csak sétáltunk egyet a parton és gyönyörködtünk a látványban. Phuketen is homokos a part és nagyon apró szemcsés, de itt valahogy annál is sokkal finomabb volt és fehérebbnek tűnt. Itt egy kép felülről, thx for google:

Atival és barátnőjével, Kengel:

Ezt követte a fő attrakció, a Koh Phi Phi Leh szigetén található Maya bay, ami a ,,The Beach” (A part) című filmnek köszönhetően rengeteg turistát vonz. Az öböl tele is volt hajókkal és emberekkel, de tudtam, hogy ez lesz, így nem ért csalódás. Ettől függetlenül nagyon nagy öröm volt a partra lépni, mert számomra ez egy jelképes pillanat volt. Már közel tíz éve megfogadtam, hogy egyszer eljutok ide, illetve a nyár folyamán állandóan visszajátszottam a filmből azt  jelenetet, mikor DiCaprio először meglátja a partot. Ez adott erőt, hogy újra és újra leüljek játszani, miközben zsinórban 7000$-t veszítettem 22$-os SNG-en. Teljesen szétesett a játékom és azon görcsöltem, hogy hogyan fogom így valóra váltani az álmaimat. Végül is sikerült, szeptember óta sínen vagyok.

A filmet egyszer mindenképpen érdemes megnézni. A főszereplő hölgy, Francoise és a környezet látványa már önmagában megéri, de e mellett a sztori is nagyon jól indul. A vége nekem nem tetszik, és a kritikusok is nagyon lehúzzák a filmet. Valahol olvastam, hogy helyenként közhelyes és bugyuta a mondanivalója, de ezzel egyáltalán nem értek egyet. A film elején van egy jelenet Bangkokban, ahol Richard, a főszereplő arról beszél, hogy milyen szánalmas a sok turista, aki eljön ide aztán filmvetítést néz a hotelben. Erre ő pár perccel később kígyóvért iszik az utcán. A lényeg, hogy spontán jó az élet és mindent ki kell próbálni. Igyekszem is e szerint élni és ezért is hajtom a pénzt. A pókernek köszönhetően elég szabad vagyok, de az igazi az volna, ha nem lenne szükségem internetre és laptopra sem. Akkor biztosan egy hátizsákkal járnám Ázsia legeldugottabb részeit és cölöpházban élnék a parton egy lakatlan szigeten.

Szigetről szigetre long tail boattal:

Mire a Maya Bay-hez értünk én sajnos már nem éreztem annyira jól magam. Napszúrást kaphattam, mert rázott a hideg, mégis iszonyatosan égett a bőröm a tűző napsütésben. Sanyi ennél is sokkal rosszabbul járt. Már reggel óta fájt a térde, ami kora délután a parton úgy bedagadt, hogy járni sem tudott a fájdalomtól. Két ember vitte el ölben a hajóig, ahol négyen tudtuk csak a fedélzetre emelni. A halász visszavitt minket a fő szigetre, ahol bekötözték a lábát és mankót is kapott. Később Phuketen meg is röntgenezték, így azóta már tudjuk, hogy nem súlyos a helyzet, csak zúzódás, de még mindig mankóval jár.

Piszoár a szigeten:

Egy kép a csapatról, ahol Sanyi már mankóval pózol:

Naplemente előtt belefért még egy állomás, az úgynevezett Monkey-bay. Ez egy olyan partszakasz, ahova rendszeresen makákó majmok járnak, akiket turisták hada etet. Ez már a harmadik majomfaj amit testközelből látok, aminek nagyon-nagyon örültem. Aranyosak voltak, bár annyira nem, mint az eddigiek. Pár kólás doboz is hevert a parton, melyeket két kézzel fogtak és itták, mint egy ember.

Ezzel a típussal Satuék is találkoztak, előtte este pedig nekem is volt szerencsém az ölembe venni egyet. A győri állatkertben is van egy ilyen makipár. Béna mozgása csak még aranyosabbá teszi.

3. nap

Délután fél háromkor indult haza az utolsó hajó, így szinte semmire sem maradt időnk. A fáradtság miatt csak annyit tettünk, hogy felmásztunk a legszebb kilátó pontig, ahonnan a sziget nagy részét be lehetett látni. A szállásunk a két öböl közti keskeny földnyelven volt, alig pár perc séta egyik parttól a másikig. Sajnálom, hogy ide csak ekkora képet tehetek fel, sokat nem ad vissza az érzésből.

Annyi biztos, hogy nekem eddig a Phi Phi szigetek volt a legszebb látvány az életemben. A második helyen Párizs és Hong Kong áll. Párizsban a Notre Dame-ból és az Eiffel toronyból gyönyörű a város, a Szajna part és az épületek. Hong Kongban a Viktória öböl és körülötte az a rengeteg felhőkarcoló volt lenyűgöző. Harmadik helyre Velencét és Lisszabont tenném, de ha választanom kéne, akkor inkább Velence. Az épületek, keskeny csatornák és gondolák nagyon tetszettek. Ezt csak azért írtam le, hogy legyen egy kis összehasonlítási alap, bár ilyesmiről nem lehet objektíven véleményt alkotni.

Egy kép az apályról a fő szigeten:

Egyéb híreim:

Luki, Miki és Albert is hazarepült mióta megjöttünk Phi Phi-ről. Erről most nem írok, így is hosszú lett a bejegyzés. Azt azért gondolhatjátok, hogy az utolsó napokban minden este más lánnyal aludtak, gyakran erősen illuminált állapotban. :)

Legközelebb két hét múlva jelentkezek. Tegnap este megvettük a repülőjegyeket a következő Visa Run-hoz. Holnap reggel Ati és Karesz társaságában Szingapúrba repülök, ahonnan három nappal később Kuala Lumpurba. Ezt Angkor (Kambodzsa) követi négy napig, majd vissza Malajzia és onnan Phuket. Laptop nem lesz nálam, a nélkül sem lesz veszélytelen az út, nem kell, hogy még arra is szemet vessen valaki.

Gl

Csá

u.i.:

Ez a videó sokkal jobban vissza adja, milyen látványban is volt részünk:

Nyugtató filmzene. Tiltkezeléshez remek:

Hozzászólások

• daysleeper2011. február 10., csütörtök 03:44

elso :P

/me irigykedik tovabb..

• moroska2011. február 10., csütörtök 04:30

elmegy a hely LOL :))

• valekszilard2011. február 10., csütörtök 06:38

lehet ez a színvonalat még fokozni? :) hatalmasak vagytok!! námbörván blog :)

• vinczesz2011. február 10., csütörtök 09:28
    avatar

"Egy bazinagy korallon állok"
    Nem szólt rád senki, hogy ezt nem kéne?

• darabka2011. február 10., csütörtök 10:44
    avatar

Ide egyszer én is el szeretnék jutni! :D

• GreEko2011. február 10., csütörtök 10:50

király!! mint mindig :)

• 88kifli882011. február 10., csütörtök 12:01

Ti aztán tudtok élni gyerekek! Csapassátok! Zsír a beszámoló!

• DaDirk2011. február 10., csütörtök 14:38

Epic, mint mindig. :)

Grat a januári hónapodhoz, nagyon szép eredmény!

Azt tudjátok már, hogy meddig tart a Thaiföld-i kaland? Onnan repülsz át az USA-ba vagy előtte azért hazalátogatsz!

• okoska172011. február 10., csütörtök 14:54
    avatar

A blogbejegyzésed tökéletes, mint mindig.
    Gyönyörű helyekre juttok el, élvezzétek minden másodpercét.

Grat a januári zárásodhoz! keep going

• djeleven2011. február 10., csütörtök 21:57
    avatar

Googleban keress rá Angkorra, mert itt az a hír terjedt el, hogy háborús helyzet alakult ki Thaiföld és Kambodzsa között és nem lehet odautazni jelenleg...
    GL!

• djeleven2011. február 10., csütörtök 22:00

Ezt találtam:
    http://www.origo.hu/nagyvilag/20110206-egy-osi-templom-is-megserult-a-thaik ambodzsai-hatarvita-soran.html

http://thai.blog.hu/2011/02/07/nagy_csete pate_vagy_kis_haboru

• Thaiföld blog2011. február 11., péntek 01:25
    avatar

Április 20-körül hazamegyek és közel 1,5 hónapot otthon töltök. Miami-t csak júniusra tervezem, mert júliusban még Vegasban szeretnék lenni a main event ideje alatt. Akkor talán több a fish.

20 perc és indulunk a reptérre. A cikk amit linkeltél nem jön be, de azt hiszem tudom miről beszélsz. Egy templom miatt lövik egymást a határon, páran már meghaltak. Háborúnak nevezni túlzás, remélem nem lesz komolyabb konfliktus belőle. Mi csak Angkorba megyünk, nagyon nem kalandozunk mert időnk sem lesz meg ez a taposóaknás emberrablós dolog sem tetszik.

• esoember2011. február 11., péntek 14:03

Köd, hideg, fagyott utak, fázós reménytelen arcok...
    Olyan ez a video mint egy álom.

• Sim0nph0enix2011. február 11., péntek 14:07
    avatar

szalaghúzódás Te gyik,egy zúzódással nem kell merevités 5 hétre:)

• Nx2011. február 11., péntek 14:16

Nagyon tetszik a blog, ennek hatására megnéztem a filmet is. Gyönyörű helyeken jártok, kicsit irigykedek:)

• csoda2011. február 11., péntek 14:48

En meg mindig azt mondom, hogy ha megunod a pokert irasbol is meg fogsz elni! :)

Fantasztikus elemnyek, gratulalok a kitartasodhoz hogy eljutottal oda!

• Jonas 772011. február 11., péntek 15:07

csoda+1

Nem csak a tartalom minőségi, szerecsére a stílus is. Nagy grat a rekordhónaphoz, rádfért már az up :)

• kissgabor2011. március 03., csütörtök 16:09

Sziasztok!

Egy olyan történetet szeretnék elmesélni, ami velem esett meg és szeretném ha kitennétek az oldalra, hogy más ne járjon így.

Nagyon szerettem volna egy iPad-et és találtam az expresszen egy hírdetést, amiben új iPad-et hírdetett egy magyar ember (Kiss Tamás). Íme a hírdetés (már lekerült, de tárolt változatban még elérhető):

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-218z_rsxpYJ:www.exp ressz.hu/szamitastechnika/notebook_laptop/hirdetes-23686137/+andras540%40gm ail.com+ipad&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&source=www.google.hu

Irtam neki, fel is hívott telefonon, hogy ő bizony nem ver át, küldi a gépet, én át is utaltam neki az árát, de csak a gép felét, mondván nem tudom mi lesz még ebből. Amíg át nem utaltam a pénzt, kb. 30 percenként írt vagy hívott, hogy megvan-e már, ezután azt ígérte, hogy amint feladták a csomagot megkapom a tracking numbert, amivel nyomon tudom követni azt.

Ez elmaradt, csak annyit mondott többszöri hívogatás és sms után, hogy feladták a csomagot és mindjárt küldi a csomag számát, ez három hete volt, azóta sem csomag, sem szám. Én minden nap több e-mailt is írtam neki, fel is akartam hívni, korábban kicsengett de nem vette fel, azóta pedig ki is van kapcsolva.

Néhány erősebb hangvételű e-mailemre válaszolt, de a tracking numbert nem küldte el, csak ígérgette ezt, illetve azzal takarózott, hogy neki nagyon sok dolga van. Illetve azt is hazudta, hogy az egyik nagy magyar telefonbolt is tőle rendeli az iPad-eket. Felkerestem őket, de nem ismerik ezt az embert.

Ma telt be a pohár amikor azt írta, hogy a csomagot visszaküldte a posta rossz címzés miatt. Erről persze továbbra sem küldött semmilyen bizonyítékot.

Az elérhetőségei: Kiss Tamás állítólag a neve. Több mindent hírdet a neten.

E-mail: patongshop@gmail.com vagy andras540@gmail.com (ha ezekre rákeresel akkor megtalálod a hirdetéseit, illetve ezzel a címmel van fent facebook-on is.

Telefonszámok: +66-847-981880, +6676342284, +66890562434

Cím: 178/3 Na Nai Rd. Patong Kathu-Phuket Thailand 83150.

Senki ne vegyen tőle semmit. Illetve keres üzleti partnereket is, én nem bíznék meg benne.

Ha bárki nem hiszi el, akkor megvan minden e-mailje, sms-e, az átutalási papírom stb. Aki szeretné meg is mutatom neki.

Írtam a magyar és a thai Apple-nek is.

Tudom, hogy a pénzt nem fogom visszakapni és sajnos így az iPad-es álmomról is lemondhatok, mert erre is elég sokat spóroltam, de nem szeretném, hogy mást is átverjen.

Kérlek, olyan kommenteket, hogy milyen hülye vagyok ne irjatok, mert így is elég szarul érzem magam, amiatt, hogy hónapokig elég sok mindenről mondtam el és egy ilyen „ember” miatt semmibe vész az egész.

Ha valamiben tudtok segíteni, akkor azt nagyon megköszönném.

Üdv,

Gábor

• kissgabor2011. március 03., csütörtök 16:10

az ő nevét tudom még akinek a pénzt küldtem

Név: Miss. RATCHANIKUN
    Kereszt n: KUNCHARO

• Ispy2011. március 03., csütörtök 16:14

Szia Gábor!

Sajnálom ami veled történt, a tanulságot gondolom már Te is levontad. A kérdésem csak az, hogy mit keres ez a komment egy pókeroldal thaiföldi beszámolókat tartalmazó blogjában?

Tényleg, csak nem értem. Ennyi erővel a malackarajra is írhattad volna, oda legalább annyira illik.

Üdv
    Ispy

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!