Tényleg ilyen könnyű lenne megélni a pókerből?

2009. szeptember 21., hétfő 08:55
A fiatalok munka helyetti alternatívaként tekintenek a pókerre – hallottam az akadámiás rádióműsorban. Kicsit számoltam és bizony, egy ABC póker simán hozza a robottal megkeresett fizetést.
Néhány héttel ezelőtt Majka volt a Kettes pár vendége, amikor is elhangzott, egyre többen gondolnak a pókerre úgy, mint alternatíva a megélhetésre. Hiszen szegény pályakezdő fiatal választhat, napi 8 óra droid meló 80 000 forintért, vagy inkább ugyan ennyi póker, ami jóval többet is jövedelmezhet.

Ehhez nem is kell fenomenálisan teljesíteni, a Harrington könyveket átrágva néhány videóval kiegészítve stabil nyerők lehetünk. Az utóbbi napokban gyakran látogattam egy játékosokat monitorozó oldalt, döbbentem látom, milyen vesztő ellenfelekkel hoz össze a sors, akik csak pumpálják a pénzt a pókerbe, időként lelkesedést nyernek egy nagyobb MTT ITM-be jutásából, majd folytatják a pénzszórást. Igaz, ami nekem egy havi fizetés, az nekik aprópénz. Régóta stagnál a banrollom, holott a játékom szerint többre vagyok hivatott, de egyelőre nem tudok eleget foglalkozni a játékkal. Pedig megérné…

Ha nem kalandoznék el mindenféle játékok felé és stabilan nyomnám az 1 dolláros 9 fős SnG-kat, akkor a jelenlegi játékom szerint megérné csak ezzel foglalkozni. Négy asztal napi 8 órában, egy session kb. 1 óra. Egy feszes ABC pókerrel általában eljutok ITM-ig, de átlagban szerintem 1 dollár nyereséget tudok hozni per game. Ez óránként 4, napi 32, heti 160 (5 munkanap), havi 640 dollár, ami a jelenlegi árfolyamon 115 200 forint. Ehhez jönnek még az egyéb bonus pontok, néhány MTT, stb. 150-200 dolláros BR után jöhetnek a 3 dolláros versenyek, ahol ugyan ezekkel az arányokkal számolva (nem erősebb a mezőny) 300 000 feletti havi nyereség prognosztizálható.

Eredményeim (Az SnG a lényeg :) )

Természetesen nem szándékozom mindent feladni, csak elmélkedtem. De ez csak matek, nem számoltam bele, hogy a Poker Stars mennyire támogatna ebben :)

Ti hogy látjátok? Tényleg alternatíva ez a fiatalok előtt?

Hozzászólások

  • Boletus2009. szeptember 21., hétfő 09:10
    avatar

    "...1 dolláros 9 fős SnG-kat...de átlagban szerintem 1 dollár nyereséget tudok hozni per game."

    Ha kqrva jó vagy akkor tudsz hozni hosszútávon 20%, max 30% ROI-t, ami 1$ SNG esetében 0,25-0,35$ per game, tehát kb osszd el néggyel amit számoltál.

    Ezenkívül számolj TB-járulékot, nyugdíj előtakarékosságot és (esetleg) adót. Ha pedig előbb utóbb önálló életet akarsz élni, akkor vedd hozzá még a rezsit, gépjárműfenntartást, stb...
    Én úgy gondolom ahhoz, hogy valaki csak a pókerből éljen illik hozni a havi 4-5k$-t.

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 09:15
    avatar

    "Én úgy gondolom ahhoz, hogy valaki csak a pókerből éljen illik hozni a havi 4-5k$-t."

    Ez azert meleg, majdnem 1 misi kell neked havonta hosszutavon? Foleg ugy, hogy palyakezdo fiatal vagy?

    ccccccccc

    TB jarulek 3-4k HUF kozott van havonta. Nyugdij elotakarekossag sem kene, hogy tobb legyen 100k nal de oszinten szolva annal jobb megoldasok is leteznek.


    Palyakezdokent lehetoseged van max 100k t keszhez kapni valamint vegyunk meg100 at amit nem kapsz meg. Ez 200k. Ebbol a rezsi, gepjarmu, alberlet eleg meredek... Csak munkaval rendelkezo baratnovel lehet megoldani.

    Pokerben ha mar 400k t megkeresel hosszutavon (igy a kilengesek esetere is megvan a tartalek) akkor miert ne? Minden ezzel eltoltott honappal masik honapot nyersz meg.

  • MarbleGuy2009. szeptember 21., hétfő 09:19

    Valóban hozzá kellene még számolni sokmindent.

    A mai viszonyok mellett egy átlagos keresőnek szerintem NL25 felett érdemes csak erre váltani. SNG-k esetén pedig 10 dolcsi beülőtől...Ezzel már hozhat 1000-1500 dollár között, ami durván az egy-másfélszerese a brutto bérének.

    És ez még csak akkor érvényes ha "feketén dolgozik"..bár valószínű mindenki így csinálja az elérhető téteken.

    Aki már jobban keres offline annak viszont valóban a havi 5k a minimum ahol megéri elgondolkozni egy váltáson...én is minimum ennyinél lennék hajlandó meghozni egy ilyen lépést.

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 09:21
    avatar

    Persze ha valaki erre a palyara keszul minimum ugy kell hozzaallnia mintha elsportolo szeretne lenni. Mellette tanulni, tanulni, tanulni kell es szakmat szerezni. Barmi tortenhet es erre az esetre is kell forgatokonyv.

  • ThxLittleFish2009. szeptember 21., hétfő 09:21
    avatar

    sokkal megeröltetőbb hosszútávon 8óra aktív internetpókerezés mint a legtöbb munka... 1$-os sng-n 1$ dollárt nyerni asztalonként teljesen irreális becslés... ráadásul ha pokerstarson játsztol normál sebességű sng-t az nem 1óráig fog tartani hanem tovább

  • hosocske2009. szeptember 21., hétfő 09:24
    avatar

    boletus: a 4-5K ténylegbő túlzás
    Valetudox:+1
    Zooltán:
    1.nem lehet 100%os roit hozni sng-n még ilyenen, se
    2. hosszú távon nem lehet napi 8órát grindelni
    3. sngre aki "profi" akar lenni a 4asztal nagyon kevés:), bár lehet én vok csak ekkora multigambling őrült...:D

    De a legfontosabb az első 2
    GL

  • MarbleGuy2009. szeptember 21., hétfő 09:27

    4-5k nem túlzás..az egész attól függ offline mit keresel...én sem váltanék ez alatt, pedig töredékét keresem. Maximum a pályakezdőnek túlzás..

  • mijamoto2009. szeptember 21., hétfő 09:36
    avatar

    Ezt már ezerszer volt vita tárgya itt.Most se lesz megegyezés:)
    Van,akinek,jó lenne az 1000-1500$ is havi szinten,van akinek még az 5k$ is kevés lenne.
    Szvsz én már 1k$nál elgondolkoznék a dolgon,ha jó néhány feltételem meglenne(pl nincs hitelem,van saját lakás,autó,család esetén már több kellene).

  • MarbleGuy2009. szeptember 21., hétfő 09:36

    Megelőzendő a kérdéseket, hogy miért nem elég indok az, hogyha egyszerűen többet keresel pokerrel mint offline (feketézőkről és minimálbért bevallókról van szó):

    1. nem lesz nyugdíjad
    2. kvázi "törvényenkívüli" leszel, nem fogsz kapni hitelt, nem vehetsz házat kocsit csak ha már elég cash összegyült
    3. stresszes élet - legtöbb helyen szinte csak ülni kell a melóhelyen (sajnos), offline nincs bukóhonap (és a béred is nő folyamatosan, anélkül, hogy bármit tennél)
    4. elvesztessz egy jó hobbit, onnantól már a poker is meló szintre süllyed

    ..és a sort a végtelenségig lehetne folytatni (persze a másik oldalon is vannak érvek)..de éppen a fentiek miatt szerintem az offline brutto béred kétszerese-két és félszerese alatt nem érdemes váltani.

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 09:36
    avatar

    "Ti hogy látjátok? Tényleg alternatíva ez a fiatalok előtt?"

    es az ez elott levo szovegkornyezet is arra utal, hogy nem biztos melohellyel es rutinnal rendelkezo kozepkoru emberek lehetosegeirol van szo.

  • Boletus2009. szeptember 21., hétfő 09:44
    avatar

    Nos leírom akkor nagyjából a havi rezsimet. Négy tagú család 2 felnőtt, két gyerek.

    - víz: 12k
    - villany: 15k
    - gáz: 15k
    - közös költség: 12k
    - lakás törlesztőrészlet: 65k
    - biztosítások + nyugdij előtakarékosság: 30k
    - telefon + TV + net: 35
    - benzin: 20k
    - gépjárművel kapcsolatos egyéb ktg. (ha fiatal akkor mortizáció, ha öreg akkor javítás): 20k alsó hangon

    Ez idáig kb. 200k HUF, és még nem vettünk ruhát, cipőt, nem ettünk, ittunk, hogy a nyaralásról, moziró, színházról ne is beszéljek A gyerek pedig állandóan kinövi a ruháit, cipőit + ilyen foglalkozás, olyan különóra....

    És ha csak ebből származik a jövedelmed, akkor bizony érdemes 30% adóval is számolni (így a havi 700k-1M HUF máris 500-700k lesz), mert ha egybe kérik (+kamat + büntetés), akkor azt többnyire elég nehéz kiperkálni.

    Persze egy pályakezdőnek ezek nincsenek, de azért az a normális, hogy mindenkinek előbb utóbb lesz családja, lakása, kocsija...

    Nem azt mondom, hogy az első pillanattó ennyi kell a megélhetéshez, hanem egyrészt kellenek tartalékok is a rosszabb időszakokra (mert vannak, de ezt mindenki tudja), másrészt ha csak annyit keresel vele, hogy éppen szinten tartod magad akkor nincs értelme csinálni. Én továbbra is úgy gondolom, ahhoz hogy valaki főállású pókeres legyen vernie kell az NL100-as CG mezőnyt. Márpedig ha veri, akkor a 4-5k$ megvan.

  • MarbleGuy2009. szeptember 21., hétfő 09:44

    Amin érdemes vitázni az sokkal inkább nem a konkrét összeg, inkább az arányok.

    Az offline megkereshető brutto béred hányszorosáért lennél hajlandó váltani. Ez sokkal inkább értékelhető adat lenne és emberfüggetlenebb.

    Erre írtam én, hogy 2-2.5 szörös összegnél lennék hajlandó váltani.

  • Tousen2009. szeptember 21., hétfő 09:47

    Szépeket írtok!
    4-5K, 2K
    Én egy egyetemista vagyok,igaz nincsen kocsim, nem megyek sokat nyaralni, nincsen drága barátnőm, az én életvitelemhez elég lenne 700$ havonta: albérlet, rezsi, telefon, kaja, buli kijön belőle!
    Persze hosszú távon nem árt a plusz, ruhákat venni, utazni, és legyen tartalék is! Szóval hosszú távon én is a 2K-ra szavazok, persze ha több jön össze az se baj:D
    Ja és a nyugdíjelőtakarékosságot meg leszarom, mert 20 éven belül összeomlik a nyugdíjrendszer:)
    Vagy ha nem, akkor kitolják a korhatárt 90-95 éves korra:D

  • MarbleGuy2009. szeptember 21., hétfő 09:50

    Tousen: mint egyetemista elég..de életed végéig albiban akarsz lakni egyedül és nem venni semmi extrát, csak kaját meg piát?

    Nyugdíjrendszer meg nem fog összeomlani..maximum az adózokat mégjobban megszivatják..a magánnyugdíjpénztár meg más tészta..

  • vinczesz2009. szeptember 21., hétfő 09:50
    avatar

    "150-200 dolláros BR után jöhetnek a 3 dolláros versenyek"

    Egy esetleges rossz szériát ne hagyj ki a számításból. Tegyük fel, hogy van egy hónap amikor nem nyersz semmit. Még ha azt a legjobb esetet is veszed, hogy nem buksz... Erre az esetre ez a bankroll nem bankroll.

  • gergo2212009. szeptember 21., hétfő 09:50
    avatar

    Én merem ajánlani minden fiatalnak,hogy ne ez legyen az élet cél :), hanem "csak" kiegészítő, legalábbis eleinte...

    Szóval , aki épp tervezte,hogy "csak azért is megmondom a faternak,hogy...!" az még gondolja át kicsit jobban, mielőtt otthagyja a családi fészket a szebb jövő reményében.szvsz

    Sorrend:
    -tanulni (+nyelvek)
    -suli
    -munka!!

    vagy: grindelés min. nl50-en .

    Addig a póker csak hobbi, amiből lehet fizetni a tb-t meg az albi rezsijét és a mozijegyeket :) ja és az igényes nőket,akik csak sósropit kérnek az étteremben.
    Szódával.
    :D

  • vinczesz2009. szeptember 21., hétfő 09:57
    avatar

    Tousen: Járj csak szorgalmasan arra az egyetemre, hátha sikerül túlnőnöd magadon...:D

  • V.Peti2009. szeptember 21., hétfő 10:09

    Én pókerből élek és fiatal is vagyok (bár ha benya fiatal akkor lassan öreg) kb. 2k dollárt költök havonta albival, bulival, néha új ruhával, szóval viszonylag kényelmesen minimális luxussal.

    Jelenleg pedig a hónapom -600 dollár, szóval csak ennyi biztosan kevés. Kell egy atombiztos BR, ami nem a pókerpénz, hanem legalább egy évre ez a havi 2k + a pókeres lehetőleg atombiztos BR, így nagy baj nem érhet rövidtávon.

    Hosszútávon pedig egyáltalán nem alternatíva. Ki tudja mi lesz 4-5-6 év múlva a pókerben...többek között ezért is vagyok egyetemista.

    Anyukám pedig azt mondta, hogy ő akkor boldog, ha olyan munkát csinálok amit élvezek és szórakoztat, jelenleg így is van, bárhogy alakul a jövőm remélem így is marad.

  • V.Peti2009. szeptember 21., hétfő 10:10

    Áááá fenét, túlszámoltam, inkább 1300-1500 dollárt költök.

  • csalo012009. szeptember 21., hétfő 10:16

    napi 32$ fixen az nagyon sok ezen a limiten, főleg ha beleszámolsz egy-egy bukó szériát vagy rosszabb napot

  • Tousen2009. szeptember 21., hétfő 10:27

    A 700$ havi szinten arra jó, hogy kijöjjek belőle! Természetesen ez nem elég család fentartásra és semmi pluszra, ez arra jó, hogy ki legyen fizetve a rezsi és ne haljak éhen! Ennél azért több kell ezért írtam, hogy 2K legalább!
    700$ offline heti 7 nap munkát jelentene 8 órában (hát kösz, de nem)
    Vincesz---> Az egyetemet elvégzem, de nem azért, mert tanár akarok lenni nettó 80K HUF-ért!

  • vinczesz2009. szeptember 21., hétfő 10:38
    avatar

    Nem is arra gondoltam, hogy nem végzed el, hanem talán kevesebb hülyeséget olvashatunk majd tőled. Erre célzok: "a nyugdíjelőtakarékosságot meg leszarom"...

  • Zooltán2009. szeptember 21., hétfő 10:44
    avatar

    Örülök, hogy így megmozgatta a társaságot ez a poszt.

    A számok nagyon vadak, és csak a felszínt érintettem, és megnézve a jelenlegi átlagomat, igen csak sokat kell még tennem az 1 dodis átlagért (ami a hozzászólások szerint, több mint tökéletes). Azért, hogy tisztán lássak, a SnG közül csak 1 dollárost játszok a következő 50 alkalommal, azt már mutatja ez az oldal, hogy miként sikerült.

    Ebből élni meg természetesen nem lehet ezen a szinten, ahhoz sokkal több kell, én ezen dolgozom :)

  • gab0r2009. szeptember 21., hétfő 10:50
    avatar

    megélni egy pár évig egyetemistaként a pókerből egy (tiszteltre méltó) dolog. Más az amikor egy családot kell eltartanod és jön a downswing. Akkor mi van?
    Boletus leírta a száraz tényeket: 200K az alap.
    +200K ruha, kaja - és akkor semmi luxus, minden ki van centizve, még azon is elgondolkozol, hogy szerdén kéne menni moziba, mert akkor olcsóbb a jegy. Ugye nem ilyen életre gondol az aki pókerből akar élni hosszú távon?

    Szvsz ahhoz, hogy segítség nélkül felépíts magadnak egy jó középosztálybeli életet havi 800K-1M kell sok-sok éven át. Akkor van egy színvonalas életed, félre teszel, és van mit forgatnod, befektetned.
    A nyugdíjat meg felejtsük el, saját magadnak kell gondoskodnod magadról. Mi van ha becsődöl a magánnyudíjpénztár amibe 25 éven keresztül fizettél be...?

  • zoltanh2009. szeptember 21., hétfő 10:50
    avatar

    Zooltán: ne 1$-os sng-ra alapozd a megélhetésedet!
    Napi 8 óra pókerrel sem lehet számolni (lehet első komoly hónap után vágynál vissza a munkahelyedre)

    Én egyszer írtam az egy topicba, hogy mikortól lennék "profi". Akkor ott nl200-at írtam.
    Múlt héttől semmi pro vagyok, igaz csak nl150-en, de én pl nl50-en egyáltalán nem éreztem azt, hogy nekem innentől érdemes lenne váltani és pokiból megélni.
    Várjál még ezzel egy kicsitkét! Fél év után elég elhamarkodott kijelentés lenne az, hogy pokiből akarsz megélni.
    Én nem vagyok egy nagy über player, de 1-1,5 éve szinte nem is volt minuszos hónapom. Van már egy elég nagy mintám. Ha a tavalyi évemet összegezve nézem akkor kijelenthetem, hogy 3-4x-ét megkerestem a rendes melómhoz képest.
    Jelenleg én úgy tervezem, hogy a játékból nyert pénzt megy tovább a BR-ba, (max megcsapolom egy kicsit ha valami nagyobb dologra kell a pénz)
    A RB-et viszont kiveszem mind hónapban amit ~1K€. Így ha nullszaladós vagy akár bukó is a hónapom akkor sincs gond!

    GL

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 11:06
    avatar

    "Szvsz ahhoz, hogy segítség nélkül felépíts magadnak egy jó középosztálybeli életet havi 800K-1M kell sok-sok éven át. Akkor van egy színvonalas életed, félre teszel, és van mit forgatnod, befektetned. "

    hol van neked rendes munkabol ennyi? Nyilvan akad, de az atlag embernek boven nem ekkora a fizetese. Kb ugyanakkora %ban lehet valakinek 800k-1m fizetese mint pokerbol valakinek 2misi fizetese.

  • Vika2009. szeptember 21., hétfő 11:07

    Alternatíva lehet akkor, ha éppen elvesztetted a munkahelyedet, vagy ha nincs jelenleg más - jól fizető - alternatívád. Én is azt mondom, hogy 80 ezerért (vagy éppen 100-ért) menne a franc alkalmazottnak újra.

    Ami miatt 18-22 évesen egy életet nem alapoznék rá, azt leírták itt is: ki tudja, hogy hol fog tartani a(z online) póker pár év múlva? Mennyi terem lesz, milyen promóciók lesznek, lesz-e még egyáltalán RB például...

    A havi kiadásokat meg valahogy úgy kellene számolni, hogy ne szakadjunk el azért a talajtól, és ne kezdjünk lebegésbe. Aki megteheti, az természetesen költsön bátran 300 ezret egy hónapban, nincs ezzel semmi baj, de amikor hasonlítgatunk, akkor sokkal inkább vegyük alapul a nagy magyar átlagot, akik keresnek sokszor 80-100 ezret tisztán, pláne vidéken, és pláne kevésbé szerencsés pontjain az országnak. Ebből a pénzből fizetik a lakbért (vagy törlesztőt, ha nincs terheletlen lakásuk), a rezsit, a kaját. Sok millióan élnek így ma Magyarországon, ehhez képest a legkisebb limiteken is megkereshető havi mondjuk 200 ezer forint már alternatíva lehet. De mégegyszer mondom, magam is úgy gondolom, hogy nem egy alig 20 éves pályakezdő fiatalnak, akinek esetleg vannak más lehetőségei is. Mert újra azt tudom csak írni, erre egy most induló életet tényleg nem lehet első lelkesedésből alapozni.

    Ami még szemet szúrt, az a napi 8 órás grind megkérdőjelezése volt. Mármint olyan értelemben, hogy ezt olyan nehezen lehetne bírni állítólag. A nagyszüleink napi 8 óránál többeket kapáltak sokszor, ami kicsit nehezebb meló, mint 8 órát ülni a gép előtt, és zsugázni, bármennyire is megterhelő valóban szellemileg a póker. Nekem is volt olyan melóm, ahol napi minimum 11-12 órát mentem, sokszor szombaton is melóztam, és mellette még nyomtam a pókert is keményen, mert nagyon kellett a pénz.
    Szóval nyugi, lehet a napi 8 óra "grájndnál" sokkal veszettebb, megterhelőbb, keményebb melót is bírni, főleg ha muszáj! :)

  • tomy1232009. szeptember 21., hétfő 11:12

    ha napi 8 órát pokerezel neten, akkor mellette akarsz még netezni tv-t nézni? mert akkor állatira el lehet fáradni és az baromi kemény. De sztem inkább nem is napi szinten kell nézni hogy mennyit játszol, hanem havi szinten. 150-160 órát játszol az már komoly. napi 5 óra átlagban ha úgy tetszik

  • tomy1232009. szeptember 21., hétfő 11:12
    A blog írója által moderálva
  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 11:14
    avatar

    Vika+1

  • tomy1232009. szeptember 21., hétfő 11:16

    zoltanh te napi hány órát játszol és hány asztalon?

  • Vika2009. szeptember 21., hétfő 11:17

    Zooltán! Nem tudom, mennyi SNG-t nyomtál eddig összesen, de ez az átlag nagyon vad, és a tényleges lehetőségekhez köze nincs, hidd el! Néhány ezer játék után beszéljünk ismét az átlagodról, ha akkor is ilyen bődületes ROI-t hoznál, kalapot emelek előtted, de erre nem lesz szükség, mert egyszerűen lehetetlen 100% körüli ROI-t hozni. Nem elkedvetleníteni akarlak, de teljesen irreális a számításod az 1 dolcsis átlagról. Én is számolgattam így korábban, éppen volt 2 bazi jó hónapom NL10-en 2-3 éve, és elkezdtem azzal a BB/100-zal kiszámolni, hogy mennyi pénzem lesz így pár hónapon belül. ;) Aztán az igazság meg körülbelül az volt, amit írtak előttem, hogy minimum 4-gyel (de inkább egy nagyobb számmal) el kellett osztani a végén a kiszámolt összeget. ;)
    Szóval az 1 dolcsi/SNG-t (1 dolcsis BI-nél) a saját lelki békéd érdekében felejtsd el, van most egy nagyon kemény upswinged, ki kell élvezni, mert nem fog sokáig tartani.

  • pindrokk2009. szeptember 21., hétfő 11:21
    avatar

    Szerintem suli után ha vki 1-1,5K-t tud keresni stabilan + van mellé 10K-s bankrollja akkor megérheti elgondolkozni azon, hogy nem keres munkahelyet. Elsőre a havi 1-1,5K nem tűnik valami soknak de az fontos, hogy akinek főállásban pókerezik jóval több ideje van a játék fejlesztésére, ami rövid távon is megtöbbszörözheti a havi bevételt. Persze ha valaki egész nap a monitor előtt ül magában az valószínűleg több pénzt is fog költeni szórakozásra mert egész nap max msnen vagy telefonon tudsz beszélni így nagyobb az igény, hogy találkozz emberekkel.
    Amit még nem számoltatok költségnek de egy pronál viszont alap, az a coaching oldalak díjai. Ebből számoljatok 2-3 oldalt. Kb 1000$/év.

  • Zooltán2009. szeptember 21., hétfő 11:30
    avatar

    Vika, köszi az építő jellegű hozzászólásokat!

    Szerencsére két lábbal a talajon állok, az a 100% tényleg több mint durva, ez ilyen "úgy érzem ennyit hozhatok" dolog volt, habár az adatok messze elmaradnak ettől :) Rengeteget kell még tanulni, fejlődni. A rádióban hallott "a póker alternatíva a fiatalok előtt" mondat foglalkoztat csupán.

  • Vika2009. szeptember 21., hétfő 11:30

    Tomy123! Mondom, kicsit el vannak sokan tévedve a kemény munkát illetően. Nem végez mindenki láblógatós munkát a pókertől elvonatkoztatva sem, sokan napi 10 órát lenyomnak tényleges munkával, mégis marad energiájuk megnézni egy filmet, foglalkozni a gyerekkel, esetleg társasági életet élni.

    4 éve nem mentem a konditerem közelébe. Múlt héten elkezdtem újra edzeni, hozzászoktatás nélkül lenyomtam egy komplett napi edzésprogramot. Két napig nem tudtam utána lemenni az első emeletről az utcára, úgy készen volt minden egyes porcikám. De hozzá fog szokni a testem ismét, és egyre kisebbek lesznek az izomlázak. Valahogy így van ez a munkánál is. Egy bizonyos határig mindent meg lehet szokni. Sokan azt mondjátok, hogy kemény a napi 8 óra grind (nyilván azért nem heti 7 napos ritmusban gondolom én sem, hanem tegyük fel, hogy egy teljes pihenőnappal), én meg azt mondom, hogy sokkal keményebb napi 8 órában téglát hordani, árkot ásni vagy kapálni.

    Azért ne szédüljünk már el annyira, hogy azt állítsuk, hogy napi 8 óra pókertől az ember nem fog tudni semmi egyebet sem csinálni, olyan szellemi fáradtság fog rajta erőt venni nap nap után! Pláne olyan "kemény", erőt próbáló tevékenységeket nem fog tudni végezni a kimerültségtől, mint a tévézés és a netezés. :) Bocs, ha ironikus vagyok némileg, de elég vicces a felvetés, azt kell mondjam, és valahol jelez egyfajta aktivitást a napi életben. Bocs, ha tévednék, és természetesen nem állt szándékomban megsérteni a fenti mondatokkal!

  • Vika2009. szeptember 21., hétfő 11:43

    Zooltán! Örülök, ha egy kicsit is segíthettem!

    Egyébként alternatívának valóban alternatíva lehet, a probléma abból származik, hogy senki nem tudja, mi lesz akár csak 5 év múlva is. Az pedig valóban nagyon keveseknek fog csak sikerülni, hogy pár év alatt összeszedjék a további életükhöz szükséges összeget. Én pillanatnyilag úgy vagyok vele, hogy amíg jobban keresek a pókerrel, mint egy átlag vidéki melóval, addig nem fogok munkahelyet keresni, egyszerűen nincs értelme. De ehhez hozzátartozik, hogy én nem pályakezdőként kezdtem komolyabb számolni a pókerrel, hanem vagy 10 ledolgozott év után, amikor éppen munkanélküli lettem, és semmi értelmes munkahely nem nézett ki rövidebb időn belül. Utána volt még egy próbálkozásom, elsősorban a családi béke miatt, de pár hónap után rá kellett jönnöm, hogy semmi értelme napi 12 órát melóznom és a belemet kihajtanom havi 100K-ért, főleg úgy, hogy be sem voltam jelentve. És ez a 100K még nem is volt olyan vészes pénz itt a környékünkön, ez a vicc, anyám több évtizednyi munkával nem keres ennyit havonta a mai napig sem, pedig egy helyen dolgozta le ezt az időt, ráadásul elismerten értékes, jó munkaerő, aki amilyen "lüke", sokszor túlórázik is a nagy semmiért, meg alkalmanként még haza is hordja a munkáját. Persze nincs egyedül ezzel, a környezetemben egy rakás ember él havi max 80 ezres fizetésből.

  • R1per22009. szeptember 21., hétfő 12:08
    avatar

    Magyarországi sajátosság ez.
    Ugyanígy más szegény ország is így van ezzel. NL10-en napi 10 óra 15 asztalos buta játékot játszanak néhányan elég egyértelműen megélhetési célból, már 2 éve a Bosson. Bátyám játszik ott, és megismertem 1-2-őt, hogy velük ugyanígy játszottam régen is.

    Egyik 40 fölötti diplomás rokonom vesztette el jól menő autókereskedési állását tavaly. Gyönyörű nagy lakás, szép autó, sajnos hitellel. 3 és 1 éves gyerekekkel otthon az anyuka, és pár hónap alatt gyakorlatilag kilátástalanná vált a helyzet, mert nem kapott itthon munkát.
    Utolsó mentsvára külföldi pincérkedés volt, amit fiatalon csinált pár évig hajón. Most Angliában.
    Többet keres ezzel az állással most, mint itthon korábban, fizeti a hiteleket, küld haza a családnak, repjegyet is fizetett most nekik, kilábaltak a válságból. Diplomás pincérként...
    persze ezek az évek soha nem térnek vissza, amit nem tud a családjával tölteni.
    De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy csak az ilyen szegény országokban merül fel egyáltalán, hogy a mikrotétes pókerezés alternatíva legyen egy rendes polgári állásnak.

  • zoltanh2009. szeptember 21., hétfő 12:28
    avatar

    tomy123: változó, épp azért is, mert jelenleg munkahelyemről vagyok. Holnap viszont elvileg nem kell bejönnöm és akkor mehet a grind. Reggel 10-12ig ebéd és egy kis pihi után még olyan délután 4-ig. Aztán ha csend lett a házban késő este és én még fitt vagyok akkor beülök 1-2 órás sessönre.

    Eddig munka mellett havi 25-30K handet tudtam teljesíteni. Mostantól ennen a duplájára kell növekednie. 6 asztal 5maxon.

  • zend2009. szeptember 21., hétfő 13:56
    avatar

    R1per2+1

    A kelet-európai országok jó részében bizony megélhetési forrás tud lenni a mikrolimites grind a gazdasági viszonyok miatt.Nyilván ha egy nyugat-európai fejlett társadalomban élő ember kezébe adsz 4-500$ és azt mondod neki hogy ebből éljen meg egy teljes hónapig akkor lehet hogy kiveri szerencsétlent a hideg veriték.Egy magyar,bolgár,román átlagembernek ez egy havi fizetés amiből könnyebben elkaristol el hónapon keresztül mint nyugati társa.

  • Nokedli2009. szeptember 21., hétfő 14:16

    Érdekes, hogy a póker alapvetően a kockáztatásról szól, az itt kommentelők zöme pedig mintha kicsit túlságosan is óvatos lenne. Persze az óvatosság nem árt, de én egy kicsit lazább feltételeket szabnék a "profivá váláshoz."
    A beírt összegek (4-5K havonta fixen) sztem viccesek olyanok számára, akik elsősorban kényszerből gondolkoznak a pókerből való megélhetésen. Nyilván aki ennyit keres normál munkával, az valszeg pont azért nem lesz profi, mert nem akarja feladni a biztosat, de egy fiatalnál más a helyzet. Tanulni kell, ez tény, szerintem bármely ember számára, aki profi akar lenni, az a minimum, hogy diplomát szerez, egyszerűen azért, mert elég értelmes ahhoz, hogy azt simán megszerezze. Az egyetem alatt simán mehet a póker, utána pedig elvileg sztem bőven beáldozható 1-2 év erre, feltételezve, hogy nem olyan emberről van szó, aki tök kezdő a pókerben. Akinek szakmai elhivatottsága van, karriert akar befutni, az úgysem fog komolyan a profivá váláson gondolkozni pusztán a pénzszerzés miatt, aki viszont borítékolni tudja, hogy nettó 100-150-ért fog dolgozni jó eséllyel még 5 év múlva is, nos véleményem szerint az még kicsit hülye is, ha ez tényleg érdekli és mégsem lépi meg. Ahogy már mások is megírták, aki ezzel akar foglalkozni (hosszú távon) megélhetés szinten, annak kutya kötelessége képeznie magát, fejlődni, és akkor nyilván nem az 1 usd-s SNG-n fog leragadni, vagyis ilyen szempontból is kicsi a jelentősége, hogy az elején megvan-e az a havi 6-800 nettó (hisz valóban normál munkával sem keresne közel ennyit sem). A nyugdíjhoz: a pókerjátékosok zöme férfi, MO-on pedig (sajnos) a férfiak nyugdíjkorhatára nem sokkal alacsonyabb, mint a férfiak várható élettartama. Ha tényleg ez tart vissza valakit egy "próbától", az valszeg sose viszi semmire.

  • casinogirl2009. szeptember 21., hétfő 15:39

    bár nem vagyok pókeres,mégis van erről véleményem.
    szerintem lehet alternatíva egy fiatal számára(is),főleg amikor ilyen állapotok vannak.
    diplomásként is baromi nehéz manapság elhelyezkedni.
    az emberek örülnek,ha nettó 80-ért találnak munkahelyet.
    úgy gondolom hogy tanulni ettől függetlenül kell, bár nem tudom átérezni milyen,ha valaki naponta több órát pókerezik és mellette még egyetemre,főiskolára v.más suliba jár..
    mármint mennyire kivitelezhető.

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 16:04
    avatar

    hat ha nagyon kell adott pillanatban a penz akkor poker mellett ugyanugy csinalhato levelezon vagy estin az egyetem mintha meloznal. Adott esetben meg jobb is lehet, hisz te osztod be, hogy mikor jatszol.

  • Bumbanas2009. szeptember 21., hétfő 16:34
    avatar

    Én is számolgattam. Most kb. 250-300k-ból élünk nagycsaládosként. Ha profi akarnék lenni, akkor kellene egy "kamu" munkahely, hogy az apeh-től nyugodtan tudjak aludni, kell tartalék a rosszabb hónapokra - erre 5 havi full megélhetési költséget számoltam -, meg persze egy biztos bankroll. Mindezzel nagyjából 45000$ szükséges profivá váláshoz és havi átlag kb. 5000$ bevétel. Ez sok játékkal NL100-200-on is elérhető. (NL200, 3 BB/100, havi 54000 hand = 6480$, a RB megy a tartalékba)
    Meg lehet ennél kevesebből is élni, de ha azt számolod, hogy 20-án még csak 1500$-nál jársz és jövő hónapban 2500$ költésed lesz az erősen rá fogja nyomni a bélyegét a játékra.

  • Tecca2009. szeptember 21., hétfő 16:36

    Kezet fel, aki játszott már havi 100 óránál többet!
    Aki igen, annak respect, mert én közel sem. Aki gondolkodik ilyesmin, próbáljon ki 100-120 óra játékot havonta, és utána már tudni fogja, hogy akarja-e

  • Romsy2009. szeptember 21., hétfő 16:51
    avatar

    idén minden hónapban 100 óránál többet játszottam :V

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 17:09
    avatar

    bumbanas:

    Ha most 250k-300k bol elsz akkor profikent miert kell neked $5000 vagyis 928K?

    Feltetelezve, hogy megvan 5 honapra a tartalekod es az atombiztos roll. valamint eddig 1 even at hozni tudtad a 250k-300k s atlagot ugy, hogy volt bukoszeriad is.


    Mivel a tema a palyakezdo fiatalok elhelyezkedese ezert feltetelezem, hogy munkahely nelkul vagy az adott pillanatban es palyakezdo vagy barmilyen munkarol is legyen szo.

  • Valetudox2009. szeptember 21., hétfő 17:10
    avatar

    az vilagos, hogy kell 1 kamu munkahely de az sem lesz tobb havi 60k nal.

  • Zsipali2009. szeptember 21., hétfő 17:58
    avatar

    Huhhhh! A 100%-os ROI az nagyon nagyon durva! Lehetetlen azt hozni! Pont multkor írtam egy bejegyzést az én SNG upswingemról, de még azon sem volt, csak ~80%-os ROI-m! Ez a pozitív része, de van ennek negatív része is! Május-júniusban viszont volt egy ~2K SNG-ból álló downswingem nagyon minuszos ROI-val, és ez bizony bőven benne van sajnos! 1$-os SNG-ken ha nagyon jó vagy 1K SNG-n max. 300$-t tudsz keresni (ez 4 asztalon kb. 250 játékóra, ami minden nap 8-9 óra)! És ezeknél az SNG-knél a PS-en ne számolj bónusszal! A jó bónusz a Supernova VIP szintnél kezdődik!

  • hosocske2009. szeptember 21., hétfő 19:42
    avatar

    az elmúlt két hónapba nekem is megvan a 100 óra átlag igaz elötte max két ilyen hónapom volt az elmúlt 1 évebe..:)

  • Tyllus2009. szeptember 21., hétfő 20:42
    avatar

    Mondjuk 4-6 év múlva befuccsol az online pókernek. A most pályakezdő kommunikációs szakosok akik full-time pókerrel kezdenek foglalkozni, vajon mit fognak írni akkor a cv-be, az elmúlt 5 évet mint internetes szabadúszó kisiparos töltöttem? :-/

  • dyabló732013. május 09., csütörtök 08:54
    avatar

    Sok fiatal gondolja úgy hogy meg élhet a pókerből ,teszik eszt úgy hogy egy két jó versenyen túl vannak,már aszt hiszik hogy nyerő játékosok.Szerintem csak akkor érdemes a munka helyet a pókert meg élhetésként felfogna ha havi szinten legalább 80ezer tiszta nyereséged van és ha legaláb 500,1000 dolláros bankrollod van.

  • HarlanPratt2013. május 09., csütörtök 09:30

    Lol....ez majd 4 éve volt téma....azóta kurvasokat változott a poker, egyre nehezebb nyerni,egyre nagyobb kilengések,,..egyre nagyobb stressz....kevés embernek éri meg ez már csak....

  • svajcifiu2013. május 09., csütörtök 10:05
    avatar

    eszt, aszt megkel tanulni hogy nyerö játékos legyen valaki, meg sokk della is kel hozá. "Len az utszán" is mondták a srácok

  • möster2013. május 09., csütörtök 10:20
    avatar

    ez nem volt vicces svajcifiu! @trollface
    gyühet a +1!!

  • svajcifiu2013. május 09., csütörtök 10:47
    avatar

    +1 :D

  • Campus2013. július 27., szombat 16:39

    Most olvastam csak a topicot. 10$-os téten SnG-zni 2 %-os ROI-val napi 6 óra játékkal kb. 700-800$-t lehet kiszedni. A 2% az átlag, amit sztem lehet hozni. Ez sztem olyan megélhetésre elég max. h otthon laksz v közös albérlet, és a leghamarabb feljebb lépni a következő szintre, ha az életben többet szeretnél elérni. Aki 2K $-t ír az nem tudom hol él, hiszen az életben is aki ennyit keres az vagy pü-i, IT (programozó és nem rendszergazda) szektorban dolgozik vagy akármilyen téren, de vezetőként , és ezt a kb. 450e-t bruttóként értem.

  • Maxxxika2013. július 27., szombat 16:44

    napirégész

  • mkbla2013. október 14., hétfő 09:15
    avatar

    Derégi poszt tényleg, viszont engem személy szerint érdekelne hogy a napjainkban mi a helyzet?

  • lussef2014. január 03., péntek 18:05

    Abszolút.

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!