Thailand Blog 2014 - Krabi IX. szín álom az álomban...nyaralás a nyaralásban 1.rész

2014. október 16., csütörtök 06:11
Sikerült pár napot Eltölteni Krabin, az itt tapasztaltakat, és az itteni programokról olvashattok
Eltöltöttünk pár napot Krabin, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, éppen ezért az utolsó blogbejegyzés óta történteket, illetve a Krabin történteket két külön részre fogom szedni.
Mielőtt Krabi felé vettük az irányt, előtte való este lementunk a partra a halpiacra. Nagyon nagy élmény. Sétálsz az utcán, egyik oldalt az árusok, mindenféle halcucc, a legtöbb élve. Ezeket megveszed, és átviszed az utca másik oldalán álló éttermekbe, amik arra specializálódtak, hogy a másik oldalon vásárolt cuccot elkészítik. Bementünk a Gypsy étterembe (ez volt a neve), ahol egy töröknek kinéző pali kezdett angolul magyarázni nekünk, amit sztem ő sem értett. Komoly nyelvtani problémákkal szembesülhet itt az ember, mert a helyiek jelentős része az OK, és a "Thats OK" különböző permutációival próbálja megértetni magát. Az activity általában a közös nyelv.
Mindezek után elindultunk Krabira, ami kb 250km-re volt. Egy ilyen utazás ad valamennyi képet arról, hogy a helyi közlekedés milyen mederben zajlik. Van néhány közlekedési alapszabály:
1. Nincs az a motor, amire ne férne fel mégegy ember.
2. Platós kocsi se.
Pókeres hasonlattal élve mindenki LAG stílusban vezet, csodálkozom, hogy hogy nem láttunk még idáig balesetet.
Megérkeztünk Krabira. Ez egy kicsit másfajta túristaparadicsom, mint Phuket. Először is olcsóbb, ez adódik abból hogy kevesebb a túrista mostanában. Ide azok jönnek nyaralni, aki családdal jönnek, túrázni akarnak, és viszonylag kevés igényük van arra, hogy a helyi szinten népszerű könyvtárakat, nyomdákat, és templomokat (lefordítva: bárok és strip bárok), tehát a klasszilus vendégcsalogató lehetőségeket napi szinten igénybe vegyék. Ez a város nem erről szól. Persze aki keresi, megtalálja a szórakozás ezen fajtáját, csak vagy az igényeit kénytelen lejjebb adni, vagy a pénztárcáját szélesebbre nyitni.
Krabin rengetek kisebb-nagyobb sziget található, és a turisztika főként ezekre épül, hajókirándulások mindenhova, mi is ezeket céloztuk meg főként.
Első nap, mikor megérkeztünk délután első hajós utunk Railay beachre vezetett. Amit tudni kell róla: Krabihoz tartozó félsziget, de a természeti adottságok miatt nem vezet oda út, csak csónakkal lehet megközelíteni. Long tail boattal mentünk, aminek az az előnye, hogy 5-5 ember tud vele egyszerre utazni a csónak bal illetve jobb oldalán, és ha kicsi kínai túrista egy fotó miatt átül a csónak másik oldalára megborítva a balanszát, akkor lehet ordítani, mint a megyei rangadókon.
Ezeken a szigeteken 3 fajta hajó jár, a long tail boat, amit már mutattam, a speed boat, ami meg mint a veszedelem, és egy kicsivel nagyobb testű lassú fahajó, éppen ezért nincs kikötő, mindegyikre a homokos tengerparton kell beszállni. Ha véletlenül valaki úgy dönt, hogy cipőben meg, és nem visz papucsot, az nap végére át fogja értékelni a helyzetét.
Railay szigetén megnéztünk egy cseppkőbarlangot, utána érkezett sztem a nap legjobb része, amikor is felmentünk a hegy tetejére megnézni a kilátást. Ezt a következő módon lehetett abszolválni. Agyagos hegyoldalon olyan helyen felmászni, ahol még nem minősül sziklamászásnak, de már kiköpöd a tüdőd. Természetesen a látvány mindenért kárpótol.
túristacsalogató feljárat
ezért másztunk fel
Fent kiderült, hogy a hely öblében van egy laguna, ahova hasonló körülmények között lehetett lemászni, mint a csúcsra fel. Néhány papucs ott félre volt téve, csak azt nem tudtam eldönteni, hogy lemásztak a delikvensek, és nem tértek vissza érte, vagy még mindig odalent vannak. Nem mertük bevállalni a lemászást, csak 1 legény volt talpon, aki lemászott, elmondása szerint gyönyörű odalent, igaz mikor visszaért kb úgy nézett ki, mint egy fizetett iszapbirkózó egy 8 órás munka után.
Mindezek után visszatértünk Krabira, úgy gondoltuk elmegyünk kajálni. Mivel low season van, a vendéglátó helyek egymást ütik azért a pár vendégért, akik ott vannak, óriási kedvezményeket adva.
Itt megjegyezném, hogy kicsit csalódtam az itteni shake-ekben, lehet azért, mert hozzá vagyok szokva, hogy sok tejjel, turmixolva készül. Itt jégkásával, és kb bármiből, ami gyümölcs.
Rövid este volt, mert másnap reggel mentünk kajakozni.
Reggel platós kocsi megérkezett, elvittek minket a kajaktúra start helyéhez. 2 személyes kajakokról beszélünk, amiket a Balatonon snukie-nak árulnak, ergo nem bele, hanem rá kellett ülni. Elhelyezkedtünk, és elindultunk. Bevittek minket egy több lagunából álló ösvényre, ami kb olyan volt, mintha egy folyón eveztünk volna, közölték is, hogy csak dagály idején megközelíthető (pedig 1-2 helyen így sem volt olyan mély). Hátul ültem a kajakban, kollégám pedig egy idő után úgy döntött, hogy mivel neki már megvan egy alapfokú ismerete a kajakozásról, ezért inkább egy másik skilljét próbálja fejleszteni, a fényképezést (magyarul: evezzél hátul hülyegyerek). Út közben kiderült, hogy tényleg szükség volt erre a pár órás OKJ-s képzésre, mert a táv felénél jöttünk rá, hogy odáig tulajdonképpen egyetlen képet sem sikerült készíteni (végül is ezért megyünk a tanfolyamra, hogy megtanuljuk). De az RNG megbüntette mégpedig olyan formában, hogy a fák árnyékában evezve valamit az ölébe hajintott, ami saját bevallása szerint pók volt, szakavatottak szerint rák (ezek a kis rákok felmásznak ott a fákra). Volt egy szárazon tartó zsákunk, amiben kb pár telefon, pénztárca, egyéb fért el, de meg voltam győződve, amikor az ölébe esett az a valami, hogy 2 másodpercen belül magát is belehajtogatja. Az evezőt azért készenlétben tartottam (nem a pók/rák miatt, hanem amiatt, ha véletlenül nagyobbat borítana a kajakon, akkor biztosan tarkóra mért ütéssel tudjam balanszálni vizi alkalmatosság stabilitását.
A hely egyébként gyönyörű volt, egyáltalán nem megerőltető, felkészült kísérőkkel. Mindenkinek ajánlani tudom.
Amikor visszaértünk, 2 felé vált a csoport, mrj-ék elmentek kajálni, hárman pedig felkerekedtünk az elefántokat becserkészni. Ez egy olyan program, amit egyszer mindenkinek érdemes megjátszani. Körbevisznek az elefánt hátán egy kis területen. Az izgalom inkább abból adódik, aki először látja ezeket a hatalmas állatokat.
Az elefánt idomárunk a Rigó alapfokot kb vágta, úgyhogy nem volt vele gáz, elkezdtünk beszélgetni, de a hülye magyar gyereknél nyilván 10 percen belül a szesz lesz a téma, úgyhogy átbeszéltük a söritalokat, kígyólveseket, miegymást. Wasp úgy gondolta, hogy nem szeretne a taxisofőrrel beszélgetni, ezért egy nagyon egyszerű párbeszéddel ezt meg is oldotta:
- Where do you come from?
- Yes.
Ezek után nem csodálom, hogy csendes utazás lett belőle.
taxi...akkumulátorral?
Láttunk viszont egy olyan dolgot, aminek azóta is a nyomorékja vagyok. Az elefánt rezervátumban a fő helyiségben, ahol a legvégén ananásszal megetetheted a fánit fel volt halmozva 5db kocsiakkumulátor. Érdekelne, hol bikázzák be ezeket...
Nem tesz ki hosszú időt a túra, utána kezdődött az adrenalinlöket. Elmentünk a Thailand Kobra Show-ra. Az első adrenalin löket akkor következett, amikor 500Bhat/fő árat ki merte mondani a nő a száján, és még Rejtő Jenő féle véleményegyeztetés se kellett hozzá, hogy 300Bhat/főért megkapjuk a jegyet.
Először körbevittek minket, megmutogattak sokféle begyót, aztán amikor körbejártunk, akkor kezdődött a show. Na most aki azt gonodolja, hogy ez valami túrista paraszt vakítás, azzal kapcsolatban szeretnék leszögezni 2 dolgot.
1. A kígyós faszi a show előtt elszívott egy cigit, megivott egy kávét, és kb olyan koncetrációt láthattunk a szemében, mintha Normandiában készülne partra szállni.
2. A show végén a szemünk láttára fejte meg az egyik kígyót, tehát valóban élesben ment az action.
nagyon kobra

Az elején könnyű bevezetés félmérges kígyóval, utána egy kis piton cikizés (kb szerintem az volt a leggyorsabb). A pitonozás végén a faszi és a segédje odahozta a pitont, kinyitotta a száját, és megmutatta, hogy milyen fogai vannak, kb mint egy cápának.
Utána jöttek a kobrák. Kiszedte a dobozokból, 3 kobrával szórakozott egyszerre, Csabi és Wasp reggel nem kapták meg a megfelelő epinefrin injekciót, és lementek játszani a kobrákkal. Nagyon durva mutatványok sikerültek belőle.
Aztán jött a show fénypontja, a karaj király kobra. 3-15 perc alatt öl a mérge, a legveszélyesebb begyó thaiföldön. Ráadásul nem egy kis példányról beszélünk. A slusszpoén az volt, amikor megcsókolta a faszi a kígyó homlokát. Na az meredek volt.
király kobra
A show végén a király kobra még fel volt púpozva támadóba, akkor elkérte a faszi a telefonjainkat, és csinált vele olyan képeket, hogy bent ülünk a KK mögött, meg csinált róla közelit is. Nagyon király show volt.
Utána boltban nézelődtünk, mert különböző kígyós cuccokat lehetett volna venni, övet, öngyújtó tartót, méregzacsit, egyebeket, sajna mivel szezon előtt voltunk, pénztárca pont nem volt, azt vettem volna.
A show után mikor kint beszélgettünk, a kígyós csóka kijött hozzánk beszélgetni, hogy hogy éreztük magunkat, meg egyebek, ez amúgy nagyon szimpatikus vonás itt kint az emberekben. Kiderült, hogy délelőtt szemenköpte az egyik begyó, és 20 percig nem látott a szemére. Nem tűnik nyugdíjas állásnak...
Amikor végeztünk, vissza a szállás, utána este Krabi belvárosa. Mrj ismert egy helyet, ahol nagyon jó élő zene van, és fire show. És ezúton tisztelettel megjegyzem a tűznyelőknek, tűzköpőknek, hogy EZ egy tűzshow! Linkelek később néhány videót hozzá. Nagyon profik voltak mind a zenészek, mint a tüzes csákók. Ha már tűzshow, akkor B52, még mindig nincs elég minta, de már gyűlik.
Folyt köv...

Hozzászólások

• Wasp2014. október 16., csütörtök 06:32
    avatar

Egy apró kiegészítés a sztoridhoz: én azért mentem le játszani a kígyókkal, mert feltételeztem, hogy az idomár tudja mit csinál, biztos nem ölik halomra a turistákat.

Aggódni - utólag - akkor kezdtem el, amikor az egy helyi (thai) néző még a kígyóverem közelébe se volt hajlandó ülni, hanem a lehető legmesszebbre pozicionálta magát sápadt arccal nézve a showt. Abból is gyanakodhattunk volna, hogy a kobrás csávó tényleg szünetet kért a show előtt és ez nem csak show elem volt, hanem nagyon nagyon koncentrált.

Az is utólagos infó volt, hogy amikor lefejték (utólag) a királykobrák mérgét, kijött vagy fél deci belőlük.

Amikor a kígyóidomár aztán a show után mesélte, hogy konkrétan reggel szembeköpte őt a kígyó ezért még mindig nem lát túl jól, már csak hab volt a tortán (mielőtt ezt hallottam szemeztem a kobrával fél méterről: "mi ebben a nagy cucc? annyira nem gyors"), és egy másik pokersharkostól azt is sikerült megtudnom, hogy azon a shown, amin ő volt, megmarta az egyik kígyó az idomárt, akit szirénázó mentővel vittek korházba, és időnként pár vállalkozó szellemű turistát is megharapnak (a helyiek nem nagyon izgatják magukat a farangokon: van utánpótlás repülővel). Ez annak tükrében látszólag nem gáz, hogy van a közelben ellenméreg, de annak tükrében, hogy önmagában az ellenméregtől is bekrepálhatsz, annyira már nem vicces.

Jó játék volt, nagy adrenalinlöket, de utólag végiggondolva túl sok eszünk azért nem volt - a lapok megnézése nélkül toltunk all int. :D

• Thf2014. október 16., csütörtök 08:13
    avatar

Kíváncsi vagyok, hogy a biztosító hogy vakarja a fejét ilyenkor. Na, megint egy kígyómarás.... Elterjed, hogy Thaiföld tele van kígyóval, és lehet csak a show népszerű.

- Magát hogy marta meg a kígyó?
    - A szőnyegen simogattam a hátát...

• Palesz762014. október 16., csütörtök 09:21
    avatar

Jó történet, jól megfogalmazva és vicces szógasználatok.
    Tetszik . Sok sikert nektek!

• Marcow2014. október 16., csütörtök 13:22
    avatar

Jó a duma meg a sztori, várom a folytatást. :) Én is vágyom oda nagyon!

• iKeksz2014. október 16., csütörtök 17:22

faja :)))

• Tomi4322014. október 16., csütörtök 19:44

Szuper !!! Folytatást!

• Riddler19882014. október 16., csütörtök 23:10
    avatar

@Wasp, Azért egy király kobrára nem tolnék any2-t! :D Nice blog!

• musli252014. október 17., péntek 00:02

Cool story bro!

• tusi01142014. október 18., szombat 05:04
    avatar

Élvezetes írási stílus, így tovább!

• Koszka99992014. október 20., hétfő 13:25

gl! :)

• Maxxxika2014. október 20., hétfő 23:07

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!