Pl: a zebra közepén észreveszel 2 húszezrest. Az egyik tőled balra, a másik jobbra van. Jön feléd egy rossz fékrendszerű pótos IFA. Egy másodperc múlva odaér, ahol most állsz.
1. stratégia: leguggolsz, kinyújtod a bal kezed, felkapod az ott lévő húszezrest, halványan elmosolyodsz, majd kinyújtod a jobb kezed, felkapod az ott lévő húszezrest és félreugrasz
Result: a közben odaérkező tehergépjármű miatt elkenődve, életfunkció-fogyottan elnyújtózol az aszfalton (ez legyen -EV, lévén nem szereted a gazdag hulla státuszt)
2. stratégia: lásd az 1., csak jobb kézzel indítva
Result: lásd az imént
3. stratégia (kettő bizonyos fokú ötvözete) egyszerre nyújtod mindkét kezed a bankókért, felkapod őket, majd szökkensz egyet előre hirtelen
Result: este váratlan kocsmázás a talált pénzből a haverokkal (+EV)
Nincs bukó session, csak túl rövid session.
Kb. sztem végtelen sok olyan játékot lehet szerkeszteni ahol fenáll az, hogy két -ev stratégiából kihozzunk egy plusszosat.
pl. ez, nem olyan frappáns mint a zebrás, de a lényeget jól illusztrálja
A B
C (5,5) (-5,-15)
D (10,10) (-10,-8)
Villain A vagy B közül választ, hero C és D között, a kifizetést pedig a választott két értek találkozása jelenti. pl. villain Bt választja, hero Ct akkor a villain kap -5-t, hero pedig -15-t ( jelölés: B->C )
S1: A->C; B->D akkor EV(S1) = 5-8 = -3
S2: A->D; B->C akkor EV(S2) = 10-15 = -5
és legyen mondjuk S3 : A->D; B->D akkor EV(S3) = 10-8 = +2
p.s. A kifizetési matrix kicsit elcsúszva jelenik meg, de remélem érthető.
The credit belongs to the man in the arena.
Egy jó pókerstratégiában vannak -EV-s lépések, amelyeket elhagyva azonban az egész stratégia várható értéke csökkenne. De csak -EV-s lépésekkel nem fog összejönni pozitív EV-s játék.
A fenti példa viszont értelmetlen. Egyrészt 2 változós kifizetést írsz fel, aztán eggyel számolsz, másrészt a D "stratégia", ha jól látom, +EV a 2. játékosnak.
A prisoner dilemma játékelmélet, nem valszám. Ha a másik játékos döntésénél egy valószínűségi eloszlást feltételezünk, akkor van értelme EV-t számolni, különben nincs. Épp emiatt nincs értelme azt sem mondani, hogy -EV-s lenne bármelyik válasz, mert egyszerűen nincs EV-je.
Az első szám az első játékos kifizetése, a második szám pedig a második játékosé. C'mon, nem hiszem el, h nem láttál még payoff mátrixot. Nyilván mikor egyik játékos kifizetését vizsgálod, akkor a csak rá vonatkozó értéket veszed. Jelen esetben vettünk két stratégiát heronak és megneztük mi a kifizetése, majd ebből összekombinálva egy harmadikat ami plusszos. Valami ilyesmire gondolhatott Flush kolléga ( ? )
ps. Amúgy sok értelme tényleg nincs a példának, viszont technikailag rendben van.
The credit belongs to the man in the arena.
Villain az A választással nem veszthet, szóval van pozitív stratégiája, mint ahogy heronak is. Innentől kezdve a példa az legfeljebb kifizetési mátrixra példa, negatív EV-jű stratégiákra nem.
a probléma mondjuk meglehetősen aluldefiniált, egyetlen példa jut eszembe hirtelen, de még ez is erőltetett kicsit.
ha konstans adod az idiótát, az a legtöbb csajnál azért -ev, de ha mindig halál komoly vagy az is. viszont ha megfelelően mixeled, az általában +ev, vagy legalábbis pozitívabb a 2 "tiszta stratégiánál"
többi példát nem tudom minek kezdtétek el írogatni
Utoljára módosítva: titcar által: 2014. 02. 16. 20:19
jó lapokkal emelnék, rosszakat eldobnám