New York 2

2011. június 18., szombat 00:27
A beígért szöveges beszámoló
Las Vegas felé száll a gépünk, úgyhogy van egy pár órám blogot írni.

Az előző néhány nap  elég aktívan telt, minden nap reggel eljöttünik a hotelből, és csak este mentünk vissza hulla fáradtan. Na igen, a kondícióm nem az igazi. Megpróbálom összefoglalni ezt a 4 napot amit New Yorkban töltöttünk.
Első nap befizettünk egy buszra, ami 54$ volt és 48 óráig érvényes. Ez a busz 3 útvonalon megy (downtown, Uptown ami gyakorlatilag a Cental Park, és Brooklyn), nagyon sok helyen megáll, ott ugrassz fel-le, ahol akarsz, illetve minden buszon van idegenvezető is. Már nem tudom melyik nap hol voltunk, úgyhogy nevezetességek szerint írom le.

World Trade Center, World Financial Center:

Nagy lendülettel elindultunk, hogy WTC helye, emlékház, úú-ááá-úúú, erre nem találtunk semmit. Nézünk, WTF, olyan nincs, hogy ne legyen semmi. A lerombolt tornyok helyére már épülnek az új felhőkarcolók, amik 2014-re lesznek kész, és köztük lesz Amerika legmagasabb épülete is. Szóval a nagy memorial kutatás közben betévedtünk a World Financial Centerbe -ami közvetlen a WTC mellett van- ahol felbukkant egy turista csoport idegen vezetővel, úgyhogy beálltunk közéjük. Baromi érdekes dolgokat mesélt, és fényképeket is mutogatott mellé. Ahol álltunk, az a rész teljesen be volt omolva a katasztrófa után. Egyébként van memorial, de ezután már meg sem kerestük.

Rockefeller Center:

Gyakorlatilag az NBC épülete, illetve talán van benne egy pláza is, de azt nem láttuk.  Nem is igazán bóklásztunk bent, csak az előtte levő téren kattintgattunk párat, aztán húztunk fel a tetőre. Itt buktam az első sidebetemet, úgyanis 75+ emeletre tippeltem, Zoli meg 75 alatt. 70 emeletes, úgyhogy itt már keresett rajtam 10$-t Zoli. :S A kilátás gyönyörű, aki NY-ban megfordul, kihagyhatatlan. Egyik oldalon a Central park, másikon az Empire State Building, két oldalt a Hudson folyó. A jegy 22$ körül volt.
Az épületben van még az NBC Studio, ahova baromi jó lett volna még egy studio körútra elmenni, de szombatig (5 napra) az összes jegy elkelt. Sucks. A Shopban azért vettem Friends-es How You Doing? polót, Joey for prezident. A shop k.rva drága, és igazából nem is túl jók a cuccok. Amik bejöttek azok a Friends, és Simpson-os pólók voltak.

Empire State Building:

Nagy csalódás volt, na nem a kilátás. Úgy indultunk, hogy a legfelső emeletről szeretnénk megnézni a naplementét. Jegyek: Nagyon sok féle van, a tök alap jegy amivel felmész a 86. emeletre és puszi, az 22$, ha fel szeretnél menni a 102.-re is, az +15$, ezen kívül van még egy csomó parasztvakítás, ilyesmi hogy Express jegy, ami  azt jeenti, hogy nem kell sorban állnod, ha ezt is kérde, akkor kb. dupla annyi a jegy. Na igen, ez nem véletlen. Katasztrofális a felfelé vezető út, mindenhol baromi nagy sor, az alkalmazottak nem tudják elmagyarázni mi merre, megy a kiabálás ezerrel, kérdezel valamit leugatnak, bár lehet csak mi voiltunk ilyen szerencsétlenek, és a legalja személyzetet kaptuk meg. A kilátóban is ugyanez, verekedni kell a helyekért, kiengednek egyszerre rohadt sok embert, és nem lehet elférni. A kilátás magával ragadó, főleg úgy hogy már sötét volt mire felértünk.

Space, Air, Sea Museum:

Egy 2. világháborútól Vietnamig szolgáló, mostár átalakított anyahajó van berendezve múzeumnak (Intrepid a hajó neve). A jegy 24$, illetve mi még kértünk mellé idegenvezetős túrát,ami +20$, de szerintem megéri, rengeteg érdekességről mesélt, többek közt idősebb George Bush légikatasztrófájáról, amit csak ő élt túl a 3 fős legénységből. Az idegenvezetőn látszott hogy kb. az a hajó az élete, mindent tudott, hihetetlen beleéléssel beszélt mindenről, jó volt nagyon. A hajó kifutóján vannak kiállítva az "újabb" repülők, helikopterek, többek közt egy titániumból készült kémrepülőgép, amiből összesen 13 készült, a repcsike az atmoszféra határán repül, és 2000mp/h a sebessége ~3300km/h. {#} És annak ellenére hogy képrepcsi, összesen 1 kamera van beépítve az aljára, mondjuk gondolom az nem az az egyszer használható McDonalds-os Happy Meal féle. A 2. emeleten van még 1-2 repcsi, emlékfalak, érdekességek, az űrös része a múzeumnak, ami elég kicsi, és nincs túl sok érdekesség, illetve egy 4D Mozi, ahova 9$ a jegy, de eléggé adja. Egy űrben lévő hullámvasút az egész, elég parás a cucc, 1-2 alkalommal majdnem kidobott az ülés, kapaszkodtam mint állat.
A tenger része a kapitányi fülke, illetve a hajó mellett lévő tengeralattjáró. Ezek annyira nem voltak faszák.

New York Zoo:

Felejthető, nagyon kicsi, kb 10 féle állat van, uncsi. A jegy 13$ volt úgy emlékszem. Erről ennyit.
Central Park környéke:
A busszal szinte teljesen körbementünk, millió múzeum, gyönyörű templomok, George Washington híd, illetve az út szélén pókerező 5 mexiói kinézetű úriember {#}. Nagyon faszán összefabrikáltak egy pokerasztalt, illetve kiraktak 5 forgószéket, és úgy moveolgattak az út szélén.
Bementünk a Parkba is egy kicsit, ahol felültünk egy sziklára, és hesszeltünk. Megdöbbentően gyönyörű kép tárult elénk. Ha NY-ban élnék valószínűleg órákat töltenék el a parkban minden nap.

Hajótúra:

Direkt hagytam a végére. Eszméletélen, fantasztikus, lenyűgöző, gyönyörű. Valószínűleg a legszebb dolog amit valaha láttam. Utolsó napra hagytuk sajnos, és annak is a legvégére. Akor is csak egy 90 perces körűtra mentünk, azért hogy a szabadság szobrot ne hagyjuk ki közelről. Én személy szerint baromira bánom utólag, hogy erre mentünk. A 3 órásra kellett volna, ami a leghosszabb, és megkerüli az egész szigetet. Szavakba nem is igazán lehet leírni azt a látványt, amit New York látványa nyújt a folyóról. AWESOME.

Néhány szó a hotelről és New Yorkról:

A hotel az vicc kategória, de inkább poénnak fogtuk fel, minthogy bosszankodtunk volna. A szoba tartalma: 1 db emeletes ágy, 1 db csap, 2 db pohár, 6 db törölköző, 2 db konektor. {#}  Fürdőszoba 4 db a liftek mellett - közös, WC a fürdőszobában - közös. Poénnak fogtuk fel, hiszen NY-ban tényleg csak aludni mentünk be a hotelba, na meg Fricinek szurkolni az FT-jén. Ha ez a Vegasi hotelunk lett volna valószínűleg agyfaszt kapok.
New York fő profilja a turisták lehúzása. Árak egy utcai árusnál nincsenek kiírva, rádnéz és mond egy összeget. A város maga nyüzsög éjjel-nappal, nem véletlenül mondják: The city which never sleep. Nagyon bejött, egyszer majd ha nagy leszek ide visszajövök úgy hogy 1 hónapra, és csak menni, bulizni, inni, ilyesmi. Nade még előtte barátnőstül is vissza szeretnék jönni, lehet még idén, de legkésőbb jövőre, mert ezt a várost mindenkinek látnia kell. Összegezve: 10/10, csak kevés volt az idő.

Na időközben megérkeztünk a hotelba, most letusolok, és lemegyek körülnézni a Rioba. Majd jelentkezem. Később lehet szúrok be képeket ebbe a blogba, majd meglátom :)

Hozzászólások

• Holdenper2011. június 18., szombat 00:34

Köszi a beszámolót:) GL

• poker18g2011. június 18., szombat 00:42

Jó a beszámoló :)
    Nem tudom, hogy a hajótúra során megálltatok-e Ellis Islandnél, ahol egy ilyen emigrációs múzeum van berendezve a szigeten, nagyon sokrétű és érdekes, rám az nagyon nagy benyomást tett. Csak álltam, és bámultan kifele a fejemből, és elképzeltem a dolgokat...
    Amúgy egyetértek New York egy olyan város, amit az embernek látnia kell egyszer az életében: olyan monumentális dolgok vannak, amit az ember el sem tud képzelni, és mégis minden olajozottan működik.

• _Roll_2011. június 18., szombat 00:53

Köszi! Awsome! :)

• Littlemage2011. június 18., szombat 00:54

Szuper :)

Ha netan mentek San Fransiscoba, s elmentek a six flagsbe,es/vagy a Universal Studioba, ott sztem erdemes megvenni az ilyen express jegyet, emrt ott is mindenhol hosszu sorok voltak, igaz hetvegen voltunk, six flagsben megvettuk, s nem bantuk meg. amugy ha arra jartok, ezt tenyleg ne hagyjatok ki, s mindegyik 1-1 napos program, six flagsnek van egy vizicsuszdas resze is, azt mi nem probaltuk, de eleg fasza lehet az is.

GL Vegasban!

• Neomorf2011. június 18., szombat 01:01
    avatar

hehe, nekem is a hajótúra tetszett a legjobban... nagyon jó képeket lehet onnan lőni (bár sajnos nekünk elég foscsi, szeles időnk volt, nem izzadtunk az biztos :D). A hotelt meg meg kell fizetni, ha normálisat akarsz és nem 100km-re a Manhattantől... ami elég drága NY-ban :( én bnővel inkább megfizettem, de kb 1 napig szállást kerestem :D
    GL Vegasban!

• danfiu2011. június 18., szombat 03:58
    avatar

Tok jo elmeny lehetett minden, jo kis beszamolo Britney:)

• Prof.B.2011. június 18., szombat 07:57

Jo volt olvasni ezt a beszamolot. Egy-ket keppel azert lehetne szinesiteni. De igy is megjott a kedvem egy new york-i kiruccanashoz. :)
    GL

• csiko132011. június 18., szombat 10:27
    avatar

Remek bejegyzés. Még sok ilyet!

• lampi2011. június 18., szombat 10:36

GL Vegasban, jó beszámoló. :)
    Én 1 évet éltem NY-ban és nem tudtam megnézni mindent, s tényleg szerintem is a világ egyik legjobb városa, elképesztő érzés ott lenni...

• isti802011. június 28., kedd 17:29

New York awesome!!!!!! Kell 3 hét hogy a fontos dolgokat megnézd, de bármit megér!! Szállás Manhattanben kurva drága kb 200 dollár egy szoba / éj no reggeli, de azok már kurva jó helyen vannak.
    Annyiért aludtam 3 éjszakát NY-ban hotelben mint amennyi volt 12 éj Vegasban:)))

• fricirics2011. július 31., vasárnap 23:30
    avatar

Grat Pali a bossos 2 .helyhez!!!!! Nice!

• fricirics2011. augusztus 30., kedd 22:31

Zsipali haverom!

Írjál már bejegyzést!
    Hallani akarunk felőled.....

• dodi892011. október 13., csütörtök 13:52
    avatar

Vagy blogot írjál, vagy PLO cikkeket:D

Ha hozzá szeretnél szólni, lépj be! vagy regisztrálj!