Carragher_x eredeti hozzászólása
Tegyük fel SH CG játékban Hero UTG-ből kizárólag QQ+, AK range-dszel játszik, az összes többit dobja. A dobással elveszíti a bennlevő 1,5bb-ből a részesedését, ami 1,5/6=0,25bb. Ezen a részesedésen a maradék 5 játékos osztozik (játsszon mind GTO-t az egyszerűség kedvéért, hisz a GTO végül is homogén ellenfelekkel játszik), szóval egy villainre 0,25/5=0,05bb profit jut Hero dobása által. Ezt ezen esetek 97,44%-ában "gyűjti be", vagyis ennek ev vonzata egy villainre nézve 4,872 bb/100.
A maradék 2,56%-nyi esetben ugyanakkor Hero range-dzse klasszisokkal erősebb, mint villain range, szóval SD-ben brutálisan nyernie kell egy GTO-t játszó ember ellen, illetve a nonsd-n is természetesen kompenzál vmennyit a 4,872 bb/100-ból. Mindent összevetve amikor Hero beszáll az említett range-ével a partiba, akkor átlagosan 0,05*(97,44/2,56)=1,9bb-nél kevesebbet kell nyernie ezen partik alkalmával, hogy bukjon, ahogy azt a GTO elmélet elvárja. Na most ez a ~2bb már akkor megvan, ha egy 3bb-s nyitásnál 66-33-as előnynél csak a coldcallból való részesedését sikerül realizálnia Heronak, ugyanakkor amikor a GTO-t játszó villain nem dob PF, akkor gyakorlatilag akkora hülyeségeket fog csinálni a továbbiakban GTO indíttatásból, mint egy vérbeli fish, szóval a későbbi akciókban ez a ~2bb/100 egészen biztosan jelentős mértékben fog növekedni.